Společnost Nio (NYSE:NIO) si vede poměrně lépe než někteří její konkurenti. Je to o to patrnější, když si projdeme zádrhele, s nimiž se některé americké startupy potýkají při přechodu z fáze před dosažením příjmů do fáze komercializace.
Například společnost Rivian (NASDAQ:RIVN) uvedla na trh svůj elektrický pickup R1T s velkým předstihem před vedoucí společností na trhu Tesla (NASDAQ:TSLA), která stále pracuje na své vlastní verzi téhož. Společnost Rivian začala dobře, ale musela si projít útrapami sériové výroby. Vrátila se zpět, aby výrazně snížila své výrobní prognózy pro rok 2022.
Zdroj: Shutterstock
Na druhou stranu Nio má za sebou slušnou objemovou výkonnost. Prémiové elektromobily této společnosti si získaly významný podíl v myslích čínských zákazníků. Společnost se sídlem v Šanghaji je inovativní v nabídce svých služeb a podařilo se jí vytvořit dostatečné hotovostní rezervy, aby udržela provoz v chodu.
Společnost v roce 2021 zaostala za některými svými menšími konkurenty. Analytici jí fandili, aby se v roce 2022 dostala výš. To se však nestalo, protože makroekonomická nejistota a geopolitické napětí posloužily jako kazič.
Je Nio na současných úrovních stále vhodnou koupí?
Na začátku roku investoři do společnosti Nio doufali, že díky silnému plánu uvedení na trh v roce 2022 se rýsuje obrat. To je oprávněné očekávání, protože společnost část měkkosti zaznamenané v roce 2021 přičítala narušením plynoucím z přípravy výrobní linky na zavedení nových produktů.
Rok 2022 zahájila společnost Nio v lednu poměrně slušnými výsledky dodávek. Sezónní slabost v únoru, která zahrnuje týdenní svátky Jarního festivalu, stáhla dodávky za tento měsíc. S tím se alespoň počítalo.
Pak se ale rozuzlilo něco nečekaného. Rusko-ukrajinská válka z 24. února, která ohrozila globální pořádek. Ceny surovin prudce vzrostly a komponentů byl nedostatek. Společnost Nio reagovala nejedním kolem zvyšování maloobchodních cen svých vozidel.
Vážná hrozba se objevila koncem března, kdy oživení Covid-19 v Číně přimělo vládu k zavedení přísnějších výluk. Výrobci elektromobilů a jejich dodavatelé museli uzavřít továrny, což vážně narušilo výrobu.
Čína začala omezení rušit teprve minulý týden. Zprávy naznačují, že provoz v šanghajském závodě Nio se vrátil na úroveň před výskytem viru Covid-19. Společnost Nio ve své květnové zprávě o dodávkách uvedla, že se „postupně zotavuje“ z dopadu opatření Covid-19. Společnost rovněž nastínila probíhající úsilí o návrat výroby na úroveň před příchodem Covid-19.
Zdroj: Shutterstock
Společnost NIO plánuje dále zvyšovat výrobní kapacitu na vyšší úroveň prostřednictvím úzké spolupráce s partnery v dodavatelském řetězci a od června urychlit obnovu dodávek s ohledem na nedávný příznivý vývoj situace kolem COVID-19 a silný příliv objednávek.
Společnost Nio má důvěryhodný plán
Výrobce elektromobilů dodržel svůj časový plán z konce března pro uvedení svého vůbec prvního modelu sedanu s názvem ET7. Prodeje tohoto modelu vzrostly z 693 kusů v dubnu na 1 707 kusů v květnu. Druhý nový model – nové SUV s názvem ES7 – by mohl být uveden na trh v nejbližší době. Společnost zřejmě získala povolení čínských regulačních orgánů k prodeji tohoto modelu v Číně.
Levný model sedanu s názvem ET5, který byl představen na lednovém Nio Day 2022, by mohl vjet do prodeje během druhé poloviny roku.
To vše nasvědčuje velkému nárůstu objemu. Vozy Nio v současné době vyrábí její partnerská společnost JAC v závodě v Hefei. Společnost chystá nový závod v NeoParku, který se rovněž nachází v Hefei. Ten by měl mít roční výrobní kapacitu 1 milion elektromobilů a kapacitu baterií 100 gigawatthodin.
Vzhledem k tomu, že suroviny jsou pro výrobce elektromobilů stále větším problémem, podnikla společnost Nio malé kroky k vertikální integraci. Společnost údajně plánuje vybudování laboratoří pro lithium-iontové baterie a pilotní výrobní linky v Šanghaji.
Společnost pravděpodobně získá podporu také od regulačních orgánů, protože Čína zvažuje prodloužení dotací na elektromobily i po roce 2022.
Na druhou stranu, výhled poptávky zatím není příliš slibný, protože spotřebitelé v nejistotě utahují peněženky. To vše by se mohlo změnit s odezněním pandemie. Hromadící se poptávka pravděpodobně vyvolá prudké nákupy. Evropský vstup společnosti Nio představuje pro investory možnost využít příležitost, kterou zámořské trhy představují.
Zdroj: Getty Images
Makroekonomika a geopolitika nyní zůstávají převisy. Až se situace na těchto frontách zlepší, společnost Nio by se už nemusela ohlížet zpět.
Ocenění akcií společnosti Nio je příliš atraktivní na to, aby bylo možné je ignorovat
Při nastínění strategického směřování společnosti William Li, výkonný ředitel společnosti Nio, uvedl, že společnost se může dostat na hranici rentability nebo do zisku do celého roku 2024. Do té doby lze společnost Nio oceňovat pouze na základě jejích příjmů.
Akcie společnosti Nio se v současné době obchodují na úrovni 5,08násobku tržeb za rok 2021. Pro srovnání: u společnosti Tesla je to 12,9násobek a u společnosti Rivian směšných 170,54násobek.
Nízkou výkonnost lze částečně přičíst obecnému negativnímu sentimentu vůči čínským akciím kótovaným na americkém trhu v souvislosti s obavami ze stažení akcií z burzy. Společnost Nio toto riziko zmírnila tím, že usiluje o sekundární kótování v Hongkongu i Singapuru.
Analytik Ming Hsun Lee z BofA Securities nedávno zvýšil hodnocení akcií Nio z „neutral“ na „buy“. Svůj pozitivní pohled analytik založil na očekávání zlepšení marží a objemu ve druhé polovině roku a také na ocenění, které zřejmě zohlednilo všechna negativa.
Průměrná cílová cena analytiků pro akcie Nio je podle TipRanks 41,09 USD, což naznačuje více než 100% nárůst oproti současným úrovním.
Společnost Nio si vede poměrně lépe než někteří její konkurenti. Je to o to patrnější, když si projdeme zádrhele, s nimiž se některé americké startupy potýkají při přechodu z fáze před dosažením příjmů do fáze komercializace.Například společnost Rivian uvedla na trh svůj elektrický pickup R1T s velkým předstihem před vedoucí společností na trhu Tesla , která stále pracuje na své vlastní verzi téhož. Společnost Rivian začala dobře, ale musela si projít útrapami sériové výroby. Vrátila se zpět, aby výrazně snížila své výrobní prognózy pro rok 2022.Zdroj: ShutterstockNa druhou stranu Nio má za sebou slušnou objemovou výkonnost. Prémiové elektromobily této společnosti si získaly významný podíl v myslích čínských zákazníků. Společnost se sídlem v Šanghaji je inovativní v nabídce svých služeb a podařilo se jí vytvořit dostatečné hotovostní rezervy, aby udržela provoz v chodu.Společnost v roce 2021 zaostala za některými svými menšími konkurenty. Analytici jí fandili, aby se v roce 2022 dostala výš. To se však nestalo, protože makroekonomická nejistota a geopolitické napětí posloužily jako kazič.Je Nio na současných úrovních stále vhodnou koupí?Chcete využít této příležitosti?Na začátku roku investoři do společnosti Nio doufali, že díky silnému plánu uvedení na trh v roce 2022 se rýsuje obrat. To je oprávněné očekávání, protože společnost část měkkosti zaznamenané v roce 2021 přičítala narušením plynoucím z přípravy výrobní linky na zavedení nových produktů.Rok 2022 zahájila společnost Nio v lednu poměrně slušnými výsledky dodávek. Sezónní slabost v únoru, která zahrnuje týdenní svátky Jarního festivalu, stáhla dodávky za tento měsíc. S tím se alespoň počítalo.Pak se ale rozuzlilo něco nečekaného. Rusko-ukrajinská válka z 24. února, která ohrozila globální pořádek. Ceny surovin prudce vzrostly a komponentů byl nedostatek. Společnost Nio reagovala nejedním kolem zvyšování maloobchodních cen svých vozidel.Vážná hrozba se objevila koncem března, kdy oživení Covid-19 v Číně přimělo vládu k zavedení přísnějších výluk. Výrobci elektromobilů a jejich dodavatelé museli uzavřít továrny, což vážně narušilo výrobu.Čína začala omezení rušit teprve minulý týden. Zprávy naznačují, že provoz v šanghajském závodě Nio se vrátil na úroveň před výskytem viru Covid-19. Společnost Nio ve své květnové zprávě o dodávkách uvedla, že se „postupně zotavuje“ z dopadu opatření Covid-19. Společnost rovněž nastínila probíhající úsilí o návrat výroby na úroveň před příchodem Covid-19.Zdroj: ShutterstockSpolečnost NIO plánuje dále zvyšovat výrobní kapacitu na vyšší úroveň prostřednictvím úzké spolupráce s partnery v dodavatelském řetězci a od června urychlit obnovu dodávek s ohledem na nedávný příznivý vývoj situace kolem COVID-19 a silný příliv objednávek.Výrobce elektromobilů dodržel svůj časový plán z konce března pro uvedení svého vůbec prvního modelu sedanu s názvem ET7. Prodeje tohoto modelu vzrostly z 693 kusů v dubnu na 1 707 kusů v květnu. Druhý nový model – nové SUV s názvem ES7 – by mohl být uveden na trh v nejbližší době. Společnost zřejmě získala povolení čínských regulačních orgánů k prodeji tohoto modelu v Číně.Levný model sedanu s názvem ET5, který byl představen na lednovém Nio Day 2022, by mohl vjet do prodeje během druhé poloviny roku.To vše nasvědčuje velkému nárůstu objemu. Vozy Nio v současné době vyrábí její partnerská společnost JAC v závodě v Hefei. Společnost chystá nový závod v NeoParku, který se rovněž nachází v Hefei. Ten by měl mít roční výrobní kapacitu 1 milion elektromobilů a kapacitu baterií 100 gigawatthodin.Vzhledem k tomu, že suroviny jsou pro výrobce elektromobilů stále větším problémem, podnikla společnost Nio malé kroky k vertikální integraci. Společnost údajně plánuje vybudování laboratoří pro lithium-iontové baterie a pilotní výrobní linky v Šanghaji.Společnost pravděpodobně získá podporu také od regulačních orgánů, protože Čína zvažuje prodloužení dotací na elektromobily i po roce 2022.Na druhou stranu, výhled poptávky zatím není příliš slibný, protože spotřebitelé v nejistotě utahují peněženky. To vše by se mohlo změnit s odezněním pandemie. Hromadící se poptávka pravděpodobně vyvolá prudké nákupy. Evropský vstup společnosti Nio představuje pro investory možnost využít příležitost, kterou zámořské trhy představují.Zdroj: Getty ImagesMakroekonomika a geopolitika nyní zůstávají převisy. Až se situace na těchto frontách zlepší, společnost Nio by se už nemusela ohlížet zpět.Při nastínění strategického směřování společnosti William Li, výkonný ředitel společnosti Nio, uvedl, že společnost se může dostat na hranici rentability nebo do zisku do celého roku 2024. Do té doby lze společnost Nio oceňovat pouze na základě jejích příjmů.Akcie společnosti Nio se v současné době obchodují na úrovni 5,08násobku tržeb za rok 2021. Pro srovnání: u společnosti Tesla je to 12,9násobek a u společnosti Rivian směšných 170,54násobek.Nízkou výkonnost lze částečně přičíst obecnému negativnímu sentimentu vůči čínským akciím kótovaným na americkém trhu v souvislosti s obavami ze stažení akcií z burzy. Společnost Nio toto riziko zmírnila tím, že usiluje o sekundární kótování v Hongkongu i Singapuru.Analytik Ming Hsun Lee z BofA Securities nedávno zvýšil hodnocení akcií Nio z „neutral“ na „buy“. Svůj pozitivní pohled analytik založil na očekávání zlepšení marží a objemu ve druhé polovině roku a také na ocenění, které zřejmě zohlednilo všechna negativa.Průměrná cílová cena analytiků pro akcie Nio je podle TipRanks 41,09 USD, což naznačuje více než 100% nárůst oproti současným úrovním.