Podle analytiků by velké selhání společnosti Meta, která je mateřskou společností Facebooku, mohlo poškodit tyto konkurenční akcie
Podle analytiků z Wall Street by středeční zpráva o výsledcích společnosti Meta, která je mateřskou společností Facebooku, mohla být předzvěstí problémů pro menší akcie sociálních médií.
Společnost nesplnila odhady zisku a počtu uživatelů za čtvrté čtvrtletí a její výhled tržeb za první čtvrtletí rovněž zaostal za očekáváním analytiků. Akcie společnosti se v předobchodní fázi čtvrtečního obchodování propadly o 20 %.
Zdálo se, že nepříznivá zpráva společnosti Meta zasáhla i menší akcie sociálních médií. Akcie společností Pinterest, Snap a Twitter byly ve čtvrtek ráno pod silným tlakem.
„Domníváme se, že výsledky společnosti Meta nevěstí pro oblast online reklamy nic dobrého v několika směrech,“ uvedl ve své poznámce analytik UBS Lloyd Walmsley. „Pokud jde o příjmy, výsledky společnosti Meta naznačují, že v 1. čtvrtletí bude narůstat nepříznivý vliv řady faktorů, včetně rostoucího tlaku na ochranu soukromí a zvyšujícího se tlaku na zapojení ze strany TikToku, což pravděpodobně ovlivní reklamní prostor [malých a středních podniků].“
„Myslíme si, že Snap vypadá nejvíce ohrožen, ale Pinterest a Twitter také pravděpodobně povedou 1. čtvrtletí pod konsensem,“ dodal Walmsley.
Analytik společnosti KeyBanc Justin Patterson ve středu večer snížil své cílové ceny pro tyto tři akcie s odkazem na poznatky ze zpráv společností Meta a Alphabet.
„Konkrétně vidíme že: 1) přetrvávající překážky v měření reklamy, které způsobují přesuny ze sociálních sítí; 2) vertikální překážky (např. maloobchod, hry) a 3) tlak na marže z investic,“ napsal Patterson.
Zdroj: Google
Patterson sice u všech tří akcií ponechal rating overweight s tím, že ocenění se již snížilo, ale uvedl, že zvýšený důraz na metaverse a další fázi sociálních médií by mohl společnostem bez cloudového byznysu uškodit.
„Odhadujeme, že jak Alphabet, tak Meta budou v roce 2022E vynakládat dohromady ~60 miliard USD na kapitálové výdaje,“ uvedl analytik. „Naproti tomu Twitter přizpůsobil strategii hybridního cloudu, zatímco Snap a Pinterest jsou uživateli veřejného cloudu. Vzhledem ke strategickému významu umělé inteligence a zvýšeným nárokům na více pohlcující prostředí si stále více klademe otázku, zda je absence datových center pro velké reklamní společnosti strategickou nevýhodou.“
Společnost nesplnila odhady zisku a počtu uživatelů za čtvrté čtvrtletí a její výhled tržeb za první čtvrtletí rovněž zaostal za očekáváním analytiků. Akcie společnosti se v předobchodní fázi čtvrtečního obchodování propadly o 20 %.Zdálo se, že nepříznivá zpráva společnosti Meta zasáhla i menší akcie sociálních médií. Akcie společností Pinterest, Snap a Twitter byly ve čtvrtek ráno pod silným tlakem.Zdroj: Pexels.com„Domníváme se, že výsledky společnosti Meta nevěstí pro oblast online reklamy nic dobrého v několika směrech,“ uvedl ve své poznámce analytik UBS Lloyd Walmsley. „Pokud jde o příjmy, výsledky společnosti Meta naznačují, že v 1. čtvrtletí bude narůstat nepříznivý vliv řady faktorů, včetně rostoucího tlaku na ochranu soukromí a zvyšujícího se tlaku na zapojení ze strany TikToku, což pravděpodobně ovlivní reklamní prostor [malých a středních podniků].“„Myslíme si, že Snap vypadá nejvíce ohrožen, ale Pinterest a Twitter také pravděpodobně povedou 1. čtvrtletí pod konsensem,“ dodal Walmsley.Chcete využít této příležitosti?Analytik společnosti KeyBanc Justin Patterson ve středu večer snížil své cílové ceny pro tyto tři akcie s odkazem na poznatky ze zpráv společností Meta a Alphabet.„Konkrétně vidíme že: 1) přetrvávající překážky v měření reklamy, které způsobují přesuny ze sociálních sítí; 2) vertikální překážky a 3) tlak na marže z investic,“ napsal Patterson.Zdroj: GooglePatterson sice u všech tří akcií ponechal rating overweight s tím, že ocenění se již snížilo, ale uvedl, že zvýšený důraz na metaverse a další fázi sociálních médií by mohl společnostem bez cloudového byznysu uškodit.„Odhadujeme, že jak Alphabet, tak Meta budou v roce 2022E vynakládat dohromady ~60 miliard USD na kapitálové výdaje,“ uvedl analytik. „Naproti tomu Twitter přizpůsobil strategii hybridního cloudu, zatímco Snap a Pinterest jsou uživateli veřejného cloudu. Vzhledem ke strategickému významu umělé inteligence a zvýšeným nárokům na více pohlcující prostředí si stále více klademe otázku, zda je absence datových center pro velké reklamní společnosti strategickou nevýhodou.“