Je pravda, že mnohé z nich jsou – ale někdy můžete v tomto cenovém pásmu najít úspěšné společnosti, které jsou právě v nemilosti.
Vezměme si například rádio SiriusXM ( SIRI -0,60 % ) a Tencent Music Entertainment ( TME -2,50 % ). Tyto dvě společnosti mají mnoho společného. Na svých domácích trzích jsou lídry v oblasti hudebních platforem nové generace. Obě jsou také trvale ziskové a obchodují se za méně než 10 USD za akcii. Pojďme zesílit hlasitost a podívat se, co z nich dělá investovatelné ušní červy, které byste měli tento měsíc zvážit přidat do svého portfolia.
Sirius XM Radio
Satelitní rádio je větší než kdykoli předtím. Společnost Sirius XM zahájila letošní rok s rekordním počtem 32 milionů účtů. Mohlo by se zdát, že prémiové satelitní rádio nebude růstovým trhem, vzhledem k tomu, že lidé v novém normálu stále méně jezdí autem, a také vzhledem k tomu, jak snadné je připojit chytrý telefon k audiosystému v autě a poslouchat streamované služby tímto způsobem. Ani jeden z těchto faktorů však společnost Sirius XM nezastavil. Za posledních 11 let se počet jejích předplatitelů, kteří si službu platí sami, zvýšil nejméně o 1 milion. Podle únorového výhledu vedení společnosti by letos mělo přibýt jen půl milionu čistých předplatitelů, ale i to je stále rostoucí počet posluchačů.
Zdroj: Unsplash
Akcie se obchodují za nízkou cenu, protože společnost má velký počet akcií v oběhu, ale vedení na této situaci pracuje. Společnost Sirius XM loni vygenerovala volný peněžní tok ve výši 1,83 miliardy dolarů a většinu z něj vrací svým akcionářům prostřednictvím dividend a – což je z hlediska ceny akcií důležitější – zpětného odkupu akcií. Počet akcií společnosti Sirius XM v oběhu dosáhl v roce 2012 vrcholu téměř 6,9 miliardy, ale nyní klesl na téměř 4 miliardy. Společnost Sirius XM můžete koupit za 20násobek zisku nebo 18násobek očekávaného zisku v příštím roce.
Digitální hudební platformy se obvykle na seznamech ziskových společností s nízkou cenou neobjevují, ale Tencent Music Entertainment do tohoto seznamu zapadá. Je to čínská jednička v tomto oboru, která ovládá 75 % trhu s online hudbou v nejlidnatější zemi světa a vždy byla zisková. Ano, tradiční hudební streamovací služby mají nízkou marži kvůli nákladům na licenční práva, licenční poplatky a šířku pásma. Klíčem ke zdravému výsledku společnosti Tencent Music Entertainment je platforma sociálního karaoke s vysokou marží a silná digitální ekonomika virtuálních dárků, které mohou lidé posílat svým oblíbeným interpretům.
Společnost Tencent Music Entertainment má na mobilních zařízeních neuvěřitelných 615 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Většina z nich poslouchá hudbu prostřednictvím bezplatné služby podporované reklamou, ale aplikace společnosti Tencent mají ještě 76,2 milionu platících účtů pro online hudbu a 9 milionů platících uživatelů na straně sociální zábavy.
Společnost vstoupila na burzu koncem roku 2018, kdy byla vyčleněna z čínského technologického gigantu Tencent, ale její růst se zpomaloval již v té době a od té doby se dramaticky zpomaluje:
Zdroj: Unsplash
2017 — 152%
2018 — 73%
2019 — 34%
2020 — 15%
2021 — 7%
Ještě horší je, že příjmy ve čtvrtém čtvrtletí klesly o 9 %. Trh se sociální zábavou je nyní více konkurenční, ale analytici předpovídají, že se do příštího roku vrátí k růstu nejvyššího příjmu. Společnost využívá svého vedoucího postavení na trhu k posílení nabídky původního obsahu a snaží se hrát větší roli při uvádění nových umělců. Společnost Tencent Music Entertainment se zatím obchoduje za pouhý 14násobek upraveného zisku a 13násobek cílové hodnoty pro příští rok. S investováním do čínských společností jsou spojena další rizika. Je také spravedlivé říci, že hudební akcie mohou být nestálé. Když však uslyšíte, že můžete koupit lídra na trhu za násobek zisků na úrovni nízkých desítek, měla by to být hudba pro vaše uši.
Zdroj: Unsplash
Je pravda, že mnohé z nich jsou – ale někdy můžete v tomto cenovém pásmu najít úspěšné společnosti, které jsou právě v nemilosti.Vezměme si například rádio SiriusXM a Tencent Music Entertainment . Tyto dvě společnosti mají mnoho společného. Na svých domácích trzích jsou lídry v oblasti hudebních platforem nové generace. Obě jsou také trvale ziskové a obchodují se za méně než 10 USD za akcii. Pojďme zesílit hlasitost a podívat se, co z nich dělá investovatelné ušní červy, které byste měli tento měsíc zvážit přidat do svého portfolia.Sirius XM RadioSatelitní rádio je větší než kdykoli předtím. Společnost Sirius XM zahájila letošní rok s rekordním počtem 32 milionů účtů. Mohlo by se zdát, že prémiové satelitní rádio nebude růstovým trhem, vzhledem k tomu, že lidé v novém normálu stále méně jezdí autem, a také vzhledem k tomu, jak snadné je připojit chytrý telefon k audiosystému v autě a poslouchat streamované služby tímto způsobem. Ani jeden z těchto faktorů však společnost Sirius XM nezastavil. Za posledních 11 let se počet jejích předplatitelů, kteří si službu platí sami, zvýšil nejméně o 1 milion. Podle únorového výhledu vedení společnosti by letos mělo přibýt jen půl milionu čistých předplatitelů, ale i to je stále rostoucí počet posluchačů.Zdroj: UnsplashAkcie se obchodují za nízkou cenu, protože společnost má velký počet akcií v oběhu, ale vedení na této situaci pracuje. Společnost Sirius XM loni vygenerovala volný peněžní tok ve výši 1,83 miliardy dolarů a většinu z něj vrací svým akcionářům prostřednictvím dividend a – což je z hlediska ceny akcií důležitější – zpětného odkupu akcií. Počet akcií společnosti Sirius XM v oběhu dosáhl v roce 2012 vrcholu téměř 6,9 miliardy, ale nyní klesl na téměř 4 miliardy. Společnost Sirius XM můžete koupit za 20násobek zisku nebo 18násobek očekávaného zisku v příštím roce.Zdroj: UnsplashTencent Music EntertainmentChcete využít této příležitosti?Digitální hudební platformy se obvykle na seznamech ziskových společností s nízkou cenou neobjevují, ale Tencent Music Entertainment do tohoto seznamu zapadá. Je to čínská jednička v tomto oboru, která ovládá 75 % trhu s online hudbou v nejlidnatější zemi světa a vždy byla zisková. Ano, tradiční hudební streamovací služby mají nízkou marži kvůli nákladům na licenční práva, licenční poplatky a šířku pásma. Klíčem ke zdravému výsledku společnosti Tencent Music Entertainment je platforma sociálního karaoke s vysokou marží a silná digitální ekonomika virtuálních dárků, které mohou lidé posílat svým oblíbeným interpretům.Společnost Tencent Music Entertainment má na mobilních zařízeních neuvěřitelných 615 milionů aktivních uživatelů měsíčně. Většina z nich poslouchá hudbu prostřednictvím bezplatné služby podporované reklamou, ale aplikace společnosti Tencent mají ještě 76,2 milionu platících účtů pro online hudbu a 9 milionů platících uživatelů na straně sociální zábavy.Společnost vstoupila na burzu koncem roku 2018, kdy byla vyčleněna z čínského technologického gigantu Tencent, ale její růst se zpomaloval již v té době a od té doby se dramaticky zpomaluje:Zdroj: Unsplash2017 — 152%2018 — 73%2019 — 34%2020 — 15%2021 — 7%Ještě horší je, že příjmy ve čtvrtém čtvrtletí klesly o 9 %. Trh se sociální zábavou je nyní více konkurenční, ale analytici předpovídají, že se do příštího roku vrátí k růstu nejvyššího příjmu. Společnost využívá svého vedoucího postavení na trhu k posílení nabídky původního obsahu a snaží se hrát větší roli při uvádění nových umělců. Společnost Tencent Music Entertainment se zatím obchoduje za pouhý 14násobek upraveného zisku a 13násobek cílové hodnoty pro příští rok. S investováním do čínských společností jsou spojena další rizika. Je také spravedlivé říci, že hudební akcie mohou být nestálé. Když však uslyšíte, že můžete koupit lídra na trhu za násobek zisků na úrovni nízkých desítek, měla by to být hudba pro vaše uši.Zdroj: Unsplash
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...