Počínaje čtvrtým čtvrtletím roku 2022 společnost Foot Locker uvedla, že žádný z dodavatelů nebude představovat více než 55 % jejích nákupů od dodavatelů, zatímco v předchozím roce to bylo 65 %. Na roční bázi nákupy od společnosti Nike nepřekročí 60 % celkových nákupů v tomto roce, jak uvedla, což je pokles ze 70 % v roce 2021 a 75 % v roce 2020.
Společnost Foot Locker uvedla, že tyto úpravy odrážejí zrychlený přechod společnosti Nike k prodeji většího množství tenisek a oblečení přímo spotřebitelům. Společnost Foot Locker zase uvedla, že zvyšuje své vlastní úsilí v oblasti přímého prodeje spotřebitelům tím, že uvádí na trh řadu privátních značek, včetně oblečení.

Značky tenisek, jako jsou Nike a Under Armour, se jasně vyjádřily o svém úsilí snížit závislost na velkoobchodních partnerech. Tyto značky doufají, že prodejem prostřednictvím vlastních kamenných obchodů a internetových stránek dosáhnou vyšších ziskových marží. To donutilo velkoobchodníky, jako jsou Foot Locker a Dick’s Sporting Goods, aby uvedli na trh více vlastních řad.
Akcie společnosti Foot Locker nedávno v předobchodní fázi klesly o více než 16 %. Od začátku roku se její akcie propadly přibližně o 5 %.
Čistý zisk společnosti Foot Locker za tříměsíční období končící 29. ledna se snížil na 102 milionů USD, tj. 1,02 USD na akcii, z 123 milionů USD, tj. 1,17 USD na akcii, o rok dříve. Bez započtení jednorázových položek vydělala 1,67 USD na akcii, což překonalo odhady analytiků, kteří na základě průzkumu společnosti Refintiv odhadovali zisk 1,44 USD.
Tržby vzrostly o 6,9 % na 2,34 miliardy USD z 2,19 miliardy USD o rok dříve. To překonalo očekávání ve výši 2,33 miliardy dolarů.
Tržby v prodejnách vzrostly o 0,8 %, přičemž tržby z prodeje oděvů výrazně převýšily tržby z prodeje obuvi.

Více znepokojující pro investory byl chmurný výhled prodejce obuvi na rok 2022. Společnost Foot Locker v pátek uvedla, že v letošním roce očekává pokles tržeb o 4 až 6 % a tržby ve stejných prodejnách by měly klesnout o 8 až 10 %.
Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali meziroční růst tržeb o 2 %.
Společnost Foot Locker rovněž uvedla, že letos bude procházet obdobím, kdy spotřebitelé měli v kapsách další stimulační dolary na utrácení.
Společnost v pátek uvedla, že plánuje zavést program úspor nákladů, který v nejbližší době zahájí, aby každoročně snížila výdaje o přibližně 200 milionů USD. Představenstvo společnosti Foot Locker rovněž schválilo nový plán zpětného odkupu akcií v hodnotě 1,2 miliardy dolarů.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























