Proto stojí za to sledovat výrobce insekticidů a herbicidů FMC Corporation (FMC). Ačkoli se společnost nevyhne problémům s dodavatelským řetězcem, které sužují zbytek ekonomiky, její zisky mají dostatečně pozitivní dynamiku, aby ospravedlnily nákup akcií. Kromě toho má silná série FMC v roce 2022 nohy, a zde je důvod, proč.
Představení společnosti FMC
Společnost generuje 60 % svých tržeb z insekticidů (látky používané k hubení nebo ničení hmyzu, který poškozuje plodiny) a dalších 27 % z herbicidů (látky používané k hubení nežádoucích rostlin). Tržby společnosti jsou poměrně diverzifikované podle zeměpisných oblastí a konečných trhů s plodinami. Latinská Amerika (32 % tržeb za rok 2021) je tradičně jejím největším regionem z hlediska tržeb, následuje Asie (25 %), Severní Amerika (22 %) a Evropa, Střední východ a Afrika neboli EMEA (21 %). Generální ředitel Mark Douglas očekává, že trhy s ochranou plodin v Latinské Americe, Severní Americe a Asii v roce 2022 „porostou o střední jednociferná čísla“. Prognózuje však, že v regionu EMEA dojde k „nízkému jednocifernému poklesu. Válka na Ukrajině může růst trhu v regionu EMEA dále snížit“. Více o tom za chvíli.
Zdroj: Unsplash
Největšími trhy společnosti FMC jsou sójové boby (20 % prodejů v roce 2021), ovoce a zelenina (19 %) a rýže/cukr/kukuřice/obiloviny s 9 % v rámci plodin pro konečný trh. Společnost FMC hraje spíše na obecný růst potravinářských komodit než na přílišnou závislost na jedné plodině. Určitý růst může přinést přesun produkce z kukuřice na sóju v letošním roce, kdy se zemědělci snaží vyhnout dramaticky vyšším cenám hnojiv (kukuřice obvykle potřebuje více hnojiv než sója).
Příznivé koncové trhy
Diverzifikovaná expozice společnosti FMC jí umožňuje překonat ztrátu prodeje do Ruska a na Ukrajinu. To také znamená, že společnost má dobrou pozici, aby využila prudkého růstu cen potravin, k němuž dochází částečně v důsledku probíhajícího konfliktu na Ukrajině. Na znamení síly základní poptávky vedení společnosti uvedlo, že 16% meziroční organický růst tržeb v prvním čtvrtletí byl částečně způsoben nárůstem poptávky, kdy si zákazníci chtěli zajistit dodávky v předstihu.
Kromě toho společnost významně pokročila ve svých strategických plánech a v umístění na trhu. Například se očekává, že nové produkty, které představila v posledních pěti letech, budou nyní generovat více než 30 % celoročních tržeb. V prvním čtvrtletí navíc vzrostly o 50 %. Je to známka základního solidního růstu a úspěch zavádění nových výrobků přichází v době silné poptávky – což je dobrým znamením pro její budoucí postavení na trhu.
Zdroj: Unsplash
Když to všechno shrneme, společnost FMC má dobrou pozici k tomu, aby využila výhod rostoucích koncových trhů, protože má portfolio výrobků a cenovou sílu, která kompenzuje rostoucí náklady. V konečném důsledku budou její zákazníci platit vyšší ceny za herbicidy a insekticidy, aby zvýšili výnosy komoditních plodin, jejichž cena rovněž roste. Společnost FMC patří do kategorie zemědělských akcií, které představují vynikající způsob, jak profitovat z vyšších cen potravin a chránit své portfolio před rostoucí inflací.
Proto stojí za to sledovat výrobce insekticidů a herbicidů FMC Corporation . Ačkoli se společnost nevyhne problémům s dodavatelským řetězcem, které sužují zbytek ekonomiky, její zisky mají dostatečně pozitivní dynamiku, aby ospravedlnily nákup akcií. Kromě toho má silná série FMC v roce 2022 nohy, a zde je důvod, proč.Společnost generuje 60 % svých tržeb z insekticidů a dalších 27 % z herbicidů . Tržby společnosti jsou poměrně diverzifikované podle zeměpisných oblastí a konečných trhů s plodinami. Latinská Amerika je tradičně jejím největším regionem z hlediska tržeb, následuje Asie , Severní Amerika a Evropa, Střední východ a Afrika neboli EMEA . Generální ředitel Mark Douglas očekává, že trhy s ochranou plodin v Latinské Americe, Severní Americe a Asii v roce 2022 „porostou o střední jednociferná čísla“. Prognózuje však, že v regionu EMEA dojde k „nízkému jednocifernému poklesu. Válka na Ukrajině může růst trhu v regionu EMEA dále snížit“. Více o tom za chvíli.Zdroj: UnsplashNejvětšími trhy společnosti FMC jsou sójové boby , ovoce a zelenina a rýže/cukr/kukuřice/obiloviny s 9 % v rámci plodin pro konečný trh. Společnost FMC hraje spíše na obecný růst potravinářských komodit než na přílišnou závislost na jedné plodině. Určitý růst může přinést přesun produkce z kukuřice na sóju v letošním roce, kdy se zemědělci snaží vyhnout dramaticky vyšším cenám hnojiv .Diverzifikovaná expozice společnosti FMC jí umožňuje překonat ztrátu prodeje do Ruska a na Ukrajinu. To také znamená, že společnost má dobrou pozici, aby využila prudkého růstu cen potravin, k němuž dochází částečně v důsledku probíhajícího konfliktu na Ukrajině. Na znamení síly základní poptávky vedení společnosti uvedlo, že 16% meziroční organický růst tržeb v prvním čtvrtletí byl částečně způsoben nárůstem poptávky, kdy si zákazníci chtěli zajistit dodávky v předstihu.Chcete využít této příležitosti?Kromě toho společnost významně pokročila ve svých strategických plánech a v umístění na trhu. Například se očekává, že nové produkty, které představila v posledních pěti letech, budou nyní generovat více než 30 % celoročních tržeb. V prvním čtvrtletí navíc vzrostly o 50 %. Je to známka základního solidního růstu a úspěch zavádění nových výrobků přichází v době silné poptávky – což je dobrým znamením pro její budoucí postavení na trhu.Zdroj: UnsplashKdyž to všechno shrneme, společnost FMC má dobrou pozici k tomu, aby využila výhod rostoucích koncových trhů, protože má portfolio výrobků a cenovou sílu, která kompenzuje rostoucí náklady. V konečném důsledku budou její zákazníci platit vyšší ceny za herbicidy a insekticidy, aby zvýšili výnosy komoditních plodin, jejichž cena rovněž roste. Společnost FMC patří do kategorie zemědělských akcií, které představují vynikající způsob, jak profitovat z vyšších cen potravin a chránit své portfolio před rostoucí inflací.
Společnost OpenAI, známá především díky svému modelu ChatGPT, dokončila zásadní restrukturalizaci, která znamená významný posun nejen pro samotnou firmu, ale...