Dobří manažeři jsou vzácní. Pokud jste manažer, možná vám toto tvrzení připadá nespravedlivé, ale v dnešním digitálním pracovním světě od vás členové týmu potřebují více podpory a pozitivity než kdykoli předtím.
Jedním ze způsobů, jak zlepšit svou image a vztahy s ostatními, je změnit jazyk, který používáte. Každé slovo sděluje postoj a vyhýbání se těm, která vyvolávají nespokojenost, z vás udělá lepšího a starostlivějšího manažera.
Následujících sedm frází ničí důvěru a měly by být vyřazeny ze slovníku každého manažera:
1. JE MI LÍTO, ŽE TO TAK CÍTÍTE
Zdroj: unsplash.com
Na první pohled se může zdát, že jde o starostlivé prohlášení. Koneckonců obsahuje zdánlivě podpůrná slova „cítím“ a „je mi to líto“.
Ve skutečnosti je však tento výraz odmítavý. Neodkazuje na problém, který vyvolal negativní pocity zaměstnance. Místo toho implicitně naznačuje, že problémem jsou pocity zaměstnance. Šéfovi je líto, že se zaměstnanec takto cítí, čímž naznačuje, že jeho emoce jsou tím, co je špatně.
Pokud se někdo z vašich zaměstnanců cítí špatně, proveďte průzkum: Najděte problém, který ho trápí, prodiskutujte ho a vyřešte vše, co ho trápí. To povede k pozitivnějšímu výsledku.
2. TO JSEM NEŘEKL
Někdo vám může vyčítat něco, co jste řekli. Použití tohoto výrazu však rozděluje: polarizuje vás i zaměstnance.
Tato slova se často používají, když má zaměstnanec pocit, že jste slíbili něco, od čeho nyní ustupujete. Nebo možná zaměstnanec reaguje na negativní reakci, kterou jste měli na něj nebo na jeho práci.
Zdroj: unsplash.com
Ať už mají pravdu, nebo ne, je lepší s nimi nechodit do sporu a nepodceňovat to, co si z vašich slov pamatují. Místo toho vybudujte most. Řekněte: „Můžete to prosím upřesnit?“. Dosáhněte shody ohledně toho, co bylo řečeno, například: „Ano, chci, abyste se podílel na tomto vysoce prestižním projektu. Na toto rozhodnutí stále čekáme.“ Jakmile dosáhnete společného porozumění, pracujte na řešení: „Dám vám vědět, až se to posune kupředu“.
3. JE TO FIREMNÍ POLITIKA
Tento výraz je polibkem smrti pro každého šéfa. Odrazuje, protože naznačuje, že jako šéf máte problém s politikou podniku a nezastupujete vedení společnosti.
Místo toho si politiku přivlastněte. Například neříkejte: „Je to firemní politika, že musíte ve čtvrtek chodit do kanceláře.“ V takovém případě se vám bude zdát, že je to politika společnosti. Místo toho použijte tato slova: „Nové postupy pro práci z domova zahrnují jeden den, kdy lze očekávat, že se každý dostaví na schůzku. A to dává perfektní smysl, protože nám to všem dává příležitost uspořádat osobní schůzky.“ V takovém případě se můžete rozhodnout, zda se vám to líbí.
4. VÍM, ŽE JSME VÁM TO SLÍBILI, ALE…
Toto vyjádření může zaměstnance zneklidnit, ale jsou okolnosti, které se mění, a je třeba s nimi zacházet jemněji.
Zdroj: unsplash.com
V těch vzácných situacích, kdy něco, co jste slíbili, již není možné (např. zvýšení platu se nekoná, protože všechny mzdy byly zmrazeny), vysvětlete, že společnost musela učinit těžké rozhodnutí, které se bohužel týká všech. Ukažte však, že zaměstnanci kryjete záda. Řekněte, že zvýšení platu zaměstnance budete mít „na očích“ a dáte mu vědět, až mzdy nebudou nadále zmrazeny.
5. OMLOUVÁM SE, ZMĚNIL JSEM NÁZOR
Šéf, který používá tento výraz, si nikdy nezíská důvěru zaměstnanců. Vaše slovo by mělo být svaté. Když něco řeknete, musíte to také dodržet.
Předpokládejme, že jste zaměstnanci slíbili, že ho podpoříte při žádosti o novou pozici. Pak ale změníte svůj postoj a uvědomíte si, že jiný kandidát bude lepší. Žádný zaměstnanec nikdy nebude věřit nebo důvěřovat šéfovi, který vůči němu změní postoj. Jednoduchý způsob, jak si získat důvěru, je dodržet všechny závazky, které jste přijali. Změna názoru ve chvíli, kdy na rozhodnutí zaměstnanci záleží, povede k narušení vztahu a odloučení.
6. POTŘEBUJI VÁS V TÉTO ROLI
Potřebuji tě v této roli (např. „Nebudu tě povyšovat“) je něco, co by manažer nikdy neměl říkat. Manažeři by měli vidět, že posunutí člena týmu na vyšší pozici je nejen dobré pro člena týmu, ale vypovídá dobře o manažerovi a jeho vedení.
Zdroj: unsplash.com
7. KOPÍRUJTE MĚ VE VŠEM
Manažer, který žádá, aby byl kopírován v e-mailech, vysílá zprávu o nedůvěře.
Pokud chcete, abyste byli kopírováni v korespondenci, znamená to, že buď nedůvěřujete úsudku svého zaměstnance a máte pocit, že možná budete muset zasáhnout, nebo nevěříte, že zaměstnanec je v hierarchii velení důvěryhodný (a máte pocit, že vaše jméno má větší váhu!) Obě situace znamenají, že podceňujete svého zaměstnance.
Místo toho požádejte zaměstnance, aby „mě informoval o tom, jak se věci vyvíjejí“, a „dejte mi vědět, kdybyste kdykoli potřeboval mou podporu“. Jsem tu pro vás.“ Dáte-li členům svého týmu najevo, že jste si jisti, že projekt zvládnou, vzbudíte v nich sebedůvěru a oddanost vůči vám.
Neříkejte těchto sedm výrazů.Dobří manažeři jsou vzácní. Pokud jste manažer, možná vám toto tvrzení připadá nespravedlivé, ale v dnešním digitálním pracovním světě od vás členové týmu potřebují více podpory a pozitivity než kdykoli předtím.Jedním ze způsobů, jak zlepšit svou image a vztahy s ostatními, je změnit jazyk, který používáte. Každé slovo sděluje postoj a vyhýbání se těm, která vyvolávají nespokojenost, z vás udělá lepšího a starostlivějšího manažera.Zdroj: unsplash.comNa první pohled se může zdát, že jde o starostlivé prohlášení. Koneckonců obsahuje zdánlivě podpůrná slova „cítím“ a „je mi to líto“.Ve skutečnosti je však tento výraz odmítavý. Neodkazuje na problém, který vyvolal negativní pocity zaměstnance. Místo toho implicitně naznačuje, že problémem jsou pocity zaměstnance. Šéfovi je líto, že se zaměstnanec takto cítí, čímž naznačuje, že jeho emoce jsou tím, co je špatně.Chcete využít této příležitosti?Pokud se někdo z vašich zaměstnanců cítí špatně, proveďte průzkum: Najděte problém, který ho trápí, prodiskutujte ho a vyřešte vše, co ho trápí. To povede k pozitivnějšímu výsledku.Někdo vám může vyčítat něco, co jste řekli. Použití tohoto výrazu však rozděluje: polarizuje vás i zaměstnance.Tato slova se často používají, když má zaměstnanec pocit, že jste slíbili něco, od čeho nyní ustupujete. Nebo možná zaměstnanec reaguje na negativní reakci, kterou jste měli na něj nebo na jeho práci.Zdroj: unsplash.comAť už mají pravdu, nebo ne, je lepší s nimi nechodit do sporu a nepodceňovat to, co si z vašich slov pamatují. Místo toho vybudujte most. Řekněte: „Můžete to prosím upřesnit?“. Dosáhněte shody ohledně toho, co bylo řečeno, například: „Ano, chci, abyste se podílel na tomto vysoce prestižním projektu. Na toto rozhodnutí stále čekáme.“ Jakmile dosáhnete společného porozumění, pracujte na řešení: „Dám vám vědět, až se to posune kupředu“.Tento výraz je polibkem smrti pro každého šéfa. Odrazuje, protože naznačuje, že jako šéf máte problém s politikou podniku a nezastupujete vedení společnosti.Místo toho si politiku přivlastněte. Například neříkejte: „Je to firemní politika, že musíte ve čtvrtek chodit do kanceláře.“ V takovém případě se vám bude zdát, že je to politika společnosti. Místo toho použijte tato slova: „Nové postupy pro práci z domova zahrnují jeden den, kdy lze očekávat, že se každý dostaví na schůzku. A to dává perfektní smysl, protože nám to všem dává příležitost uspořádat osobní schůzky.“ V takovém případě se můžete rozhodnout, zda se vám to líbí.Toto vyjádření může zaměstnance zneklidnit, ale jsou okolnosti, které se mění, a je třeba s nimi zacházet jemněji.Zdroj: unsplash.comV těch vzácných situacích, kdy něco, co jste slíbili, již není možné , vysvětlete, že společnost musela učinit těžké rozhodnutí, které se bohužel týká všech. Ukažte však, že zaměstnanci kryjete záda. Řekněte, že zvýšení platu zaměstnance budete mít „na očích“ a dáte mu vědět, až mzdy nebudou nadále zmrazeny.Šéf, který používá tento výraz, si nikdy nezíská důvěru zaměstnanců. Vaše slovo by mělo být svaté. Když něco řeknete, musíte to také dodržet.Předpokládejme, že jste zaměstnanci slíbili, že ho podpoříte při žádosti o novou pozici. Pak ale změníte svůj postoj a uvědomíte si, že jiný kandidát bude lepší. Žádný zaměstnanec nikdy nebude věřit nebo důvěřovat šéfovi, který vůči němu změní postoj. Jednoduchý způsob, jak si získat důvěru, je dodržet všechny závazky, které jste přijali. Změna názoru ve chvíli, kdy na rozhodnutí zaměstnanci záleží, povede k narušení vztahu a odloučení.Potřebuji tě v této roli je něco, co by manažer nikdy neměl říkat. Manažeři by měli vidět, že posunutí člena týmu na vyšší pozici je nejen dobré pro člena týmu, ale vypovídá dobře o manažerovi a jeho vedení.Zdroj: unsplash.comManažer, který žádá, aby byl kopírován v e-mailech, vysílá zprávu o nedůvěře.Pokud chcete, abyste byli kopírováni v korespondenci, znamená to, že buď nedůvěřujete úsudku svého zaměstnance a máte pocit, že možná budete muset zasáhnout, nebo nevěříte, že zaměstnanec je v hierarchii velení důvěryhodný Obě situace znamenají, že podceňujete svého zaměstnance.Místo toho požádejte zaměstnance, aby „mě informoval o tom, jak se věci vyvíjejí“, a „dejte mi vědět, kdybyste kdykoli potřeboval mou podporu“. Jsem tu pro vás.“ Dáte-li členům svého týmu najevo, že jste si jisti, že projekt zvládnou, vzbudíte v nich sebedůvěru a oddanost vůči vám.
Biofarmaceutická společnost Praxis Precision Medicines Inc se ve čtvrtek dostala do centra pozornosti investorů poté, co oznámila přelomové výsledky ze...