Dopady se projeví napříč odvětvími – včetně energetické sítě – a firma sestavila koš akcií napříč odvětvími, které z toho budou profitovat.

Goldman nyní očekává, že elektromobily – které definuje jako bateriové elektromobily i plug-in hybridní vozidla – budou v USA do konce tohoto desetiletí tvořit 15 % všech automobilů na silnicích, přičemž předchozí odhady hovořily o 13 %. Do roku 2040 firma očekává, že tento podíl dosáhne 46 %, zatímco dříve předpokládala 32 %.
Co se týče prodejů vozidel, Goldman věří, že do roku 2030 budou elektromobily v USA tvořit 55 % prodejů a do roku 2040 84 % prodejů.
„Z dopadu elektromobilů na poptávku po energii a potenciálu pro dodatečné investice budou těžit společnosti napříč několika odvětvími,“ napsala firma ve zprávě klientům.
Goldman sice neočekává, že vliv elektromobilů na poptávku po elektřině poroste okamžitě, ale s jejich rozšířením bude mít dopad na rozvodnou síť.
Podle firmy by to mohlo pomoci přenosovým a distribučním společnostem, jako jsou Sempra Energy a Edison International. Společnost NextEra, která se zaměřuje na čistou energii, má také „dobrou pozici pro poskytování energie z obnovitelných zdrojů, aby uspokojila zvýšenou poptávku po elektřině z elektromobilů“, poznamenala firma.

„Tento dopad na míru růstu poptávky po elektřině je podle našeho názoru dostatečně významný, aby se jím energetické společnosti podporující rozvodnou síť musely zabývat, a předpokládáme, že investice do infrastruktury související s EV se zvýší ve druhé polovině roku 2020,“ dodal Goldman. V konečném důsledku by podle firmy poptávka po elektřině z elektromobilů mohla do roku 2040 vést ke kapitálovým výdajům ve výši 183 miliard USD.
Tesla z toho bude těžit díky svému vedoucímu postavení v oblasti elektromobilů, ale z růstu elektromobilů budou těžit i dodavatelé dílů. S ohledem na to Goldman poukázal mimo jiné na společnosti Aptiv, Sensata Technologies, Jabil a TE Connectivity.
Společnosti, které vyrábějí nabíjecí komponenty, jako jsou Enphase Energy a SolarEdge, jsou podle Goldmana rovněž připraveny těžit. Solární firmy jako Sunnova a Sunrun by se mohly těšit z toho, že spotřebitelé spojí svůj elektromobil s domácím solárním systémem, aby kompenzovali náklady na zvýšenou zátěž elektřinou z elektromobilu.

A konečně, firma uvedla, že kovodělné společnosti jako Freeport-McMoRan a Alcoa by mohly těžit díky své expozici vůči tématu elektromobilů a obecněji energetické infrastruktury.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky




























