Odvětví elektromobilů bylo jedním z posledních odvětví, které se těšilo dobrým časům, než se trh přeorientoval. Mnohé z nich, včetně akcií čínské společnosti Nio (NYSE:NIO), se obchodovaly s divoce nadhodnocenými hodnotami.
Již vícekrát jsem zmínil, že je zcela absurdní, aby jakákoli automobilka, která ještě nesjela z montážní linky milion nebo více vozů za rok, byla oceňována více než společnosti, které tak činí pravidelně.
Zdroj: Shutterstock
Humbuk kolem elektromobilů dosahuje šílených rozměrů. Tesla (NASDAQ:TSLA), prozatím jistě nejviditelnější značka, měla tržní kapitalizaci přes 1 bilion dolarů, ale za rok nedodala ani 1 milion aut.
Připusťme, že generální ředitel Tesly Elon Musk je showman a jistě si vybudoval kultovní postavení pro svůj vůz a své podniky. Ale nezapomeňte, že zhruba před čtyřmi lety měl Musk hodnotu asi 12 miliard dolarů a TSLA měla hodnotu kolem 60 miliard dolarů.
Nyní je konkurence podstatně větší, velké automobilky se zapojují, regionální hráči se rozrůstají, přesto mýtus TSLA pokračuje v neztenčené míře.
Nyní, když opojné dny elektromobilů skončily, by investoři měli o tomto odvětví začít uvažovat racionálněji.
Právě teď jsme zhruba tam, kde v roce 2000 splaskla technologická bublina. Tím neskončily digitální inovace a růst, jen přestaly být důležité akcie s obrovskou tržní kapitalizací a bez zisků.
Společnosti, které přežily, vystřízlivěly, sestavily reálné plány a zpomalily své masivní výdaje a neutuchající expanzi. Držely se ziskovosti a škálovatelného úspěchu.
Právě tam se nyní nachází společnost Nio. Jako hráč, který je v tuto chvíli pouze v Číně, má jistě obrovský domácí trh. A má požehnání čínské vlády, což je vždy užitečné.
Zdroj: Shutterstock
A vzhledem k tomu, že se zdá, že USA a Čína v těchto dnech spíše než spolupracují, bude mít označení „Made in China“ stále významnější postavení.
Čína do této chvíle vyrostla ze své izolované komunistické éry v globální ekonomickou velmoc především díky svému exportnímu výrobnímu sektoru. Dalším bodem obratu je však stát se soběstačnou ekonomickou silou.
Její domácí trh je tak velký, že její střední třída je nyní větší než celá populace USA a americká střední třída se zmenšuje. To jsou dlouhodobé trendy, na které je třeba myslet, když investujete do vozidel nové generace.
Early adopters jsou obvykle lidé s vyššími příjmy, kterým nevadí zaplatit vyšší cenu, aby byli mezi prvními, kdo vlastní novou technologii.
To je osvědčený způsob, jak vstoupit na trh s elektromobily, včetně akcií společnosti Nio. Nabídněte špičkový, supervýkonný stroj, jehož výroba je omezená, a poté nabídněte luxusní model sedanu nebo SUV. Poté můžete při počátečním úspěchu začít rozšiřovat výrobu a snižovat ceny.
V tuto chvíli má Nio stock v prodeji tři prémiové modely s cenou začínající na zhruba 50 000 dolarech bez vládních pobídek. To je dobré místo pro rozšíření výroby.
V Číně však probíhají Covidovy výluky velkých měst, které zastavily výrobu pro Nio a další výrobce elektromobilů, včetně TSLA.
To poškodilo široký automobilový průmysl, protože mnoho elektromobilů je závislých na bateriích a dalších dílech a zařízeních, které se vyrábějí v Číně. Čínští výrobci elektromobilů však nemají masivní problémy s dodavatelským řetězcem, protože distribuce jejich výroby je soustředěna do Číny.
To vše znamená, že společnost Nio má rostoucí výhody na dynamičtějším trhu. A protože TSLA a další nečínští výrobci automobilů nakonec prodávají dražší vozy kvůli clům, dovozním poplatkům atd. je to skvělá příležitost k expanzi na trh střední třídy.
Akcie společnosti Nio od počátku roku ztratily 36 %. To z ní však stále nedělá výhodnou koupi. Za poslední měsíc navíc vzrostly o téměř 34 %. To však není dno. I když se k němu blížíme. Druhá polovina roku rozhodne o tom, jak rychle se světová ekonomika zotaví.
Pokud však máte zájem o akcie elektromobilů, které vzbuzují více myšlenek než vášní, a máte dlouhý časový rámec, je vhodná doba začít pomalu znovu nakupovat akcie Nio.
Odvětví elektromobilů bylo jedním z posledních odvětví, které se těšilo dobrým časům, než se trh přeorientoval. Mnohé z nich, včetně akcií čínské společnosti Nio , se obchodovaly s divoce nadhodnocenými hodnotami.Již vícekrát jsem zmínil, že je zcela absurdní, aby jakákoli automobilka, která ještě nesjela z montážní linky milion nebo více vozů za rok, byla oceňována více než společnosti, které tak činí pravidelně.Zdroj: ShutterstockHumbuk kolem elektromobilů dosahuje šílených rozměrů. Tesla , prozatím jistě nejviditelnější značka, měla tržní kapitalizaci přes 1 bilion dolarů, ale za rok nedodala ani 1 milion aut.Připusťme, že generální ředitel Tesly Elon Musk je showman a jistě si vybudoval kultovní postavení pro svůj vůz a své podniky. Ale nezapomeňte, že zhruba před čtyřmi lety měl Musk hodnotu asi 12 miliard dolarů a TSLA měla hodnotu kolem 60 miliard dolarů.Nyní je konkurence podstatně větší, velké automobilky se zapojují, regionální hráči se rozrůstají, přesto mýtus TSLA pokračuje v neztenčené míře.Nyní, když opojné dny elektromobilů skončily, by investoři měli o tomto odvětví začít uvažovat racionálněji.Chcete využít této příležitosti?Právě teď jsme zhruba tam, kde v roce 2000 splaskla technologická bublina. Tím neskončily digitální inovace a růst, jen přestaly být důležité akcie s obrovskou tržní kapitalizací a bez zisků.Společnosti, které přežily, vystřízlivěly, sestavily reálné plány a zpomalily své masivní výdaje a neutuchající expanzi. Držely se ziskovosti a škálovatelného úspěchu.Právě tam se nyní nachází společnost Nio. Jako hráč, který je v tuto chvíli pouze v Číně, má jistě obrovský domácí trh. A má požehnání čínské vlády, což je vždy užitečné.Zdroj: ShutterstockA vzhledem k tomu, že se zdá, že USA a Čína v těchto dnech spíše než spolupracují, bude mít označení „Made in China“ stále významnější postavení.Čína do této chvíle vyrostla ze své izolované komunistické éry v globální ekonomickou velmoc především díky svému exportnímu výrobnímu sektoru. Dalším bodem obratu je však stát se soběstačnou ekonomickou silou.Její domácí trh je tak velký, že její střední třída je nyní větší než celá populace USA a americká střední třída se zmenšuje. To jsou dlouhodobé trendy, na které je třeba myslet, když investujete do vozidel nové generace.Early adopters jsou obvykle lidé s vyššími příjmy, kterým nevadí zaplatit vyšší cenu, aby byli mezi prvními, kdo vlastní novou technologii.To je osvědčený způsob, jak vstoupit na trh s elektromobily, včetně akcií společnosti Nio. Nabídněte špičkový, supervýkonný stroj, jehož výroba je omezená, a poté nabídněte luxusní model sedanu nebo SUV. Poté můžete při počátečním úspěchu začít rozšiřovat výrobu a snižovat ceny.V tuto chvíli má Nio stock v prodeji tři prémiové modely s cenou začínající na zhruba 50 000 dolarech bez vládních pobídek. To je dobré místo pro rozšíření výroby.V Číně však probíhají Covidovy výluky velkých měst, které zastavily výrobu pro Nio a další výrobce elektromobilů, včetně TSLA.To poškodilo široký automobilový průmysl, protože mnoho elektromobilů je závislých na bateriích a dalších dílech a zařízeních, které se vyrábějí v Číně. Čínští výrobci elektromobilů však nemají masivní problémy s dodavatelským řetězcem, protože distribuce jejich výroby je soustředěna do Číny.To vše znamená, že společnost Nio má rostoucí výhody na dynamičtějším trhu. A protože TSLA a další nečínští výrobci automobilů nakonec prodávají dražší vozy kvůli clům, dovozním poplatkům atd. je to skvělá příležitost k expanzi na trh střední třídy.Akcie společnosti Nio od počátku roku ztratily 36 %. To z ní však stále nedělá výhodnou koupi. Za poslední měsíc navíc vzrostly o téměř 34 %. To však není dno. I když se k němu blížíme. Druhá polovina roku rozhodne o tom, jak rychle se světová ekonomika zotaví.Pokud však máte zájem o akcie elektromobilů, které vzbuzují více myšlenek než vášní, a máte dlouhý časový rámec, je vhodná doba začít pomalu znovu nakupovat akcie Nio.