Adidas snižuje očekávání pro rok 2022 kvůli výlukám v Číně
Adidas po propadu v prvním čtvrtletí snížil očekávání pro rok 2022, protože obnovené výluky související s COVID-19 ve Velké Číně německou společnost vyrábějící sportovní oděvy nadále poškozují.
Tržby v prvním čtvrtletí po očištění o měnové kurzy celosvětově klesly o 3 % na 5,3 miliardy eur (5,58 miliardy USD), zatímco zisk z pokračujících činností se snížil o 38 % na 310 milionů eur, uvedla v pátek společnost.
Ve Velké Číně se tržby v prvním čtvrtletí propadly o 35 %; za celý rok se očekává výrazný pokles tržeb v důsledku uzavírání prodejen a silného poklesu návštěvnosti.
Společnost nyní očekává, že se dostane na spodní hranici své prognózy pro rok 2022, která počítala s 11-13% nárůstem měnově neutrálních tržeb, stejně jako s čistým ziskem z pokračujících činností ve výši 1,8 až 1,9 miliardy eur.
Zdroj: Getty Images
Adidas rovněž snížil svou prognózu provozní marže s tím, že místo zvýšení na 11 % zůstane na loňské úrovni 9,4 %.
„V tomto prostředí, které se vyznačuje vážnými vnějšími výzvami, je nezbytné, abychom se nadále soustředili na naše strategické cíle,“ uvedl generální ředitel Kasper Rorsted.
„I když zůstaneme agilní, neohrozíme naše dlouhodobé růstové příležitosti kvůli krátkodobé optimalizaci zisku.“
Společnost očekává ve druhém čtvrtletí návrat k růstu, a to i přes pokračující pokles prodeje ve Velké Číně a negativní dopad omezení dodavatelského řetězce ve výši 200 milionů eur.
Ve druhé polovině roku 2022 se očekává růst čistých tržeb o více než 20 %, mimo jiné díky neomezené nabídce, silné dynamice na západních trzích a významným sportovním událostem.
Tržby v prvním čtvrtletí po očištění o měnové kurzy celosvětově klesly o 3 % na 5,3 miliardy eur , zatímco zisk z pokračujících činností se snížil o 38 % na 310 milionů eur, uvedla v pátek společnost.Ve Velké Číně se tržby v prvním čtvrtletí propadly o 35 %; za celý rok se očekává výrazný pokles tržeb v důsledku uzavírání prodejen a silného poklesu návštěvnosti.Společnost nyní očekává, že se dostane na spodní hranici své prognózy pro rok 2022, která počítala s 11-13% nárůstem měnově neutrálních tržeb, stejně jako s čistým ziskem z pokračujících činností ve výši 1,8 až 1,9 miliardy eur.Zdroj: Getty ImagesAdidas rovněž snížil svou prognózu provozní marže s tím, že místo zvýšení na 11 % zůstane na loňské úrovni 9,4 %.„V tomto prostředí, které se vyznačuje vážnými vnějšími výzvami, je nezbytné, abychom se nadále soustředili na naše strategické cíle,“ uvedl generální ředitel Kasper Rorsted.„I když zůstaneme agilní, neohrozíme naše dlouhodobé růstové příležitosti kvůli krátkodobé optimalizaci zisku.“Chcete využít této příležitosti?Společnost očekává ve druhém čtvrtletí návrat k růstu, a to i přes pokračující pokles prodeje ve Velké Číně a negativní dopad omezení dodavatelského řetězce ve výši 200 milionů eur.Ve druhé polovině roku 2022 se očekává růst čistých tržeb o více než 20 %, mimo jiné díky neomezené nabídce, silné dynamice na západních trzích a významným sportovním událostem.