zaznamenala v Indii zatím nejsilnější čtvrtletí v prodeji iPhonů, což je znamením, že se jí konečně daří na nejrychleji rostoucím trhu s chytrými telefony na světě.
Podle údajů společnosti Counterpoint, která se zabývá průzkumem trhu, vzrostl prodej ve čtvrtém čtvrtletí na 2,3 milionu kusů, což je o 34 % více než před rokem. Čínská společnost Xiaomi Corp. a jihokorejská Samsung Electronics Co. prodaly za čtvrtletí 9,3 milionu, resp. 7,2 milionu chytrých telefonů a vedou tak v počtu prodaných kusů.
Podle výpočtů společnosti Counterpoint se však zdá, že Apple vytáhl z prodeje více než kterýkoli z jeho konkurentů, a to kvůli vysoké ceně iPhonu. Americká společnost utržila za čtvrtletí podle odhadů 2,09 miliardy dolarů, čímž předstihla Samsung s příjmy ve výši přibližně 2 miliard dolarů.
„Pro Apple je to v Indii zlomový okamžik,“ řekl Neil Shah, partner a vedoucí výzkumu společnosti Counterpoint Technology Market Research se sídlem v Bombaji. „Indové byli během pandemie ochotni utrácet za prémiové telefony, protože život všech se točil kolem jejich zařízení a nebylo za co jiného utrácet.“
Zatímco Apple se díky popularitě svého iPhonu stal nejhodnotnější společností na světě, na indickém trhu s 1,3 miliardy obyvatel má problémy. Drahé iPhony jsou pro mnoho místních spotřebitelů daleko za hranicí jejich možností, což ještě zhoršila tvrdá dovozní cla, která musel Apple platit za přístroje vyrobené mimo zemi.
V roce 2018 se společnost v zemi potácela v důsledku několika odchodů nejvyšších manažerů, klesajících prodejů a podrážděných maloobchodních partnerů, kteří protestovali proti jejím online slevovým praktikám. Apple za celý rok prodal 1,8 milionu iPhonů, což je méně, než prodal v posledním čtvrtletí.
Od té doby však technologický gigant změnil svou strategii. Otevřel vlastní indický internetový obchod, zefektivnil slevy a zahájil místní výrobu iPhonů. V nadcházejících čtvrtletích plánuje otevřít firemní maloobchodní prodejny ve více městech.
Během nedávného období od října do prosince, kdy v Indii probíhala sezóna svátečních nákupů a dárků, stanovil výrobce telefonů cenu základního modelu iPhone 12 na méně než 50 000 rupií (668 USD), přičemž nabízel pobídky v podobě cashbacku a snadné splátkové plány.
Podle údajů Světové banky je v zemi, kde příjem na hlavu v roce 2020 nedosahoval ani 2 000 USD, pro Apple stále těžké se prosadit. Za poslední čtvrtletí činila průměrná prodejní cena iPhonu v zemi 908 dolarů, zatímco u Samsungu 278 dolarů a u Xiaomi 172 dolarů, uvádí Counterpoint.
Společnost Apple se brání uvedení levnějšího zařízení pouze pro místní trh, což je běžná strategie zahraničních značek, jako je Netflix nebo Kellogg’s. Podíl společnosti Apple na trhu sice stoupl, ale za čtvrtletí zůstává v jednociferných číslech a pohybuje se těsně nad 5 %. Indové si v tomto období koupili 44 milionů chytrých telefonů.
Na trhu se potýká i s dalšími výzvami, než je cena. Výrobní partneři společnosti Apple, společnosti Foxconn Technology Group a Wistron Corp., čelí v Indii útokům kvůli zacházení s dělníky. Americká společnost učinila neobvyklý krok a po protestech proti bezpečnosti potravin a ubytovacím standardům uvalila na továrnu Foxconn poblíž jihoindického města Čennaí zkušební lhůtu.
Kromě toho indický antimonopolní úřad Competition Commission of India zahájil vyšetřování poplatků za používání obchodů s aplikacemi.
zaznamenala v Indii zatím nejsilnější čtvrtletí v prodeji iPhonů, což je znamením, že se jí konečně daří na nejrychleji rostoucím trhu s chytrými telefony na světě.Podle údajů společnosti Counterpoint, která se zabývá průzkumem trhu, vzrostl prodej ve čtvrtém čtvrtletí na 2,3 milionu kusů, což je o 34 % více než před rokem. Čínská společnost Xiaomi Corp. a jihokorejská Samsung Electronics Co. prodaly za čtvrtletí 9,3 milionu, resp. 7,2 milionu chytrých telefonů a vedou tak v počtu prodaných kusů.Podle výpočtů společnosti Counterpoint se však zdá, že Apple vytáhl z prodeje více než kterýkoli z jeho konkurentů, a to kvůli vysoké ceně iPhonu. Americká společnost utržila za čtvrtletí podle odhadů 2,09 miliardy dolarů, čímž předstihla Samsung s příjmy ve výši přibližně 2 miliard dolarů.„Pro Apple je to v Indii zlomový okamžik,“ řekl Neil Shah, partner a vedoucí výzkumu společnosti Counterpoint Technology Market Research se sídlem v Bombaji. „Indové byli během pandemie ochotni utrácet za prémiové telefony, protože život všech se točil kolem jejich zařízení a nebylo za co jiného utrácet.“Zdroj: Pexels.comZatímco Apple se díky popularitě svého iPhonu stal nejhodnotnější společností na světě, na indickém trhu s 1,3 miliardy obyvatel má problémy. Drahé iPhony jsou pro mnoho místních spotřebitelů daleko za hranicí jejich možností, což ještě zhoršila tvrdá dovozní cla, která musel Apple platit za přístroje vyrobené mimo zemi.V roce 2018 se společnost v zemi potácela v důsledku několika odchodů nejvyšších manažerů, klesajících prodejů a podrážděných maloobchodních partnerů, kteří protestovali proti jejím online slevovým praktikám. Apple za celý rok prodal 1,8 milionu iPhonů, což je méně, než prodal v posledním čtvrtletí.Od té doby však technologický gigant změnil svou strategii. Otevřel vlastní indický internetový obchod, zefektivnil slevy a zahájil místní výrobu iPhonů. V nadcházejících čtvrtletích plánuje otevřít firemní maloobchodní prodejny ve více městech.Chcete využít této příležitosti?Během nedávného období od října do prosince, kdy v Indii probíhala sezóna svátečních nákupů a dárků, stanovil výrobce telefonů cenu základního modelu iPhone 12 na méně než 50 000 rupií , přičemž nabízel pobídky v podobě cashbacku a snadné splátkové plány.Zdroj: Pexels.comPodle údajů Světové banky je v zemi, kde příjem na hlavu v roce 2020 nedosahoval ani 2 000 USD, pro Apple stále těžké se prosadit. Za poslední čtvrtletí činila průměrná prodejní cena iPhonu v zemi 908 dolarů, zatímco u Samsungu 278 dolarů a u Xiaomi 172 dolarů, uvádí Counterpoint.Společnost Apple se brání uvedení levnějšího zařízení pouze pro místní trh, což je běžná strategie zahraničních značek, jako je Netflix nebo Kellogg’s. Podíl společnosti Apple na trhu sice stoupl, ale za čtvrtletí zůstává v jednociferných číslech a pohybuje se těsně nad 5 %. Indové si v tomto období koupili 44 milionů chytrých telefonů.Na trhu se potýká i s dalšími výzvami, než je cena. Výrobní partneři společnosti Apple, společnosti Foxconn Technology Group a Wistron Corp., čelí v Indii útokům kvůli zacházení s dělníky. Americká společnost učinila neobvyklý krok a po protestech proti bezpečnosti potravin a ubytovacím standardům uvalila na továrnu Foxconn poblíž jihoindického města Čennaí zkušební lhůtu.Kromě toho indický antimonopolní úřad Competition Commission of India zahájil vyšetřování poplatků za používání obchodů s aplikacemi.
Meta Platforms zažila ve čtvrtek výrazný nárůst pozornosti investorů poté, co agentura Bloomberg zveřejnila informaci, že vedení společnosti zvažuje razantní...
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...