uvedla, že cena tří klíčových kovů pro výrobu baterií – kobaltu, lithia a niklu – v příštích dvou letech klesne poté, co investoři, kteří se chtěli vystavit riziku přechodu na zelenou energii, příliš rychle nakupovali.
„Investoři si plně uvědomují, že bateriové kovy budou hrát klíčovou roli v globální ekonomice 21. století,“ uvedli v nedělní zprávě analytici Goldmanu, včetně Nicholase Snowdona a Aditi Raie. „I přes tento exponenciální profil poptávky však považujeme býčí trh bateriových kovů prozatím za ukončený.“
Dlouhodobé vyhlídky pro tyto kovy zůstávají podle Goldmanu silné, a to i díky rychlému zavádění elektromobilů. Bujení investorů však vedlo k nadměrné nabídce.
Došlo k „prudkému nárůstu kapitálu investorů do investic do dodávek vázaných na dlouhodobý příběh poptávky po elektromobilech, což v podstatě znamená obchodování se spotově řízenou komoditou jako s akciemi zaměřenými na budoucnost,“ uvedli analytici. „Toto fundamentální chybné ocenění zase vyvolalo nadměrnou reakci nabídky, která značně předběhla trend poptávky.“
Zdroj: Unsplash
V cenách lithia dojde k „prudké korekci“, přičemž průměrná cena kovu v letošním roce klesne pod 54 000 USD za tunu ze spotové ceny přesahující 60 000 USD. V roce 2023 bude dále klesat na průměrnou hodnotu těsně nad 16 000 USD, uvedla banka na Wall Street.
Kobalt v příštím roce pravděpodobně klesne na průměrných 59 500 USD za tunu ze současných zhruba 80 000 USD. Nikl pravděpodobně do konce letošního roku vzroste o téměř 20 % na 36 500 USD za tunu, než jej „fundamentální tlaky“ opět srazí dolů, předpovídají analytici.
Přesto by ceny mohly po roce 2024 opět prudce vzrůst.
„Tato fáze nadměrné nabídky nakonec zasévá semínka supercyklu bateriových materiálů v druhé polovině tohoto desetiletí,“ uvedla banka. Pak „nárůst poptávky trvaleji překoná současný růst nabídky“.
uvedla, že cena tří klíčových kovů pro výrobu baterií – kobaltu, lithia a niklu – v příštích dvou letech klesne poté, co investoři, kteří se chtěli vystavit riziku přechodu na zelenou energii, příliš rychle nakupovali.„Investoři si plně uvědomují, že bateriové kovy budou hrát klíčovou roli v globální ekonomice 21. století,“ uvedli v nedělní zprávě analytici Goldmanu, včetně Nicholase Snowdona a Aditi Raie. „I přes tento exponenciální profil poptávky však považujeme býčí trh bateriových kovů prozatím za ukončený.“Dlouhodobé vyhlídky pro tyto kovy zůstávají podle Goldmanu silné, a to i díky rychlému zavádění elektromobilů. Bujení investorů však vedlo k nadměrné nabídce.Došlo k „prudkému nárůstu kapitálu investorů do investic do dodávek vázaných na dlouhodobý příběh poptávky po elektromobilech, což v podstatě znamená obchodování se spotově řízenou komoditou jako s akciemi zaměřenými na budoucnost,“ uvedli analytici. „Toto fundamentální chybné ocenění zase vyvolalo nadměrnou reakci nabídky, která značně předběhla trend poptávky.“Zdroj: UnsplashV cenách lithia dojde k „prudké korekci“, přičemž průměrná cena kovu v letošním roce klesne pod 54 000 USD za tunu ze spotové ceny přesahující 60 000 USD. V roce 2023 bude dále klesat na průměrnou hodnotu těsně nad 16 000 USD, uvedla banka na Wall Street.Kobalt v příštím roce pravděpodobně klesne na průměrných 59 500 USD za tunu ze současných zhruba 80 000 USD. Nikl pravděpodobně do konce letošního roku vzroste o téměř 20 % na 36 500 USD za tunu, než jej „fundamentální tlaky“ opět srazí dolů, předpovídají analytici.Přesto by ceny mohly po roce 2024 opět prudce vzrůst.Chcete využít této příležitosti?„Tato fáze nadměrné nabídky nakonec zasévá semínka supercyklu bateriových materiálů v druhé polovině tohoto desetiletí,“ uvedla banka. Pak „nárůst poptávky trvaleji překoná současný růst nabídky“.