března o více než 20 %. Tento růst byl pro akcionáře vítaným znamením. I po více než 20% růstu jsou akcie Skillz v roce 2022 stále o 61 % níže než v roce předchozím.
Trh si nezamiloval nerentabilní růstové akcie a Skillz do této kategorie patří. Společnosti rychle rostou tržby, ale vykazuje ztráty na výsledku hospodaření. Efektivní růst se zdá být nejvýznamnější výzvou, které Skillz čelí, a vedení zdůraznilo některé kroky, které k tomuto cíli podniká.
Skillz se snaží optimalizovat marketingové investice
Nejvýznamnějšími výdaji společnosti Skillz jsou výdaje na prodej a marketing. V roce končícím 31. prosince 2021 společnost Skillz v této kategorii utratila 465 milionů dolarů, zatímco její příjmy činily 384 milionů dolarů. Podobně v roce končícím 31. prosince 2020 vynaložila společnost Skillz na prodej a marketing 252 milionů USD při příjmech 230 milionů USD. V obou případech vynaložila na prodej a marketing více než 100 % svých příjmů. Další nejbližší výdajová položka představuje pouze zlomek prodeje a marketingu.

Výnosy z této investice nejsou nijak ohromující. Například společnost Skillz meziročně zvýšila prodej a marketing o 213 milionů dolarů, přičemž tržby vzrostly pouze o 154 milionů dolarů. Navzdory méně než průměrné návratnosti vedení v investicích pokračovalo. Pokračující strategie odradila mnoho investorů, což vedlo k dramatickému propadu ceny akcií.
Na dni pro investory 15. března vedení společnosti informovalo investory o svých plánech na efektivnější utrácení. Společnost Skillz například přidělí více marketingových prostředků prostřednictvím nedávno zakoupené reklamní platformy na straně poptávky Aarki. Ředitel pro příjmy Casey Chafkin věří, že tato alokace může zachytit 20 až 30 % marže, kterou odevzdává externím platformám na straně poptávky.

Dále si společnost Skillz klade za cíl v roce 2022 odstranit marketing s nízkou návratností. Společnost rozděluje marketingové výdaje na dvě části: zapojení uživatelů a získávání uživatelů. Akvizice uživatelů je to, jak to zní, utrácení peněz za získání hráčů. Zapojení uživatelů je pobídka, která má přimět stávající hráče, aby se účastnili více soutěží a hráli častěji. Příkladem engagement marketingu je bonus za dobití vkladu. Může například nabídnout 20 dolarů bonusové hotovosti, pokud si hráč na svůj účet dobije 100 dolarů.
Společnost Skillz shromáždila údaje o návratnosti těchto druhů iniciativ a ty s nejnižšími výsledky odstraní. Zároveň společnost Skillz testuje nové programy, aby našla něco, co bude fungovat efektivněji.

Co čeká společnost Skillz?
Pro akcionáře je dobrým znamením, že vedení uznává nízkou návratnost investic do marketingových výdajů. Člověk by si myslel, že tak nízká návratnost by měla vést ke snížení výdajů na tuto kategorii, ale v případě společnosti Skillz se tak nestalo. Místo toho v roce 2021 meziročně zvýšila výdaje. Doufejme, že rok 2022 přinese akcionářům pokrok a společnost Skillz buď najde efektivnější způsoby marketingu, nebo alokuje růstové investice do jiných kategorií, jako je vývoj her.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























