Akcie společnosti Meta rostou díky lepším než očekávaným čtvrtletním výsledkům
Akcie mateřské společnosti Meta Facebook ve středu v prodlouženém obchodování vyskočily o 18 % poté, co společnost vykázala zisk, který překonal odhady, i když tržby byly zklamáním.
Zisk na akcii: 2,72 USD oproti očekávaným 2,56 USD podle průzkumu společnosti Refinitiv mezi analytiky. Tržby: 27,91 miliardy USD oproti očekávaným 28,2 miliardy USD podle společnosti Refinitiv. Denní počet aktivních uživatelů (DAU): 1,96 miliardy oproti 1,95 miliardy očekávaných uživatelů, podle StreetAccount Měsíční počet aktivních uživatelů (MAU): 2,94 miliardy oproti 2,97 miliardy očekávaných uživatelů, podle StreetAccount Průměrný příjem na uživatele (ARPU): 9,54 USD oproti očekávaným 9,50 USD podle StreetAccount.
Zdroj: Getty Images
Společnost Meta poskytla investorům aktuální informace poprvé od únorové zprávy o výsledcích za čtvrté čtvrtletí, která způsobila pokles akcií o 26 %, což byl její nejhorší den v historii. Denní počet aktivních uživatelů, který ve čtvrtém čtvrtletí poprvé klesl, se trochu odrazil z 1,93 miliardy na 1,96 miliardy.
Středeční rally po skončení obchodování stále zanechává akcie v letošním roce hluboko pod úrovní. V závěru obchodování ztratily akcie téměř polovinu své hodnoty v roce 2022. Pokud však akcie budou ve čtvrtek pokračovat v růstu a zakončí obchodní den růstem o více než 19,1 %, bude to jejich druhý nejlepší den v historii a největší zisk od července 2013.
Kromě údaje o zisku Facebook také překonal očekávání u průměrného příjmu na uživatele. Téměř všechny ostatní klíčové metriky však byly nesplněny, včetně měsíčních aktivních uživatelů.
Tržby ve čtvrtletí vzrostly o 7 %, což je poprvé v desetileté historii veřejné společnosti Facebook, kdy se růst pohybuje v jednociferných číslech. Analytici očekávali 7,8% růst.
Pro druhé čtvrtletí Facebook předpovídá tržby ve výši 28 až 30 miliard USD, což je méně než odhad analytiků oslovených společností Refinitiv ve výši 30,6 miliardy USD. Společnost v tiskové zprávě uvedla, že výhled zohledňuje pokračující trendy z prvního čtvrtletí, včetně mírného růstu tržeb, který „souvisel s válkou na Ukrajině“.
Zdroj: Getty Images
Facebook v říjnu změnil název na Meta, což odráží snahu generálního ředitele Marka Zuckerberga posunout společnost směrem k budoucnosti práce, hraní a studia ve virtuálním světě.
Rodina aplikací Facebooku, včetně hlavní aplikace, Instagramu a WhatsAppu, se na tržbách ve čtvrtletí podílela 97,5 %. Zbývajících 695 milionů dolarů pocházelo z Reality Labs, což je část společnosti, která se snaží vytvářet produkty pro metavesmír.
V oblasti rodiny aplikací klesl čistý příjem o 13 % oproti předchozímu roku na 11,48 miliardy dolarů. Společnost Reality Labs v tomto období prodělala 2,96 miliardy dolarů, zatímco v prvním čtvrtletí roku 2021 měla ztrátu 1,83 miliardy dolarů.
Společnost Facebook snížila svůj výhled celkových nákladů na rok 2022 na úroveň někde mezi 87 a 92 miliardami dolarů, což je méně než její dřívější odhad 90 až 95 miliard dolarů. Očekává, že většinu tohoto růstu výdajů bude mít na svědomí segment rodiny aplikací a dále pak Reality Labs.
Ostatní společnosti působící v oblasti sociálních médií podobně poukázaly na makroekonomické faktory ovlivňující jejich příjmy z reklamy. Generální ředitel společnosti Snap Evan Spiegel označil první čtvrtletí za „náročnější, než jsme očekávali“. Společnost uvedla, že někteří inzerenti pozastavili reklamní kampaně po únorové invazi Ruska na Ukrajinu. YouTube vlastněný společností Google zaznamenal v prvním čtvrtletí pouze 14% růst, což je mnohem méně než 25 %, které očekávali analytici.
Finanční ředitel Dave Wehner uvedl, že kvůli úbytku uživatelů v Rusku, kde tamní mediální regulátor omezil služby, společnost očekává v příštím čtvrtletí postupný pokles počtu uživatelů v Evropě, který bude více odrážet výsledek tohoto vládního opatření.
Zdroj: Shutterstock
Na digitální reklamu by mohla mít vliv také inflace a nedávné změny společnosti Apple týkající se ochrany osobních údajů v operačních systémech iPhonů, které by podle dřívějšího odhadu Wehnera mohly v roce 2022 způsobit úbytek příjmů ve výši 10 miliard dolarů, i když připustil, že se jedná o odhad.
Provozní ředitelka Sheryl Sandbergová na středečním hovoru k výsledkům hospodaření analytikům řekla, že se jim zatím „podařilo překlenout značnou část mezery v podávání informací a podělit se o ně s inzerenty“, ale dohnat zbytek bude trvat déle.
„Myslíme si, že i když je tato doba náročná, z dlouhodobého hlediska máme velmi silnou konkurenční výhodu, když se podíváte na všechny možnosti, které inzerenti mají k inzerci jak offline, tak online,“ řekla Sandbergová.
Společnost Meta také očekává, že bude čelit přísnějšímu regulačnímu prostředí, které se bude vyvíjet v souvislosti s tím, že Evropa dospěla k dohodě o zákonu o digitálních trzích, jehož cílem je omezit moc digitálních strážců.
Sandberg uvedl, že ačkoli finální znění DMA nebylo zveřejněno, obecně odpovídá očekávání. Uvedla, že očekává, že regulační prostředí bude i nadále „skutečnou výzvou“ pro celé odvětví.
Zde jsou výsledky.Zisk na akcii: 2,72 USD oproti očekávaným 2,56 USD podle průzkumu společnosti Refinitiv mezi analytiky.Tržby: 27,91 miliardy USD oproti očekávaným 28,2 miliardy USD podle společnosti Refinitiv.Denní počet aktivních uživatelů : 1,96 miliardy oproti 1,95 miliardy očekávaných uživatelů, podle StreetAccountMěsíční počet aktivních uživatelů : 2,94 miliardy oproti 2,97 miliardy očekávaných uživatelů, podle StreetAccountPrůměrný příjem na uživatele : 9,54 USD oproti očekávaným 9,50 USD podle StreetAccount.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost Meta poskytla investorům aktuální informace poprvé od únorové zprávy o výsledcích za čtvrté čtvrtletí, která způsobila pokles akcií o 26 %, což byl její nejhorší den v historii. Denní počet aktivních uživatelů, který ve čtvrtém čtvrtletí poprvé klesl, se trochu odrazil z 1,93 miliardy na 1,96 miliardy.Středeční rally po skončení obchodování stále zanechává akcie v letošním roce hluboko pod úrovní. V závěru obchodování ztratily akcie téměř polovinu své hodnoty v roce 2022. Pokud však akcie budou ve čtvrtek pokračovat v růstu a zakončí obchodní den růstem o více než 19,1 %, bude to jejich druhý nejlepší den v historii a největší zisk od července 2013.Kromě údaje o zisku Facebook také překonal očekávání u průměrného příjmu na uživatele. Téměř všechny ostatní klíčové metriky však byly nesplněny, včetně měsíčních aktivních uživatelů.Tržby ve čtvrtletí vzrostly o 7 %, což je poprvé v desetileté historii veřejné společnosti Facebook, kdy se růst pohybuje v jednociferných číslech. Analytici očekávali 7,8% růst.Chcete využít této příležitosti?Pro druhé čtvrtletí Facebook předpovídá tržby ve výši 28 až 30 miliard USD, což je méně než odhad analytiků oslovených společností Refinitiv ve výši 30,6 miliardy USD. Společnost v tiskové zprávě uvedla, že výhled zohledňuje pokračující trendy z prvního čtvrtletí, včetně mírného růstu tržeb, který „souvisel s válkou na Ukrajině“.Zdroj: Getty ImagesFacebook v říjnu změnil název na Meta, což odráží snahu generálního ředitele Marka Zuckerberga posunout společnost směrem k budoucnosti práce, hraní a studia ve virtuálním světě.Rodina aplikací Facebooku, včetně hlavní aplikace, Instagramu a WhatsAppu, se na tržbách ve čtvrtletí podílela 97,5 %. Zbývajících 695 milionů dolarů pocházelo z Reality Labs, což je část společnosti, která se snaží vytvářet produkty pro metavesmír.V oblasti rodiny aplikací klesl čistý příjem o 13 % oproti předchozímu roku na 11,48 miliardy dolarů. Společnost Reality Labs v tomto období prodělala 2,96 miliardy dolarů, zatímco v prvním čtvrtletí roku 2021 měla ztrátu 1,83 miliardy dolarů.Společnost Facebook snížila svůj výhled celkových nákladů na rok 2022 na úroveň někde mezi 87 a 92 miliardami dolarů, což je méně než její dřívější odhad 90 až 95 miliard dolarů. Očekává, že většinu tohoto růstu výdajů bude mít na svědomí segment rodiny aplikací a dále pak Reality Labs.Ostatní společnosti působící v oblasti sociálních médií podobně poukázaly na makroekonomické faktory ovlivňující jejich příjmy z reklamy. Generální ředitel společnosti Snap Evan Spiegel označil první čtvrtletí za „náročnější, než jsme očekávali“. Společnost uvedla, že někteří inzerenti pozastavili reklamní kampaně po únorové invazi Ruska na Ukrajinu. YouTube vlastněný společností Google zaznamenal v prvním čtvrtletí pouze 14% růst, což je mnohem méně než 25 %, které očekávali analytici.Finanční ředitel Dave Wehner uvedl, že kvůli úbytku uživatelů v Rusku, kde tamní mediální regulátor omezil služby, společnost očekává v příštím čtvrtletí postupný pokles počtu uživatelů v Evropě, který bude více odrážet výsledek tohoto vládního opatření.Zdroj: ShutterstockNa digitální reklamu by mohla mít vliv také inflace a nedávné změny společnosti Apple týkající se ochrany osobních údajů v operačních systémech iPhonů, které by podle dřívějšího odhadu Wehnera mohly v roce 2022 způsobit úbytek příjmů ve výši 10 miliard dolarů, i když připustil, že se jedná o odhad.Provozní ředitelka Sheryl Sandbergová na středečním hovoru k výsledkům hospodaření analytikům řekla, že se jim zatím „podařilo překlenout značnou část mezery v podávání informací a podělit se o ně s inzerenty“, ale dohnat zbytek bude trvat déle.„Myslíme si, že i když je tato doba náročná, z dlouhodobého hlediska máme velmi silnou konkurenční výhodu, když se podíváte na všechny možnosti, které inzerenti mají k inzerci jak offline, tak online,“ řekla Sandbergová.Společnost Meta také očekává, že bude čelit přísnějšímu regulačnímu prostředí, které se bude vyvíjet v souvislosti s tím, že Evropa dospěla k dohodě o zákonu o digitálních trzích, jehož cílem je omezit moc digitálních strážců.Sandberg uvedl, že ačkoli finální znění DMA nebylo zveřejněno, obecně odpovídá očekávání. Uvedla, že očekává, že regulační prostředí bude i nadále „skutečnou výzvou“ pro celé odvětví.