Problémy s dodávkami čipů stále způsobují společnostem velké komplikace
Přetrvávající nedostatek čipů a dalších základních materiálů nutí některé z největších světových technologických a automobilových společností omezit své letošní cíle.
Generální ředitel společnosti Apple Tim Cook ve čtvrtek varoval, že společnost „není imunní“ vůči problémům v dodavatelském řetězci, a poznamenal, že v posledním čtvrtletí měla společnost iPad „velmi výrazná omezení v dodávkách“.
Finanční ředitel výrobce iPhonů Luca Maestri uvedl, že v současném čtvrtletí je třeba překonat několik problémů, včetně omezení dodávek souvisejících s Covid-19, které by mohly poškodit tržby o 4 až 8 miliard USD. Akcie společnosti Apple v pátek po zveřejnění výsledků klesly o přibližně 3,7 %.
Zdroj: Pixabay
Polovodiče jsou nezbytnou součástí technologie, která umožňuje stále většímu množství výrobků vykonávat úkoly, které by jinak nebyly schopny. Jsou ve všem od toustovačů a varných konvic až po stíhačky a konzole Nintendo Switch.
Jinde generální ředitel společnosti Nokia Pekka Lundmark ve čtvrtek řekl Julianně Tatelbaumové z CNBC, že nebýt problémů s dodavatelským řetězcem, finská telekomunikační společnost by v posledním čtvrtletí rostla rychleji.
„Situace se stabilizovala, ale nadále je poměrně napjatá,“ řekl.
„Když se bavíme o polovodičích, vidíme tu a tam zlepšení. V tuto chvíli je to dost závislé na dodavatelích, ale když se podíváme na celý rok a na druhou polovinu roku, stále doufáme, že ke konci roku to začne vypadat lépe.“
Automobilové společnosti, které obvykle používají méně pokročilé čipy, nadále pociťují dopady pokračující krize v oblasti čipů.
Zdroj: Getty Images
Celosvětový nedostatek čipů způsobil v roce 2021 v automobilovém průmyslu chaos, protože mnoho z nich se snažilo sehnat kusy křemíku, které potřebují k napájení funkcí, jako je tempomat a parkovací senzory.
Generální ředitel společnosti Daimler Ola Källenius řekl v pátek Annette Weisbachové z televizní stanice CNBC, že pokračující nedostatek dodávek, zejména pokud jde o polovodiče, je jedním ze tří hlavních problémů v současném podnikatelském prostředí.
Källenius dodal, že nové výluky společnosti Covid v Číně, která je jedním z největších trhů společnosti Daimler, mohou ovlivnit dodavatelské řetězce po celém světě.
Odstávky v Číně zvyšují krátkodobou nejistotu, uvedl Lundmark v souvislosti s dodavatelským řetězcem čipů společnosti Nokia.
Generální ředitel společnosti Volvo Cars Jim Rowan ve čtvrtek v pořadu „Squawk Box Europe“ na CNBC uvedl, že Volvo v současné době nemá dostatek jednoho konkrétního čipu.
Zdroj: Volvo
Dodal, že tento problém se společnosti dotkne ve druhém čtvrtletí, ale uvedl, že společnost má „zajištěné dodávky“, které by jí měly pomoci ve druhé polovině roku.
Ekonomové společnosti Berenberg Kallum Pickering a Salomon Fiedler ve své výzkumné zprávě z minulého měsíce, která se zabývala eurozónou, uvedli, že výroba automobilů stále výrazně zaostává za objednávkami.
Uvedli, že prodej čipů se zotavuje, ale výrazný nárůst cen znamená, že oživení v reálném vyjádření bude pravděpodobně nižší, než naznačuje hodnota prodeje.
„Proces dohánění zaostávajících objednávek bude trvat delší dobu. Společnosti budou muset nějakou dobu pracovat přesčas,“ uvedli v poznámce.
Generální ředitel společnosti Apple Tim Cook ve čtvrtek varoval, že společnost „není imunní“ vůči problémům v dodavatelském řetězci, a poznamenal, že v posledním čtvrtletí měla společnost iPad „velmi výrazná omezení v dodávkách“.Finanční ředitel výrobce iPhonů Luca Maestri uvedl, že v současném čtvrtletí je třeba překonat několik problémů, včetně omezení dodávek souvisejících s Covid-19, které by mohly poškodit tržby o 4 až 8 miliard USD. Akcie společnosti Apple v pátek po zveřejnění výsledků klesly o přibližně 3,7 %.Zdroj: PixabayPolovodiče jsou nezbytnou součástí technologie, která umožňuje stále většímu množství výrobků vykonávat úkoly, které by jinak nebyly schopny. Jsou ve všem od toustovačů a varných konvic až po stíhačky a konzole Nintendo Switch.Jinde generální ředitel společnosti Nokia Pekka Lundmark ve čtvrtek řekl Julianně Tatelbaumové z CNBC, že nebýt problémů s dodavatelským řetězcem, finská telekomunikační společnost by v posledním čtvrtletí rostla rychleji.„Situace se stabilizovala, ale nadále je poměrně napjatá,“ řekl.„Když se bavíme o polovodičích, vidíme tu a tam zlepšení. V tuto chvíli je to dost závislé na dodavatelích, ale když se podíváme na celý rok a na druhou polovinu roku, stále doufáme, že ke konci roku to začne vypadat lépe.“Chcete využít této příležitosti?Automobilové společnosti, které obvykle používají méně pokročilé čipy, nadále pociťují dopady pokračující krize v oblasti čipů.Zdroj: Getty ImagesCelosvětový nedostatek čipů způsobil v roce 2021 v automobilovém průmyslu chaos, protože mnoho z nich se snažilo sehnat kusy křemíku, které potřebují k napájení funkcí, jako je tempomat a parkovací senzory.Generální ředitel společnosti Daimler Ola Källenius řekl v pátek Annette Weisbachové z televizní stanice CNBC, že pokračující nedostatek dodávek, zejména pokud jde o polovodiče, je jedním ze tří hlavních problémů v současném podnikatelském prostředí.Källenius dodal, že nové výluky společnosti Covid v Číně, která je jedním z největších trhů společnosti Daimler, mohou ovlivnit dodavatelské řetězce po celém světě.Odstávky v Číně zvyšují krátkodobou nejistotu, uvedl Lundmark v souvislosti s dodavatelským řetězcem čipů společnosti Nokia.Generální ředitel společnosti Volvo Cars Jim Rowan ve čtvrtek v pořadu „Squawk Box Europe“ na CNBC uvedl, že Volvo v současné době nemá dostatek jednoho konkrétního čipu.Zdroj: VolvoDodal, že tento problém se společnosti dotkne ve druhém čtvrtletí, ale uvedl, že společnost má „zajištěné dodávky“, které by jí měly pomoci ve druhé polovině roku.Ekonomové společnosti Berenberg Kallum Pickering a Salomon Fiedler ve své výzkumné zprávě z minulého měsíce, která se zabývala eurozónou, uvedli, že výroba automobilů stále výrazně zaostává za objednávkami.Uvedli, že prodej čipů se zotavuje, ale výrazný nárůst cen znamená, že oživení v reálném vyjádření bude pravděpodobně nižší, než naznačuje hodnota prodeje.„Proces dohánění zaostávajících objednávek bude trvat delší dobu. Společnosti budou muset nějakou dobu pracovat přesčas,“ uvedli v poznámce.