Pád letadla Boeing 737 v Číně. Co to znamená pro akcie Boeingu.
Akcie společnosti Boeing (BA) se v první seanci týdne vyvíjely směrem na jih poté, co se v pondělí brzy ráno v čínské provincii Guangxi zřítil Boeing 737-800 společnosti China Eastern Airlines se 132 lidmi na palubě.
Jako jedna ze tří největších čínských leteckých společností má China Eastern v uplynulém desetiletí dobré výsledky v oblasti bezpečnosti. BA dodala letoun 737-800 v roce 2015 a jedná se o model NG, předchůdce letounu MAX. K dnešnímu dni dodal gigant A&D více než 7000 letounů 737 NG.
Vyšetřování příčin tragédie je teprve na začátku a zatím není jasné, co bylo příčinou pádu letadla.
„Přesto,“ poznamenal Cai von Rumohr ze společnosti Cowen, „hlavní příčiny havárií v komerční letecké dopravě jsou obvykle problémy s údržbou, chyba pilota nebo sabotáž, nikoli výrobní nebo konstrukční problém. A u letadla, které je sedm let staré a v komerčním provozu je od roku 2015, se zdá méně pravděpodobné, i když ne nemožné, že by příčinou byl konstrukční nebo výrobní problém.“
Zdroj: Unsplash
Pokud by neexistovalo důvodné podezření na společný problém, Rumohr se domnívá, že za normálních okolností by po havárii nebyly všechny letouny 737 uzemněny.
Letadla BA a havárie jsou však zatížené téma. Po dvou smrtelných nehodách v rozmezí šesti měsíců byl letoun 737 MAX uzemněn mezi březnem 2019 a listopadem 2020, než byl americkými úřady znovu certifikován.
Vzhledem k těmto problémům Rumohr naznačuje, že dokud nebude definitivně vyloučen konstrukční nebo výrobní problém jako příčina havárie, existuje „určitá šance, že spotřebitelé nebudou chtít letět letadlem 737“.
„Proto bude podle analytika rozhodující izolovat příčinu havárie.“
Důležité údaje o tom, co se stalo, by mohl poskytnout záznamník hlasu z pilotní kabiny, který by měl být snadněji obnovitelný, protože letadlo spadlo v zalesněné oblasti, nikoli nad oceánem.
Celkově vzato, Rumohr zůstává na straně býků a potvrzuje rating Outperform (tj. Buy), zatímco cílová cena 230 USD dává prostor pro ~24% růst v nadcházejícím roce.
Zdroj: Unsplash
Z 18 hodnocení analytiků zveřejněných během posledních 3 měsíců jich 13 doporučuje akcie koupit a 5 držet, což se shoduje na konsenzuálním hodnocení mírně koupit. Podle průměrné cílové hodnoty 256,18 USD se očekává, že akcie za rok změní majitele za ~38% prémii.
Počet mrtvých zatím nebyl stanoven.Jako jedna ze tří největších čínských leteckých společností má China Eastern v uplynulém desetiletí dobré výsledky v oblasti bezpečnosti. BA dodala letoun 737-800 v roce 2015 a jedná se o model NG, předchůdce letounu MAX. K dnešnímu dni dodal gigant A&D více než 7000 letounů 737 NG.Vyšetřování příčin tragédie je teprve na začátku a zatím není jasné, co bylo příčinou pádu letadla.„Přesto,“ poznamenal Cai von Rumohr ze společnosti Cowen, „hlavní příčiny havárií v komerční letecké dopravě jsou obvykle problémy s údržbou, chyba pilota nebo sabotáž, nikoli výrobní nebo konstrukční problém. A u letadla, které je sedm let staré a v komerčním provozu je od roku 2015, se zdá méně pravděpodobné, i když ne nemožné, že by příčinou byl konstrukční nebo výrobní problém.“Zdroj: UnsplashPokud by neexistovalo důvodné podezření na společný problém, Rumohr se domnívá, že za normálních okolností by po havárii nebyly všechny letouny 737 uzemněny.Letadla BA a havárie jsou však zatížené téma. Po dvou smrtelných nehodách v rozmezí šesti měsíců byl letoun 737 MAX uzemněn mezi březnem 2019 a listopadem 2020, než byl americkými úřady znovu certifikován.Vzhledem k těmto problémům Rumohr naznačuje, že dokud nebude definitivně vyloučen konstrukční nebo výrobní problém jako příčina havárie, existuje „určitá šance, že spotřebitelé nebudou chtít letět letadlem 737“.Chcete využít této příležitosti?„Proto bude podle analytika rozhodující izolovat příčinu havárie.“Důležité údaje o tom, co se stalo, by mohl poskytnout záznamník hlasu z pilotní kabiny, který by měl být snadněji obnovitelný, protože letadlo spadlo v zalesněné oblasti, nikoli nad oceánem.Celkově vzato, Rumohr zůstává na straně býků a potvrzuje rating Outperform , zatímco cílová cena 230 USD dává prostor pro ~24% růst v nadcházejícím roce.Zdroj: UnsplashZ 18 hodnocení analytiků zveřejněných během posledních 3 měsíců jich 13 doporučuje akcie koupit a 5 držet, což se shoduje na konsenzuálním hodnocení mírně koupit. Podle průměrné cílové hodnoty 256,18 USD se očekává, že akcie za rok změní majitele za ~38% prémii.