Pomoc investorům
Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    MDLN 17 prosince, 2025

    Americký výrobce a distributor zdravotnických potřeb a zařízení

    471A 16 prosince, 2025

    Holdingová společnost poskytující služby záruky nájemného

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    Minulé IPO.

    CDNL 10 prosince, 2025

    Stavební společnost specializující se na infrastrukturní projekty

    PPHC.L 1 prosince, 2025

    Společnost specializující se na komunikaci v oblasti vládních vztahů

    UGAI 3 prosince, 2025

    UltraGreen.ai míří na burzu: vše podstatné o nadcházejícím IPO

    2685.HK 27 listopadu, 2025

    Digitální společnost zaměřená na e-commerce a využívající prvky AI

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

7 výrazů, které mohou zničit důvěru zaměstnanců v manažery

Chcete, aby vám váš tým důvěřoval?

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
22 března, 2022
6 min. čtení
man sitting on chair beside laptop computer and teacup

Zdroj: unsplash.com

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Neříkejte těchto sedm výrazů.

Dobří manažeři jsou vzácní. Pokud jste manažer, možná vám toto tvrzení připadá nespravedlivé, ale v dnešním digitálním pracovním světě od vás členové týmu potřebují více podpory a pozitivity než kdykoli předtím.

Jedním ze způsobů, jak zlepšit svou image a vztahy s ostatními, je změnit jazyk, který používáte. Každé slovo sděluje postoj a vyhýbání se těm, která vyvolávají nespokojenost, z vás udělá lepšího a starostlivějšího manažera.

Následujících sedm frází ničí důvěru a měly by být vyřazeny ze slovníku každého manažera:

1. JE MI LÍTO, ŽE TO TAK CÍTÍTE

yellow and white round plastic toy
Zdroj: unsplash.com

Na první pohled se může zdát, že jde o starostlivé prohlášení. Koneckonců obsahuje zdánlivě podpůrná slova „cítím“ a „je mi to líto“.

Advertisement

Ve skutečnosti je však tento výraz odmítavý. Neodkazuje na problém, který vyvolal negativní pocity zaměstnance. Místo toho implicitně naznačuje, že problémem jsou pocity zaměstnance. Šéfovi je líto, že se zaměstnanec takto cítí, čímž naznačuje, že jeho emoce jsou tím, co je špatně.

Chcete využít této příležitosti?

Pokud se někdo z vašich zaměstnanců cítí špatně, proveďte průzkum: Najděte problém, který ho trápí, prodiskutujte ho a vyřešte vše, co ho trápí. To povede k pozitivnějšímu výsledku.

2. TO JSEM NEŘEKL

Někdo vám může vyčítat něco, co jste řekli. Použití tohoto výrazu však rozděluje: polarizuje vás i zaměstnance.

Tato slova se často používají, když má zaměstnanec pocit, že jste slíbili něco, od čeho nyní ustupujete. Nebo možná zaměstnanec reaguje na negativní reakci, kterou jste měli na něj nebo na jeho práci.

Minions toy on railings
Zdroj: unsplash.com

Ať už mají pravdu, nebo ne, je lepší s nimi nechodit do sporu a nepodceňovat to, co si z vašich slov pamatují. Místo toho vybudujte most. Řekněte: „Můžete to prosím upřesnit?“. Dosáhněte shody ohledně toho, co bylo řečeno, například: „Ano, chci, abyste se podílel na tomto vysoce prestižním projektu. Na toto rozhodnutí stále čekáme.“ Jakmile dosáhnete společného porozumění, pracujte na řešení: „Dám vám vědět, až se to posune kupředu“.

3. JE TO FIREMNÍ POLITIKA

Tento výraz je polibkem smrti pro každého šéfa. Odrazuje, protože naznačuje, že jako šéf máte problém s politikou podniku a nezastupujete vedení společnosti.

Místo toho si politiku přivlastněte. Například neříkejte: „Je to firemní politika, že musíte ve čtvrtek chodit do kanceláře.“ V takovém případě se vám bude zdát, že je to politika společnosti. Místo toho použijte tato slova: „Nové postupy pro práci z domova zahrnují jeden den, kdy lze očekávat, že se každý dostaví na schůzku. A to dává perfektní smysl, protože nám to všem dává příležitost uspořádat osobní schůzky.“ V takovém případě se můžete rozhodnout, zda se vám to líbí.

4. VÍM, ŽE JSME VÁM TO SLÍBILI, ALE…

Toto vyjádření může zaměstnance zneklidnit, ale jsou okolnosti, které se mění, a je třeba s nimi zacházet jemněji.

Zdroj: unsplash.com

V těch vzácných situacích, kdy něco, co jste slíbili, již není možné (např. zvýšení platu se nekoná, protože všechny mzdy byly zmrazeny), vysvětlete, že společnost musela učinit těžké rozhodnutí, které se bohužel týká všech. Ukažte však, že zaměstnanci kryjete záda. Řekněte, že zvýšení platu zaměstnance budete mít „na očích“ a dáte mu vědět, až mzdy nebudou nadále zmrazeny.

5. OMLOUVÁM SE, ZMĚNIL JSEM NÁZOR

Šéf, který používá tento výraz, si nikdy nezíská důvěru zaměstnanců. Vaše slovo by mělo být svaté. Když něco řeknete, musíte to také dodržet.

Předpokládejme, že jste zaměstnanci slíbili, že ho podpoříte při žádosti o novou pozici. Pak ale změníte svůj postoj a uvědomíte si, že jiný kandidát bude lepší. Žádný zaměstnanec nikdy nebude věřit nebo důvěřovat šéfovi, který vůči němu změní postoj. Jednoduchý způsob, jak si získat důvěru, je dodržet všechny závazky, které jste přijali. Změna názoru ve chvíli, kdy na rozhodnutí zaměstnanci záleží, povede k narušení vztahu a odloučení.

6. POTŘEBUJI VÁS V TÉTO ROLI

Potřebuji tě v této roli (např. „Nebudu tě povyšovat“) je něco, co by manažer nikdy neměl říkat. Manažeři by měli vidět, že posunutí člena týmu na vyšší pozici je nejen dobré pro člena týmu, ale vypovídá dobře o manažerovi a jeho vedení.

people sitting on chair in front of table while holding pens during daytime
Zdroj: unsplash.com

7. KOPÍRUJTE MĚ VE VŠEM

Manažer, který žádá, aby byl kopírován v e-mailech, vysílá zprávu o nedůvěře.

Pokud chcete, abyste byli kopírováni v korespondenci, znamená to, že buď nedůvěřujete úsudku svého zaměstnance a máte pocit, že možná budete muset zasáhnout, nebo nevěříte, že zaměstnanec je v hierarchii velení důvěryhodný (a máte pocit, že vaše jméno má větší váhu!) Obě situace znamenají, že podceňujete svého zaměstnance.

Místo toho požádejte zaměstnance, aby „mě informoval o tom, jak se věci vyvíjejí“, a „dejte mi vědět, kdybyste kdykoli potřeboval mou podporu“. Jsem tu pro vás.“ Dáte-li členům svého týmu najevo, že jste si jisti, že projekt zvládnou, vzbudíte v nich sebedůvěru a oddanost vůči vám.

Neříkejte těchto sedm výrazů.Dobří manažeři jsou vzácní. Pokud jste manažer, možná vám toto tvrzení připadá nespravedlivé, ale v dnešním digitálním pracovním světě od vás členové týmu potřebují více podpory a pozitivity než kdykoli předtím.Jedním ze způsobů, jak zlepšit svou image a vztahy s ostatními, je změnit jazyk, který používáte. Každé slovo sděluje postoj a vyhýbání se těm, která vyvolávají nespokojenost, z vás udělá lepšího a starostlivějšího manažera.Zdroj: unsplash.comNa první pohled se může zdát, že jde o starostlivé prohlášení. Koneckonců obsahuje zdánlivě podpůrná slova „cítím“ a „je mi to líto“.Ve skutečnosti je však tento výraz odmítavý. Neodkazuje na problém, který vyvolal negativní pocity zaměstnance. Místo toho implicitně naznačuje, že problémem jsou pocity zaměstnance. Šéfovi je líto, že se zaměstnanec takto cítí, čímž naznačuje, že jeho emoce jsou tím, co je špatně.Chcete využít této příležitosti?Pokud se někdo z vašich zaměstnanců cítí špatně, proveďte průzkum: Najděte problém, který ho trápí, prodiskutujte ho a vyřešte vše, co ho trápí. To povede k pozitivnějšímu výsledku.Někdo vám může vyčítat něco, co jste řekli. Použití tohoto výrazu však rozděluje: polarizuje vás i zaměstnance.Tato slova se často používají, když má zaměstnanec pocit, že jste slíbili něco, od čeho nyní ustupujete. Nebo možná zaměstnanec reaguje na negativní reakci, kterou jste měli na něj nebo na jeho práci.Zdroj: unsplash.comAť už mají pravdu, nebo ne, je lepší s nimi nechodit do sporu a nepodceňovat to, co si z vašich slov pamatují. Místo toho vybudujte most. Řekněte: „Můžete to prosím upřesnit?“. Dosáhněte shody ohledně toho, co bylo řečeno, například: „Ano, chci, abyste se podílel na tomto vysoce prestižním projektu. Na toto rozhodnutí stále čekáme.“ Jakmile dosáhnete společného porozumění, pracujte na řešení: „Dám vám vědět, až se to posune kupředu“.Tento výraz je polibkem smrti pro každého šéfa. Odrazuje, protože naznačuje, že jako šéf máte problém s politikou podniku a nezastupujete vedení společnosti.Místo toho si politiku přivlastněte. Například neříkejte: „Je to firemní politika, že musíte ve čtvrtek chodit do kanceláře.“ V takovém případě se vám bude zdát, že je to politika společnosti. Místo toho použijte tato slova: „Nové postupy pro práci z domova zahrnují jeden den, kdy lze očekávat, že se každý dostaví na schůzku. A to dává perfektní smysl, protože nám to všem dává příležitost uspořádat osobní schůzky.“ V takovém případě se můžete rozhodnout, zda se vám to líbí.Toto vyjádření může zaměstnance zneklidnit, ale jsou okolnosti, které se mění, a je třeba s nimi zacházet jemněji.Zdroj: unsplash.comV těch vzácných situacích, kdy něco, co jste slíbili, již není možné , vysvětlete, že společnost musela učinit těžké rozhodnutí, které se bohužel týká všech. Ukažte však, že zaměstnanci kryjete záda. Řekněte, že zvýšení platu zaměstnance budete mít „na očích“ a dáte mu vědět, až mzdy nebudou nadále zmrazeny.Šéf, který používá tento výraz, si nikdy nezíská důvěru zaměstnanců. Vaše slovo by mělo být svaté. Když něco řeknete, musíte to také dodržet.Předpokládejme, že jste zaměstnanci slíbili, že ho podpoříte při žádosti o novou pozici. Pak ale změníte svůj postoj a uvědomíte si, že jiný kandidát bude lepší. Žádný zaměstnanec nikdy nebude věřit nebo důvěřovat šéfovi, který vůči němu změní postoj. Jednoduchý způsob, jak si získat důvěru, je dodržet všechny závazky, které jste přijali. Změna názoru ve chvíli, kdy na rozhodnutí zaměstnanci záleží, povede k narušení vztahu a odloučení.Potřebuji tě v této roli je něco, co by manažer nikdy neměl říkat. Manažeři by měli vidět, že posunutí člena týmu na vyšší pozici je nejen dobré pro člena týmu, ale vypovídá dobře o manažerovi a jeho vedení.Zdroj: unsplash.comManažer, který žádá, aby byl kopírován v e-mailech, vysílá zprávu o nedůvěře.Pokud chcete, abyste byli kopírováni v korespondenci, znamená to, že buď nedůvěřujete úsudku svého zaměstnance a máte pocit, že možná budete muset zasáhnout, nebo nevěříte, že zaměstnanec je v hierarchii velení důvěryhodný Obě situace znamenají, že podceňujete svého zaměstnance.Místo toho požádejte zaměstnance, aby „mě informoval o tom, jak se věci vyvíjejí“, a „dejte mi vědět, kdybyste kdykoli potřeboval mou podporu“. Jsem tu pro vás.“ Dáte-li členům svého týmu najevo, že jste si jisti, že projekt zvládnou, vzbudíte v nich sebedůvěru a oddanost vůči vám.
Tagy: businessprácestrategie


    Chcete využít této příležitosti?


    Zanechte své kontaktní údaje, ozve se Vám licencovaný specialista a zároveň získáte:

    • Přístup k nejžhavějším IPO a investičním trendům.

    • Pravidelnou dávku aktuálních tipů pro Vaše portfolio v našem Newsletteru.

    • Investiční portfolio

    Máte zkušenosti s investováním?

    Jakou částku jste připraven použít na investování?



    Odesláním formuláře souhlasíte se zasíláním newsletteru Burzovní svět. Odhlásit se můžete kdykoli.

    Advertisement

    Breaking.

    22:42

    Jefferies zvyšuje hodnocení Red Robin s plány na oživení cílenými na rok 2026.

    22:37

    Mike Dargan z UBS se má ujmout funkce generálního ředitele N26, zatímco regulační tlaky rostou.

    22:32

    Nasdaq přezkoumá nabídky na odkup dluhopisů.

    22:27

    Americká FTC a 21 států podaly upravenou žalobu proti Uberu za údajné klamavé fakturační praktiky.

    22:23

    BMO Capital předpovídá významný růst pro přední internetové akcie do roku 2026

    22:17

    OpenAI jmenuje zkušeného manažera z Googlu viceprezidentem pro rozvoj společnosti.

    Advertisement

    Příležitosti.

    Zdroj: BurzovniSvet.cz
    Akcie

    Jefferies věří v další růst Viking Holdings po silném výkonu akcií

    15 prosince, 2025

    Investiční banka Jefferies se přiklání k ještě optimističtějšímu pohledu na společnost Viking, která provozuje výletní plavby a v letošním roce...

    Zdroj: Getty Images

    BofA sází na akcie těžící z luxusu a změn spotřebitelského chování

    15 prosince, 2025
    Zdroj: Getty Images

    Nejlepší internetové akcie podle JPMorgan pro následující rok

    15 prosince, 2025
    Zdroj: Nanhua Futures

    Nanhua Futures vstupuje na burzu: IPO, které může změnit trh derivátů

    15 prosince, 2025
    Zdroj: PowerX

    IPO PowerX: Rychle rostoucí bateriová společnost vstupuje na burzu

    15 prosince, 2025

    IPO Radar.

    Medline Inc.

    Datum IPO: 17 prosince, 2025
    Potenciální ocenění: 55,3 miliardy USD

    Buďte u toho

    Nejčtenější zprávy.

    Santa Claus rally nezačíná před svátky — trhy tradičně ožívají až po Vánocích

    14 prosince, 2025

    Rok 2026 rozhodne o budoucnosti realitního modelu Opendoor

    13 prosince, 2025

    S&P 500 uzavřel na rekordním maximu navzdory poklesu Oracle a AI

    11 prosince, 2025

    Dokáže Meta zopakovat „rok efektivity“ a znovu nastartovat růst akcií v roce 2026?

    13 prosince, 2025

    GE Vernova láme rekordy po vylepšeném výhledu a štědré dividendové politice

    11 prosince, 2025

    Intuitive Machines získává důvěru Wall Street díky akvizici Lanteris

    14 prosince, 2025

    S&P 500 klesá kvůli výprodeji velkých technologických společností

    15 prosince, 2025

    Broadcom zajistil propad celého technologického sektoru

    12 prosince, 2025
    Advertisement

    Tip editora.

    Zdroj: BurzovníSvět.cz
    Tip editora

    Bublina na trhu nezastavila boom umělé inteligence v Silicon Valley

    30 listopadu, 2025

    Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...

    Advertisement

    Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

    Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

    • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
    • Reklama
    • Kontakt

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Burzovnisvet.cz © 2025

    Název nebo symbol
    Žádný výsledek
    Zobrazit všechny výsledky
    • Burzy
      • Headlines
      • Breaking
      • Akcie
      • ETF
      • Dividendy
      • IPO
      • Forex
      • Komodity
      • Kryptoměny
      • Ekonomika
      • Hospodářské výsledky
    • Příležitost
    • IPO Radar
    • Nejčtenější
    • Bullionář Daily
    • Úspěch
      • Alternativní investice
      • Škola bullionáře
      • Miliardáři
      • Business
      • Bullionářova knihspirace
      • Bullionářův almanach
      • Bullionářův slovníček
    • AI
    • Česko
    • Invest mentoring
    • E-booky
    • Srovnávač brokerů
    • Kariéra
    • Pomoc investorům
    Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

    Retrieve your password

    Please enter your username or email address to reset your password.

    ·
    Poslední událost
    Poslední událost
      Kontaktujte nás

      Používáme soubory cookie a podobné technologie, které jsou nezbytné pro provoz webových stránek. Další soubory cookie se používají k provádění analýzy používání webových stránek. Pokračováním v používání našich webových stránek vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie. Další informace naleznete v našich Zásadách ochrany osobních údajů.