Celkové tržby společnosti Nio ve výši 1,56 miliardy dolarů, které meziročně vzrostly o 24 %, rovněž překonaly odhady. Co však trh možná nečekal, byly nižší marže, větší ztráty a skličující výhled.
Některé z věcí, které Nio uvedl, však odrážejí silný růst, který společnost čeká. Znamená to, že dnešní pokles ceny akcií Nio je příležitostí k nákupu?
3 oblasti, ve kterých Nio zklamal
Marže společnosti Nio v 1. čtvrtletí byly nižší, a to jak v meziročním srovnání, tak i sekvenčně.
Typ marže
Q1 2021
Q4 2021
Q1 2022
Marže vozidel
21.2%
20.9%
18.1%
Hrubé rozpětí
19.5%
17.2%
14.6%
Abychom byli spravedliví, téměř všichni výrobci elektromobilů, včetně lídra v oboru, čelí silným nákladovým tlakům – ceny surovin a kovů, jako je lithium a nikl, a klíčových komponent, jako jsou baterie, v posledních týdnech prudce vzrostly. Zatímco většina výrobců elektromobilů také zvýšila ceny vozidel, aby kompenzovala vyšší náklady, společnost Nio tak neučinila a z postupného poklesu své marže na vozidlech viní vyšší náklady na baterie.
Zdroj: SOPA Images
Společnost však měla jiný názor na to, proč její marže na vozidlech meziročně klesla – nižší průměrná prodejní cena v důsledku změny sortimentu.
Prozkoumal jsem čísla modelů Nio z 1. čtvrtletí 2021 a 1. čtvrtletí 2022 a zjistil jsem, že model ES6 – nejlevnější výbava společnosti – tvořil téměř 52 % dodávek v prvním čtvrtletí oproti 41 % v 1. čtvrtletí 2021. Společnost v současnosti prodává čtyři modely: tři SUV (ES8, ES6 a EC6) a jeden sedan (ET7), jehož dodávky byly zahájeny 28. března.
Vzhledem k tomu, že prodejní, správní a režijní náklady společnosti Nio, stejně jako náklady na výzkum a vývoj, meziročně vzrostly, její čistá ztráta se meziročně zvýšila téměř o 300 %.
Ve druhém čtvrtletí společnost očekává nárůst dodávek o 5 až 14 % na 23 000 až 25 000 vozů a meziroční nárůst tržeb o 10,6 až 19,4 %. Obě čísla naznačují zpomalení růstu.
Zdroj: Getty Images
Pozitivní je, že červen by měl být stále mnohem silnějším měsícem, protože jeho prognóza předpokládá dodávky 12 902 vozů na horní hranici. Pro představu, v květnu společnost dodala pouze 7 024 vozů. To potvrzuje, co společnost Nio uvedla na začátku tohoto měsíce – že od června zvýší výrobní kapacitu a dodávky, protože Čína zmírní omezení vyplývající z výluky COVID-19.
Vzhledem k tomu, že prodejní, správní a režijní náklady společnosti Nio, stejně jako náklady na výzkum a vývoj, meziročně vzrostly, její čistá ztráta se meziročně zvýšila téměř o 300 %.
Ve druhém čtvrtletí společnost očekává nárůst dodávek o 5 až 14 % na 23 000 až 25 000 vozů a meziroční nárůst tržeb o 10,6 až 19,4 %. Obě čísla naznačují zpomalení růstu.
Pozitivní je, že červen by měl být stále mnohem silnějším měsícem, protože jeho prognóza předpokládá dodávky 12 902 vozů na horní hranici. Pro představu, v květnu společnost dodala pouze 7 024 vozů. To potvrzuje, co společnost Nio uvedla na začátku tohoto měsíce – že od června zvýší výrobní kapacitu a dodávky, protože Čína zmírní omezení vyplývající z výluky COVID-19.
Zdroj: Nio
Společnost Nio čeká velký růstový skok
Čísla výrobce elektromobilů možná zklamala trh, ale to se nedá říci o jeho růstových plánech pro rok 2022 a další roky.
Společnost Nio se chystá rozšířit své portfolio o dva nové elektromobily:
Sedan střední třídy ET5: zahájení dodávek se očekává v září.
Středně velké až velké SUV ES7: bude uvedeno na trh tento měsíc, dodávky by měly začít v srpnu.
Společnost Nio dále uvedla, že její hrubá marže by se měla od třetího čtvrtletí zvýšit, protože se očekává, že dodávky ve druhé polovině roku rychle porostou. Druhý výrobní závod je rovněž na cestě k zahájení výroby ve třetím čtvrtletí.
Zdroj: Nio
Důležité je, že společnost pracuje také na značce pro masový trh a nyní očekává, že do druhé poloviny roku 2024 začne dodávat model pro masy. Jak informoval nový čínský web CnEVPost, který se zaměřuje na elektromobily, cena tohoto modelu se bude pohybovat kolem 30 000 až 45 000 dolarů za kus a bude poháněn vlastními bateriemi.
Domnívám se, že toto je největší přínos pro investory z dnešní zprávy o výsledcích společnosti Nio – cenově dostupné elektrické vozidlo pro masy a vlastní baterie. Zatímco to první by mohlo společnosti Nio zajistit obrovský náskok na rychle rostoucím čínském trhu s elektromobily, to druhé by ji mělo učinit vertikálně integrovanou, nezávislou a méně zranitelnou vůči omezením dodávek.
Je nyní vhodné akcie Nio koupit?
Přejdu rovnou k odpovědi: Ano, Nio je dnes výhodné koupit, pokud věříte v příběh růstu čínských elektromobilů.
Nio je již nyní významným hráčem na trhu luxusních elektromobilů v Číně. V dubnu prodala více vozů než tři největší německé značky dohromady (BMW, Mercedes-Benz a Audi). Nio se nyní zaměřuje na masovou značku a je jasné, že společnost chce získat větší podíl na největším světovém trhu s elektromobily.
Zdroj: Pexels
Kolísání zisků není pro růstové akcie ničím novým. Důležité je, zda příjmy rostou, nebo ne. Nio zde neponechává žádný prostor pro stížnosti: Její dodávky dosáhly v květnu rekordu, tržby stabilně rostou a dosahuje kladných hrubých marží. Domnívám se, že Nio je jednou z těch růstových akcií, které mohou být v příštím desetiletí velkým vítězem, a jakýkoli pokles ceny akcií bych považoval za příležitost k nákupu.
Celkové tržby společnosti Nio ve výši 1,56 miliardy dolarů, které meziročně vzrostly o 24 %, rovněž překonaly odhady. Co však trh možná nečekal, byly nižší marže, větší ztráty a skličující výhled.Některé z věcí, které Nio uvedl, však odrážejí silný růst, který společnost čeká. Znamená to, že dnešní pokles ceny akcií Nio je příležitostí k nákupu?Marže společnosti Nio v 1. čtvrtletí byly nižší, a to jak v meziročním srovnání, tak i sekvenčně.Typ maržeQ1 2021Q4 2021Q1 2022Marže vozidel21.2%20.9%18.1%Hrubé rozpětí19.5%17.2%14.6%Abychom byli spravedliví, téměř všichni výrobci elektromobilů, včetně lídra v oboru, čelí silným nákladovým tlakům – ceny surovin a kovů, jako je lithium a nikl, a klíčových komponent, jako jsou baterie, v posledních týdnech prudce vzrostly. Zatímco většina výrobců elektromobilů také zvýšila ceny vozidel, aby kompenzovala vyšší náklady, společnost Nio tak neučinila a z postupného poklesu své marže na vozidlech viní vyšší náklady na baterie.Zdroj: SOPA ImagesSpolečnost však měla jiný názor na to, proč její marže na vozidlech meziročně klesla – nižší průměrná prodejní cena v důsledku změny sortimentu.Prozkoumal jsem čísla modelů Nio z 1. čtvrtletí 2021 a 1. čtvrtletí 2022 a zjistil jsem, že model ES6 – nejlevnější výbava společnosti – tvořil téměř 52 % dodávek v prvním čtvrtletí oproti 41 % v 1. čtvrtletí 2021. Společnost v současnosti prodává čtyři modely: tři SUV a jeden sedan , jehož dodávky byly zahájeny 28. března.Chcete využít této příležitosti?Vzhledem k tomu, že prodejní, správní a režijní náklady společnosti Nio, stejně jako náklady na výzkum a vývoj, meziročně vzrostly, její čistá ztráta se meziročně zvýšila téměř o 300 %.Ve druhém čtvrtletí společnost očekává nárůst dodávek o 5 až 14 % na 23 000 až 25 000 vozů a meziroční nárůst tržeb o 10,6 až 19,4 %. Obě čísla naznačují zpomalení růstu.Zdroj: Getty ImagesPozitivní je, že červen by měl být stále mnohem silnějším měsícem, protože jeho prognóza předpokládá dodávky 12 902 vozů na horní hranici. Pro představu, v květnu společnost dodala pouze 7 024 vozů. To potvrzuje, co společnost Nio uvedla na začátku tohoto měsíce – že od června zvýší výrobní kapacitu a dodávky, protože Čína zmírní omezení vyplývající z výluky COVID-19.Vzhledem k tomu, že prodejní, správní a režijní náklady společnosti Nio, stejně jako náklady na výzkum a vývoj, meziročně vzrostly, její čistá ztráta se meziročně zvýšila téměř o 300 %.Ve druhém čtvrtletí společnost očekává nárůst dodávek o 5 až 14 % na 23 000 až 25 000 vozů a meziroční nárůst tržeb o 10,6 až 19,4 %. Obě čísla naznačují zpomalení růstu.Pozitivní je, že červen by měl být stále mnohem silnějším měsícem, protože jeho prognóza předpokládá dodávky 12 902 vozů na horní hranici. Pro představu, v květnu společnost dodala pouze 7 024 vozů. To potvrzuje, co společnost Nio uvedla na začátku tohoto měsíce – že od června zvýší výrobní kapacitu a dodávky, protože Čína zmírní omezení vyplývající z výluky COVID-19.Zdroj: NioČísla výrobce elektromobilů možná zklamala trh, ale to se nedá říci o jeho růstových plánech pro rok 2022 a další roky.Společnost Nio se chystá rozšířit své portfolio o dva nové elektromobily:Sedan střední třídy ET5: zahájení dodávek se očekává v září.Středně velké až velké SUV ES7: bude uvedeno na trh tento měsíc, dodávky by měly začít v srpnu.Společnost Nio dále uvedla, že její hrubá marže by se měla od třetího čtvrtletí zvýšit, protože se očekává, že dodávky ve druhé polovině roku rychle porostou. Druhý výrobní závod je rovněž na cestě k zahájení výroby ve třetím čtvrtletí.Zdroj: NioDůležité je, že společnost pracuje také na značce pro masový trh a nyní očekává, že do druhé poloviny roku 2024 začne dodávat model pro masy. Jak informoval nový čínský web CnEVPost, který se zaměřuje na elektromobily, cena tohoto modelu se bude pohybovat kolem 30 000 až 45 000 dolarů za kus a bude poháněn vlastními bateriemi.Domnívám se, že toto je největší přínos pro investory z dnešní zprávy o výsledcích společnosti Nio – cenově dostupné elektrické vozidlo pro masy a vlastní baterie. Zatímco to první by mohlo společnosti Nio zajistit obrovský náskok na rychle rostoucím čínském trhu s elektromobily, to druhé by ji mělo učinit vertikálně integrovanou, nezávislou a méně zranitelnou vůči omezením dodávek.Přejdu rovnou k odpovědi: Ano, Nio je dnes výhodné koupit, pokud věříte v příběh růstu čínských elektromobilů.Nio je již nyní významným hráčem na trhu luxusních elektromobilů v Číně. V dubnu prodala více vozů než tři největší německé značky dohromady . Nio se nyní zaměřuje na masovou značku a je jasné, že společnost chce získat větší podíl na největším světovém trhu s elektromobily.Zdroj: PexelsKolísání zisků není pro růstové akcie ničím novým. Důležité je, zda příjmy rostou, nebo ne. Nio zde neponechává žádný prostor pro stížnosti: Její dodávky dosáhly v květnu rekordu, tržby stabilně rostou a dosahuje kladných hrubých marží. Domnívám se, že Nio je jednou z těch růstových akcií, které mohou být v příštím desetiletí velkým vítězem, a jakýkoli pokles ceny akcií bych považoval za příležitost k nákupu.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...