Streamované video změnilo v uplynulém desetiletí prostředí zábavy. Společnosti jako Netflix a Amazon mimo jiné přenesly video z analogového světa do světa digitálního. Tento nárůst streamovaného videa vedl mnoho domácností po celém světě k nákupu připojených televizorů (CTV), což je zkratka pro televizory připojené k internetu. Z toho těží společnosti jako Roku ( ROKU 1,59 % ), jeden z předních světových výrobců BTV s odhadovaným tržním podílem 6,4 %.
Za posledních 12 měsíců klesly akcie Roku o 65 %, což je potenciální příležitost k nákupu pro každého, kdo má o tento podnik zájem. Zde jsou dva důvody, proč akcie Roku koupit, a jeden důvod, proč je prodat.
1. Velká a rostoucí tržní příležitost
Společnost Roku konkuruje na trhu s televizními zařízeními, ale její skutečný byznys spočívá v operačním systému Roku TV OS. Jedná se o portál, kde mohou spotřebitelé přistupovat ke všem různým streamovaným televizním službám z jedné domovské obrazovky. Společnost vydělává na Roku TV OS prostřednictvím dohod o sdílení příjmů, pokud se spotřebitelé prostřednictvím svých zařízení Roku přihlásí ke streamovací službě, a dále prostřednictvím reklam na domovské obrazovce a reklam spuštěných ve videoslužbách třetích stran. Provozuje také vlastní bezplatnou videoslužbu podporovanou reklamou s názvem Roku Channel. Tyto zdroje příjmů jsou zahrnuty do segmentu platformy Roku.
Zdroj: Rokutv
V posledních několika letech se ve Spojených státech televizní vysílání neustále rozšiřuje. V roce 2014 mělo BTV pouze 50 % domácností. V roce 2021 se toto číslo vyšplhalo na 82 %. Americký trh směřuje k vyspělosti, ale Roku si klade za cíl zvítězit i v mezinárodním měřítku. Velmi se prosazuje v Evropě a Latinské Americe, které považuje za své další velké růstové trhy po Severní Americe.
Pro představu, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 měla společnost Roku 19,3 milionu aktivních účtů a na své platformě streamovala 4,3 miliardy hodin. Do konce loňského roku se počet aktivních účtů více než ztrojnásobil na 60,1 milionu a počet streamovaných hodin se zčtyřnásobil na 19,5 miliardy. Investoři by měli očekávat, že obě tato čísla budou i nadále stoupat, protože Roku rozšiřuje své podnikání po celém světě.
Jak jsem již zmínil výše, většina příjmů společnosti Roku nepochází z prodeje zařízení, ale z příjmů z platformy a reklamy. Ve čtvrtém čtvrtletí tvořily příjmy z platformy 81 % celkových příjmů. Tento segment bude dlouhodobě hnacím motorem podnikání společnosti Roku. Naštěstí pro investory tento segment v posledních několika letech rychle rostl. Ve stejném čtyřletém období vzrostly příjmy z platformy z pouhých 85,4 milionu dolarů na 703,6 milionu dolarů.
Zdroj: Rokutv
Pokud mají příjmy platformy v budoucnu růst, bude to díky růstu trhu s reklamou na vyžádání (AVOD). Jedná se o služby, jako je Roku Channel, PlutoTV, Peacock a Hulu, které nabízejí streamování videa podporované reklamou. Pokud se bude na AVOD streamovat více hodin, znamená to více příležitostí pro přehrávání reklamy divákům, což pro Roku znamená více příležitostí k získání příjmů.
A jeden z důvodů, proč prodat
Roku je jedním z nejvýznamnějších hráčů na trhu BTV, takže pokud věříte, že toto odvětví bude v tomto desetiletí i v dalších letech růst, je docela snadné se na jeho vyhlídky dívat pozitivně. Existuje však jeden důvod, proč by se Roku jako investice nemusela vyplatit: konkurenční prostředí. Existují dvě věci, které mohou společnost brzdit, a ve skutečnosti se nejedná o přímé konkurenty, jako je Amazon Fire TV (i když i ten je pro investory důležité sledovat).
Zaprvé, mnoho populárních služeb streamování videa, jako je Netflix, HBO Max a Disney+, v současné době reklamy nepoužívá. To znamená, že pokud se někdo nepřihlásí k odběru služby prostřednictvím svého zařízení Roku, společnost nebude mít příjmy, když někdo tyto kanály sleduje. Vzhledem k tomu, jak je Netflix populární, by to mohlo potenciál příjmů Roku omezit.
Zdroj: Pixabay
Druhým velkým problémem je služba YouTube, která je celosvětově velmi populární. YouTube, který vlastní společnost Alphabet, vygeneroval ve čtvrtém čtvrtletí příjmy z reklamy ve výši 8,6 miliardy dolarů. Roku podobně nevydělává, když lidé sledují YouTube na svých BTV, a vzhledem k obrovské síle společnosti Alphabet na trhu nebyla jednání ve prospěch Roku, když se společnosti dostaly do smluvních sporů. Pokud bude YouTube i nadále růst závratným tempem, mohlo by to spolknout mnoho dolarů z videoreklamy, o kterou se Roku snaží.
Tvrdé konkurenční prostředí nemusí nutně znamenat, že byste se měli Roku jako investici vyhnout. Určitě existuje svět, kde budou akcie za 10 let mnohem výše. Než však investujete, pečlivě zvažte protivítr, který představuje dominance YouTube a služeb pro streamování videa bez reklam, a jak ovlivní růst společnosti Roku v nadcházejících letech.
Streamované video změnilo v uplynulém desetiletí prostředí zábavy. Společnosti jako Netflix a Amazon mimo jiné přenesly video z analogového světa do světa digitálního. Tento nárůst streamovaného videa vedl mnoho domácností po celém světě k nákupu připojených televizorů , což je zkratka pro televizory připojené k internetu. Z toho těží společnosti jako Roku , jeden z předních světových výrobců BTV s odhadovaným tržním podílem 6,4 %.
Za posledních 12 měsíců klesly akcie Roku o 65 %, což je potenciální příležitost k nákupu pro každého, kdo má o tento podnik zájem. Zde jsou dva důvody, proč akcie Roku koupit, a jeden důvod, proč je prodat.
1. Velká a rostoucí tržní příležitost
Společnost Roku konkuruje na trhu s televizními zařízeními, ale její skutečný byznys spočívá v operačním systému Roku TV OS. Jedná se o portál, kde mohou spotřebitelé přistupovat ke všem různým streamovaným televizním službám z jedné domovské obrazovky. Společnost vydělává na Roku TV OS prostřednictvím dohod o sdílení příjmů, pokud se spotřebitelé prostřednictvím svých zařízení Roku přihlásí ke streamovací službě, a dále prostřednictvím reklam na domovské obrazovce a reklam spuštěných ve videoslužbách třetích stran. Provozuje také vlastní bezplatnou videoslužbu podporovanou reklamou s názvem Roku Channel. Tyto zdroje příjmů jsou zahrnuty do segmentu platformy Roku.
Zdroj: Rokutv
V posledních několika letech se ve Spojených státech televizní vysílání neustále rozšiřuje. V roce 2014 mělo BTV pouze 50 % domácností. V roce 2021 se toto číslo vyšplhalo na 82 %. Americký trh směřuje k vyspělosti, ale Roku si klade za cíl zvítězit i v mezinárodním měřítku. Velmi se prosazuje v Evropě a Latinské Americe, které považuje za své další velké růstové trhy po Severní Americe.
Pro představu, ve čtvrtém čtvrtletí roku 2017 měla společnost Roku 19,3 milionu aktivních účtů a na své platformě streamovala 4,3 miliardy hodin. Do konce loňského roku se počet aktivních účtů více než ztrojnásobil na 60,1 milionu a počet streamovaných hodin se zčtyřnásobil na 19,5 miliardy. Investoři by měli očekávat, že obě tato čísla budou i nadále stoupat, protože Roku rozšiřuje své podnikání po celém světě.Chcete využít této příležitosti?
2. Růst příjmů z reklamy
Jak jsem již zmínil výše, většina příjmů společnosti Roku nepochází z prodeje zařízení, ale z příjmů z platformy a reklamy. Ve čtvrtém čtvrtletí tvořily příjmy z platformy 81 % celkových příjmů. Tento segment bude dlouhodobě hnacím motorem podnikání společnosti Roku. Naštěstí pro investory tento segment v posledních několika letech rychle rostl. Ve stejném čtyřletém období vzrostly příjmy z platformy z pouhých 85,4 milionu dolarů na 703,6 milionu dolarů.
Zdroj: Rokutv
Pokud mají příjmy platformy v budoucnu růst, bude to díky růstu trhu s reklamou na vyžádání . Jedná se o služby, jako je Roku Channel, PlutoTV, Peacock a Hulu, které nabízejí streamování videa podporované reklamou. Pokud se bude na AVOD streamovat více hodin, znamená to více příležitostí pro přehrávání reklamy divákům, což pro Roku znamená více příležitostí k získání příjmů.
A jeden z důvodů, proč prodat
Roku je jedním z nejvýznamnějších hráčů na trhu BTV, takže pokud věříte, že toto odvětví bude v tomto desetiletí i v dalších letech růst, je docela snadné se na jeho vyhlídky dívat pozitivně. Existuje však jeden důvod, proč by se Roku jako investice nemusela vyplatit: konkurenční prostředí. Existují dvě věci, které mohou společnost brzdit, a ve skutečnosti se nejedná o přímé konkurenty, jako je Amazon Fire TV .
Zaprvé, mnoho populárních služeb streamování videa, jako je Netflix, HBO Max a Disney+, v současné době reklamy nepoužívá. To znamená, že pokud se někdo nepřihlásí k odběru služby prostřednictvím svého zařízení Roku, společnost nebude mít příjmy, když někdo tyto kanály sleduje. Vzhledem k tomu, jak je Netflix populární, by to mohlo potenciál příjmů Roku omezit.
Zdroj: Pixabay
Druhým velkým problémem je služba YouTube, která je celosvětově velmi populární. YouTube, který vlastní společnost Alphabet, vygeneroval ve čtvrtém čtvrtletí příjmy z reklamy ve výši 8,6 miliardy dolarů. Roku podobně nevydělává, když lidé sledují YouTube na svých BTV, a vzhledem k obrovské síle společnosti Alphabet na trhu nebyla jednání ve prospěch Roku, když se společnosti dostaly do smluvních sporů. Pokud bude YouTube i nadále růst závratným tempem, mohlo by to spolknout mnoho dolarů z videoreklamy, o kterou se Roku snaží.
Tvrdé konkurenční prostředí nemusí nutně znamenat, že byste se měli Roku jako investici vyhnout. Určitě existuje svět, kde budou akcie za 10 let mnohem výše. Než však investujete, pečlivě zvažte protivítr, který představuje dominance YouTube a služeb pro streamování videa bez reklam, a jak ovlivní růst společnosti Roku v nadcházejících letech.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...