Tato nově vznikající příležitost by mohla poslat akcie Nvidie vzhůru
Akcie společnosti Nvidia ( NVDA -3,31 % ) se v roce 2022 možná propadly, protože Wall Street se zřejmě obává o zdraví herního byznysu společnosti, ale bližší pohled naznačuje, že problémy budou pravděpodobně krátkodobého rázu.
Podnikání společnosti Nvidia v oblasti videoher by se mohlo v dlouhodobém horizontu výrazně rozjet, protože stále více hráčů přechází na její nové grafické karty, které se používají v osobních počítačích (PC). Současně se v oblasti videoher objevuje další trend, který by mohl růst společnosti Nvidia podpořit – hraní v cloudu, které hráčům umožňuje za poplatek streamovat hry do jejich PC, Maců nebo chytrých telefonů ze vzdáleného datového centra.
Podívejme se na důvody, proč by to mohla být další velká cesta růstu společnosti Nvidia.
Obrovská příležitost v oblasti cloudových her
Podle společnosti Newzoo, která se zabývá průzkumem trhu, se odhaduje, že trh s cloudovými hrami dosáhl v loňském roce příjmů ve výši 1,6 miliardy dolarů. Firma také upozorňuje, že v roce 2021 bylo podle odhadů 23,7 milionu platících uživatelů cloudových her.
Zdroj: Nvidia
Několik výpočtů ukazuje, že největším hráčem na tomto rodícím se, ale slibném trhu je společnost Nvidia. Společnost minulý měsíc na akci v rámci dne investorů poukázala na to, že její cloudová herní služba GeForce Now má 15 milionů uživatelů. Nvidia tedy ovládá přibližně 60 % trhu s cloudovými hrami, vycházíme-li z odhadu společnosti Newzoo o celkovém počtu předplatitelů, který tento prostor měl v roce 2021.
Zdá se také, že Nvidia ovládá velkou část příjmů z cloudových her. Ve fiskálním roce 2022 (skončil 30. ledna) vygenerovala společnost díky prodeji herních grafických karet 11,4 miliardy dolarů. Pro srovnání, celkové příjmy společnosti Nvidia z her ve fiskálním roce 2021 dosáhly 12,46 miliardy dolarů, což znamená, že cloudové hraní vyprodukovalo pro společnost jen něco málo přes 1 miliardu dolarů příjmů. Na základě odhadu společnosti Newzoo o tržbách na trhu cloudových her v roce 2021 výpočty naznačují, že společnost Nvidia získala na tomto začínajícím trhu podíl na tržbách o něco vyšší než 60 %.
Zdroj: Unsplash.com
Příjmy z cloudových her ve výši 1 miliardy dolarů nyní znamenají, že tento segment se ve fiskálním roce 2022 podílel přibližně 3,7 % na celkové tržbě společnosti Nvidia ve výši 26,9 miliardy dolarů. To se nyní může zdát jako malé číslo, ale nebude překvapením, že v dlouhodobém horizontu zažije byznys GeForce Now velký rozmach. Trh s cloudovými hrami by totiž mohl do roku 2027 dosáhnout tržeb ve výši 14 miliard dolarů, což by v následujících pěti letech znamenalo složenou roční míru růstu 64 %.
Pokud se společnosti Nvidia podaří udržet si svůj podíl na tomto potenciálně lukrativním trhu, mohla by se GeForce Now stát pro společnost Nvidia do pěti let obchodem v hodnotě přesahující 8 miliard dolarů. To je velké číslo, vezmeme-li v úvahu celkové příjmy herního byznysu společnosti Nvidia ve fiskálním roce 2022. A co víc, velikost trhu s cloudovými hrami by podle odhadu třetí strany mohla do roku 2030 dosáhnout 22 miliard dolarů, což naznačuje, že by se tento prostor mohl pro společnost Nvidia stát dlouhodobým zdrojem peněz vzhledem k jejímu již nyní dominantnímu postavení.
Zdroj: Bloomberg
Nvidia tahá za správné nitky, aby tuto příležitost využila.
Existuje několik jednoduchých důvodů, proč společnost Nvidia právě teď dominuje na trhu cloudových her.
Za prvé, společnost přinesla hráčům špičkové hry za lákavou cenu prostřednictvím svého plánu GeForce Now RTX 3080.
S tarifem za 19,99 dolarů měsíčně nebo 99,99 dolarů za šest měsíců zaplatí hráči zlomek toho, co by utratili za sestavení prémiového herního počítače s grafickou kartou RTX 3080, jejíž doporučená maloobchodní cena (MSRP) začíná na 699 dolarech, ačkoli v reálném světě, kde jsou ceny grafických karet kvůli omezeným dodávkám mnohem vyšší, tomu tak být nemusí.
Za druhé, GeForce Now se může pochlubit knihovnou více než 1 200 her, která je dostupná v 80 zemích. To spolu s atraktivní cenou dává společnosti solidní pozici proniknout na obrovský oslovitelný trh, který se skládá z miliardy nedostatečně výkonných počítačů PC a Chromebooků, stejného počtu zařízení iOS a Mac a 4 miliard uživatelů systému Android.
Zdroj: Nvidia
A konečně, společnost Nvidia navázala partnerství s klíčovými společnostmi, aby podpořila svůj cloudový herní byznys. Například společnosti Samsung a LG nabízejí GeForce Now na svých televizorech a AT&T také uzavřela partnerství se společností Nvidia, aby tuto službu nabídla svým předplatitelům.
Takové kroky by mohly zajistit zdravý růst cloudového herního byznysu společnosti Nvidia v dlouhodobém horizontu a pomoci společnosti zůstat dlouho špičkovou akcií v oblasti videoher.
Podnikání společnosti Nvidia v oblasti videoher by se mohlo v dlouhodobém horizontu výrazně rozjet, protože stále více hráčů přechází na její nové grafické karty, které se používají v osobních počítačích . Současně se v oblasti videoher objevuje další trend, který by mohl růst společnosti Nvidia podpořit – hraní v cloudu, které hráčům umožňuje za poplatek streamovat hry do jejich PC, Maců nebo chytrých telefonů ze vzdáleného datového centra.Podívejme se na důvody, proč by to mohla být další velká cesta růstu společnosti Nvidia.Obrovská příležitost v oblasti cloudových herPodle společnosti Newzoo, která se zabývá průzkumem trhu, se odhaduje, že trh s cloudovými hrami dosáhl v loňském roce příjmů ve výši 1,6 miliardy dolarů. Firma také upozorňuje, že v roce 2021 bylo podle odhadů 23,7 milionu platících uživatelů cloudových her.Zdroj: NvidiaNěkolik výpočtů ukazuje, že největším hráčem na tomto rodícím se, ale slibném trhu je společnost Nvidia. Společnost minulý měsíc na akci v rámci dne investorů poukázala na to, že její cloudová herní služba GeForce Now má 15 milionů uživatelů. Nvidia tedy ovládá přibližně 60 % trhu s cloudovými hrami, vycházíme-li z odhadu společnosti Newzoo o celkovém počtu předplatitelů, který tento prostor měl v roce 2021.Zdá se také, že Nvidia ovládá velkou část příjmů z cloudových her. Ve fiskálním roce 2022 vygenerovala společnost díky prodeji herních grafických karet 11,4 miliardy dolarů. Pro srovnání, celkové příjmy společnosti Nvidia z her ve fiskálním roce 2021 dosáhly 12,46 miliardy dolarů, což znamená, že cloudové hraní vyprodukovalo pro společnost jen něco málo přes 1 miliardu dolarů příjmů. Na základě odhadu společnosti Newzoo o tržbách na trhu cloudových her v roce 2021 výpočty naznačují, že společnost Nvidia získala na tomto začínajícím trhu podíl na tržbách o něco vyšší než 60 %.Zdroj: Unsplash.comPříjmy z cloudových her ve výši 1 miliardy dolarů nyní znamenají, že tento segment se ve fiskálním roce 2022 podílel přibližně 3,7 % na celkové tržbě společnosti Nvidia ve výši 26,9 miliardy dolarů. To se nyní může zdát jako malé číslo, ale nebude překvapením, že v dlouhodobém horizontu zažije byznys GeForce Now velký rozmach. Trh s cloudovými hrami by totiž mohl do roku 2027 dosáhnout tržeb ve výši 14 miliard dolarů, což by v následujících pěti letech znamenalo složenou roční míru růstu 64 %.Chcete využít této příležitosti?Pokud se společnosti Nvidia podaří udržet si svůj podíl na tomto potenciálně lukrativním trhu, mohla by se GeForce Now stát pro společnost Nvidia do pěti let obchodem v hodnotě přesahující 8 miliard dolarů. To je velké číslo, vezmeme-li v úvahu celkové příjmy herního byznysu společnosti Nvidia ve fiskálním roce 2022. A co víc, velikost trhu s cloudovými hrami by podle odhadu třetí strany mohla do roku 2030 dosáhnout 22 miliard dolarů, což naznačuje, že by se tento prostor mohl pro společnost Nvidia stát dlouhodobým zdrojem peněz vzhledem k jejímu již nyní dominantnímu postavení.Zdroj: BloombergNvidia tahá za správné nitky, aby tuto příležitost využila.Existuje několik jednoduchých důvodů, proč společnost Nvidia právě teď dominuje na trhu cloudových her.Za prvé, společnost přinesla hráčům špičkové hry za lákavou cenu prostřednictvím svého plánu GeForce Now RTX 3080.S tarifem za 19,99 dolarů měsíčně nebo 99,99 dolarů za šest měsíců zaplatí hráči zlomek toho, co by utratili za sestavení prémiového herního počítače s grafickou kartou RTX 3080, jejíž doporučená maloobchodní cena začíná na 699 dolarech, ačkoli v reálném světě, kde jsou ceny grafických karet kvůli omezeným dodávkám mnohem vyšší, tomu tak být nemusí.Za druhé, GeForce Now se může pochlubit knihovnou více než 1 200 her, která je dostupná v 80 zemích. To spolu s atraktivní cenou dává společnosti solidní pozici proniknout na obrovský oslovitelný trh, který se skládá z miliardy nedostatečně výkonných počítačů PC a Chromebooků, stejného počtu zařízení iOS a Mac a 4 miliard uživatelů systému Android.Zdroj: NvidiaA konečně, společnost Nvidia navázala partnerství s klíčovými společnostmi, aby podpořila svůj cloudový herní byznys. Například společnosti Samsung a LG nabízejí GeForce Now na svých televizorech a AT&T také uzavřela partnerství se společností Nvidia, aby tuto službu nabídla svým předplatitelům.Takové kroky by mohly zajistit zdravý růst cloudového herního byznysu společnosti Nvidia v dlouhodobém horizontu a pomoci společnosti zůstat dlouho špičkovou akcií v oblasti videoher.