O propouštění, které společnost potvrdila ve čtvrtek odpoledne, když oznamovala své finanční výsledky za tříměsíční období končící 30. dubna, jako první informovala televize CNBC.
Společnost Stitch Fix uvedla, že díky propouštění očekává úsporu 40 až 60 milionů dolarů ve fiskálním roce 2023. Rovněž předpokládá, že jí vzniknou náklady na restrukturalizaci a další jednorázové výdaje ve výši zhruba 15 až 20 milionů dolarů, které budou vykázány v nadcházejícím čtvrtém čtvrtletí.
Společnost rovněž nabídla neuspokojivou prognózu pro své čtvrté fiskální čtvrtletí, podle níž by se tržby měly pohybovat mezi 485 a 495 miliony USD, což by představovalo až 15% pokles oproti úrovni z předchozího roku.

Akcie společnosti Stitch Fix se propadly o téměř 11 % a uzavřely den na hodnotě 7,78 USD. V pátek opět klesly. Před rokem se akcie obchodovaly až na úrovni 68,15 USD.
Snižování počtu pracovních míst přichází v době, kdy se online stylingová služba potýká s vyššími výdaji na vše od dodavatelského řetězce přes marketing až po pracovní sílu, a také se snaží získat nové uživatele.
„Znovu jsme se podívali na naše podnikání a na to, co je potřeba k vybudování naší budoucnosti,“ uvedla generální ředitelka společnosti Stitch Fix Elizabeth Spauldingová ve zprávě pro zaměstnance. „Ačkoli to bylo neuvěřitelně obtížné rozhodnutí, bylo nutné ho učinit, abychom si zajistili pozici pro ziskový růst.“
Podle sdělení bylo zhruba 330 osob informováno o snížení počtu zaměstnanců ve čtvrtek ráno. Tento počet představuje přibližně 4 % všech zaměstnanců společnosti.
Snižování počtu zaměstnanců ve společnosti Stitch Fix zapadá do širšího trendu, který se na americkém pracovním trhu utváří, protože pandemické firmy jako Peloton, Netflix a Wayfair jsou při přijímání zaměstnanců konzervativnější, ale letecké společnosti, restaurace a pohostinské řetězce mají stále problémy s obsazováním pracovních pozic.

Propouštění přichází tři měsíce poté, co společnost Stitch Fix snížila svůj výhled tržeb na letošní rok a stáhla svou prognózu zisku. Spauldingová uvedla, že počet aktivních klientů společnosti není tam, kde by si přála, aby byl. K 30. dubnu měla společnost Stitch Fix 3,9 milionu zákazníků, což je 5% pokles oproti předchozímu roku.
Společnost Stitch Fix podniká výhradně online, což bylo v dřívějších fázích pandemie Covid považováno za světlý bod, protože výdaje se přesunuly na internet. V poslední době se zavedení možnosti přímého nákupu známé jako Freestyle nepodařilo tak, jak společnost doufala. A stále více zákazníků se vrací k utrácení peněz v obchodech, protože se pandemická omezení ruší.
Společnost Stitch Fix vykázala za své třetí fiskální čtvrtletí čistou ztrátu ve výši 78 milionů USD, tj. 72 centů na akcii, zatímco o rok dříve ztráta činila 18,8 milionu USD, tj. 18 centů na akcii.
Tržby klesly o 8 % na 492,9 milionu dolarů z 535,6 milionu dolarů o rok dříve.
„Víme, že máme před sebou ještě hodně práce,“ uvedl Spauldingová v tiskové zprávě.
Tržní kapitalizace společnosti Stitch Fix klesla pod 1 miliardu dolarů, protože akcie se letos propadly o zhruba 58 %.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky