Puma předpovídá silný rok 2022, i když ji tíží inflace
Německý výrobce sportovního oblečení Puma ve středu uvedl, že v roce 2022 očekává minimálně 10% růst tržeb na měnově upraveném základě, ale upozornil, že omezení COVID-19 a inflační tlaky budou omezovat růst zisku.
Puma očekává, že provozní zisk v roce 2022 dosáhne 600 až 700 milionů eur (679 až 792 milionů USD) oproti 557 milionům v roce 2021, a uvedla, že čistý zisk by se měl odpovídajícím způsobem zlepšit.
Puma již v lednu oznámila vyšší než očekávané předběžné čtvrtletní tržby a hlavní zisk, přičemž tržby za čtvrté čtvrtletí vzrostly po očištění o měnové kurzy o 14 %.
Společnost Puma uvedla, že vyšší náklady na přepravu a ceny surovin, jakož i provozní omezení v důsledku programu COVID-19 budou mít vliv na ziskovost.
„COVID-19 bohužel stále negativně ovlivňuje náš dodavatelský řetězec, inflační tlaky mají negativní dopad na naše náklady a provozní marže a geopolitická situace zůstává velmi napjatá,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Bjorn Gulden.
Zdroj: Getty Images
„Zůstávám však velmi optimistický, pokud jde o budoucnost našeho odvětví obecně i společnosti Puma konkrétně.“
Stejně jako další západní značky se Puma dostala v Číně pod palbu kritiky za to, že po zprávách o porušování lidských práv ujgurských muslimů prohlásila, že nebude odebírat bavlnu ze Sin-ťiangu. Peking jakékoli zneužívání popírá.
Puma uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí poklesly tržby v Asii a Tichomoří o 5,4 %, což bylo způsobeno poklesem na trhu Velké Číny v důsledku omezení COVID-19 a „geopolitického napětí“, zatímco téměř všechny ostatní trhy v regionu vykázaly dvouciferný růst.
Konkurenční společnost Nike Inc (NYSE:NKE) v prosinci uvedla, že si je jistější zmírněním problémů s dodavatelským řetězcem v příštím fiskálním roce, když překonala odhady čtvrtletních tržeb a zisku, i když její tržby ve Velké Číně klesly o 20 %.
Puma očekává, že provozní zisk v roce 2022 dosáhne 600 až 700 milionů eur oproti 557 milionům v roce 2021, a uvedla, že čistý zisk by se měl odpovídajícím způsobem zlepšit.Puma již v lednu oznámila vyšší než očekávané předběžné čtvrtletní tržby a hlavní zisk, přičemž tržby za čtvrté čtvrtletí vzrostly po očištění o měnové kurzy o 14 %.Společnost Puma uvedla, že vyšší náklady na přepravu a ceny surovin, jakož i provozní omezení v důsledku programu COVID-19 budou mít vliv na ziskovost.„COVID-19 bohužel stále negativně ovlivňuje náš dodavatelský řetězec, inflační tlaky mají negativní dopad na naše náklady a provozní marže a geopolitická situace zůstává velmi napjatá,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Bjorn Gulden.Zdroj: Getty Images„Zůstávám však velmi optimistický, pokud jde o budoucnost našeho odvětví obecně i společnosti Puma konkrétně.“Stejně jako další západní značky se Puma dostala v Číně pod palbu kritiky za to, že po zprávách o porušování lidských práv ujgurských muslimů prohlásila, že nebude odebírat bavlnu ze Sin-ťiangu. Peking jakékoli zneužívání popírá.Chcete využít této příležitosti?Puma uvedla, že ve čtvrtém čtvrtletí poklesly tržby v Asii a Tichomoří o 5,4 %, což bylo způsobeno poklesem na trhu Velké Číny v důsledku omezení COVID-19 a „geopolitického napětí“, zatímco téměř všechny ostatní trhy v regionu vykázaly dvouciferný růst.Konkurenční společnost Nike Inc v prosinci uvedla, že si je jistější zmírněním problémů s dodavatelským řetězcem v příštím fiskálním roce, když překonala odhady čtvrtletních tržeb a zisku, i když její tržby ve Velké Číně klesly o 20 %.
Technologický sektor v poslední době zažívá vlnu strategických partnerství v oblasti umělé inteligence (AI). Výrobci čipů, vývojáři softwaru i velké...