Podle analytiků by velké selhání společnosti Meta, která je mateřskou společností Facebooku, mohlo poškodit tyto konkurenční akcie
Podle analytiků z Wall Street by středeční zpráva o výsledcích společnosti Meta, která je mateřskou společností Facebooku, mohla být předzvěstí problémů pro menší akcie sociálních médií.
Společnost nesplnila odhady zisku a počtu uživatelů za čtvrté čtvrtletí a její výhled tržeb za první čtvrtletí rovněž zaostal za očekáváním analytiků. Akcie společnosti se v předobchodní fázi čtvrtečního obchodování propadly o 20 %.
Zdálo se, že nepříznivá zpráva společnosti Meta zasáhla i menší akcie sociálních médií. Akcie společností Pinterest, Snap a Twitter byly ve čtvrtek ráno pod silným tlakem.
„Domníváme se, že výsledky společnosti Meta nevěstí pro oblast online reklamy nic dobrého v několika směrech,“ uvedl ve své poznámce analytik UBS Lloyd Walmsley. „Pokud jde o příjmy, výsledky společnosti Meta naznačují, že v 1. čtvrtletí bude narůstat nepříznivý vliv řady faktorů, včetně rostoucího tlaku na ochranu soukromí a zvyšujícího se tlaku na zapojení ze strany TikToku, což pravděpodobně ovlivní reklamní prostor [malých a středních podniků].“
„Myslíme si, že Snap vypadá nejvíce ohrožen, ale Pinterest a Twitter také pravděpodobně povedou 1. čtvrtletí pod konsensem,“ dodal Walmsley.
Analytik společnosti KeyBanc Justin Patterson ve středu večer snížil své cílové ceny pro tyto tři akcie s odkazem na poznatky ze zpráv společností Meta a Alphabet.
„Konkrétně vidíme že: 1) přetrvávající překážky v měření reklamy, které způsobují přesuny ze sociálních sítí; 2) vertikální překážky (např. maloobchod, hry) a 3) tlak na marže z investic,“ napsal Patterson.
Zdroj: Google
Patterson sice u všech tří akcií ponechal rating overweight s tím, že ocenění se již snížilo, ale uvedl, že zvýšený důraz na metaverse a další fázi sociálních médií by mohl společnostem bez cloudového byznysu uškodit.
„Odhadujeme, že jak Alphabet, tak Meta budou v roce 2022E vynakládat dohromady ~60 miliard USD na kapitálové výdaje,“ uvedl analytik. „Naproti tomu Twitter přizpůsobil strategii hybridního cloudu, zatímco Snap a Pinterest jsou uživateli veřejného cloudu. Vzhledem ke strategickému významu umělé inteligence a zvýšeným nárokům na více pohlcující prostředí si stále více klademe otázku, zda je absence datových center pro velké reklamní společnosti strategickou nevýhodou.“
Společnost nesplnila odhady zisku a počtu uživatelů za čtvrté čtvrtletí a její výhled tržeb za první čtvrtletí rovněž zaostal za očekáváním analytiků. Akcie společnosti se v předobchodní fázi čtvrtečního obchodování propadly o 20 %.Zdálo se, že nepříznivá zpráva společnosti Meta zasáhla i menší akcie sociálních médií. Akcie společností Pinterest, Snap a Twitter byly ve čtvrtek ráno pod silným tlakem.Zdroj: Pexels.com„Domníváme se, že výsledky společnosti Meta nevěstí pro oblast online reklamy nic dobrého v několika směrech,“ uvedl ve své poznámce analytik UBS Lloyd Walmsley. „Pokud jde o příjmy, výsledky společnosti Meta naznačují, že v 1. čtvrtletí bude narůstat nepříznivý vliv řady faktorů, včetně rostoucího tlaku na ochranu soukromí a zvyšujícího se tlaku na zapojení ze strany TikToku, což pravděpodobně ovlivní reklamní prostor [malých a středních podniků].“„Myslíme si, že Snap vypadá nejvíce ohrožen, ale Pinterest a Twitter také pravděpodobně povedou 1. čtvrtletí pod konsensem,“ dodal Walmsley.Chcete využít této příležitosti?Analytik společnosti KeyBanc Justin Patterson ve středu večer snížil své cílové ceny pro tyto tři akcie s odkazem na poznatky ze zpráv společností Meta a Alphabet.„Konkrétně vidíme že: 1) přetrvávající překážky v měření reklamy, které způsobují přesuny ze sociálních sítí; 2) vertikální překážky a 3) tlak na marže z investic,“ napsal Patterson.Zdroj: GooglePatterson sice u všech tří akcií ponechal rating overweight s tím, že ocenění se již snížilo, ale uvedl, že zvýšený důraz na metaverse a další fázi sociálních médií by mohl společnostem bez cloudového byznysu uškodit.„Odhadujeme, že jak Alphabet, tak Meta budou v roce 2022E vynakládat dohromady ~60 miliard USD na kapitálové výdaje,“ uvedl analytik. „Naproti tomu Twitter přizpůsobil strategii hybridního cloudu, zatímco Snap a Pinterest jsou uživateli veřejného cloudu. Vzhledem ke strategickému významu umělé inteligence a zvýšeným nárokům na více pohlcující prostředí si stále více klademe otázku, zda je absence datových center pro velké reklamní společnosti strategickou nevýhodou.“
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...