Ačkoli se Spotify snaží distancovat od padlé videostreamovací společnosti Netflix (NFLX), investoři právě ztratili důvěru ve švédskou firmu.
Akcie se nyní nacházejí v poklesu přibližně 76 % ze svého historického maxima ve výši přibližně 364 USD za akcii. V pondělí akcie poprvé klesly pod 100 dolarů za akcii a nyní se nacházejí pod 94 dolary.
Ačkoli dnes dává ocenění větší smysl než před několika měsíci, Spotify nemá mnoho katalyzátorů. Navíc komoditizace streamování by mohla společnosti výrazně ublížit ve schopnosti zvýšit ceny.
Společnost Spotify toho za poslední rok nepochybně prožila hodně. Přesto mnoho jejích uživatelů vydrželo. Kontroverze s Joe Roganem možná některé přiměla k přechodu, ale zdá se, že negativní vliv protivětru Joe Rogana je nyní ve zpětném zrcátku.
Společnost Spotify si každopádně měla uvědomit možné důsledky angažování tak populárního moderátora podcastů, který je známý tím, že říká své názory, možná někdy i bez filtru.
Zdroj: Reuters
Vzhledem k tomu, že akcie Spotify dále klesají, zůstávám medvědem. Ocenění je nyní snazší, ale konkurenční tlaky by mohly dále působit.
Snaha společnosti Spotify odlišit se od konkurentů
Spotify čelí tlaku největšího konkurenta Apple (AAPL) Music, který přichází se zajímavými novinkami. Firma však čelí také sílícímu konkurenčnímu tlaku z jiných koutů velkých technologických firem.
Nepochybně se zdá, že každá velká technologická firma v dnešní době spojuje streamování hudby s dalšími službami. Právě kvůli tomuto fenoménu je Spotify ve velké nevýhodě.
Úspory nákladů u konkurence nakonec budou pro zákazníky dostatečným důvodem k přechodu.
Přesto je obtížné přesouvat oblíbené skladby a seznamy skladeb napříč službami pro streamování hudby. Ačkoli by tato nepříjemnost mohla být považována za určitý druh příkopu pro Spotify, je třeba poznamenat, že existují nástroje, které pomáhají tento přesun usnadnit.
Zdroj: Shutterstock
Přestože exkluzivní podcasty – viz Joe Rogan – pomohly Spotify se trochu odlišit, bude pro Spotify těžší konkurovat cenou, protože balíčky lákají zákazníky na úspory.
Spotřebitelé mohou bezpochyby získat obrovskou hodnotu z balíčku, který zahrnuje mimo jiné hudbu, video, cloudové úložiště a hry. Ačkoli má Spotify k dispozici podcasty, které jsou technicky oddělené od hudby, možná bude muset vybočit z okruhu svých kompetencí, aby vytvořila balíček, který se může vyrovnat velkým technologickým konkurentům Spotify.
Podobný problém jsme viděli u společnosti Netflix, která se snaží udělat velký průlom v oblasti videoher a nabídnout spotřebitelům více než jen streamování videa. Hry a video jsou skutečně zajímavým svazkem. Přesto je herní byznys Netflixu v plenkách a je nepravděpodobné, že by v dohledné době přilákal uživatele zpět na svou platformu.
Spojení společností Spotify a Netflix by skutečně dávalo smysl. Takový balík – složený z hudby, podcastů, videa a her – by byl dokonalou odpovědí na velké technologické disruptory.
Spotify: Dobrý kvartál, špatné pokyny
Společnost Spotify vykázala za první čtvrtletí slušná čísla, která překonala předpoklady. Přesto vedení společnosti nepředstavilo optimistický výhled na druhé čtvrtletí, což se projevilo na ceně akcií.
V dnešní době se cokoli menšího než „zvýšení ceny a vedení“ setká s nadměrným prodejem. Vzhledem k tomu, že ekonomice hrozí pád do recese, panují obavy, že spotřebitelé omezí své rozpočty. Bezplatná, na reklamách založená úroveň služby Spotify by sice mohla dostat přidáno, ale pravděpodobně na úkor placených uživatelů.
Zdroj: Canva
Pokud navíc konkurenti Spotify – například Apple Music – zavedou úroveň založenou na reklamách, může se situace pro Spotify ještě zhoršit. Kromě toho by balíčky s jinými poskytovateli služeb (viz balíček služeb Apple One) mohly nabídnout dostatečnou hodnotu, aby zákazníci přestali službu Spotify používat úplně.
Spotify má zatím 422 milionů aktivních uživatelů, ale velké technologické společnosti budou chtít získat jejich podíl.
Názor Wall Street
Podle Wall Street jsou akcie SPOT mírně doporučovány k nákupu. Z 22 hodnocení analytiků je 12 nákupních, 9 držících a 1 prodejní doporučení.
Průměrná cílová cena Spotify je 150,24 USD, což znamená potenciál růstu o 61 %. Cílové ceny analytiků se pohybují od nejnižší 95,00 USD za akcii po nejvyšší 235,00 USD za akcii.
Ačkoli se Spotify snaží distancovat od padlé videostreamovací společnosti Netflix , investoři právě ztratili důvěru ve švédskou firmu.Akcie se nyní nacházejí v poklesu přibližně 76 % ze svého historického maxima ve výši přibližně 364 USD za akcii. V pondělí akcie poprvé klesly pod 100 dolarů za akcii a nyní se nacházejí pod 94 dolary.Ačkoli dnes dává ocenění větší smysl než před několika měsíci, Spotify nemá mnoho katalyzátorů. Navíc komoditizace streamování by mohla společnosti výrazně ublížit ve schopnosti zvýšit ceny.Společnost Spotify toho za poslední rok nepochybně prožila hodně. Přesto mnoho jejích uživatelů vydrželo. Kontroverze s Joe Roganem možná některé přiměla k přechodu, ale zdá se, že negativní vliv protivětru Joe Rogana je nyní ve zpětném zrcátku.Společnost Spotify si každopádně měla uvědomit možné důsledky angažování tak populárního moderátora podcastů, který je známý tím, že říká své názory, možná někdy i bez filtru.Zdroj: ReutersVzhledem k tomu, že akcie Spotify dále klesají, zůstávám medvědem. Ocenění je nyní snazší, ale konkurenční tlaky by mohly dále působit.Chcete využít této příležitosti?Spotify čelí tlaku největšího konkurenta Apple Music, který přichází se zajímavými novinkami. Firma však čelí také sílícímu konkurenčnímu tlaku z jiných koutů velkých technologických firem.Nepochybně se zdá, že každá velká technologická firma v dnešní době spojuje streamování hudby s dalšími službami. Právě kvůli tomuto fenoménu je Spotify ve velké nevýhodě.Úspory nákladů u konkurence nakonec budou pro zákazníky dostatečným důvodem k přechodu.Přesto je obtížné přesouvat oblíbené skladby a seznamy skladeb napříč službami pro streamování hudby. Ačkoli by tato nepříjemnost mohla být považována za určitý druh příkopu pro Spotify, je třeba poznamenat, že existují nástroje, které pomáhají tento přesun usnadnit.Zdroj: ShutterstockPřestože exkluzivní podcasty – viz Joe Rogan – pomohly Spotify se trochu odlišit, bude pro Spotify těžší konkurovat cenou, protože balíčky lákají zákazníky na úspory.Spotřebitelé mohou bezpochyby získat obrovskou hodnotu z balíčku, který zahrnuje mimo jiné hudbu, video, cloudové úložiště a hry. Ačkoli má Spotify k dispozici podcasty, které jsou technicky oddělené od hudby, možná bude muset vybočit z okruhu svých kompetencí, aby vytvořila balíček, který se může vyrovnat velkým technologickým konkurentům Spotify.Podobný problém jsme viděli u společnosti Netflix, která se snaží udělat velký průlom v oblasti videoher a nabídnout spotřebitelům více než jen streamování videa. Hry a video jsou skutečně zajímavým svazkem. Přesto je herní byznys Netflixu v plenkách a je nepravděpodobné, že by v dohledné době přilákal uživatele zpět na svou platformu.Spojení společností Spotify a Netflix by skutečně dávalo smysl. Takový balík – složený z hudby, podcastů, videa a her – by byl dokonalou odpovědí na velké technologické disruptory.Společnost Spotify vykázala za první čtvrtletí slušná čísla, která překonala předpoklady. Přesto vedení společnosti nepředstavilo optimistický výhled na druhé čtvrtletí, což se projevilo na ceně akcií.V dnešní době se cokoli menšího než „zvýšení ceny a vedení“ setká s nadměrným prodejem. Vzhledem k tomu, že ekonomice hrozí pád do recese, panují obavy, že spotřebitelé omezí své rozpočty. Bezplatná, na reklamách založená úroveň služby Spotify by sice mohla dostat přidáno, ale pravděpodobně na úkor placených uživatelů.Zdroj: CanvaPokud navíc konkurenti Spotify – například Apple Music – zavedou úroveň založenou na reklamách, může se situace pro Spotify ještě zhoršit. Kromě toho by balíčky s jinými poskytovateli služeb mohly nabídnout dostatečnou hodnotu, aby zákazníci přestali službu Spotify používat úplně.Spotify má zatím 422 milionů aktivních uživatelů, ale velké technologické společnosti budou chtít získat jejich podíl.Podle Wall Street jsou akcie SPOT mírně doporučovány k nákupu. Z 22 hodnocení analytiků je 12 nákupních, 9 držících a 1 prodejní doporučení.Průměrná cílová cena Spotify je 150,24 USD, což znamená potenciál růstu o 61 %. Cílové ceny analytiků se pohybují od nejnižší 95,00 USD za akcii po nejvyšší 235,00 USD za akcii.