Tržní kapitalizace ve výši bilionu dolarů se může zdát jako nepřekonatelný cíl. Přesto se to několika společnostem, včetně Applu, Microsoftu a Alphabetu, podařilo. A v případě Applu a Microsoftu několikanásobně.
Jaké jsou tedy šance mladé veřejné společnosti, jako je Airbnb ( ABNB ), dosáhnout do roku 2030 tržní kapitalizace ve výši bilionu dolarů? Podívejme se na její vyhlídky níže.
Airbnb splňuje podmínku pro dosažení tržní kapitalizace 1 bilionu dolarů
V době psaní tohoto článku má Airbnb úctyhodnou tržní kapitalizaci 105,7 miliardy dolarů. Aby dosáhla bilionu, potřebuje ještě téměř desetinásobný růst. Naštěstí Airbnb působí v masivním odvětví cestovního ruchu a letovisek. Jedním z předpokladů pro dosažení bilionové tržní kapitalizace je, že trh, který společnost oslovuje, musí být dostatečně velký, aby dokázal absorbovat obří podniky.
Zdroj: Pixabay
Celosvětový hotelový a rekreační průmysl měl v roce 2019 hodnotu 1,5 bilionu dolarů. Velikost trhu naznačuje širokou základnu spotřebitelů, kteří za tyto služby utrácejí významnou část svých příjmů. Úkolem Airbnb je růst, aby získala větší podíl na těchto spotřebitelských výdajích. V roce 2021 se hrubá hodnota rezervací, která měří hodnotu rezervací na Airbnb, zvýšila o 96 % na 46,9 miliardy USD. Tento růst byl samozřejmě ještě umocněn tím, že je srovnáván s rokem 2020, kdy bylo cestování utlumeno kvůli COVID-19.
Přesto se hrubá hodnota rezervací na Airbnb zvýšila o 23 % ve srovnání s rokem 2019, tedy před vypuknutím pandemie. Mezitím se hotelový a cestovní trh zotavil pouze na 65 % příjmů roku 2019. Rozdíl mezi oživením na Airbnb a na celém trhu ukazuje, že Airbnb získává významnější podíl na výdajích spotřebitelů na cestování. To je dobrá zpráva pro její dlouhodobé vyhlídky.
Je působivé, že Airbnb získala podíl a zároveň zvýšila ziskové marže a volný peněžní tok. Volný peněžní tok za posledních 12 měsíců rostl v každém čtvrtletí roku 2021 a ve čtvrtém čtvrtletí končícím 31. prosince dosáhl 2,1 miliardy dolarů. Obchodní model společnosti Airbnb, který je nenáročný na aktiva, je ze své podstaty postaven tak, aby generoval volný peněžní tok. Jako zprostředkovatel, který zprostředkovává kontakt mezi hostiteli a cestujícími a za své služby si bere provizi, se vyhýbá značným kapitálovým výdajům na výstavbu a údržbu drahých nemovitostí.
Udržení růstu příjmů by mohlo být pro Airbnb klíčové
Akcie Airbnb se obchodují s poměrem ceny k prodejům ve výši 17,28. Při zachování této ceny by Airbnb muselo do roku 2030 zvýšit tržby na 56,8 miliardy dolarů, aby dosáhlo tržní kapitalizace ve výši jednoho bilionu. V roce 2021 činily tržby Airbnb 6 miliard USD, takže by musely růst složenou roční mírou 28,4 % po dobu devíti let, aby dosáhly 56,8 miliardy USD. Vzhledem k tomu, že Airbnb rostla v roce 2018 tempem 42,6 %, v roce 2019 tempem 31,6 % a v roce 2021 tempem 77,4 % (rok 2020 je vyloučen z důvodu narušení pandemie), zdá se rozumné očekávat, že může růst tempem 28 % po dobu každého z následujících devíti let.
Zdroj: Unsplash
Abychom tedy odpověděli na otázku položenou v titulku, Airbnb má slušnou šanci dosáhnout do roku 2030 tržní kapitalizace ve výši bilionu dolarů.
Tržní kapitalizace ve výši bilionu dolarů se může zdát jako nepřekonatelný cíl. Přesto se to několika společnostem, včetně Applu, Microsoftu a Alphabetu, podařilo. A v případě Applu a Microsoftu několikanásobně.
Jaké jsou tedy šance mladé veřejné společnosti, jako je Airbnb , dosáhnout do roku 2030 tržní kapitalizace ve výši bilionu dolarů? Podívejme se na její vyhlídky níže.
Airbnb splňuje podmínku pro dosažení tržní kapitalizace 1 bilionu dolarů
V době psaní tohoto článku má Airbnb úctyhodnou tržní kapitalizaci 105,7 miliardy dolarů. Aby dosáhla bilionu, potřebuje ještě téměř desetinásobný růst. Naštěstí Airbnb působí v masivním odvětví cestovního ruchu a letovisek. Jedním z předpokladů pro dosažení bilionové tržní kapitalizace je, že trh, který společnost oslovuje, musí být dostatečně velký, aby dokázal absorbovat obří podniky.
Zdroj: Pixabay
Celosvětový hotelový a rekreační průmysl měl v roce 2019 hodnotu 1,5 bilionu dolarů. Velikost trhu naznačuje širokou základnu spotřebitelů, kteří za tyto služby utrácejí významnou část svých příjmů. Úkolem Airbnb je růst, aby získala větší podíl na těchto spotřebitelských výdajích. V roce 2021 se hrubá hodnota rezervací, která měří hodnotu rezervací na Airbnb, zvýšila o 96 % na 46,9 miliardy USD. Tento růst byl samozřejmě ještě umocněn tím, že je srovnáván s rokem 2020, kdy bylo cestování utlumeno kvůli COVID-19.
Přesto se hrubá hodnota rezervací na Airbnb zvýšila o 23 % ve srovnání s rokem 2019, tedy před vypuknutím pandemie. Mezitím se hotelový a cestovní trh zotavil pouze na 65 % příjmů roku 2019. Rozdíl mezi oživením na Airbnb a na celém trhu ukazuje, že Airbnb získává významnější podíl na výdajích spotřebitelů na cestování. To je dobrá zpráva pro její dlouhodobé vyhlídky.Chcete využít této příležitosti?
Zdroj: Pixabay
Je působivé, že Airbnb získala podíl a zároveň zvýšila ziskové marže a volný peněžní tok. Volný peněžní tok za posledních 12 měsíců rostl v každém čtvrtletí roku 2021 a ve čtvrtém čtvrtletí končícím 31. prosince dosáhl 2,1 miliardy dolarů. Obchodní model společnosti Airbnb, který je nenáročný na aktiva, je ze své podstaty postaven tak, aby generoval volný peněžní tok. Jako zprostředkovatel, který zprostředkovává kontakt mezi hostiteli a cestujícími a za své služby si bere provizi, se vyhýbá značným kapitálovým výdajům na výstavbu a údržbu drahých nemovitostí.
Udržení růstu příjmů by mohlo být pro Airbnb klíčové
Akcie Airbnb se obchodují s poměrem ceny k prodejům ve výši 17,28. Při zachování této ceny by Airbnb muselo do roku 2030 zvýšit tržby na 56,8 miliardy dolarů, aby dosáhlo tržní kapitalizace ve výši jednoho bilionu. V roce 2021 činily tržby Airbnb 6 miliard USD, takže by musely růst složenou roční mírou 28,4 % po dobu devíti let, aby dosáhly 56,8 miliardy USD. Vzhledem k tomu, že Airbnb rostla v roce 2018 tempem 42,6 %, v roce 2019 tempem 31,6 % a v roce 2021 tempem 77,4 % , zdá se rozumné očekávat, že může růst tempem 28 % po dobu každého z následujících devíti let.
Zdroj: Unsplash
Abychom tedy odpověděli na otázku položenou v titulku, Airbnb má slušnou šanci dosáhnout do roku 2030 tržní kapitalizace ve výši bilionu dolarů.