Netflix opět zvýšil ceny: Co to znamená pro investory?
Necelý týden předtím, než společnost Netflix (NASDAQ:NFLX) zklamala Wall Street slabým výhledem na první čtvrtletí roku 2022, kdy měla získat pouze 2,5 milionu nových zákazníků, oznámila, že zvýší ceny v USA a Kanadě.
Akcie na tuto zprávu reagovaly pozitivně a obchodní seanci ten den zakončily růstem o 1,3 %. V letošním roce se však akcie Netflixu zatím propadly o 29 %.
Zvyšování cen je pro tuto špičkovou streamovací akcii tradičně známkou síly, ale tentokrát by tomu mohlo být jinak. Pokračujte ve čtení, abyste pochopili proč.
Netflix prokázal svou cenovou sílu
Žádat po zákaznících, aby platili více, není pro Netflix nic nového. Firma v průběhu let několikrát zvýšila ceny. Ve skutečnosti je to od dubna 2014 již pošesté, co společnost zvýšila cenu svého standardního tarifu v USA.
Zdroj: Unsplash.com
I když vyšší ceny mohou zpočátku odrazovat nové zákazníky od registrace, Netflix postupem času rychle rozšiřuje svou základnu předplatitelů. Z 57,4 milionu členů na konci roku 2014 jich má dnes 221,8 milionu.
Když Netflix naposledy zvýšil ceny (v říjnu 2020), výsledky za následující čtvrtletí překvapivě ukázaly vyšší zapojení a nižší odliv zákazníků. Abychom byli spravedliví, před rokem bylo ještě mnoho lidí v uzamykacím režimu a trávili většinu času doma, což byla příznivá situace, která z Netflixu udělala špičkovou možnost zábavy. Přesto to ukazuje, jak je vedení společnosti přesvědčeno o její hodnotě pro zákazníky.
Provozní ředitel Greg Peters v hovoru k výsledkům za 4. čtvrtletí vyzdvihl cenovou strategii Netflixu a řekl, že pokud bude společnost moci i nadále investovat „do lepších příběhů, skvělých příběhů, větších filmů, větší rozmanitosti“, nebude váhat požádat zákazníky, aby si připlatili. A navzdory slabému výhledu pro aktuální čtvrtletí, kdyby vedení společnosti nebylo spokojeno s nabídkou hodnoty Netflixu, určitě by ceny nezvyšovalo.
Pokud historie něco naznačuje, je pravděpodobně dobré o rozhodování vedení nepochybovat, protože v uplynulém desetiletí bylo nesmírně úspěšné.
Zdroj: Unsplash.com
Je to tentokrát jinak?
Po posledním zveřejnění finančních výsledků však investoři Netflixu zpochybňují další trajektorii společnosti. Historicky bylo přidání 25 milionů zákazníků za rok a zaznamenání ročního růstu tržeb přesahujícího 20 % normální. Nicméně USA a Kanada (které Netflix nazývá UCAN), které ve 4. čtvrtletí představovaly 42,9 % celkových tržeb a jsou největším segmentem společnosti, by mohly dosáhnout bodu nasycení.
Z 18,2 milionu členů, které Netflix přidal v roce 2021, jich jen 1,3 milionu pocházelo z USA a Kanady. A i když se akcionáři opírají o růst na mezinárodních trzích, ani to dnes nevypadá jako jistota.
Například v Indii – zemi, která má mít do roku 2025 900 milionů uživatelů internetu – se Netflix snaží prosadit. V příkrém rozporu se svou domácí strategií firma v zemi snížila ceny ve snaze dohnat hráče na poli streamování, jako je Amazon Prime Video a Hotstar společnosti Walt Disney, kteří mají v Indii více členů než Netflix.
Zdroj: Unsplash.com
Vyšší ceny v USA byly tradičně zaváděny jako kompenzace levnějších tarifů v zámoří. Pro vedení společnosti je stále obtížnější tuto rovnováhu udržet.
Čelí Netflix hrozivějšímu konkurenčnímu prostředí, aby přilákal předplatitele? Nebo je to další známka osvědčené cenové síly společnosti? Čas ukáže, zda bylo poslední zvýšení cen společnosti Netflix správným krokem – vycházejícím z pozice síly – nebo rozhodnutím dohnat zpomalující se růst počtu předplatitelů, což je jasným důkazem oslabování podnikání.
Akcie na tuto zprávu reagovaly pozitivně a obchodní seanci ten den zakončily růstem o 1,3 %. V letošním roce se však akcie Netflixu zatím propadly o 29 %.Zvyšování cen je pro tuto špičkovou streamovací akcii tradičně známkou síly, ale tentokrát by tomu mohlo být jinak. Pokračujte ve čtení, abyste pochopili proč.Netflix prokázal svou cenovou síluŽádat po zákaznících, aby platili více, není pro Netflix nic nového. Firma v průběhu let několikrát zvýšila ceny. Ve skutečnosti je to od dubna 2014 již pošesté, co společnost zvýšila cenu svého standardního tarifu v USA.Zdroj: Unsplash.comI když vyšší ceny mohou zpočátku odrazovat nové zákazníky od registrace, Netflix postupem času rychle rozšiřuje svou základnu předplatitelů. Z 57,4 milionu členů na konci roku 2014 jich má dnes 221,8 milionu.Když Netflix naposledy zvýšil ceny , výsledky za následující čtvrtletí překvapivě ukázaly vyšší zapojení a nižší odliv zákazníků. Abychom byli spravedliví, před rokem bylo ještě mnoho lidí v uzamykacím režimu a trávili většinu času doma, což byla příznivá situace, která z Netflixu udělala špičkovou možnost zábavy. Přesto to ukazuje, jak je vedení společnosti přesvědčeno o její hodnotě pro zákazníky.Provozní ředitel Greg Peters v hovoru k výsledkům za 4. čtvrtletí vyzdvihl cenovou strategii Netflixu a řekl, že pokud bude společnost moci i nadále investovat „do lepších příběhů, skvělých příběhů, větších filmů, větší rozmanitosti“, nebude váhat požádat zákazníky, aby si připlatili. A navzdory slabému výhledu pro aktuální čtvrtletí, kdyby vedení společnosti nebylo spokojeno s nabídkou hodnoty Netflixu, určitě by ceny nezvyšovalo.Chcete využít této příležitosti?Pokud historie něco naznačuje, je pravděpodobně dobré o rozhodování vedení nepochybovat, protože v uplynulém desetiletí bylo nesmírně úspěšné.Zdroj: Unsplash.comJe to tentokrát jinak?Po posledním zveřejnění finančních výsledků však investoři Netflixu zpochybňují další trajektorii společnosti. Historicky bylo přidání 25 milionů zákazníků za rok a zaznamenání ročního růstu tržeb přesahujícího 20 % normální. Nicméně USA a Kanada , které ve 4. čtvrtletí představovaly 42,9 % celkových tržeb a jsou největším segmentem společnosti, by mohly dosáhnout bodu nasycení.Z 18,2 milionu členů, které Netflix přidal v roce 2021, jich jen 1,3 milionu pocházelo z USA a Kanady. A i když se akcionáři opírají o růst na mezinárodních trzích, ani to dnes nevypadá jako jistota.Například v Indii – zemi, která má mít do roku 2025 900 milionů uživatelů internetu – se Netflix snaží prosadit. V příkrém rozporu se svou domácí strategií firma v zemi snížila ceny ve snaze dohnat hráče na poli streamování, jako je Amazon Prime Video a Hotstar společnosti Walt Disney, kteří mají v Indii více členů než Netflix.Zdroj: Unsplash.com
Vyšší ceny v USA byly tradičně zaváděny jako kompenzace levnějších tarifů v zámoří. Pro vedení společnosti je stále obtížnější tuto rovnováhu udržet.Čelí Netflix hrozivějšímu konkurenčnímu prostředí, aby přilákal předplatitele? Nebo je to další známka osvědčené cenové síly společnosti? Čas ukáže, zda bylo poslední zvýšení cen společnosti Netflix správným krokem – vycházejícím z pozice síly – nebo rozhodnutím dohnat zpomalující se růst počtu předplatitelů, což je jasným důkazem oslabování podnikání.