Rozdělení akcií samozřejmě nemá žádný vliv na velikost nebo ziskovost společnosti. Je to obdoba krájení dortu na více dílů. Nakonec máte stejné množství dortu, ale každý kousek je menší. Podobně rozdělení akcie ponechává její tržní hodnotu beze změny, ale činí jednotlivé akcie dostupnějšími, zejména pro investory, kteří nemohou nakupovat dílčí akcie prostřednictvím svého makléřského účtu.
S ohledem na to by dalšími společnostmi, které by mohly rozdělit své akcie, mohly být MercadoLibre ( MELI 0,79 % ) a Shopify ( SHOP -1,92 % ). Společnost Shopify se obchoduje s cenou blízko 650 USD za akcii a MercadoLibre s cenou blízko 1 150 USD za akcii – to je pořádný balík peněz. Ale i kdyby k těmto rozdělením nedošlo, obě akcie by vás mohly v dlouhodobém horizontu obohatit.
Zde je důvod.
1. MercadoLibre
V roce 1999 společnost MercadoLibre způsobila spuštěním svého online tržiště revoluci v latinskoamerickém obchodním odvětví. O několik let později společnost debutovala se svým fintech řešením Mercado Pago, které demokratizovalo digitální platby v regionu, kde má relativně málo spotřebitelů přístup k bankovním účtům a debetním kartám. MercadoLibre od té doby vybudovala rozsáhlou logistickou síť, která zjednodušuje přepravu a plnění, a do svého portfolia přidala nástroje pro reklamu a financování.
Zdroj: Shutterstock.com
Tento rozsáhlý ekosystém odlišil společnost MercadoLibre od jejích konkurentů a pomohl jí stát se vedoucí společností v oblasti elektronického obchodování a fintech v Latinské Americe. A co víc, toto dominantní postavení na trhu poskytlo společnosti MercadoLibre významnou cenovou sílu. Její míra využití – příjmy z obchodu jako procento z hrubého objemu zboží – dosáhla v roce 2021 16,3 %, přičemž v roce 2019 činila 9,6 %. Tržby se zase v loňském roce prudce zvýšily o 78 % na 7,1 miliardy dolarů a společnost vykázala zisk 1,67 dolaru na zředěnou akcii oproti ztrátě 0,08 dolaru na zředěnou akcii v předchozím roce.
V současné době používá internet pouze 62 % obyvatel Latinské Ameriky a pouze 38 % nakupuje online. Tato čísla by měla v příštích letech stoupat, což by mělo podpořit odvětví elektronického obchodu a digitálních plateb. Společnost MercadoLibre, která je v obou oblastech lídrem, by měla z tohoto protivětru značně těžit. A vzhledem k tomu, že se akcie obchodují za osminásobek tržeb – což je výrazně pod jejich tříletým průměrem, který činí patnáctinásobek tržeb -, zdá se, že je nyní skvělá příležitost k nákupu této potenciální akcie.
Shopify je nejoblíbenější software pro elektronické obchodování na světě. Jeho platforma pomáhá obchodníkům nabízet a prodávat produkty prostřednictvím desítek kanálů, včetně vlastních webových stránek a mobilních obchodů, online tržišť, sociálních médií a kamenných prodejen. Shopify dále zjednodušuje obchodování pomocí služeb s přidanou hodnotou, jako je zpracování plateb (Shopify Payments) a financování (Shopify Capital), a obchodu s aplikacemi, který nabízí tisíce dalších integrací.
Zdroj: blog.gameball.co
Díky této hodnotové nabídce získala společnost Shopify téměř 2,1 milionu zákazníků, což vytváří významný síťový efekt. Využitím dat generovaných napříč platformou může společnost Shopify poskytovat svým obchodníkům cenné poznatky, které podporují zapojení zákazníků. A co víc, Shopify umožňuje obchodníkům rozvíjet svou značku a budovat vztahy přímo se zákazníky. Tím se liší od internetových obchodů, jako jsou Amazon a Walmart, které obchodníky stahují na jedno tržiště (místo aby jim umožnily provozovat značkový obchod).
Tato konkurenční výhoda pomohla společnosti Shopify získat v loňském roce 10,3% podíl na trhu elektronického obchodování v USA, čímž se stala druhým největším hráčem v této oblasti (po společnosti Amazon). Tržby zase vzrostly o 57 % na 4,6 miliardy dolarů a společnost vykázala zisk 22,89 dolaru na zředěnou akcii, což je téměř devítinásobný nárůst oproti 2,55 dolaru na zředěnou akcii v roce 2020. Elektronické obchodování je však stále rostoucím odvětvím a Shopify má dobrou pozici k tomu, aby i nadále získávalo podíl na trhu.
Zdroj: Shutterstock
Společnost v současné době odhaduje tržní příležitost na 160 miliard dolarů. Vedení společnosti stanovilo solidní plán růstu, který se soustředí na geografickou expanzi, budování celonárodní sítě pro realizaci objednávek a mobilní aplikaci Shop, která spotřebitelům umožňuje objevovat relevantní produkty a přímo komunikovat s prodejci. A vzhledem k tomu, že se akcie obchodují za 18násobek tržeb – což je výrazně pod jejich tříletým průměrem 40násobku tržeb – můžete tuto růstovou akcii koupit výhodně.
Rozdělení akcií samozřejmě nemá žádný vliv na velikost nebo ziskovost společnosti. Je to obdoba krájení dortu na více dílů. Nakonec máte stejné množství dortu, ale každý kousek je menší. Podobně rozdělení akcie ponechává její tržní hodnotu beze změny, ale činí jednotlivé akcie dostupnějšími, zejména pro investory, kteří nemohou nakupovat dílčí akcie prostřednictvím svého makléřského účtu.S ohledem na to by dalšími společnostmi, které by mohly rozdělit své akcie, mohly být MercadoLibre a Shopify . Společnost Shopify se obchoduje s cenou blízko 650 USD za akcii a MercadoLibre s cenou blízko 1 150 USD za akcii – to je pořádný balík peněz. Ale i kdyby k těmto rozdělením nedošlo, obě akcie by vás mohly v dlouhodobém horizontu obohatit.Zde je důvod.1. MercadoLibreV roce 1999 společnost MercadoLibre způsobila spuštěním svého online tržiště revoluci v latinskoamerickém obchodním odvětví. O několik let později společnost debutovala se svým fintech řešením Mercado Pago, které demokratizovalo digitální platby v regionu, kde má relativně málo spotřebitelů přístup k bankovním účtům a debetním kartám. MercadoLibre od té doby vybudovala rozsáhlou logistickou síť, která zjednodušuje přepravu a plnění, a do svého portfolia přidala nástroje pro reklamu a financování.Zdroj: Shutterstock.comTento rozsáhlý ekosystém odlišil společnost MercadoLibre od jejích konkurentů a pomohl jí stát se vedoucí společností v oblasti elektronického obchodování a fintech v Latinské Americe. A co víc, toto dominantní postavení na trhu poskytlo společnosti MercadoLibre významnou cenovou sílu. Její míra využití – příjmy z obchodu jako procento z hrubého objemu zboží – dosáhla v roce 2021 16,3 %, přičemž v roce 2019 činila 9,6 %. Tržby se zase v loňském roce prudce zvýšily o 78 % na 7,1 miliardy dolarů a společnost vykázala zisk 1,67 dolaru na zředěnou akcii oproti ztrátě 0,08 dolaru na zředěnou akcii v předchozím roce.V současné době používá internet pouze 62 % obyvatel Latinské Ameriky a pouze 38 % nakupuje online. Tato čísla by měla v příštích letech stoupat, což by mělo podpořit odvětví elektronického obchodu a digitálních plateb. Společnost MercadoLibre, která je v obou oblastech lídrem, by měla z tohoto protivětru značně těžit. A vzhledem k tomu, že se akcie obchodují za osminásobek tržeb – což je výrazně pod jejich tříletým průměrem, který činí patnáctinásobek tržeb -, zdá se, že je nyní skvělá příležitost k nákupu této potenciální akcie.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: Gettyimages2. ShopifyShopify je nejoblíbenější software pro elektronické obchodování na světě. Jeho platforma pomáhá obchodníkům nabízet a prodávat produkty prostřednictvím desítek kanálů, včetně vlastních webových stránek a mobilních obchodů, online tržišť, sociálních médií a kamenných prodejen. Shopify dále zjednodušuje obchodování pomocí služeb s přidanou hodnotou, jako je zpracování plateb a financování , a obchodu s aplikacemi, který nabízí tisíce dalších integrací.Zdroj: blog.gameball.coDíky této hodnotové nabídce získala společnost Shopify téměř 2,1 milionu zákazníků, což vytváří významný síťový efekt. Využitím dat generovaných napříč platformou může společnost Shopify poskytovat svým obchodníkům cenné poznatky, které podporují zapojení zákazníků. A co víc, Shopify umožňuje obchodníkům rozvíjet svou značku a budovat vztahy přímo se zákazníky. Tím se liší od internetových obchodů, jako jsou Amazon a Walmart, které obchodníky stahují na jedno tržiště .Tato konkurenční výhoda pomohla společnosti Shopify získat v loňském roce 10,3% podíl na trhu elektronického obchodování v USA, čímž se stala druhým největším hráčem v této oblasti . Tržby zase vzrostly o 57 % na 4,6 miliardy dolarů a společnost vykázala zisk 22,89 dolaru na zředěnou akcii, což je téměř devítinásobný nárůst oproti 2,55 dolaru na zředěnou akcii v roce 2020. Elektronické obchodování je však stále rostoucím odvětvím a Shopify má dobrou pozici k tomu, aby i nadále získávalo podíl na trhu.Zdroj: ShutterstockSpolečnost v současné době odhaduje tržní příležitost na 160 miliard dolarů. Vedení společnosti stanovilo solidní plán růstu, který se soustředí na geografickou expanzi, budování celonárodní sítě pro realizaci objednávek a mobilní aplikaci Shop, která spotřebitelům umožňuje objevovat relevantní produkty a přímo komunikovat s prodejci. A vzhledem k tomu, že se akcie obchodují za 18násobek tržeb – což je výrazně pod jejich tříletým průměrem 40násobku tržeb – můžete tuto růstovou akcii koupit výhodně.
Společnost AppLovin Corp, jeden z nejrychleji rostoucích hráčů v oblasti digitální reklamy a mobilních technologií, získala silnou podporu od Deutsche...