Ruská invaze na Ukrajinu přiměla investory hledat bezpečnější útočiště. Costco (NASDAQ:COST) a akcie COST zůstávají oblíbenou volbou pro dosažení tohoto cíle.
Otázka, kterou máme pro potenciální kupce, je jednoduchá: Proč vám to trvalo tak dlouho, když do vlaku Costco teprve nastupujete? Mnoho chytrých investorů nakoupilo dávno před současnou volatilitou. Tady je důvod, proč zůstanou majiteli ještě dlouho poté, co válka v Evropě skončí a svět se vrátí k jakémusi zdání normálu.
Zdroj: Shutterstock
Pokud byste před deseti lety investovali 10 000 dolarů do akcií Costco, dnes byste měli 64 870 dolarů. Pokud byste totéž udělali s Walmartem (NYSE:WMT), měli byste 29 260 dolarů, tedy o 55 % méně.
To by nemělo nikoho překvapit. Roční členství Costco předběhlo svou dobu. Mělo obchodní model předplatného dávno předtím, než vznikla společnost Netflix (NASDAQ:NFLX). Bude tu ještě dlouho poté, co zakladatelé streamovacího gigantu zmizí v důchodu s miliardami v kapsách.
Už léta jsem velkým fanouškem společnosti Costco. Od té doby, co jsme se s manželkou přestěhovali do Halifaxu, tam chodíme mnohem častěji, než když jsme žili v Torontu. Obchody této společnosti jsou stabilní a spolehlivé. Díky ročnímu členství jim nic jiného nezbývá. Udávání trendů přenechte nějakému jinému blesku z čistého nebe.
V říjnu 2012 jsem se zabýval mnoha důvody, proč Costco stále vítězí. Samozřejmě pomohly nízké ceny, ale je to právě neúnavné zaměření společnosti na zákazníky a zaměstnance, které ji udrželo daleko před ostatními:
„Mnoho lidí si myslí, že Costco se zabývá prodejem výrobků za nízké ceny. I když jsou jeho ceny skutečně nízké, není to jeho hlavním cílem. Mark Zuckerberg v prospekt pro IPO uvedl: ‚Nevytváříme služby, abychom vydělávali peníze, ale vyděláváme peníze, abychom vytvářeli služby‘. Ve společnosti Costco to znamená, že „prodáváme produkty levně nikoliv proto, abychom generovali příjmy, ale abychom získali loajální členy“.
Jejím skutečným byznysem je prodej členství za 55 dolarů a více. Dokud bude poskytovat skvělé výrobky (kuřecí maso je úžasné) za dobré ceny, bude počet svých členů nadále zvyšovat. Ve fiskálním roce 2007 činily příjmy z členství 1,3 miliardy dolarů, což představuje 81,3 % provozních příjmů. Ve fiskálním roce 2012 činily příjmy z členství 2,08 miliardy dolarů, tedy 75,2 % provozních příjmů.“
Zdroj: Getty Images
Jak se dnes daří prémiovým členstvím?
Dne 3. března společnost Costco zveřejnila výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí roku 2022. Její celosvětové tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 14,4 %, zatímco srovnatelné tržby v elektronickém obchodě vyskočily o 12,5 %. Její tržby dosáhly 51,9 miliardy dolarů, což je o 16 % více než ve 2. čtvrtletí 2021. Costco mělo provozní zisk 1,81 miliardy dolarů, což je o 35,2 % více než před rokem.
Její celkový počet držitelů karet k 13. únoru činil 114,8 milionu, což je o 6 % více než o rok dříve. Celkový počet placených členů se zvýšil o 6,2 % na 63,4 milionu. Na základě pololetních příjmů z členských poplatků ve výši 1,9 miliardy USD činil průměrný příjem na jednoho placeného člena z těchto poplatků v prvních šesti měsících 30,17 USD. To je 60,34 USD na ročním základě.
Ve druhém čtvrtletí roku 2022 tedy přibylo 3,7 milionu placených členů. Při ceně 60,34 dolaru ročně mají tito noví členové v příštích deseti letech hodnotu 2,2 miliardy dolarů v příjmech – a to jen v případě, že členské poplatky zůstanou na současné úrovni.
Nebudou. V dubnu 2016 jsem psal o potenciálním zvýšení členských poplatků a jeho významu pro akcionáře. Tehdy se předpokládalo zvýšení cen o 5 až 10 dolarů.
Zdroj: Unsplash
Společnost nakonec ceny členství v červnu 2017 skutečně zvýšila. Členství Gold Star se zvýšilo o 5 dolarů na 60 dolarů, zatímco členství Executive poskočilo o 10 dolarů na 120 dolarů.
Finanční ředitel Richard Galanti v březnu hovořil o dalším zvýšení cen, což naznačuje, že se společnost pro zvýšení ještě nerozhodla. V červnu to však bude pět let, takže vzhledem k průměru 5,5 roku mohou investoři podle Galantiho očekávat zdražení někdy na podzim.
Ruská invaze na Ukrajinu přiměla investory hledat bezpečnější útočiště. Costco a akcie COST zůstávají oblíbenou volbou pro dosažení tohoto cíle.Otázka, kterou máme pro potenciální kupce, je jednoduchá: Proč vám to trvalo tak dlouho, když do vlaku Costco teprve nastupujete? Mnoho chytrých investorů nakoupilo dávno před současnou volatilitou. Tady je důvod, proč zůstanou majiteli ještě dlouho poté, co válka v Evropě skončí a svět se vrátí k jakémusi zdání normálu.Zdroj: ShutterstockPokud byste před deseti lety investovali 10 000 dolarů do akcií Costco, dnes byste měli 64 870 dolarů. Pokud byste totéž udělali s Walmartem , měli byste 29 260 dolarů, tedy o 55 % méně.To by nemělo nikoho překvapit. Roční členství Costco předběhlo svou dobu. Mělo obchodní model předplatného dávno předtím, než vznikla společnost Netflix . Bude tu ještě dlouho poté, co zakladatelé streamovacího gigantu zmizí v důchodu s miliardami v kapsách.Už léta jsem velkým fanouškem společnosti Costco. Od té doby, co jsme se s manželkou přestěhovali do Halifaxu, tam chodíme mnohem častěji, než když jsme žili v Torontu. Obchody této společnosti jsou stabilní a spolehlivé. Díky ročnímu členství jim nic jiného nezbývá. Udávání trendů přenechte nějakému jinému blesku z čistého nebe.V říjnu 2012 jsem se zabýval mnoha důvody, proč Costco stále vítězí. Samozřejmě pomohly nízké ceny, ale je to právě neúnavné zaměření společnosti na zákazníky a zaměstnance, které ji udrželo daleko před ostatními:Chcete využít této příležitosti?„Mnoho lidí si myslí, že Costco se zabývá prodejem výrobků za nízké ceny. I když jsou jeho ceny skutečně nízké, není to jeho hlavním cílem. Mark Zuckerberg v prospekt pro IPO uvedl: ‚Nevytváříme služby, abychom vydělávali peníze, ale vyděláváme peníze, abychom vytvářeli služby‘. Ve společnosti Costco to znamená, že „prodáváme produkty levně nikoliv proto, abychom generovali příjmy, ale abychom získali loajální členy“.Jejím skutečným byznysem je prodej členství za 55 dolarů a více. Dokud bude poskytovat skvělé výrobky za dobré ceny, bude počet svých členů nadále zvyšovat. Ve fiskálním roce 2007 činily příjmy z členství 1,3 miliardy dolarů, což představuje 81,3 % provozních příjmů. Ve fiskálním roce 2012 činily příjmy z členství 2,08 miliardy dolarů, tedy 75,2 % provozních příjmů.“Zdroj: Getty ImagesJak se dnes daří prémiovým členstvím?Dne 3. března společnost Costco zveřejnila výsledky hospodaření za druhé čtvrtletí roku 2022. Její celosvětové tržby ve stejných prodejnách vzrostly o 14,4 %, zatímco srovnatelné tržby v elektronickém obchodě vyskočily o 12,5 %. Její tržby dosáhly 51,9 miliardy dolarů, což je o 16 % více než ve 2. čtvrtletí 2021. Costco mělo provozní zisk 1,81 miliardy dolarů, což je o 35,2 % více než před rokem.Její celkový počet držitelů karet k 13. únoru činil 114,8 milionu, což je o 6 % více než o rok dříve. Celkový počet placených členů se zvýšil o 6,2 % na 63,4 milionu. Na základě pololetních příjmů z členských poplatků ve výši 1,9 miliardy USD činil průměrný příjem na jednoho placeného člena z těchto poplatků v prvních šesti měsících 30,17 USD. To je 60,34 USD na ročním základě.Ve druhém čtvrtletí roku 2022 tedy přibylo 3,7 milionu placených členů. Při ceně 60,34 dolaru ročně mají tito noví členové v příštích deseti letech hodnotu 2,2 miliardy dolarů v příjmech – a to jen v případě, že členské poplatky zůstanou na současné úrovni.Nebudou. V dubnu 2016 jsem psal o potenciálním zvýšení členských poplatků a jeho významu pro akcionáře. Tehdy se předpokládalo zvýšení cen o 5 až 10 dolarů.Zdroj: UnsplashSpolečnost nakonec ceny členství v červnu 2017 skutečně zvýšila. Členství Gold Star se zvýšilo o 5 dolarů na 60 dolarů, zatímco členství Executive poskočilo o 10 dolarů na 120 dolarů.Finanční ředitel Richard Galanti v březnu hovořil o dalším zvýšení cen, což naznačuje, že se společnost pro zvýšení ještě nerozhodla. V červnu to však bude pět let, takže vzhledem k průměru 5,5 roku mohou investoři podle Galantiho očekávat zdražení někdy na podzim.