Podle francouzského ministerstva zahraničních věcí do ní v roce 2019 přijelo asi 90 milionů zahraničních návštěvníků a cestovní ruch tvoří 8 % hrubého domácího produktu země. Stejně jako v jiných zemích se počet turistů během pandemie koronaviru propadl a příjmy z návštěvníků Francie se během prvních sedmi měsíců roku 2020 snížily na polovinu.
Podobně jako Spojené státy má Francie hory, vinařství, slavné památky a dramatické pobřeží v hojném počtu, přičemž vinařské dědictví je považováno za tisíce let staré. (Podle Světové organizace cestovního ruchu je na druhém místě v počtu turistů Španělsko s 83,5 milionu v roce 2019, následují Spojené státy se 79,3 milionu).
Navíc je Francie snadno dostupná ze sousedních evropských zemí, je relativně malá a má určité „je ne sais quoi“ – něco, co se nedá úplně přesně pojmenovat – řekli CNBC ti, kteří zemi dobře znají.
Něco pro každého
Zdroj: unsplash.com
V regionu Urville, oblasti, kde byla vinná réva poprvé vysazena zhruba před 2 000 lety v římských dobách, se nachází vinice a podnik, který má osm generací.
Charline Drappierová, která spolu se svým dědečkem, rodiči a dvěma bratry vede rodinnou značku Champagne Drappier, uvedla, že vinice je oblíbená zejména u návštěvníků z USA, Itálie, Belgie, Velké Británie a Německa. Dodává, že lidi do Francie láká její rozmanitost.
„Můžete cestovat po docela malém kousku světa a rozmanitost… bude kulturní nebo jen přírodní,“ řekla telefonicky CNBC. „Každý si ve Francii najde něco, co chce objevit… v historii, samozřejmě v Alpách, na pláži, v úplné divočině a také spoustu kulturních [zájmů].“
Podle viceprezidentky sítě cestovních kanceláří a expertů Virtuoso Misty Bellesové, která sídlí ve Washingtonu, D. C., je Francie jednou z nejoblíbenějších destinací klientů této sítě. „Určitě v tom hraje roli dostupnost, ale existuje mnoho evropských zemí s dobrou leteckou a železniční dopravou,“ řekla.
„Lidi do Francie láká vynikající kuchyně, kultura, čistá krása země a nakonec i to, jak se tam cítí. Francie má v sobě určitou romantiku,“ dodala. Stejně jako Drappier i Bellesová říká, že součástí přitažlivosti Francie je její rozmanitost a že se tato země cestuje snadněji než jiné: „Vzhledem k velikosti země se po ní dá snadno pohybovat… aniž byste museli překonávat obrovské vzdálenosti jako v USA.“
Zdroj: unsplash.com
Paříž je pro Bellesovou, která byla ve Francii více než dvacetkrát, osobním zážitkem. „Když jsem pryč příliš dlouho, přijde chvíle, kdy se mi po Paříži stýská,“ řekla.
Některá z Drappierových oblíbených míst se nacházejí v jihozápadní Francii. Vybrala si město Pau s výhledem na pohoří Pyreneje, které popsala jako „velmi autentické“, a jako nejlepší volbu uvedla vinný bar Les Papilles Insolites.
V prvním roce pandemie podnikla Drappierová s manželem a malou dcerkou road trip po Le Massif Central, hornatém regionu na jihu země, o kterém měla jen malé znalosti. Odlehlý region Aubrac byl pro ni vrcholem. Doporučila restauraci Serge Vieira, která má dvě michelinské hvězdičky, pro její výhled do krajiny. Doporučila také restauraci Le Suquet, která se v roce 2018 dostala na titulní stránky novin, když se šéfkuchař Sebastian Bras vzdal svých tří michelinských hvězdiček s tím, že už nechce vařit pod takovým tlakem.
Drappierové se také líbí hotel La Coorniche, který navrhl Philippe Starck a který je „klenotem“ na místě loveckého zámečku z 30. let minulého století asi hodinu jízdy autem jižně od Bordeaux. Doporučuje také Alice Cap Ferret, nedaleké knihkupectví, které slouží jako obchodník s vínem.
Praktická a emocionální přitažlivost
Zdroj: unsplash.com
Cap Ferret, rezidenční oblast, která se táhne asi dva kilometry podél poloostrova ve tvaru prstu, si oblíbil také Michael Baynes, realitní makléř z Velké Británie, který se do Francie přestěhoval před 15 lety. Popisuje ji jako „velmi elegantní“ a oblíbenou mezi Francouzi na dovolené.
Podle Baynese je Francie oblíbená jak z praktických, tak z emocionálních důvodů. „Francie je velmi dobře organizovaná pro přijímání hostů. Má vynikající silnice… doprava, ať už vlakem, po silnici nebo letadlem, to vše je relativně snadné, takže je dobře připravena přijímat hosty z celého světa,“ řekl telefonicky CNBC.
Podle OECD jsou téměř všechny podniky ve Francii malé nebo střední, 99,9 % z nich má méně než 250 zaměstnanců. Baynes uvedl, že mnoho menších pohostinských firem je rodinných a „vysoce kvalitních“. Dodal: „Pokud se podíváte na internet a [hledáte] vysoce kvalitní pokoje v regionu Bordeaux, dostanete dlouhý seznam opravdu kvalitních možností. A jsou to… rodinné podniky, které často dělají i skvělé jídlo.“
„Po emocionální stránce… je to prostě úžasné místo. Žil jsem v jižní Kalifornii, kterou někteří lidé považují za ráj, v místě zvaném Orange County… a před téměř 15 lety jsem se přestěhoval [do Francie] a už jsem se neohlédl zpět,“ řekl Baynes. Sídlí v regionu Dordogne a jeho realitní firma Maxwell-Baynes prodává luxusní domy v jihozápadní Francii francouzským a americkým klientům i klientům z jiných evropských zemí a Izraele.
Na prvním místě Baynesova seznamu míst, která stojí za to navštívit, je La Rochelle, malé přímořské město v západní Francii, které hodnotí vysoko pro nákupy, restaurace a pláže a také proto, že je levnější než jiná místa. Ostrovy Ile de Rey a Ile d’Oleron, které jsou s La Rochelle spojeny mostem, jsou vhodné pro cyklistiku a mořské plody a pro mnohé jsou „neznámé“, řekl Baynes.
Pokud jde o známější místa, líbí se mu Cannes na francouzské Riviéře. „Miluji jeho eleganci… je to místo, kde si můžete obléknout konkrétní bundu, kterou si schováváte jen pro určité příležitosti, nebo pokud je to v zimě, můžete si obléknout svůj [kabát] Moncler,“ prohlásil.
Podle francouzského ministerstva zahraničních věcí do ní v roce 2019 přijelo asi 90 milionů zahraničních návštěvníků a cestovní ruch tvoří 8 % hrubého domácího produktu země. Stejně jako v jiných zemích se počet turistů během pandemie koronaviru propadl a příjmy z návštěvníků Francie se během prvních sedmi měsíců roku 2020 snížily na polovinu.Podobně jako Spojené státy má Francie hory, vinařství, slavné památky a dramatické pobřeží v hojném počtu, přičemž vinařské dědictví je považováno za tisíce let staré. .Navíc je Francie snadno dostupná ze sousedních evropských zemí, je relativně malá a má určité „je ne sais quoi“ – něco, co se nedá úplně přesně pojmenovat – řekli CNBC ti, kteří zemi dobře znají.Zdroj: unsplash.comV regionu Urville, oblasti, kde byla vinná réva poprvé vysazena zhruba před 2 000 lety v římských dobách, se nachází vinice a podnik, který má osm generací.Charline Drappierová, která spolu se svým dědečkem, rodiči a dvěma bratry vede rodinnou značku Champagne Drappier, uvedla, že vinice je oblíbená zejména u návštěvníků z USA, Itálie, Belgie, Velké Británie a Německa. Dodává, že lidi do Francie láká její rozmanitost.Chcete využít této příležitosti?„Můžete cestovat po docela malém kousku světa a rozmanitost… bude kulturní nebo jen přírodní,“ řekla telefonicky CNBC. „Každý si ve Francii najde něco, co chce objevit… v historii, samozřejmě v Alpách, na pláži, v úplné divočině a také spoustu kulturních [zájmů].“Podle viceprezidentky sítě cestovních kanceláří a expertů Virtuoso Misty Bellesové, která sídlí ve Washingtonu, D. C., je Francie jednou z nejoblíbenějších destinací klientů této sítě. „Určitě v tom hraje roli dostupnost, ale existuje mnoho evropských zemí s dobrou leteckou a železniční dopravou,“ řekla.„Lidi do Francie láká vynikající kuchyně, kultura, čistá krása země a nakonec i to, jak se tam cítí. Francie má v sobě určitou romantiku,“ dodala. Stejně jako Drappier i Bellesová říká, že součástí přitažlivosti Francie je její rozmanitost a že se tato země cestuje snadněji než jiné: „Vzhledem k velikosti země se po ní dá snadno pohybovat… aniž byste museli překonávat obrovské vzdálenosti jako v USA.“Zdroj: unsplash.comPaříž je pro Bellesovou, která byla ve Francii více než dvacetkrát, osobním zážitkem. „Když jsem pryč příliš dlouho, přijde chvíle, kdy se mi po Paříži stýská,“ řekla.Některá z Drappierových oblíbených míst se nacházejí v jihozápadní Francii. Vybrala si město Pau s výhledem na pohoří Pyreneje, které popsala jako „velmi autentické“, a jako nejlepší volbu uvedla vinný bar Les Papilles Insolites.V prvním roce pandemie podnikla Drappierová s manželem a malou dcerkou road trip po Le Massif Central, hornatém regionu na jihu země, o kterém měla jen malé znalosti. Odlehlý region Aubrac byl pro ni vrcholem. Doporučila restauraci Serge Vieira, která má dvě michelinské hvězdičky, pro její výhled do krajiny. Doporučila také restauraci Le Suquet, která se v roce 2018 dostala na titulní stránky novin, když se šéfkuchař Sebastian Bras vzdal svých tří michelinských hvězdiček s tím, že už nechce vařit pod takovým tlakem.Drappierové se také líbí hotel La Coorniche, který navrhl Philippe Starck a který je „klenotem“ na místě loveckého zámečku z 30. let minulého století asi hodinu jízdy autem jižně od Bordeaux. Doporučuje také Alice Cap Ferret, nedaleké knihkupectví, které slouží jako obchodník s vínem.Zdroj: unsplash.comCap Ferret, rezidenční oblast, která se táhne asi dva kilometry podél poloostrova ve tvaru prstu, si oblíbil také Michael Baynes, realitní makléř z Velké Británie, který se do Francie přestěhoval před 15 lety. Popisuje ji jako „velmi elegantní“ a oblíbenou mezi Francouzi na dovolené.Podle Baynese je Francie oblíbená jak z praktických, tak z emocionálních důvodů. „Francie je velmi dobře organizovaná pro přijímání hostů. Má vynikající silnice… doprava, ať už vlakem, po silnici nebo letadlem, to vše je relativně snadné, takže je dobře připravena přijímat hosty z celého světa,“ řekl telefonicky CNBC.Podle OECD jsou téměř všechny podniky ve Francii malé nebo střední, 99,9 % z nich má méně než 250 zaměstnanců. Baynes uvedl, že mnoho menších pohostinských firem je rodinných a „vysoce kvalitních“. Dodal: „Pokud se podíváte na internet a [hledáte] vysoce kvalitní pokoje v regionu Bordeaux, dostanete dlouhý seznam opravdu kvalitních možností. A jsou to… rodinné podniky, které často dělají i skvělé jídlo.“„Po emocionální stránce… je to prostě úžasné místo. Žil jsem v jižní Kalifornii, kterou někteří lidé považují za ráj, v místě zvaném Orange County… a před téměř 15 lety jsem se přestěhoval [do Francie] a už jsem se neohlédl zpět,“ řekl Baynes. Sídlí v regionu Dordogne a jeho realitní firma Maxwell-Baynes prodává luxusní domy v jihozápadní Francii francouzským a americkým klientům i klientům z jiných evropských zemí a Izraele.Na prvním místě Baynesova seznamu míst, která stojí za to navštívit, je La Rochelle, malé přímořské město v západní Francii, které hodnotí vysoko pro nákupy, restaurace a pláže a také proto, že je levnější než jiná místa. Ostrovy Ile de Rey a Ile d’Oleron, které jsou s La Rochelle spojeny mostem, jsou vhodné pro cyklistiku a mořské plody a pro mnohé jsou „neznámé“, řekl Baynes.Pokud jde o známější místa, líbí se mu Cannes na francouzské Riviéře. „Miluji jeho eleganci… je to místo, kde si můžete obléknout konkrétní bundu, kterou si schováváte jen pro určité příležitosti, nebo pokud je to v zimě, můžete si obléknout svůj [kabát] Moncler,“ prohlásil.