Zde je pět věcí, které stojí za to zvážit, než poprvé stisknete tlačítko „odeslat“.
Více než 87 % marketérů tvrdí, že používají e-mail k distribuci obsahu a zvýšení prodeje. Kromě toho, že e-mail pomáhá zvyšovat prodeje, je ideálním kanálem pro rozšiřování povědomí o vaší značce. K dosažení těchto výhod však e-mail potřebuje plánování a důslednou péči.
Pokud se právě chystáte zahájit e-mailový marketing, věnujte chvíli těmto pěti aspektům, abyste ze svých newsletterů a kampaní vytěžili maximum.
1. Počítáte s dlouhodobými plány?
Klíčová je zde důslednost. Mnoho společností začne rozesílat marketingové e-maily, aby s tím po chvíli přestalo. Nechcete být jedním z nich. Stejně jako většina věcí v životě a podnikání, i e-mailový marketing potřebuje čas, aby fungoval.

Než tedy odešlete první e-mail, zeptejte se sami sebe, zda máte prostředky na pokračování. Zůstat konzistentní je jediný způsob, jak si vybudovat angažovanost a vidět výsledky. Nepotřebujete půlroční plán obsahu – na to přijdete až v průběhu. Musíte si však být jisti, že budete schopni e-maily posílat pravidelně.
2. Můžete se na svůj e-mailový seznam spolehnout?
Data rychle degradují. Bez ohledu na velikost vašeho e-mailového seznamu je pro oslovení odběratelů zásadní zajistit, aby byl funkční. „Zpětné odrazy nebo kontaktování lidí, kteří vás mohou nahlásit jako spam, jsou jistou cestou, jak skončit ve složce Spam,“ říká Brian Minick, provozní ředitel společnosti ZeroBounce.
I nově vytvořený e-mailový seznam může mít špatná data, zejména pokud působíte v oblasti B2B. Minick proto dodává: „Než kliknete na tlačítko ‚Odeslat‘, projeďte svůj seznam důvěryhodným programem na kontrolu e-mailů. Ten odstraní staré, neplatné kontakty a zvýší vaši doručitelnost.“
Každých několik měsíců tento proces opakujte a odstraňte také odběratele, kteří se nikdy nezapojují do vašich e-mailů. Tímto způsobem si udržíte dobrou pověst odesílatele a budete i nadále přistávat ve schránce.

3. Máte správné ESP?
Vyberte si poskytovatele e-mailových služeb, který je ideální pro vaši firmu. Jste připraveni zavázat se k dlouhodobému plánu e-mailového marketingu a máte solidní seznam odběratelů, kteří se nemohou dočkat, až se vám ozvou.
Matt Harris, zakladatel a generální ředitel platformy pro tvorbu e-mailů Dyspatch, má několik dobrých rad.
„Dobře se podívejte na případové studie a zákazníky, kteří ESP používají, a ujistěte se, že tyto společnosti jsou podobné té vaší nebo společnostem, kterým byste se chtěli podobat,“ radí Harris. „Funkce ESP se mohou lišit a drobné rozdíly ve vlastnostech mohou být pro váš druh podnikání důležité. Některé platformy například upřednostňují marketingové a automatizační nástroje, zatímco jiné se zaměřují na doručitelnost a rozsah.“
Věnování pozornosti sociálnímu důkazu vám pomůže zjistit, který ESP je pro vaši firmu vhodný. Než se k nějaké službě zavážete, využijte také bezplatné zkušební verze, které tyto společnosti nabízejí.

4. Posíláte to, co lidé očekávají?
Relevance je důležitá. Když se lidé přihlásí k odběru vašich e-mailů, očekávají takový obsah, jaký jste jim slíbili.
„Jedním z nejlepších způsobů, jak si udržet odběratele na seznamu, je zajistit, aby lidé dostávali to, pro co se přihlásili,“ říká Emily Ryanová, zakladatelka společnosti Westfield Creative a partnerka Mailchimp Pro. „Pokud jsou lidé vedeni k tomu, aby se k něčemu přihlásili, a pak dostávají různé e-mailové akce, odhlásí se z odběru. Příliš mnoho odhlášení by vás mohlo dostat do složky Spam a poškodit pověst odesílatele. To se může dodatečně těžko změnit,“ dodává Ryan.
5. Dodržujete osvědčené postupy?
Posílejte e-maily v souladu se zákonem. E-mailový marketing přináší obrovské výhody, ale také povinnosti. Dodržování osvědčených postupů je tedy nutností. Dokud se nestanou vaší druhou přirozeností, můžete si vytvořit kontrolní seznam, který vám bude sloužit jako vodítko:

- Nikdy nikoho nepřidávejte do svého seznamu, aniž byste získali jeho souhlas. Každý by se měl přihlásit.
- Vyhněte se nákupu nebo pronájmu e-mailových databází. To nejsou vaši zákazníci.
- Vaše jméno „od“ by mělo jasně vyjadřovat identitu odesílatele. Buduje to důvěru a konzistentní zapojení.
- Nepoužívejte e-mailovou adresu bez možnosti odpovědi. Lidé by měli mít možnost vám odepsat.
- Všechny vaše e-mailové šablony musí obsahovat viditelný odkaz „Odhlásit“.
- Vyhněte se klamavým předmětům. Upřímnost vám z dlouhodobého hlediska přinese více kliknutí.
A konečně, dodržujte zákony o zasílání e-mailů v zemích, ve kterých vaši zákazníci žijí. Mějte na paměti obecné nařízení o ochraně osobních údajů
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























