Proč si jeden technologický analytik myslí, že akcie Amazonu jsou podhodnocené
Amazon je jednou z největších značek ve stále rostoucím elektronickém obchodování, ale jeden technologický analytik si myslí, že akcie tohoto technologického giganta jsou podhodnocené a levné.
Mark Mahaney ze společnosti Evercore ISI ve čtvrteční poznámce nabídl několik důvodů, proč si myslí, že jsou akcie Amazonu podhodnocené. Mezi tyto důvody patří podle Mahaneyho to, že investoři do Amazonu dostávají maloobchodní aktivity společnosti prakticky zadarmo.
Poznamenal, že na základě jeho oceňovacího rámce má podnikatelská hodnota AWS a reklamních aktivit společnosti Amazon hodnotu přibližně 1,56 bilionu dolarů. To je „téměř celá hodnota podniku, za kterou se AMZN v současnosti obchoduje. To znamená, že… investoři dostávají maloobchodní segment Amazonu zdarma. To je přesvědčivé,“ řekl Mahaney.
Dalším důvodem, proč se Mahaneymu Amazon na současných úrovních tak líbí, je jeho přesvědčení, že společnost může „vstoupit do nové etapy“ růstu příjmů budováním mezinárodní a značkové reklamy prostřednictvím produktů a nabídek, jako je Twitch a Thursday Night NFL.
„Klíčový fakt na první pohled – příjmy Amazonu z reklamy jsou větší než příjmy YouTube (31 mld. USD oproti 29 mld. USD v roce 21) a rostou rychleji (56 % oproti 46 %),“ napsal. „A na rozdíl od GOOGL a FB nečelí AMZN žádným překážkám v přisuzování reklam na základě ochrany osobních údajů, protože AMZN je uzavřený ekosystém.“
Zdroj: Getty Images
Mahaney také uvedl, že trh podceňuje „pružnost přepravy Amazonu“. Schopnost společnosti dodávat produkty rychleji – během jednoho dne a v některých případech i hodin – je silnou stránkou, která láká mnoho zákazníků.
„Když říkáme ‚pružnost přepravy‘, máme na mysli vztah mezi dobou přepravy a poptávkou spotřebitelů – tj. čím rychlejší je doba přepravy, tím větší je poptávka/loajalita/výdaje spotřebitelů,“ napsal.
Mahaney dodal, že služba Amazon Fresh zůstává velmi využívanou službou pro doručování potravin. Společnost podle něj bude těžit také ze své nové technologie, která umožňuje zákazníkům vejít do obchodu, vzít si nákup a jednoduše odejít.
„Potraviny zůstávají ‚poslední hranicí‘ pro online maloobchod a pravděpodobně největší ‚hranicí‘, protože jde o největší kategorii spotřebitelských výdajů,“ uvedl.
Mahaney má na akcie rating overweight a cílovou cenu 4 300 USD, což znamená nárůst o 31 % oproti čtvrteční zavírací ceně.
Mark Mahaney ze společnosti Evercore ISI ve čtvrteční poznámce nabídl několik důvodů, proč si myslí, že jsou akcie Amazonu podhodnocené. Mezi tyto důvody patří podle Mahaneyho to, že investoři do Amazonu dostávají maloobchodní aktivity společnosti prakticky zadarmo.Poznamenal, že na základě jeho oceňovacího rámce má podnikatelská hodnota AWS a reklamních aktivit společnosti Amazon hodnotu přibližně 1,56 bilionu dolarů. To je „téměř celá hodnota podniku, za kterou se AMZN v současnosti obchoduje. To znamená, že… investoři dostávají maloobchodní segment Amazonu zdarma. To je přesvědčivé,“ řekl Mahaney.Dalším důvodem, proč se Mahaneymu Amazon na současných úrovních tak líbí, je jeho přesvědčení, že společnost může „vstoupit do nové etapy“ růstu příjmů budováním mezinárodní a značkové reklamy prostřednictvím produktů a nabídek, jako je Twitch a Thursday Night NFL.„Klíčový fakt na první pohled – příjmy Amazonu z reklamy jsou větší než příjmy YouTube a rostou rychleji ,“ napsal. „A na rozdíl od GOOGL a FB nečelí AMZN žádným překážkám v přisuzování reklam na základě ochrany osobních údajů, protože AMZN je uzavřený ekosystém.“Zdroj: Getty ImagesMahaney také uvedl, že trh podceňuje „pružnost přepravy Amazonu“. Schopnost společnosti dodávat produkty rychleji – během jednoho dne a v některých případech i hodin – je silnou stránkou, která láká mnoho zákazníků.„Když říkáme ‚pružnost přepravy‘, máme na mysli vztah mezi dobou přepravy a poptávkou spotřebitelů – tj. čím rychlejší je doba přepravy, tím větší je poptávka/loajalita/výdaje spotřebitelů,“ napsal.Chcete využít této příležitosti?Mahaney dodal, že služba Amazon Fresh zůstává velmi využívanou službou pro doručování potravin. Společnost podle něj bude těžit také ze své nové technologie, která umožňuje zákazníkům vejít do obchodu, vzít si nákup a jednoduše odejít.„Potraviny zůstávají ‚poslední hranicí‘ pro online maloobchod a pravděpodobně největší ‚hranicí‘, protože jde o největší kategorii spotřebitelských výdajů,“ uvedl.Mahaney má na akcie rating overweight a cílovou cenu 4 300 USD, což znamená nárůst o 31 % oproti čtvrteční zavírací ceně.
Taiwan Semiconductor Manufacturing Company (TSM) je bezpochyby nejdůležitějším článkem globálního ekosystému výroby čipů. Zatímco poptávka po výpočetním výkonu a datových...
Zářijové týdny roku 2025 přinesly na světových kapitálových trzích nebývalou vlnu optimismu. Investoři se dočkali hned tří mimořádně sledovaných primárních...