Společnost je mladá, takže je stále příliš brzy na to, abychom mohli s jistotou něco soudit. Pochopení jejích produktů a cílů, kterých bude muset dosáhnout, však umožní protinožcům stanovit metriky, podle kterých budou moci posoudit investici uskutečněnou nyní.
Riziko a odměna
Začínající společnosti jsou ze své podstaty podniky s vysokým rizikem a vysokým výnosem. Investice do společnosti Rivian se tedy neliší. Společnost provedla IPO v listopadu. V jistém smyslu nemohla přijít v horší dobu.
Zdroj: Rivian
To proto, že kolem konce roku 2021 se začaly skutečně rozhořívat obavy z inflace. Rivian, začínající růstová společnost, by nečelila vstřícnému trhu. Toto IPO bylo oceněno na 130 dolarů a ceny akcií šly jen dolů, protože inflace ani o sedm měsíců později nejeví známky toho, že by měla polevit.
Toto riziko bude Rivian trápit i nadále. Pozitivem však je, že akcie RIVN mají na základě cenových předpovědí obrovský potenciál. Takovým prognózám je notoricky obtížné věřit, ale protinožcům skutečně stačí pochopit produkty a měřitelné cíle společnosti Rivian, aby pochopili, proč nákup nyní není hloupým hazardem.
Produkty, dodávky a poptávka
Úspěch společnosti Rivian u zákazníků se nyní opírá o platformu R1, na níž jsou založeny nákladní vůz R1T a sportovně-užitkový vůz R1S.
Společnost má v plánu také druhou platformu pro vozidla R2, ale ta je vzdálená několik let a je závislá na úspěchu modelů platformy R1.
V současné době jsou to tedy vozidla R1 na straně spotřebitelů a Rivian Commercial Vehicle na straně užitkových vozidel. To bylo vyvinuto společně se společností Amazon (NASDAQ:AMZN) a jedná se o doručovací vozidlo. Amazon si objednal 100 000 vozidel Rivian, ale tyto příjmy nelze počítat, dokud nedojde k mnohem většímu vývoji.
R1 k 9. květnu napočítal 90 000 předobjednávek. Zdá se, že mezi R1 a dodávkovým vozem je poptávka více než dostatečná.
Nyní však jde o výrobu a dodávku skutečných vozidel. V roce 2021 dodala společnost Rivian 920 vozů R1 z 1 015 vyrobených.
Zdroj: theverge.com
Do prvního čtvrtletí roku 2022 společnost dodala dalších 1 227 vozidel R1. Úspěch je podmíněn nárůstem výroby. A to hodně.
Cíle, které je třeba sledovat
Společnost Rivian hodlá v letošním roce dodat 25 000 vozidel. Všimněte si, že za celou dobu své existence dodala do prvního čtvrtletí pouze 2 147 vozidel, z toho 1 227 letos. Je zřejmé, že musí rychle zvýšit výrobu.
A právě to by nyní měli investoři sledovat. Je to barometr, podle kterého se bude pohybovat cena akcií. Pokud Rivian zveřejní zprávu, která ukáže, že může dojít k dodání 25 000 kusů, poroste.
V dlouhodobějším horizontu očekávejte ziskovost v roce 2024. Analytici se domnívají, že by k ní mělo dojít, až firma dodá 100 000 vozidel ročně, tedy opět v roce 2024.
Závěr k akciím RIVN
Společnost Rivian je v tuto chvíli spíše odhadem. Každý, kdo vám tvrdí, že to ví s jistotou, blafuje. Ale alespoň tyto kvantifikovatelné cíle dávají obchodníkům něco, o co mohou opřít své obchody.
Společnost je mladá, takže je stále příliš brzy na to, abychom mohli s jistotou něco soudit. Pochopení jejích produktů a cílů, kterých bude muset dosáhnout, však umožní protinožcům stanovit metriky, podle kterých budou moci posoudit investici uskutečněnou nyní.Začínající společnosti jsou ze své podstaty podniky s vysokým rizikem a vysokým výnosem. Investice do společnosti Rivian se tedy neliší. Společnost provedla IPO v listopadu. V jistém smyslu nemohla přijít v horší dobu.Zdroj: RivianTo proto, že kolem konce roku 2021 se začaly skutečně rozhořívat obavy z inflace. Rivian, začínající růstová společnost, by nečelila vstřícnému trhu. Toto IPO bylo oceněno na 130 dolarů a ceny akcií šly jen dolů, protože inflace ani o sedm měsíců později nejeví známky toho, že by měla polevit.Toto riziko bude Rivian trápit i nadále. Pozitivem však je, že akcie RIVN mají na základě cenových předpovědí obrovský potenciál. Takovým prognózám je notoricky obtížné věřit, ale protinožcům skutečně stačí pochopit produkty a měřitelné cíle společnosti Rivian, aby pochopili, proč nákup nyní není hloupým hazardem.Úspěch společnosti Rivian u zákazníků se nyní opírá o platformu R1, na níž jsou založeny nákladní vůz R1T a sportovně-užitkový vůz R1S.Chcete využít této příležitosti?Společnost má v plánu také druhou platformu pro vozidla R2, ale ta je vzdálená několik let a je závislá na úspěchu modelů platformy R1.V současné době jsou to tedy vozidla R1 na straně spotřebitelů a Rivian Commercial Vehicle na straně užitkových vozidel. To bylo vyvinuto společně se společností Amazon a jedná se o doručovací vozidlo. Amazon si objednal 100 000 vozidel Rivian, ale tyto příjmy nelze počítat, dokud nedojde k mnohem většímu vývoji.R1 k 9. květnu napočítal 90 000 předobjednávek. Zdá se, že mezi R1 a dodávkovým vozem je poptávka více než dostatečná.Nyní však jde o výrobu a dodávku skutečných vozidel. V roce 2021 dodala společnost Rivian 920 vozů R1 z 1 015 vyrobených.Zdroj: theverge.comDo prvního čtvrtletí roku 2022 společnost dodala dalších 1 227 vozidel R1. Úspěch je podmíněn nárůstem výroby. A to hodně.Společnost Rivian hodlá v letošním roce dodat 25 000 vozidel. Všimněte si, že za celou dobu své existence dodala do prvního čtvrtletí pouze 2 147 vozidel, z toho 1 227 letos. Je zřejmé, že musí rychle zvýšit výrobu.A právě to by nyní měli investoři sledovat. Je to barometr, podle kterého se bude pohybovat cena akcií. Pokud Rivian zveřejní zprávu, která ukáže, že může dojít k dodání 25 000 kusů, poroste.V dlouhodobějším horizontu očekávejte ziskovost v roce 2024. Analytici se domnívají, že by k ní mělo dojít, až firma dodá 100 000 vozidel ročně, tedy opět v roce 2024.Společnost Rivian je v tuto chvíli spíše odhadem. Každý, kdo vám tvrdí, že to ví s jistotou, blafuje. Ale alespoň tyto kvantifikovatelné cíle dávají obchodníkům něco, o co mohou opřít své obchody.