Invest mentoring
Odebírat Ranního Bullionáře
Podcast
Burzovnisvet Logo
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
  • Login
Burzovnisvet.cz - Akcie, kurzy, burza, forex, komodity, IPO, dluhopisy - zpravodajství
  • Headlines
    • Breaking
    • Bullionář Daily
    • Akcie
    • Hospodářské výsledky
    • ETF
    • Dividendy
    • IPO
    • Forex
    • Komodity
    • Kryptoměny
    • Ekonomika
  • Příležitost
  • DIP
  • IPO Radar

    Nadcházející IPO.

    Zdroj: Burzovni Svet
    06687.HK 21 října, 2025

    Technologická společnost poskytující SaaS ERP software pro e-commerce

    TBA Bude oznámeno

    Americká platforma pro nákup a prodej vstupenek na sportovní a kulturní akce

    TBA Bude oznámeno

    Komunikační platforma zaměřeá na hlasovou, video a textovou komunikaci

    BTGO Bude oznámeno

    Americká společnost specializující se na bezpečné úschovy kryptoměn

    Minulé IPO.

    ALEC 15 října, 2025

    Přední stavební společnost působící v regionu Perského zálivu

    VSURE 8 října, 2025

    Bezpečnostní společnost poskytující monitorované bezpečnostní služby

    NP 1 října, 2025

    Americká technologická společnost využívající AI k predikci rizik

    TBA 25 září, 2025

    ​Čínský výrobce automobilů zaměřený na dostupná vozidla a export

  • Úspěch
    • Alternativní investice
    • Škola bullionáře
    • Miliardáři
    • Business
    • Bullionářova knihspirace
    • Bullionářův almanach
    • Bullionářův slovníček
  • AI
  • Česko
  • E-booky
  • Srovnávač brokerů
  • Kariéra
    • Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
BS Logo

7 výrazů, které mohou zničit důvěru zaměstnanců v manažery

Chcete, aby vám váš tým důvěřoval?

Andrej Krúpa Autor: Andrej Krúpa
22 března, 2022
6 min. čtení
man sitting on chair beside laptop computer and teacup

Zdroj: unsplash.com

6 min.
čtení
Přihlaste se k odběru newsletteru
Chcete využít této příležitosti?

Neříkejte těchto sedm výrazů.

Dobří manažeři jsou vzácní. Pokud jste manažer, možná vám toto tvrzení připadá nespravedlivé, ale v dnešním digitálním pracovním světě od vás členové týmu potřebují více podpory a pozitivity než kdykoli předtím.

Jedním ze způsobů, jak zlepšit svou image a vztahy s ostatními, je změnit jazyk, který používáte. Každé slovo sděluje postoj a vyhýbání se těm, která vyvolávají nespokojenost, z vás udělá lepšího a starostlivějšího manažera.

Následujících sedm frází ničí důvěru a měly by být vyřazeny ze slovníku každého manažera:

1. JE MI LÍTO, ŽE TO TAK CÍTÍTE

yellow and white round plastic toy
Zdroj: unsplash.com

Na první pohled se může zdát, že jde o starostlivé prohlášení. Koneckonců obsahuje zdánlivě podpůrná slova „cítím“ a „je mi to líto“.

Advertisement

Ve skutečnosti je však tento výraz odmítavý. Neodkazuje na problém, který vyvolal negativní pocity zaměstnance. Místo toho implicitně naznačuje, že problémem jsou pocity zaměstnance. Šéfovi je líto, že se zaměstnanec takto cítí, čímž naznačuje, že jeho emoce jsou tím, co je špatně.

Chcete využít této příležitosti?

Pokud se někdo z vašich zaměstnanců cítí špatně, proveďte průzkum: Najděte problém, který ho trápí, prodiskutujte ho a vyřešte vše, co ho trápí. To povede k pozitivnějšímu výsledku.

2. TO JSEM NEŘEKL

Někdo vám může vyčítat něco, co jste řekli. Použití tohoto výrazu však rozděluje: polarizuje vás i zaměstnance.

Tato slova se často používají, když má zaměstnanec pocit, že jste slíbili něco, od čeho nyní ustupujete. Nebo možná zaměstnanec reaguje na negativní reakci, kterou jste měli na něj nebo na jeho práci.

Minions toy on railings
Zdroj: unsplash.com

Ať už mají pravdu, nebo ne, je lepší s nimi nechodit do sporu a nepodceňovat to, co si z vašich slov pamatují. Místo toho vybudujte most. Řekněte: „Můžete to prosím upřesnit?“. Dosáhněte shody ohledně toho, co bylo řečeno, například: „Ano, chci, abyste se podílel na tomto vysoce prestižním projektu. Na toto rozhodnutí stále čekáme.“ Jakmile dosáhnete společného porozumění, pracujte na řešení: „Dám vám vědět, až se to posune kupředu“.

3. JE TO FIREMNÍ POLITIKA

Tento výraz je polibkem smrti pro každého šéfa. Odrazuje, protože naznačuje, že jako šéf máte problém s politikou podniku a nezastupujete vedení společnosti.

Místo toho si politiku přivlastněte. Například neříkejte: „Je to firemní politika, že musíte ve čtvrtek chodit do kanceláře.“ V takovém případě se vám bude zdát, že je to politika společnosti. Místo toho použijte tato slova: „Nové postupy pro práci z domova zahrnují jeden den, kdy lze očekávat, že se každý dostaví na schůzku. A to dává perfektní smysl, protože nám to všem dává příležitost uspořádat osobní schůzky.“ V takovém případě se můžete rozhodnout, zda se vám to líbí.

4. VÍM, ŽE JSME VÁM TO SLÍBILI, ALE…

Toto vyjádření může zaměstnance zneklidnit, ale jsou okolnosti, které se mění, a je třeba s nimi zacházet jemněji.

Zdroj: unsplash.com

V těch vzácných situacích, kdy něco, co jste slíbili, již není možné (např. zvýšení platu se nekoná, protože všechny mzdy byly zmrazeny), vysvětlete, že společnost musela učinit těžké rozhodnutí, které se bohužel týká všech. Ukažte však, že zaměstnanci kryjete záda. Řekněte, že zvýšení platu zaměstnance budete mít „na očích“ a dáte mu vědět, až mzdy nebudou nadále zmrazeny.

5. OMLOUVÁM SE, ZMĚNIL JSEM NÁZOR

Šéf, který používá tento výraz, si nikdy nezíská důvěru zaměstnanců. Vaše slovo by mělo být svaté. Když něco řeknete, musíte to také dodržet.

Předpokládejme, že jste zaměstnanci slíbili, že ho podpoříte při žádosti o novou pozici. Pak ale změníte svůj postoj a uvědomíte si, že jiný kandidát bude lepší. Žádný zaměstnanec nikdy nebude věřit nebo důvěřovat šéfovi, který vůči němu změní postoj. Jednoduchý způsob, jak si získat důvěru, je dodržet všechny závazky, které jste přijali. Změna názoru ve chvíli, kdy na rozhodnutí zaměstnanci záleží, povede k narušení vztahu a odloučení.

6. POTŘEBUJI VÁS V TÉTO ROLI

Potřebuji tě v této roli (např. „Nebudu tě povyšovat“) je něco, co by manažer nikdy neměl říkat. Manažeři by měli vidět, že posunutí člena týmu na vyšší pozici je nejen dobré pro člena týmu, ale vypovídá dobře o manažerovi a jeho vedení.

people sitting on chair in front of table while holding pens during daytime
Zdroj: unsplash.com

7. KOPÍRUJTE MĚ VE VŠEM

Manažer, který žádá, aby byl kopírován v e-mailech, vysílá zprávu o nedůvěře.

Pokud chcete, abyste byli kopírováni v korespondenci, znamená to, že buď nedůvěřujete úsudku svého zaměstnance a máte pocit, že možná budete muset zasáhnout, nebo nevěříte, že zaměstnanec je v hierarchii velení důvěryhodný (a máte pocit, že vaše jméno má větší váhu!) Obě situace znamenají, že podceňujete svého zaměstnance.

Místo toho požádejte zaměstnance, aby „mě informoval o tom, jak se věci vyvíjejí“, a „dejte mi vědět, kdybyste kdykoli potřeboval mou podporu“. Jsem tu pro vás.“ Dáte-li členům svého týmu najevo, že jste si jisti, že projekt zvládnou, vzbudíte v nich sebedůvěru a oddanost vůči vám.

Neříkejte těchto sedm výrazů.Dobří manažeři jsou vzácní. Pokud jste manažer, možná vám toto tvrzení připadá nespravedlivé, ale v dnešním digitálním pracovním světě od vás členové týmu potřebují více podpory a pozitivity než kdykoli předtím.Jedním ze způsobů, jak zlepšit svou image a vztahy s ostatními, je změnit jazyk, který používáte. Každé slovo sděluje postoj a vyhýbání se těm, která vyvolávají nespokojenost, z vás udělá lepšího a starostlivějšího manažera.Zdroj: unsplash.comNa první pohled se může zdát, že jde o starostlivé prohlášení. Koneckonců obsahuje zdánlivě podpůrná slova „cítím“ a „je mi to líto“.Ve skutečnosti je však tento výraz odmítavý. Neodkazuje na problém, který vyvolal negativní pocity zaměstnance. Místo toho implicitně naznačuje, že problémem jsou pocity zaměstnance. Šéfovi je líto, že se zaměstnanec takto cítí, čímž naznačuje, že jeho emoce jsou tím, co je špatně.Chcete využít této příležitosti?Pokud se někdo z vašich zaměstnanců cítí špatně, proveďte průzkum: Najděte problém, který ho trápí, prodiskutujte ho a vyřešte vše, co ho trápí. To povede k pozitivnějšímu výsledku.Někdo vám může vyčítat něco, co jste řekli. Použití tohoto výrazu však rozděluje: polarizuje vás i zaměstnance.Tato slova se často používají, když má zaměstnanec pocit, že jste slíbili něco, od čeho nyní ustupujete. Nebo možná zaměstnanec reaguje na negativní reakci, kterou jste měli na něj nebo na jeho práci.Zdroj: unsplash.comAť už mají pravdu, nebo ne, je lepší s nimi nechodit do sporu a nepodceňovat to, co si z vašich slov pamatují. Místo toho vybudujte most. Řekněte: „Můžete to prosím upřesnit?“. Dosáhněte shody ohledně toho, co bylo řečeno, například: „Ano, chci, abyste se podílel na tomto vysoce prestižním projektu. Na toto rozhodnutí stále čekáme.“ Jakmile dosáhnete společného porozumění, pracujte na řešení: „Dám vám vědět, až se to posune kupředu“.Tento výraz je polibkem smrti pro každého šéfa. Odrazuje, protože naznačuje, že jako šéf máte problém s politikou podniku a nezastupujete vedení společnosti.Místo toho si politiku přivlastněte. Například neříkejte: „Je to firemní politika, že musíte ve čtvrtek chodit do kanceláře.“ V takovém případě se vám bude zdát, že je to politika společnosti. Místo toho použijte tato slova: „Nové postupy pro práci z domova zahrnují jeden den, kdy lze očekávat, že se každý dostaví na schůzku. A to dává perfektní smysl, protože nám to všem dává příležitost uspořádat osobní schůzky.“ V takovém případě se můžete rozhodnout, zda se vám to líbí.Toto vyjádření může zaměstnance zneklidnit, ale jsou okolnosti, které se mění, a je třeba s nimi zacházet jemněji.Zdroj: unsplash.comV těch vzácných situacích, kdy něco, co jste slíbili, již není možné , vysvětlete, že společnost musela učinit těžké rozhodnutí, které se bohužel týká všech. Ukažte však, že zaměstnanci kryjete záda. Řekněte, že zvýšení platu zaměstnance budete mít „na očích“ a dáte mu vědět, až mzdy nebudou nadále zmrazeny.Šéf, který používá tento výraz, si nikdy nezíská důvěru zaměstnanců. Vaše slovo by mělo být svaté. Když něco řeknete, musíte to také dodržet.Předpokládejme, že jste zaměstnanci slíbili, že ho podpoříte při žádosti o novou pozici. Pak ale změníte svůj postoj a uvědomíte si, že jiný kandidát bude lepší. Žádný zaměstnanec nikdy nebude věřit nebo důvěřovat šéfovi, který vůči němu změní postoj. Jednoduchý způsob, jak si získat důvěru, je dodržet všechny závazky, které jste přijali. Změna názoru ve chvíli, kdy na rozhodnutí zaměstnanci záleží, povede k narušení vztahu a odloučení.Potřebuji tě v této roli je něco, co by manažer nikdy neměl říkat. Manažeři by měli vidět, že posunutí člena týmu na vyšší pozici je nejen dobré pro člena týmu, ale vypovídá dobře o manažerovi a jeho vedení.Zdroj: unsplash.comManažer, který žádá, aby byl kopírován v e-mailech, vysílá zprávu o nedůvěře.Pokud chcete, abyste byli kopírováni v korespondenci, znamená to, že buď nedůvěřujete úsudku svého zaměstnance a máte pocit, že možná budete muset zasáhnout, nebo nevěříte, že zaměstnanec je v hierarchii velení důvěryhodný Obě situace znamenají, že podceňujete svého zaměstnance.Místo toho požádejte zaměstnance, aby „mě informoval o tom, jak se věci vyvíjejí“, a „dejte mi vědět, kdybyste kdykoli potřeboval mou podporu“. Jsem tu pro vás.“ Dáte-li členům svého týmu najevo, že jste si jisti, že projekt zvládnou, vzbudíte v nich sebedůvěru a oddanost vůči vám.
Tagy: businessprácestrategie

Chcete využít této příležitosti?

Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky

      Související:

      1. Průběžná zpětná vazba jako klíč k lepším výkonům a motivovaným týmům
      2. Praktický průvodce: Jak efektivně začít s umělou inteligencí
      3. Budování silné osobní značky otevírá dveře k novým kariérním možnostem a růstu
      4. NeoALGO: Podvodná platforma s falešnými licencemi a anonymním pozadím
      5. 10. srpna – Jeff Bezos úspěšně podnikl svůj výlet do vesmíru
      6. 18. července – Platforma eBay.com a internetové aukce mění svět
      7. Vanguard Information Technology ETF je skvělou volbou na poli technologií
      8. Proč DJIA roste, když SPX klesá? Jaká je korelace mezi indexy?
      9. Síla networkingu: jak budovat vztahy, které otevírají příležitosti
      10. Smrtelný výbuch v závodě U.S. Steel otřásá důvěrou v budoucnost americké oceli
      Advertisement

      Breaking.

      03:22

      Harrison Global vsází na bitcoin: Nová éra v investicích!

      03:19

      Fairchild Gold zajišťuje milionové financování pro expanzi v Nevadě

      03:16

      LenderMAC a Ares: Spojenectví pro rychlý růst hypoték

      02:55

      Skokový růst zisků A&W přitahuje pozornost investorů

      02:52

      Methode Electronics: Stabilní dividendy a podhodnocené akcie lákají investory

      02:46

      Listopadové dividendy: Flaherty & Crumrine zvýhodňují investory

      Advertisement

      Příležitosti.

      Zdroj: Getty Images
      Akcie

      Akcie společnosti Praxis Precision po průlomu v léčbě třesu vystřelily vzhůru

      17 října, 2025

      Biofarmaceutická společnost Praxis Precision Medicines Inc se ve čtvrtek dostala do centra pozornosti investorů poté, co oznámila přelomové výsledky ze...

      Zdroj: Bloomberg

      Wells Fargo vidí v T-Mobile velký potenciál díky expanzi na venkov a firemní trhy

      16 října, 2025
      Zdroj: Getty Images

      BofA sází na Sea Limited a očekává silný růst díky e-commerce a AI

      16 října, 2025
      Zdroj: Shutterstock

      Akcie Vertiv vzrostly o 1 600 % a Deutsche Bank věří, že zisky ještě přijdou

      16 října, 2025
      Zdroj: Bloomberg

      Analytici doporučují koupit Uber – technologický lídr míří k dalším ziskům

      16 října, 2025

      IPO Radar.

      JST Group Corporation Limited

      Datum IPO: 21 října, 2025
      Potenciální ocenění: HK$8 miliard (přibližně 1 miliarda USD)

      Buďte u toho

      Nejčtenější zprávy.

      Fibocom Wireless: čínský lídr IoT vstupuje na hongkongskou burzu

      16 října, 2025

      S&P 500 zakončuje dnešní seanci výše díky čtvrtletním výsledkům

      15 října, 2025

      Index S&P 500 posiluje díky zmírnění obav z nové obchodní války

      13 října, 2025

      Krátkodobá prognóza kurzu EUR/USD po francouzském výkyvu

      15 října, 2025

      Akcie posilují díky naději na uklidnění napětí mezi USA a Čínou

      13 října, 2025

      S&P 500 dále klesá s eskalací obchodního napětí mezi USA a Čínou

      16 října, 2025

      S&P 500 stoupá, zatímco obavy ohledně USA a Číny a regionálních bank mizí

      17 října, 2025

      S&P 500 klesá poté, co Trump varoval Čínu o zákazu dovozu kuchyňského oleje

      14 října, 2025
      Advertisement

      Tip editora.

      Zdroj: Burzovní svět
      Akcie

      Tři hvězdné IPO roku 2025: od čínských elektromobilů po evropské alarmy

      14 října, 2025

      Po dvou letech opatrnosti se globální trh s primárními emisemi (IPO) znovu probouzí. Rok 2025 přinesl několik mimořádně úspěšných debutů,...

      Advertisement

      Veškeré materiály a informace umístěné na internetových stránkách Burzovního Světa jsou čerpány z veřejně dostupných zdrojů, jako napriklad tyto a slouží výhradně pro informační účely. Při jejich tvorbě bylo postupováno s vynaložením maximální péče. Informace uveřejněné na internetových stránkách Burzovní Svět nemají charakter právních, daňových či jiného doporučení, analýz nebo návrhů a nabídek ke koupi či prodeji investičních nástrojů, jejichž realizací může dojít k poklesu či ztrátě investovaného majetku. Investiční doporučení, která jsou takto označena, jsou pouze informativní a nezávazná. Burzovní Svět neodpovídá za jakoukoli případnou škodu, která v souvislosti s nimi vznikne. Pro obchodování s investičními nástroji proto využívejte výhradně společnosti s udělenou licencí ČNB, popřípadě s platným povolením k činnosti na území České Republiky.

      Burzovní Svět zároveň prohlašuje, že neodpovídá za přímou i nepřímou škodu vzniklou v důsledku obchodování na kapitálových trzích všeobecně a příspěvky v diskusích vyjadřující názory čtenářů, nemusí být v souladu s postojem provozovatele a není možno je tím pádem považovat za jeho názory. Udělením souhlasu / přijetím podmínek zároveň souhlasíte s možností zasílání, či jiného kontaktování v rámci marketingových služeb obchodních partnerů Burzovního Světa. Více informací o cookies

      • Zásady ochrany osobních údajů a cookies
      • Reklama
      • Kontakt

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Burzovnisvet.cz © 2025

      Název nebo symbol
      Žádný výsledek
      Zobrazit všechny výsledky
      • Burzy
        • Headlines
        • Breaking
        • Akcie
        • ETF
        • Dividendy
        • IPO
        • Forex
        • Komodity
        • Kryptoměny
        • Ekonomika
        • Hospodářské výsledky
      • Příležitost
      • DIP
      • IPO Radar
      • Nejčtenější
      • Bullionář Daily
      • Úspěch
        • Alternativní investice
        • Škola bullionáře
        • Miliardáři
        • Business
        • Bullionářova knihspirace
        • Bullionářův almanach
        • Bullionářův slovníček
      • AI
      • Česko
      • Invest mentoring
      • E-booky
      • Srovnávač brokerů
      • Kariéra
      Odebírat Ranního Bullionáře Podcast

      Retrieve your password

      Please enter your username or email address to reset your password.