Vzhledem k tomu, že videoherní mánie, která vzkvétala v době počátečního nástupu krize COVID-19, slábne, mají investoři důvod pochybovat o tom, zda Skillz dokáže zůstat konkurenceschopná nebo dokonce životaschopná jako firma.
Při hovoru o výsledcích společnosti Skillz za první čtvrtletí se zdálo, že generální ředitel Andrew Paradise v jednu chvíli překypuje sebevědomím, ale hned vzápětí přiznal, že „rozhodně není spokojen se současnými finančními výsledky“. Pokud je Paradise rozpolcený humbukář, investorům nezbývá než číst mezi řádky a posoudit výhled společnosti Skillz sami.
Budeme tedy číst mezi řádky a analyzovat data. Přinejmenším můžeme pochválit vstup společnosti do oblasti, která se může ukázat jako důležitá pro herní trh – nebo také ne, a to je riziko, které musí být akcionáři ochotni přijmout.
Zdroj: Pixabay
Zaměřujete se na rentabilitu?
Vzhledem k tomu, že akcie společnosti Skillz se během necelého roku propadly z téměř 25 dolarů na méně než 2 dolary, leží důkazní břemeno pevně na společnosti, aby prokázala – ukázala, nikoliv řekla – svou hodnotu pro akcionáře. Za tímto účelem si společnost stanovila zdánlivě dosažitelný cíl „dosáhnout do konce roku 2024 rentability podniku“. To by mělo být dost jednoduché, ne?
Možná ano, možná ne. I když společnosti prohlašuje: „V tomto čtvrtletí jsme zahájili přechod k ziskovému růstu,“ údaje naznačují něco jiného. Jistě, Skillz v prvním čtvrtletí oslavil 12% meziroční nárůst tržeb, ale jeho čistá ztráta se katapultovala z již tak znepokojivých 54 milionů dolarů v předchozím období na 148 milionů dolarů v tomto posledním čtvrtletí.
Na obhajobu neutěšeného hospodářského výsledku společnost Skillz uvedla, že 65 milionů dolarů ze ztráty 148 milionů dolarů připadá na „jednorázové náklady na odměny v podobě akcií související se zrušením výkonnostních akciových jednotek, které byly dříve uděleny generálnímu řediteli“. I kdybychom to však připustili, společnosti Skillz stále zůstává čistá ztráta 83 milionů dolarů – což není zrovna to, co by skeptický investor mohl považovat za „přechod k ziskovému růstu“, nebo dokonce za dosažení rentability.
Čtvrtletní tisková zpráva společnosti Skillz zdůrazňuje výhody zavedení cloudového hraní na její platformě. Hraní v cloudu prý odstraňuje některé problémy a frustraci, které hráči zažívají během procesu objevování a instalace. Vložením technologie cloudového hraní do hratelné reklamy by společnost Skillz mohla potenciálně učinit hraní nezávislé na platformě a zároveň snížit náklady společnosti na získávání uživatelů.
To by mohlo, s prominutím, změnit pravidla hry pro Skillz, protože společnost by mohla prorazit cestu v oblasti cloudových her. Přesto se Andrew Paradise (CEO) v konferenčním hovoru nezdál být touto příležitostí příliš nadšený. Nezvykle totiž hrál na jistotu a upozornil, že snaha jeho společnosti o cloudové hraní je ve fázi neveřejného beta testování tří her, takže je zřejmě „opravdu ještě brzy mluvit o chování uživatelů“.
Pokud se Paradise nezdá být příliš nadšený z toho, že se společnost pouští do cloudových her, proč by se o to měli zajímat ostatní akcionáři?
Zdroj: Pexels
Jaká je budoucnost společnosti ?
Budoucnost společnosti Skillz by mohla být v cloudových hrách, ale investoři by měli vidět, že se jim společnost věnuje agresivně a s nadšením. Ani to by však nestačilo, protože společnost Skillz by také musela prokázat, že hraní v cloudu jí může výrazně pomoci na cestě k ziskovosti.
Když už jsme u toho, Paradise může opakovat téma „přechodu k ziskovému růstu“, ale jak se říká, čísla nelžou. Dokud se Skillz skutečně nevydá směrem k ziskovosti – nemluvě o tom, že se tam skutečně dostane -, měli by investoři hledat zisky na herním trhu jinde.
Vzhledem k tomu, že videoherní mánie, která vzkvétala v době počátečního nástupu krize COVID-19, slábne, mají investoři důvod pochybovat o tom, zda Skillz dokáže zůstat konkurenceschopná nebo dokonce životaschopná jako firma.Při hovoru o výsledcích společnosti Skillz za první čtvrtletí se zdálo, že generální ředitel Andrew Paradise v jednu chvíli překypuje sebevědomím, ale hned vzápětí přiznal, že „rozhodně není spokojen se současnými finančními výsledky“. Pokud je Paradise rozpolcený humbukář, investorům nezbývá než číst mezi řádky a posoudit výhled společnosti Skillz sami.Budeme tedy číst mezi řádky a analyzovat data. Přinejmenším můžeme pochválit vstup společnosti do oblasti, která se může ukázat jako důležitá pro herní trh – nebo také ne, a to je riziko, které musí být akcionáři ochotni přijmout.Zdroj: PixabayVzhledem k tomu, že akcie společnosti Skillz se během necelého roku propadly z téměř 25 dolarů na méně než 2 dolary, leží důkazní břemeno pevně na společnosti, aby prokázala – ukázala, nikoliv řekla – svou hodnotu pro akcionáře. Za tímto účelem si společnost stanovila zdánlivě dosažitelný cíl „dosáhnout do konce roku 2024 rentability podniku“. To by mělo být dost jednoduché, ne?Možná ano, možná ne. I když společnosti prohlašuje: „V tomto čtvrtletí jsme zahájili přechod k ziskovému růstu,“ údaje naznačují něco jiného. Jistě, Skillz v prvním čtvrtletí oslavil 12% meziroční nárůst tržeb, ale jeho čistá ztráta se katapultovala z již tak znepokojivých 54 milionů dolarů v předchozím období na 148 milionů dolarů v tomto posledním čtvrtletí.Na obhajobu neutěšeného hospodářského výsledku společnost Skillz uvedla, že 65 milionů dolarů ze ztráty 148 milionů dolarů připadá na „jednorázové náklady na odměny v podobě akcií související se zrušením výkonnostních akciových jednotek, které byly dříve uděleny generálnímu řediteli“. I kdybychom to však připustili, společnosti Skillz stále zůstává čistá ztráta 83 milionů dolarů – což není zrovna to, co by skeptický investor mohl považovat za „přechod k ziskovému růstu“, nebo dokonce za dosažení rentability.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: PixabayČtvrtletní tisková zpráva společnosti Skillz zdůrazňuje výhody zavedení cloudového hraní na její platformě. Hraní v cloudu prý odstraňuje některé problémy a frustraci, které hráči zažívají během procesu objevování a instalace. Vložením technologie cloudového hraní do hratelné reklamy by společnost Skillz mohla potenciálně učinit hraní nezávislé na platformě a zároveň snížit náklady společnosti na získávání uživatelů.To by mohlo, s prominutím, změnit pravidla hry pro Skillz, protože společnost by mohla prorazit cestu v oblasti cloudových her. Přesto se Andrew Paradise v konferenčním hovoru nezdál být touto příležitostí příliš nadšený. Nezvykle totiž hrál na jistotu a upozornil, že snaha jeho společnosti o cloudové hraní je ve fázi neveřejného beta testování tří her, takže je zřejmě „opravdu ještě brzy mluvit o chování uživatelů“.Pokud se Paradise nezdá být příliš nadšený z toho, že se společnost pouští do cloudových her, proč by se o to měli zajímat ostatní akcionáři?Zdroj: PexelsBudoucnost společnosti Skillz by mohla být v cloudových hrách, ale investoři by měli vidět, že se jim společnost věnuje agresivně a s nadšením. Ani to by však nestačilo, protože společnost Skillz by také musela prokázat, že hraní v cloudu jí může výrazně pomoci na cestě k ziskovosti.Když už jsme u toho, Paradise může opakovat téma „přechodu k ziskovému růstu“, ale jak se říká, čísla nelžou. Dokud se Skillz skutečně nevydá směrem k ziskovosti – nemluvě o tom, že se tam skutečně dostane -, měli by investoři hledat zisky na herním trhu jinde.