V prvním čtvrtletí roku 2022 vykázala společnost tržby ve výši 660 milionů USD, což je o 43,5 % více než v předchozím roce. A upravený zisk na akcii ve výši 2,05 USD, který vzrostl z 1,49 USD v 1. čtvrtletí 2021, překonal odhady Wall Street.
Ačkoli společnost nevykazuje žádné známky zpomalení, zejména v nejistém ekonomickém prostředí, ve kterém se dnes nacházíme, akcie se od poloviny listopadu propadly o 67 %. Od 13. května se akcie Crocs prodávají za směšně nízký poměr ceny k zisku, který je jen o málo vyšší než pět.
Měli by investoři koupit tyto akcie obuvi, jejichž cena klesá?
Dokonalá kombinace růstu a hodnoty
Crocs těžil z výrazného zvýšení poptávky po celou dobu pandemie a nezdá se, že by se tato dynamika zpomalovala. Zatímco mnoho vítězů pandemie zaznamenává v důsledku obnovení ekonomiky zpomalení růstu, zákazníci společnosti Crocs stále touží po šíleně populárních pěnových dřevácích.

Podle průzkumu společnosti Piper Sandler z jara 2022 Taking Stock With Teens je nyní Crocs šestou nejoblíbenější značkou obuvi u generace Z, což je o dvě místa více než loni. Ještě působivější je, že nedávno získaná společnost HeyDude je v první desítce již dva průzkumy po sobě. A přestože v minulosti značka Crocs střídavě upadala do přízně zákazníků, její nedávný úspěch naznačuje, že je připravena zůstat relevantní ještě nějakou dobu.
Marketingová strategie společnosti se například zaměřuje na sledování kulturních trendů. Společnost Crocs spolupracuje s velkými celebritami, jako jsou Justin Bieber a Bad Bunny, a dalšími spotřebitelskými značkami, jako jsou Hidden Valley Ranch a Balenciaga, na návrzích a spolupráci. Různá uvedení výrobků na trh se často rychle vyprodají.
Obchodní výsledky jsou tak dobré, že vedení v čele s generálním ředitelem Andrewem Reesem zvýšilo celoroční výhled na rok 2022. Společnost Crocs nyní očekává meziroční nárůst tržeb o více než 50 % na 3,5 miliardy dolarů, přičemž jako hlavní faktor zlepšení výhledu uvádí silnou poptávku.

A pokud se podíváme ještě dále, společnost Crocs plánuje do roku 2026 dosáhnout ročních tržeb ve výši 6 miliard dolarů, včetně 1 miliardy dolarů od společnosti HeyDude. K dosažení tohoto cíle se bude vedení společnosti nadále opírat o kreativní marketingovou strategii, zvýší digitální tržby na 50 % společnosti a čtyřnásobně zvýší prodej sandálů, aby se diverzifikoval od pěnových dřeváků.
Asie bude navíc důležitou součástí budoucích růstových plánů společnosti Crocs. Do roku 2026 plánuje firma generovat 25 % celkového prodeje z tohoto kontinentu. Čína, druhý největší trh s obuví na světě, by mohla do pěti let představovat 10 % celkových tržeb společnosti Crocs. Společnost má před sebou ještě spoustu cesty, jak se stát ještě významnější na globální scéně.
Akcie vynikajících podniků, které si vedou pozoruhodně dobře, jsou v tomto bouřlivém tržním prostředí stále drceny. Ani Crocs nebyl ušetřen, protože se letos propadl o 55 %. Vypadá to však jako mimořádně vzácná příležitost pro investory, kteří hledají jak výjimečnou hodnotu, tak neuvěřitelný růst.
Chcete využít této příležitosti?
Zanechte svůj telefon a email a budete kontaktováni licencovanými odborníky



























