Společnost zabývající se herní platformou vstoupila na burzu prostřednictvím přímého vstupu na burzu loni v březnu s referenční cenou 45 USD za akcii. Její akcie se začaly obchodovat za 64,50 USD, loni v listopadu pak nakonec dosáhly historického maxima 134,72 USD.
Roblox zpočátku přitahoval velkou pozornost, protože byl nesmírně populární mezi tvůrci a hráči tween. Pandemie také vyvolala prudký vítr v zádech, protože více studentů zůstávalo doma a trávilo více času na platformě.
zdroj: unsplash.com
Dnes se však akcie Robloxu obchodují na úrovni 40 dolarů. Obavy ze zpomalujícího se růstu ve světě po ukončení prodeje, rostoucí ztráty, zvyšující se zadluženost a pokračující ředění akcií způsobily, že investoři zamířili do kopců. Širší výprodej růstových akcií – způsobený inflací, rostoucími úrokovými sazbami a dalšími makro problémy – tuto bolest ještě prohloubil.
minulý měsíc jsme zvážili výhody a nevýhody nákupu Robloxu na tomto náročném trhu a došli jsme k názoru, že je stále příliš riskantní jej vlastnit. Dnes se však podíváme hlouběji a probereme tři méně známé skutečnosti o této polarizující společnosti a o tom, jak by mohly ovlivnit její dlouhodobý růst.
Zaměřuje se na přilákání starších uživatelů
Tvrdí se, že Roblox je příliš závislý na dětech mladších 13 let, které v době zveřejnění tvořily více než polovinu jeho návštěvníků. Aby Roblox zajistil, že jeho platforma bude pro děti bezpečným virtuálním hřištěm, musí neustále cenzurovat vlastní obsah, chránit svou platformu před predátory a pečlivě nakládat s osobními údaji svých mladších uživatelů. Jakékoli pochybení v těchto oblastech by mohlo ohrozit děti a poškodit její značku.
Dospívající uživatelé by také mohli jednoduchou herní platformu Roblox s přibývajícím věkem opustit. Společnost Roblox ve svém podání S-1 připouští, že tito mladí uživatelé „mohou být méně loajální ke značce a častěji než ostatní demografické skupiny sledovat trendy, včetně virálních trendů“. Tvůrci, kteří chtějí vyvíjet složitější hry, by navíc mohli časem přejít na profesionální herní enginy, jako je Unity Software ( U 5,72 % ) nebo Unreal Engine od Epic Games.
Dalším pilířem dlouhodobého růstu společnosti Roblox je její expanze do zahraničí. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 skončila společnost s 49,5 milionu uživatelů, ale jen 11,2 milionu z nich bylo v USA a Kanadě.
Na Evropu připadalo 13,4 milionu DAU, v asijsko-pacifickém regionu (APAC) se nacházelo 11,2 milionu DAU a zbývajících 13,7 milionu DAU se nacházelo v jejím regionu zbytku světa (ROW). Ve všech třech regionech přibývalo uživatelů DAU mnohem rychleji než v hlavní oblasti podnikání v USA a Kanadě.
V minulém čtvrtletí společnost Roblox označila Brazílii, Rusko, Indii a Japonsko za své nejrychleji rostoucí zahraniční trhy.
Tento růst je však také dvousečnou zbraní, a to ze dvou důvodů. Zaprvé, její zámořští uživatelé generují mnohem nižší příjmy než američtí a kanadští uživatelé. Za druhé, geopolitické konflikty, jako je ruská invaze na Ukrajinu, a inflace mohou výrazně ovlivnit její růst v zámoří.
Zdroj: Vecteezy
Její dlouhodobý růst závisí na Metaversu
A konečně, dlouhodobý růst Robloxu závisí na rozšiřování jeho metaverzálního ekosystému pomocí partnerství se značkami. Například značka Gucci společnosti Kering spustila v květnu loňského roku na Robloxu své tematické místnosti Gucci Garden, zatímco Nike v listopadu loňského roku zřídila virtuální showroom s názvem Nikeland.
V prosinci Roblox ve spolupráci se společností Virtual Brand Group spustil Forever 21 Shop City, metaverzi obchodu této oděvní značky. Letos v únoru navázala spolupráci s NFL, aby vytvořila nové metaverze pro fotbalové fanoušky. Spolupracuje také se společností Sony Music Entertainment na spuštění metaverza koncertů a zážitků pro své nahrávací umělce.
Společnost zabývající se herní platformou vstoupila na burzu prostřednictvím přímého vstupu na burzu loni v březnu s referenční cenou 45 USD za akcii. Její akcie se začaly obchodovat za 64,50 USD, loni v listopadu pak nakonec dosáhly historického maxima 134,72 USD.Roblox zpočátku přitahoval velkou pozornost, protože byl nesmírně populární mezi tvůrci a hráči tween. Pandemie také vyvolala prudký vítr v zádech, protože více studentů zůstávalo doma a trávilo více času na platformě.zdroj: unsplash.comDnes se však akcie Robloxu obchodují na úrovni 40 dolarů. Obavy ze zpomalujícího se růstu ve světě po ukončení prodeje, rostoucí ztráty, zvyšující se zadluženost a pokračující ředění akcií způsobily, že investoři zamířili do kopců. Širší výprodej růstových akcií – způsobený inflací, rostoucími úrokovými sazbami a dalšími makro problémy – tuto bolest ještě prohloubil.minulý měsíc jsme zvážili výhody a nevýhody nákupu Robloxu na tomto náročném trhu a došli jsme k názoru, že je stále příliš riskantní jej vlastnit. Dnes se však podíváme hlouběji a probereme tři méně známé skutečnosti o této polarizující společnosti a o tom, jak by mohly ovlivnit její dlouhodobý růst.Zaměřuje se na přilákání starších uživatelůTvrdí se, že Roblox je příliš závislý na dětech mladších 13 let, které v době zveřejnění tvořily více než polovinu jeho návštěvníků. Aby Roblox zajistil, že jeho platforma bude pro děti bezpečným virtuálním hřištěm, musí neustále cenzurovat vlastní obsah, chránit svou platformu před predátory a pečlivě nakládat s osobními údaji svých mladších uživatelů. Jakékoli pochybení v těchto oblastech by mohlo ohrozit děti a poškodit její značku.Dospívající uživatelé by také mohli jednoduchou herní platformu Roblox s přibývajícím věkem opustit. Společnost Roblox ve svém podání S-1 připouští, že tito mladí uživatelé „mohou být méně loajální ke značce a častěji než ostatní demografické skupiny sledovat trendy, včetně virálních trendů“. Tvůrci, kteří chtějí vyvíjet složitější hry, by navíc mohli časem přejít na profesionální herní enginy, jako je Unity Software nebo Unreal Engine od Epic Games.Chcete využít této příležitosti?zdroj: unsplash.comRostoucí závislost na růstu v zámoříDalším pilířem dlouhodobého růstu společnosti Roblox je její expanze do zahraničí. Ve čtvrtém čtvrtletí roku 2021 skončila společnost s 49,5 milionu uživatelů, ale jen 11,2 milionu z nich bylo v USA a Kanadě.Na Evropu připadalo 13,4 milionu DAU, v asijsko-pacifickém regionu se nacházelo 11,2 milionu DAU a zbývajících 13,7 milionu DAU se nacházelo v jejím regionu zbytku světa . Ve všech třech regionech přibývalo uživatelů DAU mnohem rychleji než v hlavní oblasti podnikání v USA a Kanadě.V minulém čtvrtletí společnost Roblox označila Brazílii, Rusko, Indii a Japonsko za své nejrychleji rostoucí zahraniční trhy.Tento růst je však také dvousečnou zbraní, a to ze dvou důvodů. Zaprvé, její zámořští uživatelé generují mnohem nižší příjmy než američtí a kanadští uživatelé. Za druhé, geopolitické konflikty, jako je ruská invaze na Ukrajinu, a inflace mohou výrazně ovlivnit její růst v zámoří.Zdroj: VecteezyJejí dlouhodobý růst závisí na MetaversuA konečně, dlouhodobý růst Robloxu závisí na rozšiřování jeho metaverzálního ekosystému pomocí partnerství se značkami. Například značka Gucci společnosti Kering spustila v květnu loňského roku na Robloxu své tematické místnosti Gucci Garden, zatímco Nike v listopadu loňského roku zřídila virtuální showroom s názvem Nikeland.V prosinci Roblox ve spolupráci se společností Virtual Brand Group spustil Forever 21 Shop City, metaverzi obchodu této oděvní značky. Letos v únoru navázala spolupráci s NFL, aby vytvořila nové metaverze pro fotbalové fanoušky. Spolupracuje také se společností Sony Music Entertainment na spuštění metaverza koncertů a zážitků pro své nahrávací umělce.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...