Tito lidé mohou být důvěryhodnými důvěrníky, mentory nebo spojenci, kteří vám pomáhají stoupat po firemním žebříčku.
Ale špatný kolega může způsobit, že se budete bát chodit do práce, i když svou práci milujete. Nový výzkum společnosti Quality Logo Products totiž zjistil, že více než 90 % Američanů má spolupracovníka, který je otravuje, a 57 % lidí zvažovalo odchod nebo opustilo práci kvůli nepříjemnému kolegovi.
Společnost v únoru provedla průzkum mezi 1 902 americkými zaměstnanci, který se týkal chování, jež je u jejich kolegů nejvíce irituje.
Napětí příliš nezmírnila ani práce z domova, protože 55 % lidí uvedlo, že je jejich spolupracovníci stále několikrát týdně rozčilují v prostředí na dálku oproti kanceláři.
Mezi jejich největší nešvary u kolegů pracujících na dálku patří pomalé reakce na e-maily nebo rychlé zprávy, nadměrný hluk v pozadí při hovorech a jídlo před kamerou.

Zde jsou tři nejotravnější zvyky spolupracovníků podle společnosti Quality Logo Products a návod, jak se s nimi vypořádat:
1. Přerušování
Přerušování je jedním z nejčastějších problémů při virtuálních schůzkách, protože je těžké poznat, kdy se někdo chystá odpojit mikrofon, skončil s mluvením nebo se potýká se zpožděním internetu.
„Všichni musíme mít při hovorech jistou dávku grácie, pokud jde o technologické problémy,“ říká kariérní koučka Letisha Bereolová v rozhovoru pro CNBC Make It. „Přerušení jsou v tuto chvíli téměř nevyhnutelná, takže se je snažte odbýt a nebrat si je příliš osobně.“
Pokud však máte co do činění s chronickým vyrušovatelem, kariérní koučka Susan Peppercornová doporučuje zdvořile na problém upozornit. Pokud vás například někdo na schůzce přeruší, můžete říct: „Mohl byste mě prosím nechat domluvit? Pak vám předám slovo zpět.“ V takovém případě se můžete obrátit na mluvčího.

Možná si všimnete, že i ostatní lidé ve vašem týmu jsou introverti nebo mohou mít problém s tím, aby se ozvali sami – v takovém případě byste podle Peppercornové měli „apelovat na hrdost vyrušovaného“, protože konfrontace s ním by mohla vyznít nepřátelsky nebo hrubě.
Navrhuje následující scénář: „Všiml jsem si, že v našem týmu jsou lidé, kteří se moc neozývají – mohl byste na příští schůzce pomoci posílit hlas některých z nich? Pokud tedy někdo přeruší [zde vložte jméno], mohl byste jí pomoci získat zpět slovo?“.
2. Přisvojování si zásluh za práci někoho jiného
Je něco víc k vzteku, než když tvrdě pracujete na nějakém projektu, jen aby si ho kolega přivlastnil jako svůj vlastní? Pokud se jedná o první prohřešek, dejte mu za pravdu, říká Bereolová, protože mohlo jít o upřímnou chybu.
Pokud se to ale bude opakovat, najděte si laskavý způsob, jak vstoupit do rozhovoru, a jasně řekněte, že jste s nápadem/projektem/návrhem přišli vy. Tyto šablony vám mohou pomoci převzít odpovědnost:

„Jak říkal [spolupracovník], můj nápad [vysvětlit projekt] by vedl k [dopadu].“ V takovém případě se můžete obrátit na [spolupracovníka].
„Děkuji, že jste na to přišel, [spolupracovník], vím, že jsem se s vámi o to podělil [datum, kdy jste o nápadu hovořil].“
Peppercornová také doporučuje promluvit si s nadřízeným, pokud se jedná o projekt, který vás zajímá nebo by mohl ovlivnit vaše hodnocení výkonu, a vést si o svých projektech papírovou evidenci, abyste měli zdokumentovaný důkaz o svém přínosu.
3. Nadměrné sdílení
Otevřenost ohledně vašeho života a koníčků může pomoci posílit vaše pracovní vztahy, ale existuje tenká hranice mezi zdravým škádlením a přílišnou osobností.

Politika, Covid-19, peníze, náboženství a vztahy se v průzkumu společnosti Quality Logo Products umístily na prvních místech žebříčku nejotravnějších témat, o kterých se dá se spolupracovníkem diskutovat.
Tato témata mohou být často emočně vypjatá a rychle vést k hádkám mezi spolupracovníky, proto je rozumné dávat pozor na to, jak často je před kolegy vytahujete, a snažit se za každou cenu vyhnout kancelářským drbům, varuje Peppercornová.
Dodává, že pokud se konverzace, která nesouvisí s prací, začne „vymykat z normálu“, přejděte k dotazu na projekt, na kterém spolupracovník pracuje, nebo upozorněte na něco jiného z firemních zpráv.
Nebo se prostě odpojte. „Pokud můžete opustit konverzaci tím, že řeknete, že si musíte odskočit na jiný hovor, nebo pokud se jedná o skupinu, mlčet, udělejte to,“ říká Bereolová. „Nedlužíte někomu odpověď, zejména pokud je vám to nepříjemné.“
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky
 
  
  
  
	    	



























