Technologie zasahují do všech aspektů našeho života a naše zařízení nám ukrajují z našeho dne více času než kdykoli předtím. Nehledě na produktivitu, jak ovlivňuje nárůst negativních a zdrcujících zpráv ze světa pohodu našich zaměstnanců? A navíc, jak na ně osobně působí zahlcení informacemi, které dostáváme během dne?
A hlavně, co můžeme jako vedoucí pracovníci udělat pro rozetnutí tohoto gordického uzlu?
Zatímco se obracíme k technologiím, abychom uklidnili své obavy a odreagovali se, v podnikovém prostředí je využíváme také ke zlepšení komunikace, pracovních postupů a dovedností. Technologie však mohou být dvousečnou zbraní, pokud nejsou spravovány správně. Nedávná zpráva společnosti Pega zkoumala pět milionů hodin živých aktivit na pracovní ploše a zjistila, že průměrný zaměstnanec přepíná mezi 35 aplikacemi více než tisíckrát denně. S ohledem na tuto skutečnost hrají vedoucí pracovníci důležitou roli při zmírňování informačního přetížení.
Tato kultura neustálého připojování si vybírá daň, a to jak profesní, tak osobní. Zde přichází na řadu humor. Zvládání stresu i informací by mělo být zakořeněno ve firemní kultuře a modelováno shora dolů. Vnesení lehkosti na pracoviště může zvýšit angažovanost, pohodu a výkonnost zaměstnanců – a v konečném důsledku se může stát konkurenční výhodou každé firmy.
Fakt: Podle studie společnosti Huet & Associates organizace, v nichž je humor součástí kultury, vykazují o 19 % vyšší výnosy pro akcionáře než jejich konkurenti.
Zdroj: Unsplash
Humor lidi spojuje a podporuje jejich přítomnost. Vnášení humoru a lehkosti do každodenních pracovních interakcí, a to i virtuálně, může skutečně změnit fungování našeho mozku a generovat více alfa mozkových vln, které nám pomáhají vytvářet kreativní řešení, snižovat stres a řešit problémy. A co je nejdůležitější, posiluje odolnost, která může zaměstnancům pomoci lépe zvládat výzvy a změny, kterým pravidelně čelíme, a rychleji se odrazit ode dna.
Začlenit humor do pracovního prostředí však není vždy snadné. Vedoucí pracovníci firem musí strategicky stanovit hranice a přístupy, aby zajistili lehkost, aniž by urazili své zaměstnance.
Obecně platí, že humor může být účinným nástrojem pro zvládání i v tom nejtěžším prostředí. Dále může být sebemrskačský humor účinným způsobem, jak zvýšit angažovanost zaměstnanců u vedoucích pracovníků. Výzkum Harvard Business Review zjistil, že osoby, které o sobě prozradí negativní nebo citlivé informace s použitím humoru, jsou vnímány jako vřelejší a kompetentnější ve srovnání s tím, když se vyjadřují vážně.
PEČLIVĚ VYBÍREJTE TÉMATA
Zdroj: Pixabay
Při používání humoru k odlehčení diskuse je důležité vyhýbat se tabuizovaným tématům. Není čas pouštět se do debat o politice nebo náboženství ani se zaměřovat na konkrétního kolegu či zaměstnance. Slova vyslovená nebo napsaná z pozice autority mají přidanou váhu; mohou být použita buď k posílení další úzkosti, nebo k vytvoření podpůrného prostoru. Ať už se jedná o globální konflikt, narušení chodu podniku nebo sociální nepokoje, budeme i nadále zažívat psychologické výzvy. Humor pomáhá vytvořit kulturu otevřenosti a diskuse, poskytuje pevný základ a vytváří příjemný prostor předtím, než krize udeří.
BAVTE SE
Je velmi těžké nemít rád někoho, kdo vás rozesměje. Využijte toho ve svůj prospěch při setkání s novými týmy nebo klienty, při diskusi o možných změnách v organizaci nebo jednoduše k prolomení ledů či napětí v místnosti. Při vhodném použití může humor vybudovat vztah a empatii – a dokonce vrátit schůzku do normálních kolejí. Důležité je naučit se správnou rovnováhu pro vaši organizaci, konkrétně – humor se totiž nehodí do každé společnosti (stejně jako autokratická, shora řízená kultura).
Po celé věky většina korporátních společností vyžadovala přísný kodex profesionality a pevně nastavené horní rty. Kam nás to ale dovedlo? Do doby, kdy se zaměstnanci cítí vystresovaní a přetížení. Naštěstí humor na pracovišti vytváří prostor pro otevřenou komunikaci a porozumění i v náročných situacích a podporuje kreativitu napříč firmou. Kultura, která zahrnuje lehkost, povzbuzuje lidi k větší autenticitě, kreativitě a inovativnosti, což jsou tři faktory, které dnes každá firma a její zaměstnanci potřebují.
Technologie zasahují do všech aspektů našeho života a naše zařízení nám ukrajují z našeho dne více času než kdykoli předtím. Nehledě na produktivitu, jak ovlivňuje nárůst negativních a zdrcujících zpráv ze světa pohodu našich zaměstnanců? A navíc, jak na ně osobně působí zahlcení informacemi, které dostáváme během dne?A hlavně, co můžeme jako vedoucí pracovníci udělat pro rozetnutí tohoto gordického uzlu? Zatímco se obracíme k technologiím, abychom uklidnili své obavy a odreagovali se, v podnikovém prostředí je využíváme také ke zlepšení komunikace, pracovních postupů a dovedností. Technologie však mohou být dvousečnou zbraní, pokud nejsou spravovány správně. Nedávná zpráva společnosti Pega zkoumala pět milionů hodin živých aktivit na pracovní ploše a zjistila, že průměrný zaměstnanec přepíná mezi 35 aplikacemi více než tisíckrát denně. S ohledem na tuto skutečnost hrají vedoucí pracovníci důležitou roli při zmírňování informačního přetížení. Tato kultura neustálého připojování si vybírá daň, a to jak profesní, tak osobní. Zde přichází na řadu humor. Zvládání stresu i informací by mělo být zakořeněno ve firemní kultuře a modelováno shora dolů. Vnesení lehkosti na pracoviště může zvýšit angažovanost, pohodu a výkonnost zaměstnanců – a v konečném důsledku se může stát konkurenční výhodou každé firmy.Fakt: Podle studie společnosti Huet & Associates organizace, v nichž je humor součástí kultury, vykazují o 19 % vyšší výnosy pro akcionáře než jejich konkurenti. Zdroj: UnsplashHumor lidi spojuje a podporuje jejich přítomnost. Vnášení humoru a lehkosti do každodenních pracovních interakcí, a to i virtuálně, může skutečně změnit fungování našeho mozku a generovat více alfa mozkových vln, které nám pomáhají vytvářet kreativní řešení, snižovat stres a řešit problémy. A co je nejdůležitější, posiluje odolnost, která může zaměstnancům pomoci lépe zvládat výzvy a změny, kterým pravidelně čelíme, a rychleji se odrazit ode dna. Začlenit humor do pracovního prostředí však není vždy snadné. Vedoucí pracovníci firem musí strategicky stanovit hranice a přístupy, aby zajistili lehkost, aniž by urazili své zaměstnance. Chcete využít této příležitosti?Obecně platí, že humor může být účinným nástrojem pro zvládání i v tom nejtěžším prostředí. Dále může být sebemrskačský humor účinným způsobem, jak zvýšit angažovanost zaměstnanců u vedoucích pracovníků. Výzkum Harvard Business Review zjistil, že osoby, které o sobě prozradí negativní nebo citlivé informace s použitím humoru, jsou vnímány jako vřelejší a kompetentnější ve srovnání s tím, když se vyjadřují vážně. Zdroj: PixabayPři používání humoru k odlehčení diskuse je důležité vyhýbat se tabuizovaným tématům. Není čas pouštět se do debat o politice nebo náboženství ani se zaměřovat na konkrétního kolegu či zaměstnance. Slova vyslovená nebo napsaná z pozice autority mají přidanou váhu; mohou být použita buď k posílení další úzkosti, nebo k vytvoření podpůrného prostoru. Ať už se jedná o globální konflikt, narušení chodu podniku nebo sociální nepokoje, budeme i nadále zažívat psychologické výzvy. Humor pomáhá vytvořit kulturu otevřenosti a diskuse, poskytuje pevný základ a vytváří příjemný prostor předtím, než krize udeří. Je velmi těžké nemít rád někoho, kdo vás rozesměje. Využijte toho ve svůj prospěch při setkání s novými týmy nebo klienty, při diskusi o možných změnách v organizaci nebo jednoduše k prolomení ledů či napětí v místnosti. Při vhodném použití může humor vybudovat vztah a empatii – a dokonce vrátit schůzku do normálních kolejí. Důležité je naučit se správnou rovnováhu pro vaši organizaci, konkrétně – humor se totiž nehodí do každé společnosti .Po celé věky většina korporátních společností vyžadovala přísný kodex profesionality a pevně nastavené horní rty. Kam nás to ale dovedlo? Do doby, kdy se zaměstnanci cítí vystresovaní a přetížení. Naštěstí humor na pracovišti vytváří prostor pro otevřenou komunikaci a porozumění i v náročných situacích a podporuje kreativitu napříč firmou. Kultura, která zahrnuje lehkost, povzbuzuje lidi k větší autenticitě, kreativitě a inovativnosti, což jsou tři faktory, které dnes každá firma a její zaměstnanci potřebují.
Hongkongská burza zažívá v posledních měsících opětovné oživení a zvyšující se množství technologických titulů přitahuje pozornost globálních investorů. Do tohoto...