Připravte se na to, že v kryptoměnách lze přijít o všechny své peníze, říká EU
Spotřebitelé riskují, že přijdou o všechny své peníze investované do kryptoaktiv a mohou se stát obětí podvodů, uvedly ve čtvrtek ve společném prohlášení orgány Evropské unie pro dohled nad cennými papíry, bankovnictvím a pojišťovnictvím.
„Spotřebitelé čelí velmi reálné možnosti, že v případě nákupu těchto aktiv přijdou o všechny své investované peníze,“ uvedly tři orgány EU ve svém prohlášení.
Znamená to zrychlení přímého varování spotřebitelů před kryptoaktivy ze strany orgánů EU, které upřesňuje, že spotřebitelé nemají podle stávajících právních předpisů EU v oblasti finančních služeb žádnou ochranu ani nárok na odškodnění.
Regulační orgány se stále více obávají, že stále více spotřebitelů nakupuje 17 000 různých kryptoaktiv, včetně bitcoinu a etheru, které tvoří 60 % trhu, aniž by si byli plně vědomi rizik, uvedly regulační orgány.
Zdroj: AF Photo
„Spotřebitelé by si měli dávat pozor na rizika klamavé reklamy, a to i prostřednictvím sociálních médií a influencerů. Spotřebitelé by se měli mít na pozoru zejména před slibovanými rychlými nebo vysokými výnosy, zejména těmi, které vypadají příliš dobře na to, aby byly pravdivé,“ uvádí se v prohlášení.
Spotřebitelé by si také měli být vědomi toho, že spotřeba energie na výrobu některých kryptoaktiv je vysoká a jaký to má dopad na životní prostředí, uvádí se v prohlášení.
„Spotřebitelé čelí velmi reálné možnosti, že v případě nákupu těchto aktiv přijdou o všechny své investované peníze,“ uvedly tři orgány EU ve svém prohlášení.Znamená to zrychlení přímého varování spotřebitelů před kryptoaktivy ze strany orgánů EU, které upřesňuje, že spotřebitelé nemají podle stávajících právních předpisů EU v oblasti finančních služeb žádnou ochranu ani nárok na odškodnění.Regulační orgány se stále více obávají, že stále více spotřebitelů nakupuje 17 000 různých kryptoaktiv, včetně bitcoinu a etheru, které tvoří 60 % trhu, aniž by si byli plně vědomi rizik, uvedly regulační orgány.Zdroj: AF Photo„Spotřebitelé by si měli dávat pozor na rizika klamavé reklamy, a to i prostřednictvím sociálních médií a influencerů. Spotřebitelé by se měli mít na pozoru zejména před slibovanými rychlými nebo vysokými výnosy, zejména těmi, které vypadají příliš dobře na to, aby byly pravdivé,“ uvádí se v prohlášení.Spotřebitelé by si také měli být vědomi toho, že spotřeba energie na výrobu některých kryptoaktiv je vysoká a jaký to má dopad na životní prostředí, uvádí se v prohlášení.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...