Akcie se nyní propadly o 83 % oproti svému maximu.
Není divu, že se lidé zajímají o nákup Snapu. Je běžné, že prudký pokles ocenění přiláká investory, kteří se zajímají o hodnotu. Podívejme se blíže na její vyhlídky a zvažme, zda by dlouhodobí investoři měli začít nakupovat akcie společnosti Snap.
Makroekonomické podmínky snižují poptávku po reklamě
Snap je sociální médium, ke kterému se můžete zdarma připojit a používat ho. Může se pochlubit 332 miliony aktivních uživatelů denně po celém světě, což je nárůst z 319 milionů v předchozím čtvrtletí. Vzhledem k tomu, že je připojení a používání zdarma, Snap vydělává peníze zobrazováním reklamy uživatelům, kteří si prohlížejí aplikaci a webové stránky. V tomto ohledu odvádí vynikající práci.
Zdroj: Shutterstock
Tržby společnosti vzrostly od roku 2016 do roku 2021 ze 404 milionů dolarů na 4,1 miliardy dolarů. Desetinásobný nárůst je důsledkem toho, že marketéři touží po možnosti ovlivňovat stovky milionů uživatelů Snapu denně. Snap navíc těží z výhody digitální reklamy oproti nedigitální.
Uživatelé, kteří procházejí Snap na svých telefonech, počítačích a tabletech, jsou jen několik kliknutí od nákupu produktu, pokud uvidí přesvědčivou reklamu. Srovnejte to s rozhlasem, novinami, billboardy nebo dokonce kabelovou televizí, kde jsou spotřebitelé od místa nákupu vzdáleni ještě více. Samozřejmě, že některé reklamy se dělají pouze proto, aby zvýšily povědomí o značce a nenutily k nákupu, ale většinou firmy inzerují proto, že chtějí, abyste nakoupili.
V roce 2021 utratili marketéři celosvětově 763 miliard dolarů, což je o 22,5 % více než v předchozím roce. Zajímavé je, že podíl výdajů na digitální kanály se v roce 2021 zvýšil na 64,4 % oproti 52,1 % v roce 2019. Protivětry ovlivňující globální ekonomiky mohou v roce 2022 zastavit nebo snížit výdaje na reklamu.
Pandemie koronaviru způsobuje výpadky v dodavatelském řetězci u všech produktů od dětské výživy přes automobily až po herní konzole. V případě nových a ojetých automobilů prodejci žádají a nutí spotřebitele, aby zaplatili tisíce eur nad maloobchodní ceny navrhované výrobci. Při takové nerovnováze mezi nabídkou a poptávkou je méně potřeba inzerovat.
Ruská invaze na Ukrajinu zhoršuje nedostatky v dodavatelském řetězci. A nejistota a obavy z eskalace vyvolávají v Evropě obavy z recese. Marketéři nepochybně zaznamenali zhoršující se podmínky a snížené výdaje na reklamu v regionu.
Na tyto překážky společnost Snap upozornila 23. května, když varovala investory, že nesplní prognózy pro druhé čtvrtletí, které uvedla 21. dubna. Tato aktualizace způsobila, že se akcie společnosti den po oznámení propadly o více než 40 %.
Zdroj: Pexels
Jsou akcie Snap po pádu levné?
Krátká odpověď zní ne. Ani po krachu nejsou akcie Snapu levné. S poměrem ceny k tržbám ve výši pěti je Snap mezi svými kolegy Pinterest a Meta Platforms nejdražší. Při srovnání podle poměru ceny k volným peněžním tokům je Snap více než pětkrát dražší než jeho další nejbližší konkurent. Všimněte si, že Twitter byl z rozhovoru vynechán kvůli potenciálnímu odkupu ze strany Elona Muska.
Abychom tedy odpověděli na otázku položenou v titulku, hodnotoví investoři by zatím neměli kupovat akcie Snap. I po výrazném poklesu je stále drahá.
Akcie se nyní propadly o 83 % oproti svému maximu.Není divu, že se lidé zajímají o nákup Snapu. Je běžné, že prudký pokles ocenění přiláká investory, kteří se zajímají o hodnotu. Podívejme se blíže na její vyhlídky a zvažme, zda by dlouhodobí investoři měli začít nakupovat akcie společnosti Snap.Snap je sociální médium, ke kterému se můžete zdarma připojit a používat ho. Může se pochlubit 332 miliony aktivních uživatelů denně po celém světě, což je nárůst z 319 milionů v předchozím čtvrtletí. Vzhledem k tomu, že je připojení a používání zdarma, Snap vydělává peníze zobrazováním reklamy uživatelům, kteří si prohlížejí aplikaci a webové stránky. V tomto ohledu odvádí vynikající práci.Zdroj: ShutterstockTržby společnosti vzrostly od roku 2016 do roku 2021 ze 404 milionů dolarů na 4,1 miliardy dolarů. Desetinásobný nárůst je důsledkem toho, že marketéři touží po možnosti ovlivňovat stovky milionů uživatelů Snapu denně. Snap navíc těží z výhody digitální reklamy oproti nedigitální.Uživatelé, kteří procházejí Snap na svých telefonech, počítačích a tabletech, jsou jen několik kliknutí od nákupu produktu, pokud uvidí přesvědčivou reklamu. Srovnejte to s rozhlasem, novinami, billboardy nebo dokonce kabelovou televizí, kde jsou spotřebitelé od místa nákupu vzdáleni ještě více. Samozřejmě, že některé reklamy se dělají pouze proto, aby zvýšily povědomí o značce a nenutily k nákupu, ale většinou firmy inzerují proto, že chtějí, abyste nakoupili.V roce 2021 utratili marketéři celosvětově 763 miliard dolarů, což je o 22,5 % více než v předchozím roce. Zajímavé je, že podíl výdajů na digitální kanály se v roce 2021 zvýšil na 64,4 % oproti 52,1 % v roce 2019. Protivětry ovlivňující globální ekonomiky mohou v roce 2022 zastavit nebo snížit výdaje na reklamu.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: ShutterstockPandemie koronaviru způsobuje výpadky v dodavatelském řetězci u všech produktů od dětské výživy přes automobily až po herní konzole. V případě nových a ojetých automobilů prodejci žádají a nutí spotřebitele, aby zaplatili tisíce eur nad maloobchodní ceny navrhované výrobci. Při takové nerovnováze mezi nabídkou a poptávkou je méně potřeba inzerovat.Ruská invaze na Ukrajinu zhoršuje nedostatky v dodavatelském řetězci. A nejistota a obavy z eskalace vyvolávají v Evropě obavy z recese. Marketéři nepochybně zaznamenali zhoršující se podmínky a snížené výdaje na reklamu v regionu.Na tyto překážky společnost Snap upozornila 23. května, když varovala investory, že nesplní prognózy pro druhé čtvrtletí, které uvedla 21. dubna. Tato aktualizace způsobila, že se akcie společnosti den po oznámení propadly o více než 40 %.Zdroj: PexelsKrátká odpověď zní ne. Ani po krachu nejsou akcie Snapu levné. S poměrem ceny k tržbám ve výši pěti je Snap mezi svými kolegy Pinterest a Meta Platforms nejdražší. Při srovnání podle poměru ceny k volným peněžním tokům je Snap více než pětkrát dražší než jeho další nejbližší konkurent. Všimněte si, že Twitter byl z rozhovoru vynechán kvůli potenciálnímu odkupu ze strany Elona Muska.Abychom tedy odpověděli na otázku položenou v titulku, hodnotoví investoři by zatím neměli kupovat akcie Snap. I po výrazném poklesu je stále drahá.
Společnost Shopify (SHOP), která kdysi začínala jako jednoduché řešení pro malé podnikatele prodávající online, se postupně proměňuje ve strategickou infrastrukturu...