Nebylo to zrovna auto snů jako fastback z roku 69, ale přesto jsem si z něj udělal roztomilé vozítko. Od té doby jsem fanouškem Mustangu. Ale časy se mění a sportovní vozy nyní dostávají elektrifikovanou podobu, což dokazuje Mustang Mach-E, který některé nadšence potěší, zatímco jiné odradí.
Bez ohledu na to, zda fanoušci sportovních vozů tyto změny podporují, mohou investoři těžit z akcií společností, které tyto změny provádějí. Někteří výrobci automobilů přešli na elektrifikaci a Ford ( F -2,18 % ) je v čele této cesty, která by pro investory mohla být méně hrbolatá než pro nové majitele Mustangů.
Než bych si koupil nejnovější Mustang, koupil bych si akcie Fordu.
Plán společnosti Ford elektrifikovat do roku 2030 40 % až 50 % všech vozidel, která uvede na silnice, je v plném proudu. Společnost loni prodala 27 000 plně elektrických SUV Mustang Mach-E a uvádí, že do roku 2026 plánuje vyrábět 2 miliony elektromobilů ročně.
Zdroj: Shutterstock
Společnost pod vedením Jima Farleyho, který v roce 2020 převzal funkci generálního ředitele, agresivně zvyšuje výrobu elektrických verzí modelu Mustang a nejprodávanější řady nákladních vozů F-150. Společnost v prosinci uvedla, že přestala přijímat rezervace na elektrický model F-150 Lightning poté, co zaznamenala téměř 200 000 rezervací, které nejsou skutečnými objednávkami. A nedávno uzavřela rezervace na elektrický model Mach-E z roku 2022 s tím, že „vzhledem k vysoké poptávce již není k dispozici pro maloobchodní objednávku aktuálního modelového roku“.
Ve spolupráci s partnerskou společností SK Innovation vkládá Ford své peníze do podpory nové řady elektromobilů, počínaje moderním výrobním komplexem v Tennessee a dvěma továrnami na baterie v Kentucky. Očekává se, že celkové investice do nových zařízení dosáhnou 11,4 miliardy dolarů, až bude vše do roku 2025 hotovo.
Mustang Mach-E vzbudil mezi kupujícími velký ohlas a líbí se mi, jakým směrem se Ford ubírá, ale tento vůz není na mém seznamu věcí ke koupi.
Japonské automobilky dominují v oblasti spolehlivosti automobilů a z vlastní zkušenosti mohu říci, že moje čtyři SUV Toyota a tři vozy Honda – s výjimkou jednoho Civicu – překonaly mé SUV Ford Mustang a Chevrolet.
Také nejsem příznivcem nákupu vozidla v prvním modelovém roce, takže mě to vyřazuje z možnosti koupit Mustang Mach-E. Tento elektrický Mustang je zcela nový. Než se o něj začnu zajímat, počkám si na odstranění chyb a vylepšení funkcí.
Z pohledu investora se mi však líbí, co Ford plánuje. Poté, co Farley slíbil, že z Fordu udělá konkurenceschopný stroj, který bude vyrábět elektrické verze Mustangu a nejprodávanějších nákladních vozů F-150, najal Alana Clarkea, bývalého hlavního inženýra společnosti Tesla, který je zodpovědný za její nejprodávanější Model S. Ford tak může využít zkušenosti z první ruky.
Zdroj: Unsplash
A Ford zaznamenal růst příjmů a humbuk spojený s jeho agresivními plány v oblasti elektromobilů. Od nástupu Farleyho do funkce v říjnu 2020 vzrostly akcie společnosti zhruba o 140 % a za posledních pět měsíců se dostaly až na 25 dolarů, přičemž v dubnu 2020 byly těsně pod 5 dolary.
Nedávný pokles širšího trhu, částečně poháněný inflačními tlaky, problémy s dodávkami a obavami z recese, způsobil, že cena akcií klesla na úroveň těsně pod 17 USD, což je pro dlouhodobé investory příležitost k nákupu při poklesu. Čtvrtletní výsledky hospodaření společnosti Ford budou oznámeny 27. dubna. Investoři budou chtít zjistit, jak se věci mají, až budou informace zveřejněny.
Dlouhodobá hra
Začátkem letošního roku společnost uvedla, že očekává pokračování růstu v roce 2022, přičemž velkoobchodní objemy se zvýší o 10 až 15 %, což překonává předchozí prognózu 10 %. Analytici odhadují v roce 2022 8% nárůst tržeb. Společnost si rovněž stanovila cíl zlepšit provozní marži na 10 % do roku 2026 a až na 14 % do konce desetiletí, což by mohlo znamenat zdvojnásobení ze 7,3 % v roce 2021.
Zdroj: Getty Images
Společnost chce do konce roku 2023 prodat více než 600 000 elektromobilů, a to po úspěšném roce 2021, kdy se dostala na druhou příčku prodejců elektromobilů v USA.A přestože se leden rozjížděl pomalu, prodeje elektromobilů Ford rostly čtyřikrát rychleji než v celém segmentu.
Společnosti pomáhá také silné cenové prostředí. Jako potenciálnímu kupci Mustangu se mi to nelíbí, ale jako investorovi mi to zní jako hudba pro uši.
Jsme v počáteční fázi rozmachu elektromobilů. Někteří kupci Mustangů se možná ohlédnou zpět a budou litovat, že nepočkali, ale jak Ford zvyšuje výrobu – tlačen generálním ředitelem, který šlape na plyn – dlouhodobí investoři se mohou na tento okamžik dívat zpět jako na dobu, kdy jim příležitost Fordu nakoupit za hubičku pomohla rozhýbat jejich portfolio.
Nebylo to zrovna auto snů jako fastback z roku 69, ale přesto jsem si z něj udělal roztomilé vozítko. Od té doby jsem fanouškem Mustangu. Ale časy se mění a sportovní vozy nyní dostávají elektrifikovanou podobu, což dokazuje Mustang Mach-E, který některé nadšence potěší, zatímco jiné odradí.Bez ohledu na to, zda fanoušci sportovních vozů tyto změny podporují, mohou investoři těžit z akcií společností, které tyto změny provádějí. Někteří výrobci automobilů přešli na elektrifikaci a Ford je v čele této cesty, která by pro investory mohla být méně hrbolatá než pro nové majitele Mustangů.Než bych si koupil nejnovější Mustang, koupil bych si akcie Fordu.Plán společnosti Ford elektrifikovat do roku 2030 40 % až 50 % všech vozidel, která uvede na silnice, je v plném proudu. Společnost loni prodala 27 000 plně elektrických SUV Mustang Mach-E a uvádí, že do roku 2026 plánuje vyrábět 2 miliony elektromobilů ročně.Zdroj: ShutterstockSpolečnost pod vedením Jima Farleyho, který v roce 2020 převzal funkci generálního ředitele, agresivně zvyšuje výrobu elektrických verzí modelu Mustang a nejprodávanější řady nákladních vozů F-150. Společnost v prosinci uvedla, že přestala přijímat rezervace na elektrický model F-150 Lightning poté, co zaznamenala téměř 200 000 rezervací, které nejsou skutečnými objednávkami. A nedávno uzavřela rezervace na elektrický model Mach-E z roku 2022 s tím, že „vzhledem k vysoké poptávce již není k dispozici pro maloobchodní objednávku aktuálního modelového roku“.Ve spolupráci s partnerskou společností SK Innovation vkládá Ford své peníze do podpory nové řady elektromobilů, počínaje moderním výrobním komplexem v Tennessee a dvěma továrnami na baterie v Kentucky. Očekává se, že celkové investice do nových zařízení dosáhnou 11,4 miliardy dolarů, až bude vše do roku 2025 hotovo.Mustang Mach-E vzbudil mezi kupujícími velký ohlas a líbí se mi, jakým směrem se Ford ubírá, ale tento vůz není na mém seznamu věcí ke koupi.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: CanvaJaponské automobilky dominují v oblasti spolehlivosti automobilů a z vlastní zkušenosti mohu říci, že moje čtyři SUV Toyota a tři vozy Honda – s výjimkou jednoho Civicu – překonaly mé SUV Ford Mustang a Chevrolet.Také nejsem příznivcem nákupu vozidla v prvním modelovém roce, takže mě to vyřazuje z možnosti koupit Mustang Mach-E. Tento elektrický Mustang je zcela nový. Než se o něj začnu zajímat, počkám si na odstranění chyb a vylepšení funkcí.Z pohledu investora se mi však líbí, co Ford plánuje. Poté, co Farley slíbil, že z Fordu udělá konkurenceschopný stroj, který bude vyrábět elektrické verze Mustangu a nejprodávanějších nákladních vozů F-150, najal Alana Clarkea, bývalého hlavního inženýra společnosti Tesla, který je zodpovědný za její nejprodávanější Model S. Ford tak může využít zkušenosti z první ruky.Zdroj: UnsplashA Ford zaznamenal růst příjmů a humbuk spojený s jeho agresivními plány v oblasti elektromobilů. Od nástupu Farleyho do funkce v říjnu 2020 vzrostly akcie společnosti zhruba o 140 % a za posledních pět měsíců se dostaly až na 25 dolarů, přičemž v dubnu 2020 byly těsně pod 5 dolary.Nedávný pokles širšího trhu, částečně poháněný inflačními tlaky, problémy s dodávkami a obavami z recese, způsobil, že cena akcií klesla na úroveň těsně pod 17 USD, což je pro dlouhodobé investory příležitost k nákupu při poklesu. Čtvrtletní výsledky hospodaření společnosti Ford budou oznámeny 27. dubna. Investoři budou chtít zjistit, jak se věci mají, až budou informace zveřejněny.Dlouhodobá hraZačátkem letošního roku společnost uvedla, že očekává pokračování růstu v roce 2022, přičemž velkoobchodní objemy se zvýší o 10 až 15 %, což překonává předchozí prognózu 10 %. Analytici odhadují v roce 2022 8% nárůst tržeb. Společnost si rovněž stanovila cíl zlepšit provozní marži na 10 % do roku 2026 a až na 14 % do konce desetiletí, což by mohlo znamenat zdvojnásobení ze 7,3 % v roce 2021.Zdroj: Getty ImagesSpolečnost chce do konce roku 2023 prodat více než 600 000 elektromobilů, a to po úspěšném roce 2021, kdy se dostala na druhou příčku prodejců elektromobilů v USA.A přestože se leden rozjížděl pomalu, prodeje elektromobilů Ford rostly čtyřikrát rychleji než v celém segmentu.Společnosti pomáhá také silné cenové prostředí. Jako potenciálnímu kupci Mustangu se mi to nelíbí, ale jako investorovi mi to zní jako hudba pro uši.Jsme v počáteční fázi rozmachu elektromobilů. Někteří kupci Mustangů se možná ohlédnou zpět a budou litovat, že nepočkali, ale jak Ford zvyšuje výrobu – tlačen generálním ředitelem, který šlape na plyn – dlouhodobí investoři se mohou na tento okamžik dívat zpět jako na dobu, kdy jim příležitost Fordu nakoupit za hubičku pomohla rozhýbat jejich portfolio.