Zde je přehled toho, jak si společnost vedla:
Zisk: 7,38 USD na akcii, upravený, oproti očekávaným 8,36 USD, podle Refinitivu.
Tržby: 116,44 miliardy USD oproti očekávaným 116,3 miliardy USD podle společnosti Refinitiv.
Zde se dozvíte, jak si ve čtvrtletí vedly další klíčové segmenty společnosti Amazon:
Amazon Web Services: 18,44 miliardy dolarů oproti očekávaným 18,27 miliardy dolarů, podle StreetAccount
Reklama: 7,88 miliardy dolarů oproti očekávaným 8,17 miliardy dolarů podle StreetAccount.

Amazon zaznamenal ztrátu 7,6 miliardy dolarů ze své investice do společnosti Rivian poté, co akcie této společnosti vyrábějící elektromobily ztratily ve čtvrtletí více než polovinu své hodnoty. To mělo za následek celkovou čistou ztrátu ve výši 3,8 miliardy dolarů.
Tržby společnosti Amazon se v prvním čtvrtletí zvýšily o 7 %, zatímco v předchozím roce došlo k 44% expanzi. Jedná se o nejpomalejší tempo růstu v jakémkoli čtvrtletí od krachu dot-com v roce 2001 a druhé období jednociferného růstu v řadě.
Prognózy na druhé čtvrtletí naznačují, že růst by se mohl oproti předchozímu roku ještě více snížit, a to na 3 až 7 %. Společnost Amazon uvedla, že v tomto čtvrtletí plánuje tržby ve výši 116 až 121 miliard USD, což podle společnosti Refinitiv nedosahuje průměrného odhadu analytiků ve výši 125,5 miliardy USD.
Stejně jako Google a Facebook na začátku tohoto týdne připisuje Amazon velkou část zpomalení makroekonomickým podmínkám a ruské invazi na Ukrajinu.
„Pandemie a následná válka na Ukrajině přinesly neobvyklý růst a výzvy,“ uvedl v prohlášení generální ředitel Amazonu Andy Jassy. Dodal, že společnost se „plně soustředí“ na kompenzaci nákladů ve své síti pro realizaci zakázek nyní, kdy jsou personální a skladové kapacity na normální úrovni.

Amazon se potýká s řadou ekonomických problémů, včetně rostoucí inflace, vyšších nákladů na pohonné hmoty a pracovní sílu, celosvětových problémů v dodavatelském řetězci a probíhající pandemie. Aby společnost Amazon některé z těchto nákladů kompenzovala, zavedla počátkem tohoto měsíce pro některé své americké prodejce 5% příplatek, což je první takový poplatek v její historii. A v minulém čtvrtletí Amazon poprvé po čtyřech letech zvýšil cenu svého členství v programu Prime v USA ze 119 na 139 USD.
Zisky se stále snižují. Provozní marže společnosti, tedy peníze, které zbývají po započtení nákladů na provoz podniku, klesla v prvním čtvrtletí na 3,2 % z 8,2 % o rok dříve.
„Může to nějakou dobu trvat, zejména když se budeme vyrovnávat s pokračujícími inflačními tlaky a tlaky na dodavatelský řetězec, ale vidíme povzbudivý pokrok v řadě dimenzí zákaznické zkušenosti, včetně výkonu v oblasti rychlosti doručování, protože se nyní blížíme úrovni, kterou jsme neviděli od měsíců bezprostředně předcházejících pandemii na začátku roku 2020,“ uvedl Jassy.
Společnosti Amazon a Apple, které ve čtvrtek rovněž oznámily výsledky, jsou posledními z velké technologické třídy, které investory informovaly o svém začátku roku. Zatím se jedná o smíšené výsledky, přičemž podniky podporované reklamou se potýkají s problémy částečně kvůli makroekonomickým podmínkám a válce na Ukrajině.

Amazon je poslední společností, která se přidala k těm, které hlásí neuspokojivé příjmy z reklamy. Přesto tento segment meziročně vzrostl o 23 %, což je rychlejší expanze než u jeho reklamních kolegů. Příjmy z reklamy společnosti Google vzrostly o 22 %, zpomalil je YouTube, který zaznamenal slabší než očekávaný růst o 14 %. Příjmy z reklamy společnosti Facebook vzrostly pouze o 6,1 %, což je nejslabší expanze v desetileté historii této veřejné společnosti.
Divize Amazonu pro cloudové výpočty pokračuje v růstu, protože společnost se brání konkurenci společností Microsoft a Google. Tržby Amazon Web Services se oproti předchozímu roku zvýšily o 36,5 % na 18,44 miliardy USD, což je více než 18,27 miliardy USD, které předpokládala Wall Street.
Provozní zisk AWS vzrostl o 57 % na 6,5 miliardy dolarů, zatímco celkový provozní zisk Amazonu klesl na 3,7 miliardy dolarů z 8,9 miliardy dolarů před rokem. Ztráta společnosti Rivian přinesla první čistou ztrátu za čtvrtletí od roku 2015.
Amazon ve čtvrtek také potvrdil, že letošní Prime Day se uskuteční v červenci. Loni Amazon pořádal Prime Day v červnu. Přesunutí dvoudenní slevové akce do třetího čtvrtletí by mohlo potenciálně poškodit meziroční srovnání tržeb ve druhém čtvrtletí a zároveň posílit výsledky za třetí čtvrtletí.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky


























