se ve čtvrtek propadly o 37 % poté, co společnost vykázala ve čtvrtém čtvrtletí větší ztráty, čímž se pokles její tržní hodnoty od prosincového vstupu na burzu prostřednictvím fúze s firmou s prázdným šekem zvýšil na 22 miliard USD.
Od svého debutu se tento gigant v jihovýchodní Asii, který se zabývá přepravou a doručováním zásilek, propadl o 63 %, čímž se zařadil mezi nejhorší společnosti indexu Nasdaq Composite v tomto období. Čtvrteční pokles znamenal jeho největší výprodej v historii poté, co se čtvrtletní čistá ztráta singapurské společnosti oproti loňskému roku téměř zdvojnásobila, zatímco tržby se snížily o 44 %. Pád nastal, když 116 milionů akcií změnilo majitele, což je více než čtyřnásobek průměru za poslední měsíc.
Společnost Grab – která mezi své dva největší akcionáře počítá SoftBank Group Corp. a Uber Technologies Inc. – se od svého spojení s Altimeter Growth Corp. Brada Gerstnera na konci loňského roku snaží získat stabilní pozici. Od svého založení společnost nabírá ztráty a čtvrteční zpráva ukázala, že výdaje na růst ji vzdalují od ziskovosti.
Zdroj: Bloomberg
Její čistá ztráta dosáhla ve čtvrtém čtvrtletí 1,06 miliardy dolarů, zatímco konsenzuální odhad činil 645 milionů dolarů. Tyto narůstající ztráty vedly investory k útěku z akcií spolu s dalšími společnostmi, které se zatím nedostaly do zisku. Společnost Grab byla ve čtvrtek nejhorší v indexu De-SPAC, když koš bývalých účelových akvizičních společností klesl o 5,4 % na rekordní minimum.
Vzhledem k tomu, že pandemie zatížila poptávku po jízdě, společnost Grab rozšířila své podnikání v oblasti doručování jídla, aby podpořila růst počtu uživatelů. Podle společnosti Euromonitor International se očekává, že se trh s online potravinami v jihovýchodní Asii téměř ztrojnásobí na 11,9 miliardy USD v roce 2025 ze 4,1 miliardy USD v roce 2020.
Zdroj: Getty Images
Společnost Grab, kterou založili Anthony Tan a Hooi Ling Tan, je dlouhodobě považována za jednu z nejslibněji rostoucích společností v jihovýchodní Asii. Její obchodní model je podobný obchodnímu modelu společnosti Uber, amerického průkopníka v oblasti přepravy a doručování, který v roce 2018 prodal své aktivity v jihovýchodní Asii společnosti Grab.
se ve čtvrtek propadly o 37 % poté, co společnost vykázala ve čtvrtém čtvrtletí větší ztráty, čímž se pokles její tržní hodnoty od prosincového vstupu na burzu prostřednictvím fúze s firmou s prázdným šekem zvýšil na 22 miliard USD.Od svého debutu se tento gigant v jihovýchodní Asii, který se zabývá přepravou a doručováním zásilek, propadl o 63 %, čímž se zařadil mezi nejhorší společnosti indexu Nasdaq Composite v tomto období. Čtvrteční pokles znamenal jeho největší výprodej v historii poté, co se čtvrtletní čistá ztráta singapurské společnosti oproti loňskému roku téměř zdvojnásobila, zatímco tržby se snížily o 44 %. Pád nastal, když 116 milionů akcií změnilo majitele, což je více než čtyřnásobek průměru za poslední měsíc.Společnost Grab – která mezi své dva největší akcionáře počítá SoftBank Group Corp. a Uber Technologies Inc. – se od svého spojení s Altimeter Growth Corp. Brada Gerstnera na konci loňského roku snaží získat stabilní pozici. Od svého založení společnost nabírá ztráty a čtvrteční zpráva ukázala, že výdaje na růst ji vzdalují od ziskovosti.Zdroj: BloombergJejí čistá ztráta dosáhla ve čtvrtém čtvrtletí 1,06 miliardy dolarů, zatímco konsenzuální odhad činil 645 milionů dolarů. Tyto narůstající ztráty vedly investory k útěku z akcií spolu s dalšími společnostmi, které se zatím nedostaly do zisku. Společnost Grab byla ve čtvrtek nejhorší v indexu De-SPAC, když koš bývalých účelových akvizičních společností klesl o 5,4 % na rekordní minimum.Vzhledem k tomu, že pandemie zatížila poptávku po jízdě, společnost Grab rozšířila své podnikání v oblasti doručování jídla, aby podpořila růst počtu uživatelů. Podle společnosti Euromonitor International se očekává, že se trh s online potravinami v jihovýchodní Asii téměř ztrojnásobí na 11,9 miliardy USD v roce 2025 ze 4,1 miliardy USD v roce 2020.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Grab, kterou založili Anthony Tan a Hooi Ling Tan, je dlouhodobě považována za jednu z nejslibněji rostoucích společností v jihovýchodní Asii. Její obchodní model je podobný obchodnímu modelu společnosti Uber, amerického průkopníka v oblasti přepravy a doručování, který v roce 2018 prodal své aktivity v jihovýchodní Asii společnosti Grab.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...