Podle společnosti Statista utratili lidé v roce 2020 za hotely a letoviska 610 miliard dolarů, což je méně než 1,47 bilionu dolarů v roce 2019. Na tomto pozadí není překvapením, že celosvětový zprostředkovatel cestování Airbnb (NASDAQ:ABNB) zaznamenal v roce 2020 meziroční pokles tržeb.
Naštěstí pro Airbnb a její akcionáře se příjmy rychle zvedají z minima způsobeného pandemií.
Airbnb získává stále větší podíl na trhu
V posledním čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, vykázala společnost Airbnb tržby ve výši 1,5 miliardy dolarů. To bylo o 38 % více než ve stejném čtvrtletí roku 2019. Podobně za celý rok 2021 dosáhly příjmy 6 miliard dolarů, což bylo o 25 % více než v roce 2019.
Zdroj: Unsplash.com
Zajímavé je, že příjmy Airbnb se zotavují dříve než v roce 2019, zatímco cestovní ruch jako celek se ani zdaleka neblíží plnému zotavení. Podle Statisty se výdaje na hotelnictví a cestovní ruch v roce 2021 zvýšily na 950 miliard dolarů, což je stále hluboko pod 1,47 bilionu dolarů v roce 2019. Oživení Airbnb tak vypadá ještě působivěji.
Zprostředkovatelům cestování se daří, protože s rozšířením práce na dálku vznikají nové možnosti cestování. Pokud nejste nuceni být v blízkosti kancelářské budovy v jednom městě, můžete se volněji pohybovat. To platí zejména pro lidi, kteří nemají děti ve škole. Není tedy divu, že dlouhodobé pobyty jsou nejrychleji rostoucí kategorií Airbnb. Společnost se ve svém dopise akcionářům podělila o další podrobnosti týkající se délky pobytů:
Zdroj: Unsplash.com
Za poslední dva roky jsme zaznamenali nárůst průměrné délky zájezdu přibližně o 15 %, přičemž pobyty delší než 7 dní nyní představují téměř polovinu všech rezervovaných nocí. Mezitím dlouhodobé pobyty na 28 a více nocí zůstaly naší nejrychleji rostoucí kategorií podle délky zájezdu a ve 4. čtvrtletí představovaly 22 % hrubých rezervovaných nocí, což je o 16 % více než ve 4. čtvrtletí 2019. Věříme, že čím déle hosté zůstávají, tím více si cení vybavení a pohodlí pobytu v domě.
Poslední bod, který management uvedl, je zásadní konkurenční výhodou oproti tradičním hotelům. Airbnb nabízí hostům možnost rezervovat si domy s přístupem do prádelny a kuchyně, což je pro dlouhodobé pobyty nezbytné vybavení. Tento faktor pomáhá vysvětlit, proč jsou tržby Airbnb nad úrovní před pandemií, zatímco celé odvětví zaostává.
Varianta omicron společnosti Airbnb významně neublížila
V několika následujících čtvrtletích bude Airbnb pravděpodobně nadále vykazovat silný růst příjmů. Vedení společnosti poznamenalo, že rezervace na letní cestovní sezónu, která je obvykle nejoblíbenější, vzrostly o více než 25 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2019.
Zdroj: Pexels.com
Hrubá hodnota rezervací, která představuje provedené, ale dosud nevyužité rezervace, činila na konci čtvrtého čtvrtletí 11,3 miliardy USD, zatímco ve stejném období roku 2019 to bylo 8,5 miliardy USD. Jako další povzbudivou zprávu pro akcionáře vedení společnosti uvedlo, že lidé v reakci na nárůst omikronové varianty nezrušili ani výrazně nesnížili počet rezervací, což signalizuje, že pandemie má na Airbnb menší negativní dopad.
Známky ukazují na zdravý růst příjmů Airbnb do konce roku 2022.
Podle společnosti Statista utratili lidé v roce 2020 za hotely a letoviska 610 miliard dolarů, což je méně než 1,47 bilionu dolarů v roce 2019. Na tomto pozadí není překvapením, že celosvětový zprostředkovatel cestování Airbnb zaznamenal v roce 2020 meziroční pokles tržeb.Naštěstí pro Airbnb a její akcionáře se příjmy rychle zvedají z minima způsobeného pandemií.Airbnb získává stále větší podíl na trhuV posledním čtvrtletí, které skončilo 31. prosince, vykázala společnost Airbnb tržby ve výši 1,5 miliardy dolarů. To bylo o 38 % více než ve stejném čtvrtletí roku 2019. Podobně za celý rok 2021 dosáhly příjmy 6 miliard dolarů, což bylo o 25 % více než v roce 2019.Zdroj: Unsplash.comZajímavé je, že příjmy Airbnb se zotavují dříve než v roce 2019, zatímco cestovní ruch jako celek se ani zdaleka neblíží plnému zotavení. Podle Statisty se výdaje na hotelnictví a cestovní ruch v roce 2021 zvýšily na 950 miliard dolarů, což je stále hluboko pod 1,47 bilionu dolarů v roce 2019. Oživení Airbnb tak vypadá ještě působivěji.Zprostředkovatelům cestování se daří, protože s rozšířením práce na dálku vznikají nové možnosti cestování. Pokud nejste nuceni být v blízkosti kancelářské budovy v jednom městě, můžete se volněji pohybovat. To platí zejména pro lidi, kteří nemají děti ve škole. Není tedy divu, že dlouhodobé pobyty jsou nejrychleji rostoucí kategorií Airbnb. Společnost se ve svém dopise akcionářům podělila o další podrobnosti týkající se délky pobytů:Zdroj: Unsplash.comZa poslední dva roky jsme zaznamenali nárůst průměrné délky zájezdu přibližně o 15 %, přičemž pobyty delší než 7 dní nyní představují téměř polovinu všech rezervovaných nocí. Mezitím dlouhodobé pobyty na 28 a více nocí zůstaly naší nejrychleji rostoucí kategorií podle délky zájezdu a ve 4. čtvrtletí představovaly 22 % hrubých rezervovaných nocí, což je o 16 % více než ve 4. čtvrtletí 2019. Věříme, že čím déle hosté zůstávají, tím více si cení vybavení a pohodlí pobytu v domě.Chcete využít této příležitosti?Poslední bod, který management uvedl, je zásadní konkurenční výhodou oproti tradičním hotelům. Airbnb nabízí hostům možnost rezervovat si domy s přístupem do prádelny a kuchyně, což je pro dlouhodobé pobyty nezbytné vybavení. Tento faktor pomáhá vysvětlit, proč jsou tržby Airbnb nad úrovní před pandemií, zatímco celé odvětví zaostává.Varianta omicron společnosti Airbnb významně neublížilaV několika následujících čtvrtletích bude Airbnb pravděpodobně nadále vykazovat silný růst příjmů. Vedení společnosti poznamenalo, že rezervace na letní cestovní sezónu, která je obvykle nejoblíbenější, vzrostly o více než 25 % ve srovnání se stejným obdobím roku 2019.Zdroj: Pexels.comHrubá hodnota rezervací, která představuje provedené, ale dosud nevyužité rezervace, činila na konci čtvrtého čtvrtletí 11,3 miliardy USD, zatímco ve stejném období roku 2019 to bylo 8,5 miliardy USD. Jako další povzbudivou zprávu pro akcionáře vedení společnosti uvedlo, že lidé v reakci na nárůst omikronové varianty nezrušili ani výrazně nesnížili počet rezervací, což signalizuje, že pandemie má na Airbnb menší negativní dopad.Známky ukazují na zdravý růst příjmů Airbnb do konce roku 2022.