Tito lidé mohou být důvěryhodnými důvěrníky, mentory nebo spojenci, kteří vám pomáhají stoupat po firemním žebříčku.
Ale špatný kolega může způsobit, že se budete bát chodit do práce, i když svou práci milujete. Nový výzkum společnosti Quality Logo Products totiž zjistil, že více než 90 % Američanů má spolupracovníka, který je otravuje, a 57 % lidí zvažovalo odchod nebo opustilo práci kvůli nepříjemnému kolegovi.
Společnost v únoru provedla průzkum mezi 1 902 americkými zaměstnanci, který se týkal chování, jež je u jejich kolegů nejvíce irituje.
Napětí příliš nezmírnila ani práce z domova, protože 55 % lidí uvedlo, že je jejich spolupracovníci stále několikrát týdně rozčilují v prostředí na dálku oproti kanceláři.
Mezi jejich největší nešvary u kolegů pracujících na dálku patří pomalé reakce na e-maily nebo rychlé zprávy, nadměrný hluk v pozadí při hovorech a jídlo před kamerou.
Zdroj: unsplash.com
Zde jsou tři nejotravnější zvyky spolupracovníků podle společnosti Quality Logo Products a návod, jak se s nimi vypořádat:
Přerušování je jedním z nejčastějších problémů při virtuálních schůzkách, protože je těžké poznat, kdy se někdo chystá odpojit mikrofon, skončil s mluvením nebo se potýká se zpožděním internetu.
„Všichni musíme mít při hovorech jistou dávku grácie, pokud jde o technologické problémy,“ říká kariérní koučka Letisha Bereolová v rozhovoru pro CNBC Make It. „Přerušení jsou v tuto chvíli téměř nevyhnutelná, takže se je snažte odbýt a nebrat si je příliš osobně.“
Pokud však máte co do činění s chronickým vyrušovatelem, kariérní koučka Susan Peppercornová doporučuje zdvořile na problém upozornit. Pokud vás například někdo na schůzce přeruší, můžete říct: „Mohl byste mě prosím nechat domluvit? Pak vám předám slovo zpět.“ V takovém případě se můžete obrátit na mluvčího.
Zdroj: unsplash.com
Možná si všimnete, že i ostatní lidé ve vašem týmu jsou introverti nebo mohou mít problém s tím, aby se ozvali sami – v takovém případě byste podle Peppercornové měli „apelovat na hrdost vyrušovaného“, protože konfrontace s ním by mohla vyznít nepřátelsky nebo hrubě.
Navrhuje následující scénář: „Všiml jsem si, že v našem týmu jsou lidé, kteří se moc neozývají – mohl byste na příští schůzce pomoci posílit hlas některých z nich? Pokud tedy někdo přeruší [zde vložte jméno], mohl byste jí pomoci získat zpět slovo?“.
2. Přisvojování si zásluh za práci někoho jiného
Je něco víc k vzteku, než když tvrdě pracujete na nějakém projektu, jen aby si ho kolega přivlastnil jako svůj vlastní? Pokud se jedná o první prohřešek, dejte mu za pravdu, říká Bereolová, protože mohlo jít o upřímnou chybu.
Pokud se to ale bude opakovat, najděte si laskavý způsob, jak vstoupit do rozhovoru, a jasně řekněte, že jste s nápadem/projektem/návrhem přišli vy. Tyto šablony vám mohou pomoci převzít odpovědnost:
Zdroj: unsplash.com
„Jak říkal [spolupracovník], můj nápad [vysvětlit projekt] by vedl k [dopadu].“ V takovém případě se můžete obrátit na [spolupracovníka].
„Děkuji, že jste na to přišel, [spolupracovník], vím, že jsem se s vámi o to podělil [datum, kdy jste o nápadu hovořil].“
Peppercornová také doporučuje promluvit si s nadřízeným, pokud se jedná o projekt, který vás zajímá nebo by mohl ovlivnit vaše hodnocení výkonu, a vést si o svých projektech papírovou evidenci, abyste měli zdokumentovaný důkaz o svém přínosu.
3. Nadměrné sdílení
Otevřenost ohledně vašeho života a koníčků může pomoci posílit vaše pracovní vztahy, ale existuje tenká hranice mezi zdravým škádlením a přílišnou osobností.
Zdroj: unsplash.com
Politika, Covid-19, peníze, náboženství a vztahy se v průzkumu společnosti Quality Logo Products umístily na prvních místech žebříčku nejotravnějších témat, o kterých se dá se spolupracovníkem diskutovat.
Tato témata mohou být často emočně vypjatá a rychle vést k hádkám mezi spolupracovníky, proto je rozumné dávat pozor na to, jak často je před kolegy vytahujete, a snažit se za každou cenu vyhnout kancelářským drbům, varuje Peppercornová.
Dodává, že pokud se konverzace, která nesouvisí s prací, začne „vymykat z normálu“, přejděte k dotazu na projekt, na kterém spolupracovník pracuje, nebo upozorněte na něco jiného z firemních zpráv.
Nebo se prostě odpojte. „Pokud můžete opustit konverzaci tím, že řeknete, že si musíte odskočit na jiný hovor, nebo pokud se jedná o skupinu, mlčet, udělejte to,“ říká Bereolová. „Nedlužíte někomu odpověď, zejména pokud je vám to nepříjemné.“
Tito lidé mohou být důvěryhodnými důvěrníky, mentory nebo spojenci, kteří vám pomáhají stoupat po firemním žebříčku.Ale špatný kolega může způsobit, že se budete bát chodit do práce, i když svou práci milujete. Nový výzkum společnosti Quality Logo Products totiž zjistil, že více než 90 % Američanů má spolupracovníka, který je otravuje, a 57 % lidí zvažovalo odchod nebo opustilo práci kvůli nepříjemnému kolegovi.Společnost v únoru provedla průzkum mezi 1 902 americkými zaměstnanci, který se týkal chování, jež je u jejich kolegů nejvíce irituje.Napětí příliš nezmírnila ani práce z domova, protože 55 % lidí uvedlo, že je jejich spolupracovníci stále několikrát týdně rozčilují v prostředí na dálku oproti kanceláři.Mezi jejich největší nešvary u kolegů pracujících na dálku patří pomalé reakce na e-maily nebo rychlé zprávy, nadměrný hluk v pozadí při hovorech a jídlo před kamerou.Zdroj: unsplash.comZde jsou tři nejotravnější zvyky spolupracovníků podle společnosti Quality Logo Products a návod, jak se s nimi vypořádat:Chcete využít této příležitosti?Přerušování je jedním z nejčastějších problémů při virtuálních schůzkách, protože je těžké poznat, kdy se někdo chystá odpojit mikrofon, skončil s mluvením nebo se potýká se zpožděním internetu.„Všichni musíme mít při hovorech jistou dávku grácie, pokud jde o technologické problémy,“ říká kariérní koučka Letisha Bereolová v rozhovoru pro CNBC Make It. „Přerušení jsou v tuto chvíli téměř nevyhnutelná, takže se je snažte odbýt a nebrat si je příliš osobně.“Pokud však máte co do činění s chronickým vyrušovatelem, kariérní koučka Susan Peppercornová doporučuje zdvořile na problém upozornit. Pokud vás například někdo na schůzce přeruší, můžete říct: „Mohl byste mě prosím nechat domluvit? Pak vám předám slovo zpět.“ V takovém případě se můžete obrátit na mluvčího.Zdroj: unsplash.comMožná si všimnete, že i ostatní lidé ve vašem týmu jsou introverti nebo mohou mít problém s tím, aby se ozvali sami – v takovém případě byste podle Peppercornové měli „apelovat na hrdost vyrušovaného“, protože konfrontace s ním by mohla vyznít nepřátelsky nebo hrubě.Navrhuje následující scénář: „Všiml jsem si, že v našem týmu jsou lidé, kteří se moc neozývají – mohl byste na příští schůzce pomoci posílit hlas některých z nich? Pokud tedy někdo přeruší [zde vložte jméno], mohl byste jí pomoci získat zpět slovo?“.Je něco víc k vzteku, než když tvrdě pracujete na nějakém projektu, jen aby si ho kolega přivlastnil jako svůj vlastní? Pokud se jedná o první prohřešek, dejte mu za pravdu, říká Bereolová, protože mohlo jít o upřímnou chybu.Pokud se to ale bude opakovat, najděte si laskavý způsob, jak vstoupit do rozhovoru, a jasně řekněte, že jste s nápadem/projektem/návrhem přišli vy. Tyto šablony vám mohou pomoci převzít odpovědnost:Zdroj: unsplash.com„Jak říkal [spolupracovník], můj nápad [vysvětlit projekt] by vedl k [dopadu].“ V takovém případě se můžete obrátit na [spolupracovníka].„Děkuji, že jste na to přišel, [spolupracovník], vím, že jsem se s vámi o to podělil [datum, kdy jste o nápadu hovořil].“Peppercornová také doporučuje promluvit si s nadřízeným, pokud se jedná o projekt, který vás zajímá nebo by mohl ovlivnit vaše hodnocení výkonu, a vést si o svých projektech papírovou evidenci, abyste měli zdokumentovaný důkaz o svém přínosu.Otevřenost ohledně vašeho života a koníčků může pomoci posílit vaše pracovní vztahy, ale existuje tenká hranice mezi zdravým škádlením a přílišnou osobností.Zdroj: unsplash.comPolitika, Covid-19, peníze, náboženství a vztahy se v průzkumu společnosti Quality Logo Products umístily na prvních místech žebříčku nejotravnějších témat, o kterých se dá se spolupracovníkem diskutovat.Tato témata mohou být často emočně vypjatá a rychle vést k hádkám mezi spolupracovníky, proto je rozumné dávat pozor na to, jak často je před kolegy vytahujete, a snažit se za každou cenu vyhnout kancelářským drbům, varuje Peppercornová.Dodává, že pokud se konverzace, která nesouvisí s prací, začne „vymykat z normálu“, přejděte k dotazu na projekt, na kterém spolupracovník pracuje, nebo upozorněte na něco jiného z firemních zpráv.Nebo se prostě odpojte. „Pokud můžete opustit konverzaci tím, že řeknete, že si musíte odskočit na jiný hovor, nebo pokud se jedná o skupinu, mlčet, udělejte to,“ říká Bereolová. „Nedlužíte někomu odpověď, zejména pokud je vám to nepříjemné.“