Výrobce tenisek a oblečení v pátek zveřejnil neuspokojivý výhled pro svůj fiskální rok 2023 poté, co vykázal nečekanou ztrátu za tři měsíce končící 31. březnem a tržby, které byly nižší než odhady Wall Street.
Tato zpráva způsobila úprk investorů a akcie Under Armour se v předobchodní fázi propadly o téměř 18 %.
V pátek také konkurenční Adidas uvedl, že jeho růst v roce 2022 bude na spodní hranici předpokládaného rozpětí kvůli „vážnému dopadu“ výluk souvisejících s koronavirem v Číně. Adidas nyní vidí, že jeho tržby v regionu Velké Číny v letošním roce výrazně poklesnou.
Generální ředitel společnosti Under Armour Patrik Frisk označil protivětry za dočasné a uvedl, že základní poptávka po značce však zůstává silná. Prodejce zůstává disciplinovaný, aby se ujistil, že neobjednává příliš velké zásoby, řekl Frisk analytikům. Riziko spočívá v tom, že by Under Armour mohl být později nucen slevit přebytečné zboží, které se neprodává, což by zatížilo jeho ziskovost.

Na základě průzkumu společnosti Refinitiv mezi analytiky uvádíme, jak si společnost Under Armour vedla v tříměsíčním období končícím 31. března ve srovnání s tím, co očekávala Wall Street:
Ztráta na akcii: Zisk: 1 cent upravený oproti očekávanému zisku ve výši 6 centů.
Tržby: 1,3 miliardy dolarů oproti očekávaným 1,32 miliardy dolarů.
Společnost Under Armour vykázala za toto čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 59,6 milionu USD, tj. 13 centů na akcii, zatímco o rok dříve činil čistý zisk 77,8 milionu USD, tj. 17 centů na akcii.
Bez započtení jednorázových položek ztrácela jeden cent na akcii. Analytici očekávali upravený zisk na akcii ve výši 6 centů.
Finanční ředitel David Bergman uvedl, že ziskové marže byly pod tlakem zvýšených nákladů na přepravu, zejména nákladů na námořní přepravu, které byly vyšší, než společnost očekávala. Podle jeho slov Under Armour také více využíval leteckou přepravu zboží ze zámoří.

Tržby vzrostly na 1,3 miliardy USD z 1,26 miliardy USD o rok dříve. To zaostalo za odhady ve výši 1,32 miliardy dolarů.
V Severní Americe tržby vzrostly o 4 % na 841 milionů USD. Mezinárodní obchod však vzrostl jen o 1 % na 456 milionů dolarů, což bylo způsobeno 14% poklesem v asijsko-pacifickém regionu, který zahrnuje Čínu.
Čína je pro Under Armour nejen rostoucím trhem, kde se snaží získat nové zákazníky, ale také významným výrobním centrem pro velkou část průmyslu sportovního oblečení. Řada mezinárodních korporací, včetně společností Apple a Estee Lauder, v posledních dnech varovala, že brzda v podobě čínských kontrol Covid zasáhne jejich podnikání.
Ve dvanácti měsících končících 31. prosince vyráběla společnost Under Armour zhruba 67 % svého oblečení a doplňků v Číně, Vietnamu, Jordánsku, Malajsii a Kambodži. A v podstatě veškerá obuv byla vyrobena v Číně, Vietnamu a Indonésii, vyplývá z výroční zprávy.
V prvním čtvrtletí fiskálního roku 2023, který trvá od 1. dubna do 31. března příštího roku, vidí Under Armour tržby na stejné úrovni nebo mírně nižší než v předchozím roce.
Bergman uvedl, že první polovina roku bude nejvíce poškozena rušením objednávek a zpožděním dodavatelského řetězce. Společnost Under Armour podle něj rovněž očekává, že dopady Covid-19 v Číně se s postupujícím rokem zmírní.

Za celý rok Under Armour předpokládá zisk na akcii v rozmezí 63 až 68 centů na upraveném základě, což je pod očekáváním analytiků, kteří očekávali 86 centů.
Oproti předchozímu roku vidí růst tržeb o 5 až 7 %. Analytici očekávali nárůst o 5,4 %.
Společnost Under Armour uvedla, že výhled zohledňuje tři procentní body protivětru v důsledku rozhodnutí zrušit některé objednávky dodavatelům z důvodu kapacitních problémů a zpoždění v dodavatelském řetězci.
Generální ředitel Frisk uvedl, že značka by se měla vrátit k dosahování „udržitelných a ziskových výnosů“, jakmile se normalizují problémy globálního dodavatelského řetězce a komplikace spojené s koronavirem v Číně.
Rovněž naznačil budoucí projekty, které mají podpořit poptávku, včetně platformy pro další prodej a věrnostního programu, který Under Armour plánuje vyzkoušet v Severní Americe do konce roku 2022.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























