Akcie Foot Locker klesají poté, co prodejce uvedl, že tržby v roce 2022 klesnou, protože očekává, že bude prodávat méně výrobků Nike
Akcie společnosti Foot Locker se v pátek před zahájením obchodování propadly poté, co maloobchodní prodejce uvedl, že v roce 2022 očekává pokles tržeb, protože předpokládá, že již nebude moci prodávat tolik výrobků od svého hlavního dodavatele, společnosti Nike.
Počínaje čtvrtým čtvrtletím roku 2022 společnost Foot Locker uvedla, že žádný z dodavatelů nebude představovat více než 55 % jejích nákupů od dodavatelů, zatímco v předchozím roce to bylo 65 %. Na roční bázi nákupy od společnosti Nike nepřekročí 60 % celkových nákupů v tomto roce, jak uvedla, což je pokles ze 70 % v roce 2021 a 75 % v roce 2020.
Společnost Foot Locker uvedla, že tyto úpravy odrážejí zrychlený přechod společnosti Nike k prodeji většího množství tenisek a oblečení přímo spotřebitelům. Společnost Foot Locker zase uvedla, že zvyšuje své vlastní úsilí v oblasti přímého prodeje spotřebitelům tím, že uvádí na trh řadu privátních značek, včetně oblečení.
Zdroj: Getty Images
Značky tenisek, jako jsou Nike a Under Armour, se jasně vyjádřily o svém úsilí snížit závislost na velkoobchodních partnerech. Tyto značky doufají, že prodejem prostřednictvím vlastních kamenných obchodů a internetových stránek dosáhnou vyšších ziskových marží. To donutilo velkoobchodníky, jako jsou Foot Locker a Dick’s Sporting Goods, aby uvedli na trh více vlastních řad.
Akcie společnosti Foot Locker nedávno v předobchodní fázi klesly o více než 16 %. Od začátku roku se její akcie propadly přibližně o 5 %.
Čistý zisk společnosti Foot Locker za tříměsíční období končící 29. ledna se snížil na 102 milionů USD, tj. 1,02 USD na akcii, z 123 milionů USD, tj. 1,17 USD na akcii, o rok dříve. Bez započtení jednorázových položek vydělala 1,67 USD na akcii, což překonalo odhady analytiků, kteří na základě průzkumu společnosti Refintiv odhadovali zisk 1,44 USD.
Tržby vzrostly o 6,9 % na 2,34 miliardy USD z 2,19 miliardy USD o rok dříve. To překonalo očekávání ve výši 2,33 miliardy dolarů.
Tržby v prodejnách vzrostly o 0,8 %, přičemž tržby z prodeje oděvů výrazně převýšily tržby z prodeje obuvi.
Zdroj: Bloomberg
Více znepokojující pro investory byl chmurný výhled prodejce obuvi na rok 2022. Společnost Foot Locker v pátek uvedla, že v letošním roce očekává pokles tržeb o 4 až 6 % a tržby ve stejných prodejnách by měly klesnout o 8 až 10 %.
Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali meziroční růst tržeb o 2 %.
Společnost Foot Locker rovněž uvedla, že letos bude procházet obdobím, kdy spotřebitelé měli v kapsách další stimulační dolary na utrácení.
Společnost v pátek uvedla, že plánuje zavést program úspor nákladů, který v nejbližší době zahájí, aby každoročně snížila výdaje o přibližně 200 milionů USD. Představenstvo společnosti Foot Locker rovněž schválilo nový plán zpětného odkupu akcií v hodnotě 1,2 miliardy dolarů.
Počínaje čtvrtým čtvrtletím roku 2022 společnost Foot Locker uvedla, že žádný z dodavatelů nebude představovat více než 55 % jejích nákupů od dodavatelů, zatímco v předchozím roce to bylo 65 %. Na roční bázi nákupy od společnosti Nike nepřekročí 60 % celkových nákupů v tomto roce, jak uvedla, což je pokles ze 70 % v roce 2021 a 75 % v roce 2020.Společnost Foot Locker uvedla, že tyto úpravy odrážejí zrychlený přechod společnosti Nike k prodeji většího množství tenisek a oblečení přímo spotřebitelům. Společnost Foot Locker zase uvedla, že zvyšuje své vlastní úsilí v oblasti přímého prodeje spotřebitelům tím, že uvádí na trh řadu privátních značek, včetně oblečení.Zdroj: Getty ImagesZnačky tenisek, jako jsou Nike a Under Armour, se jasně vyjádřily o svém úsilí snížit závislost na velkoobchodních partnerech. Tyto značky doufají, že prodejem prostřednictvím vlastních kamenných obchodů a internetových stránek dosáhnou vyšších ziskových marží. To donutilo velkoobchodníky, jako jsou Foot Locker a Dick’s Sporting Goods, aby uvedli na trh více vlastních řad.Akcie společnosti Foot Locker nedávno v předobchodní fázi klesly o více než 16 %. Od začátku roku se její akcie propadly přibližně o 5 %.Čistý zisk společnosti Foot Locker za tříměsíční období končící 29. ledna se snížil na 102 milionů USD, tj. 1,02 USD na akcii, z 123 milionů USD, tj. 1,17 USD na akcii, o rok dříve. Bez započtení jednorázových položek vydělala 1,67 USD na akcii, což překonalo odhady analytiků, kteří na základě průzkumu společnosti Refintiv odhadovali zisk 1,44 USD.Tržby vzrostly o 6,9 % na 2,34 miliardy USD z 2,19 miliardy USD o rok dříve. To překonalo očekávání ve výši 2,33 miliardy dolarů.Chcete využít této příležitosti?Tržby v prodejnách vzrostly o 0,8 %, přičemž tržby z prodeje oděvů výrazně převýšily tržby z prodeje obuvi.Zdroj: BloombergVíce znepokojující pro investory byl chmurný výhled prodejce obuvi na rok 2022. Společnost Foot Locker v pátek uvedla, že v letošním roce očekává pokles tržeb o 4 až 6 % a tržby ve stejných prodejnách by měly klesnout o 8 až 10 %.Analytici podle společnosti Refinitiv očekávali meziroční růst tržeb o 2 %.Společnost Foot Locker rovněž uvedla, že letos bude procházet obdobím, kdy spotřebitelé měli v kapsách další stimulační dolary na utrácení.Společnost v pátek uvedla, že plánuje zavést program úspor nákladů, který v nejbližší době zahájí, aby každoročně snížila výdaje o přibližně 200 milionů USD. Představenstvo společnosti Foot Locker rovněž schválilo nový plán zpětného odkupu akcií v hodnotě 1,2 miliardy dolarů.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...