Podle Fortune Business Insights by však tento vznikající trh mohl v letech 2022 až 2029 stále růst složenou roční mírou růstu (CAGR) 20,1 %, protože základní technologie se stále zdokonalují.
Mnoho akcií AI dosáhlo v loňském roce svých historických maxim, ale v letošním roce ztratily na dynamice v důsledku růstu úrokových sazeb. Tento pokles však zároveň vytvořil atraktivní nákupní příležitosti pro investory, kteří dokáží ustát krátkodobou volatilitu. Dnes se tedy podíváme na tři akcie AI, které by se mohly připravovat na býčí jízdu v tomto roce: Nvidia (NVDA), Meta Platforms (FB) a The Trade Desk (TTD).
1. Nvidia
Společnost Nvidia je předním světovým výrobcem samostatných grafických procesorů pro osobní počítače a datová centra. Její prodeje grafických procesorů během pandemie prudce rostly, protože trend „zůstat doma“ podpořil větší nákupy počítačů pro práci na dálku a hraní náročných her. Uzavírací opatření také způsobila, že lidé začali více používat aplikace a cloudové služby, což přimělo datová centra instalovat více jejích špičkových GPU ke zpracování příchozích dat pomocí nástrojů strojového učení a umělé inteligence.
Zdroj: Nvidia
Ve fiskálním roce 2022 (který skončil letos v lednu) vzrostly příjmy společnosti Nvidia o 61 % a očištěný zisk na akcii o 78 %. V letošním roce však analytici očekávají, že její tržby a očištěný zisk na akcii vzrostou jen o 29 %, resp. 27 %, protože se vytratí příznivý vítr související s pandemií.
V důsledku toho akcie společnosti Nvidia v letošním roce poklesly o více než 40 % v rámci širšího výprodeje technologických produktů. Tento propad však snížil její forwardový poměr ceny k zisku na 30, což se vzhledem k jejímu růstovému potenciálu zdá být poměrně rozumné.
Společnost Nvidia pravděpodobně zůstane lídrem na trhu akcelerátorů pro datová centra, který by podle společnosti Research and Markets mohl v letech 2021 až 2026 růst složenou roční mírou růstu (CAGR) o 36,7 %. Měla by také zůstat daleko před společností Advanced Micro Devices (AMD 1,68 %) na trhu s počítačovými hrami, který by měl podle odhadů společnosti Mordor Intelligence v letech 2022 až 2027 růst tempem 8,9 % CAGR.
Zdroj: Nvidia
Akcie společnosti Nvidia mohou být v letošním roce volatilní, ale věřím, že bude i nadále patřit k nejlepším čipům s umělou inteligencí na trhu po mnoho dalších let.
2. Meta Platforms
Meta Platforms měsíčně obslouží 3,64 miliardy lidí prostřednictvím své „rodiny“ čtyř aplikací: Facebook, Messenger, Instagram a WhatsApp. Toto obrovské publikum poskytuje společnosti zlatý důl dat, která jsou následně vytěžována algoritmy umělé inteligence a pomáhají společnostem vytvářet cílené reklamní kampaně.
Tržby společnosti Meta v roce 2021 vzrostly o 37 % a zisk na akcii o 36 %. V letošním roce však analytici očekávají, že její tržby vzrostou jen o 8 % a zisk na akcii klesne o 13 %.
Zdroj: Getty Images
Toto zpomalení lze přičíst aktualizaci systému iOS od společnosti Apple (AAPL 4,01 %) týkající se ochrany soukromí, která uživatelům umožnila odhlásit se od funkcí sledování dat, silné konkurenci TikToku od společnosti ByteDance na trhu krátkých videí a miliardovým ztrátám v divizi Reality Labs zaměřené na VR/AR.
Tyto obavy způsobily, že se cena akcií společnosti Meta v tomto roce propadla o více než 40 % a snížila poměr forwardové ceny k zisku na 16. Toto nízké ocenění naznačuje, že Meta bude mít problémy s hledáním nových způsobů, jak vytvářet cílené reklamy, a bude nadále přenechávat uživatele společnosti TikTok. Domnívám se však, že tyto obavy jsou přehnané.
Místo toho se domnívám, že Meta najde nové způsoby, jak vytvářet cílené reklamy s využitím dat první strany, a rozšíří svůj náskok před TikTokem díky aplikacím Instagram Reels a Facebook Watch. Tyto snahy si vyžádají čas a sníží její krátkodobé marže, ale nakonec by se měly vyplatit a stabilizovat její růst.
Zdroj: Unsplash
Až se tak konečně stane, investoři budou společnost Meta opět považovat za odolnou reklamní hru s umělou inteligencí.
3. The Trade Desk
Jako největší světová platforma na straně poptávky (DSP) pro digitální reklamu pomáhá The Trade Desk reklamním agenturám, inzerentům a obchodním centrům nabízet programatické reklamní inventáře a spravovat vlastní reklamní kampaně.
Programatický prodej reklamy je automatizován na samoobslužné platformě pomocí algoritmů strojového učení a umělé inteligence namísto lidských prodejních týmů. Tyto reklamy poháněné umělou inteligencí se pak prodávají prostřednictvím aukcí v reálném čase, které probíhají v okamžiku, kdy návštěvník navštíví mobilní aplikaci, webové stránky nebo připojenou televizní platformu (CTV).
Tržby a upravený zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací (EBITDA) společnosti Trade Desk vzrostly v roce 2021 o 43 %, respektive 77 %, protože prodej reklamy se na trhu po útlumu zrychlil. Většina tohoto růstu byla tažena její činností v oblasti televizního vysílání, která profituje z odumírání lineárních televizních platforem v prostředí růstu streamovacích služeb.
Zdroj: Unsplash
Analytici očekávají, že tržby a očištěný zisk EBITDA společnosti The Trade Desk v letošním roce vzrostou o 33 %, respektive 23 %, protože její zotavení po ukončení činnosti pokračuje. Tento výhled je silný, ale akcie společnosti se za celý rok propadly o více než 40 %.
Akcie společnosti Trade Desk stále nejsou levné, jejich cena je 46násobkem letošního upraveného zisku EBITDA, ale věřím, že zůstávají jednou z nejlepších dlouhodobých her na programovou reklamu a rostoucí trh CTV.
Podle Fortune Business Insights by však tento vznikající trh mohl v letech 2022 až 2029 stále růst složenou roční mírou růstu 20,1 %, protože základní technologie se stále zdokonalují.Mnoho akcií AI dosáhlo v loňském roce svých historických maxim, ale v letošním roce ztratily na dynamice v důsledku růstu úrokových sazeb. Tento pokles však zároveň vytvořil atraktivní nákupní příležitosti pro investory, kteří dokáží ustát krátkodobou volatilitu. Dnes se tedy podíváme na tři akcie AI, které by se mohly připravovat na býčí jízdu v tomto roce: Nvidia , Meta Platforms a The Trade Desk .Společnost Nvidia je předním světovým výrobcem samostatných grafických procesorů pro osobní počítače a datová centra. Její prodeje grafických procesorů během pandemie prudce rostly, protože trend „zůstat doma“ podpořil větší nákupy počítačů pro práci na dálku a hraní náročných her. Uzavírací opatření také způsobila, že lidé začali více používat aplikace a cloudové služby, což přimělo datová centra instalovat více jejích špičkových GPU ke zpracování příchozích dat pomocí nástrojů strojového učení a umělé inteligence.Zdroj: NvidiaVe fiskálním roce 2022 vzrostly příjmy společnosti Nvidia o 61 % a očištěný zisk na akcii o 78 %. V letošním roce však analytici očekávají, že její tržby a očištěný zisk na akcii vzrostou jen o 29 %, resp. 27 %, protože se vytratí příznivý vítr související s pandemií.V důsledku toho akcie společnosti Nvidia v letošním roce poklesly o více než 40 % v rámci širšího výprodeje technologických produktů. Tento propad však snížil její forwardový poměr ceny k zisku na 30, což se vzhledem k jejímu růstovému potenciálu zdá být poměrně rozumné.Chcete využít této příležitosti?Společnost Nvidia pravděpodobně zůstane lídrem na trhu akcelerátorů pro datová centra, který by podle společnosti Research and Markets mohl v letech 2021 až 2026 růst složenou roční mírou růstu o 36,7 %. Měla by také zůstat daleko před společností Advanced Micro Devices na trhu s počítačovými hrami, který by měl podle odhadů společnosti Mordor Intelligence v letech 2022 až 2027 růst tempem 8,9 % CAGR.Zdroj: NvidiaAkcie společnosti Nvidia mohou být v letošním roce volatilní, ale věřím, že bude i nadále patřit k nejlepším čipům s umělou inteligencí na trhu po mnoho dalších let.Meta Platforms měsíčně obslouží 3,64 miliardy lidí prostřednictvím své „rodiny“ čtyř aplikací: Facebook, Messenger, Instagram a WhatsApp. Toto obrovské publikum poskytuje společnosti zlatý důl dat, která jsou následně vytěžována algoritmy umělé inteligence a pomáhají společnostem vytvářet cílené reklamní kampaně.Tržby společnosti Meta v roce 2021 vzrostly o 37 % a zisk na akcii o 36 %. V letošním roce však analytici očekávají, že její tržby vzrostou jen o 8 % a zisk na akcii klesne o 13 %.Zdroj: Getty ImagesToto zpomalení lze přičíst aktualizaci systému iOS od společnosti Apple týkající se ochrany soukromí, která uživatelům umožnila odhlásit se od funkcí sledování dat, silné konkurenci TikToku od společnosti ByteDance na trhu krátkých videí a miliardovým ztrátám v divizi Reality Labs zaměřené na VR/AR.Tyto obavy způsobily, že se cena akcií společnosti Meta v tomto roce propadla o více než 40 % a snížila poměr forwardové ceny k zisku na 16. Toto nízké ocenění naznačuje, že Meta bude mít problémy s hledáním nových způsobů, jak vytvářet cílené reklamy, a bude nadále přenechávat uživatele společnosti TikTok. Domnívám se však, že tyto obavy jsou přehnané.Místo toho se domnívám, že Meta najde nové způsoby, jak vytvářet cílené reklamy s využitím dat první strany, a rozšíří svůj náskok před TikTokem díky aplikacím Instagram Reels a Facebook Watch. Tyto snahy si vyžádají čas a sníží její krátkodobé marže, ale nakonec by se měly vyplatit a stabilizovat její růst.Zdroj: UnsplashAž se tak konečně stane, investoři budou společnost Meta opět považovat za odolnou reklamní hru s umělou inteligencí.Jako největší světová platforma na straně poptávky pro digitální reklamu pomáhá The Trade Desk reklamním agenturám, inzerentům a obchodním centrům nabízet programatické reklamní inventáře a spravovat vlastní reklamní kampaně.Programatický prodej reklamy je automatizován na samoobslužné platformě pomocí algoritmů strojového učení a umělé inteligence namísto lidských prodejních týmů. Tyto reklamy poháněné umělou inteligencí se pak prodávají prostřednictvím aukcí v reálném čase, které probíhají v okamžiku, kdy návštěvník navštíví mobilní aplikaci, webové stránky nebo připojenou televizní platformu .Tržby a upravený zisk před úroky, zdaněním, odpisy a amortizací společnosti Trade Desk vzrostly v roce 2021 o 43 %, respektive 77 %, protože prodej reklamy se na trhu po útlumu zrychlil. Většina tohoto růstu byla tažena její činností v oblasti televizního vysílání, která profituje z odumírání lineárních televizních platforem v prostředí růstu streamovacích služeb.Zdroj: UnsplashAnalytici očekávají, že tržby a očištěný zisk EBITDA společnosti The Trade Desk v letošním roce vzrostou o 33 %, respektive 23 %, protože její zotavení po ukončení činnosti pokračuje. Tento výhled je silný, ale akcie společnosti se za celý rok propadly o více než 40 %.Akcie společnosti Trade Desk stále nejsou levné, jejich cena je 46násobkem letošního upraveného zisku EBITDA, ale věřím, že zůstávají jednou z nejlepších dlouhodobých her na programovou reklamu a rostoucí trh CTV.