Akciový trh zažíval po kolapsu finančních trhů více než deset let úžasný vzestup a v čele stál technologický sektor. I při započtení propadu trhu na počátku pandemie vzrostl index Dow Jones Industrial Average o téměř 300 % a index S&P 500 o více než 350 %.
Technologický index Nasdaq Composite (více než polovinu akcií v něm tvoří technologické akcie) však oba tyto indexy překonává, když jeho výnosy přesahují 600 %, ačkoli v listopadu loňského roku byly zisky ještě vyšší, než se trh začal přesouvat z vysokoúrovňových emisí do defenzivnějších, spotřebitelsky orientovaných titulů.
Vrcholu dosáhl 19. listopadu loňského roku, ale poté se index prudce propadl a do poloviny března klesl o více než 20 % a oficiálně se ocitl v oblasti medvědího trhu. Nyní je však velká šance, že se technologie vrátí zpět. Za necelé dva týdny vzrostl index Nasdaq Composite o 12 % a opět předstihl Dow a S&P 500.
Zdroj: Gettyimages
Prozíraví investoři mají rádi takovéto poklesy, protože díky nim jsou akcie, které dříve letěly vysoko a měly vysokou cenu a které byly v dobách své největší slávy nedosažitelné, nyní mnohem dostupnější. Některé z nejlepších technologických akcií ztratily od začátku krize polovinu nebo více své hodnoty, což z nich dělá výhodné nákupy. Tato dvojice technologických akcií patří k těm nejlepším, které lze nyní koupit.
1. PubMatic
Cloudová platforma pro nákup reklamy PubMatic ( PUBM -2,21 % ) umožňuje vydavatelům prodávat reklamní prostor inzerentům a zároveň integruje své nástroje do dalších předních platforem, aby pomohla nákupčím na straně poptávky. Zatímco pro většinu společností je reklama nákladem, PubMatic z ní prosperuje jako ze svého zdroje příjmů.
Od svého vstupu na burzu v prosinci 2020 byla akcie nestabilní a její poslední zpráva o výsledcích nesplnila očekávání analytiků a zklamala v oblasti prognóz, protože růst tržeb způsobený pandemií se snížil. Připojená televize je však i nadále ohniskem růstu, přičemž příjmy z kanálů vzrostly oproti předchozímu roku šestinásobně.
Zdroj: Unsplash
Její obchodní model založený na nízkém objemu aktiv je vhodný pro období inflace, protože může dosáhnout lepší návratnosti svých investic, než kdyby musela nakupovat nové vybavení, které je stále dražší. To je patrné z upravené marže EBITDA společnosti PubMatic, která v roce 2021 dosáhla 42 % ve srovnání s 34% marží v roce 2020.
Díky tomu, že se spoléhá na umělou inteligenci a schopnosti strojového učení své technologie, je schopna využít zrychlující se objem peněz utrácených za digitální reklamu, který v roce 2021 dosáhne 763 miliard dolarů, což je více než 749 miliard dolarů předpovídaných v polovině loňského roku, a nyní tvoří více než 64 % celkové reklamy. Pro kontext: v roce 2020 to bylo 60,5 % a v roce 2019 52,1 %.
Akcie PubMatic poklesly o více než 50 % oproti svým 52týdenním maximům, ale prudce vzrostly o 34 % oproti svým minimům, takže se zdá, že jsou připraveny na návrat technologického sektoru.
Zdroj: Nvidia
2. Nvidia
Společnost Nvidia ( NVDA -1,63 % ) nebyla poškozena tolik jako jiné bývalé rychle rostoucí technologické akcie, pokud ztrátu čtvrtiny hodnoty nepovažujete za tak špatnou. Analytici zároveň volají po tom, aby se velké nárůsty tržeb, kterých akcie mikročipů dosáhly v důsledku vypuknutí epidemie COVID-19, v příštích dvou letech snížily. Možná jsou krátkozrací.
Největším segmentem společnosti Nvidia v současné době zůstávají hry, které jsou stále velmi populární a rostou, ale skutečnou příležitostí jsou datová centra. Příjmy ze segmentu datových center ve čtvrtém čtvrtletí (období končící 30. ledna) vzrostly oproti předchozímu roku o 71 %. Poptávka prakticky ve všech segmentech zůstává rozpálená do běla, a přestože není imunní vůči celosvětovému nedostatku čipů, Nvidia má rozmanitý dodavatelský řetězec a očekává, že se jí podaří jej zvládnout, i když nedostatek tu s námi pravděpodobně ještě nějakou dobu bude.
Přesto se generální ředitel Jensen Huang domnívá, že poptávka se nerozptýlí, protože poptávka po domácích pracovních stanicích roste. Pandemie změnila způsob práce mnoha lidí, a i když se mnozí vrátili do kanceláře, velká část lidí zůstává na dálku. Huang k situaci říká: „Myslím, že jde o trvalé podmínky, a proto budeme ještě nějakou dobu svědky výroby nových počítačů.“
Zdroj: Unsplash
Je tu také obrovská poptávka po čipech v automobilech, která způsobila, že výrobci dodávají osobní a nákladní automobily bez určitých čipů, jen aby uspokojili poptávku po nových vozidlech. Budoucí trendy, jako je metaverse, budou také potřebovat vynikající výpočetní výkon čipů Nvidia, což vše činí pokles ceny akcií Nvidia atraktivní.
A Wall Street si stále myslí, že Nvidia bude v příštích pěti letech zvyšovat zisk složeným tempem 30 % ročně. Harlan Sur, analytik banky JPMorgan, právě uspořádal den pro investory, na kterém klientům sdělil, že Nvidia zůstává „o jeden až dva kroky před svými konkurenty“, a proto potvrdil své nákupní hodnocení a jednoletou cílovou cenu 350 USD. To znamená 32% nárůst, ale může to být jen začátek velkého růstu.
Akciový trh zažíval po kolapsu finančních trhů více než deset let úžasný vzestup a v čele stál technologický sektor. I při započtení propadu trhu na počátku pandemie vzrostl index Dow Jones Industrial Average o téměř 300 % a index S&P 500 o více než 350 %.
Technologický index Nasdaq Composite však oba tyto indexy překonává, když jeho výnosy přesahují 600 %, ačkoli v listopadu loňského roku byly zisky ještě vyšší, než se trh začal přesouvat z vysokoúrovňových emisí do defenzivnějších, spotřebitelsky orientovaných titulů.
Vrcholu dosáhl 19. listopadu loňského roku, ale poté se index prudce propadl a do poloviny března klesl o více než 20 % a oficiálně se ocitl v oblasti medvědího trhu. Nyní je však velká šance, že se technologie vrátí zpět. Za necelé dva týdny vzrostl index Nasdaq Composite o 12 % a opět předstihl Dow a S&P 500.
Zdroj: Gettyimages
Prozíraví investoři mají rádi takovéto poklesy, protože díky nim jsou akcie, které dříve letěly vysoko a měly vysokou cenu a které byly v dobách své největší slávy nedosažitelné, nyní mnohem dostupnější. Některé z nejlepších technologických akcií ztratily od začátku krize polovinu nebo více své hodnoty, což z nich dělá výhodné nákupy. Tato dvojice technologických akcií patří k těm nejlepším, které lze nyní koupit.
1. PubMatic
Cloudová platforma pro nákup reklamy PubMatic umožňuje vydavatelům prodávat reklamní prostor inzerentům a zároveň integruje své nástroje do dalších předních platforem, aby pomohla nákupčím na straně poptávky. Zatímco pro většinu společností je reklama nákladem, PubMatic z ní prosperuje jako ze svého zdroje příjmů.Chcete využít této příležitosti?
Od svého vstupu na burzu v prosinci 2020 byla akcie nestabilní a její poslední zpráva o výsledcích nesplnila očekávání analytiků a zklamala v oblasti prognóz, protože růst tržeb způsobený pandemií se snížil. Připojená televize je však i nadále ohniskem růstu, přičemž příjmy z kanálů vzrostly oproti předchozímu roku šestinásobně.
Zdroj: Unsplash
Její obchodní model založený na nízkém objemu aktiv je vhodný pro období inflace, protože může dosáhnout lepší návratnosti svých investic, než kdyby musela nakupovat nové vybavení, které je stále dražší. To je patrné z upravené marže EBITDA společnosti PubMatic, která v roce 2021 dosáhla 42 % ve srovnání s 34% marží v roce 2020.
Díky tomu, že se spoléhá na umělou inteligenci a schopnosti strojového učení své technologie, je schopna využít zrychlující se objem peněz utrácených za digitální reklamu, který v roce 2021 dosáhne 763 miliard dolarů, což je více než 749 miliard dolarů předpovídaných v polovině loňského roku, a nyní tvoří více než 64 % celkové reklamy. Pro kontext: v roce 2020 to bylo 60,5 % a v roce 2019 52,1 %.
Akcie PubMatic poklesly o více než 50 % oproti svým 52týdenním maximům, ale prudce vzrostly o 34 % oproti svým minimům, takže se zdá, že jsou připraveny na návrat technologického sektoru.
Zdroj: Nvidia
2. Nvidia
Společnost Nvidia nebyla poškozena tolik jako jiné bývalé rychle rostoucí technologické akcie, pokud ztrátu čtvrtiny hodnoty nepovažujete za tak špatnou. Analytici zároveň volají po tom, aby se velké nárůsty tržeb, kterých akcie mikročipů dosáhly v důsledku vypuknutí epidemie COVID-19, v příštích dvou letech snížily. Možná jsou krátkozrací.
Největším segmentem společnosti Nvidia v současné době zůstávají hry, které jsou stále velmi populární a rostou, ale skutečnou příležitostí jsou datová centra. Příjmy ze segmentu datových center ve čtvrtém čtvrtletí vzrostly oproti předchozímu roku o 71 %. Poptávka prakticky ve všech segmentech zůstává rozpálená do běla, a přestože není imunní vůči celosvětovému nedostatku čipů, Nvidia má rozmanitý dodavatelský řetězec a očekává, že se jí podaří jej zvládnout, i když nedostatek tu s námi pravděpodobně ještě nějakou dobu bude.
Přesto se generální ředitel Jensen Huang domnívá, že poptávka se nerozptýlí, protože poptávka po domácích pracovních stanicích roste. Pandemie změnila způsob práce mnoha lidí, a i když se mnozí vrátili do kanceláře, velká část lidí zůstává na dálku. Huang k situaci říká: „Myslím, že jde o trvalé podmínky, a proto budeme ještě nějakou dobu svědky výroby nových počítačů.“
Zdroj: Unsplash
Je tu také obrovská poptávka po čipech v automobilech, která způsobila, že výrobci dodávají osobní a nákladní automobily bez určitých čipů, jen aby uspokojili poptávku po nových vozidlech. Budoucí trendy, jako je metaverse, budou také potřebovat vynikající výpočetní výkon čipů Nvidia, což vše činí pokles ceny akcií Nvidia atraktivní.
A Wall Street si stále myslí, že Nvidia bude v příštích pěti letech zvyšovat zisk složeným tempem 30 % ročně. Harlan Sur, analytik banky JPMorgan, právě uspořádal den pro investory, na kterém klientům sdělil, že Nvidia zůstává „o jeden až dva kroky před svými konkurenty“, a proto potvrdil své nákupní hodnocení a jednoletou cílovou cenu 350 USD. To znamená 32% nárůst, ale může to být jen začátek velkého růstu.
Investiční společnost Stifel zveřejnila novou analýzu výrobce hnojiv a zahradnických produktů Scotts Miracle-Gro, v níž zvýšila své hodnocení akcií z...