Těžké časy zasáhly výrobce hodinek, kteří nejsou schopni uspokojit poptávku
Rolex vyrobí ročně asi 1 milion hodinek a poptávka zákazníků značně převyšuje nabídku, zejména u sportovních ocelových modelů, jako je Submariner za 8 500 švýcarských franků (202 859,98 Kč).
Nedostatek hodinek Rolex byl dlouho problémem pro autorizované prodejce, kteří museli vytvářet pořadníky nebo se snažit zákazníky přesměrovat na jiné značky a modely. Nyní největší prodejce Rolex ve Velké Británii tvrdí, že v souvislosti s nárůstem poptávky začínají pociťovat problémy s nabídkou i některé další značky luxusních hodinek.
Šéf společnosti Watches of Switzerland říká, že 171 obchodů společnosti ve Velké Británii a USA nemůže udržet na skladě některé modely značky Cartier, která je vlastněna společností Richemont, a také sesterskou značku Rolex Tudor.
„Nemůžeme sehnat dostatek hodinek Santos,“ řekl generální ředitel Brian Duffy o hodinkách Cartier Aviator. „Nemůžeme sehnat dostatek hodinek Tudor,“ dodal, zejména chronografů této značky.
Prodej luxusních hodinek během pandemie prudce vzrostl, protože spotřebitelé, kteří byli doma a měli dostatek peněz, směřovali prostředky obvykle utracené za cestování a zábavu do luxusních hodinek. Maloobchodníci z toho těžili, protože jejich prodeje na internetu i v obchodech po jejich znovuotevření prudce rostly.
Zdroj: Unsplash
Nedostatek není strategie
Na rozdíl od některých průmyslových odvětví nemohou švýcarští hodináři v reakci na zvýšenou poptávku libovolně zvyšovat výrobu. Luxusní hodinky jsou ze své podstaty složité a přesné. Říkají, že jejich výroba vyžaduje čas, pokud má být zachována kvalita.
„Nedostatek našich výrobků není z naší strany strategií,“ uvedl v září ženevský Rolex ve vzácném veřejném prohlášení v reakci na kritiku frustrovaných budoucích kupců a prudký růst cen na trhu s použitými hodinkami.
„Naše současná výroba nemůže vyčerpávajícím způsobem uspokojit stávající poptávku, alespoň ne bez snížení kvality našich hodinek,“ uvedla úzce vlastněná společnost.
Cartier, který byl loni podle Morgan Stanley druhým největším výrobcem švýcarských hodinek, má možná řešení.
Zdroj: Pixabay
Cyrille Vigneron, generální ředitel značky, minulý týden v konferenčním hovoru investorům a analytikům sdělil, že Cartier nyní dokáže přesunout výrobu tak, aby pokryla poptávku po oblíbených modelech za pouhé tři měsíce ve srovnání s devíti- či dvanáctiměsíčním průměrem v odvětví.
„V porovnání s ostatními velkými konkurenty jsme superrychlí,“ řekl.
Nedostatek hodinek Rolex byl dlouho problémem pro autorizované prodejce, kteří museli vytvářet pořadníky nebo se snažit zákazníky přesměrovat na jiné značky a modely. Nyní největší prodejce Rolex ve Velké Británii tvrdí, že v souvislosti s nárůstem poptávky začínají pociťovat problémy s nabídkou i některé další značky luxusních hodinek.Šéf společnosti Watches of Switzerland říká, že 171 obchodů společnosti ve Velké Británii a USA nemůže udržet na skladě některé modely značky Cartier, která je vlastněna společností Richemont, a také sesterskou značku Rolex Tudor.„Nemůžeme sehnat dostatek hodinek Santos,“ řekl generální ředitel Brian Duffy o hodinkách Cartier Aviator. „Nemůžeme sehnat dostatek hodinek Tudor,“ dodal, zejména chronografů této značky.Prodej luxusních hodinek během pandemie prudce vzrostl, protože spotřebitelé, kteří byli doma a měli dostatek peněz, směřovali prostředky obvykle utracené za cestování a zábavu do luxusních hodinek. Maloobchodníci z toho těžili, protože jejich prodeje na internetu i v obchodech po jejich znovuotevření prudce rostly.Zdroj: UnsplashNa rozdíl od některých průmyslových odvětví nemohou švýcarští hodináři v reakci na zvýšenou poptávku libovolně zvyšovat výrobu. Luxusní hodinky jsou ze své podstaty složité a přesné. Říkají, že jejich výroba vyžaduje čas, pokud má být zachována kvalita.Chcete využít této příležitosti?„Nedostatek našich výrobků není z naší strany strategií,“ uvedl v září ženevský Rolex ve vzácném veřejném prohlášení v reakci na kritiku frustrovaných budoucích kupců a prudký růst cen na trhu s použitými hodinkami.„Naše současná výroba nemůže vyčerpávajícím způsobem uspokojit stávající poptávku, alespoň ne bez snížení kvality našich hodinek,“ uvedla úzce vlastněná společnost.Cartier, který byl loni podle Morgan Stanley druhým největším výrobcem švýcarských hodinek, má možná řešení.Zdroj: PixabayCyrille Vigneron, generální ředitel značky, minulý týden v konferenčním hovoru investorům a analytikům sdělil, že Cartier nyní dokáže přesunout výrobu tak, aby pokryla poptávku po oblíbených modelech za pouhé tři měsíce ve srovnání s devíti- či dvanáctiměsíčním průměrem v odvětví.„V porovnání s ostatními velkými konkurenty jsme superrychlí,“ řekl.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...