Jeden z analytiků říká, že ví o lepší příležitosti v EV, než je Tesla
Tesla je možná první jméno, které vás napadne, když přijde řeč na elektromobily, ale analytik Richard Windsor říká, že existují mnohem efektivnější způsoby, jak se v tomto odvětví angažovat.
Windsor říká, že cenu akcií Tesly čekají další výkyvy – a investorům nezbývá než akceptovat Muska jako nevyhnutelný zdroj těchto výkyvů.
Přichází poté, co generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk minulý měsíc prohlásil, že má „super špatný pocit“ z ekonomiky, a oznámil plány na snížení počtu zaměstnanců společnosti o přibližně 10 %. Jeho e-mail přišel uprostřed rostoucího sboru varování ze strany vedoucích představitelů společností, že recese je na obzoru.
„Chápu Muskovy komentáře tak, že: Mám obavy z inflace. Mám obavy o poptávku po vozidlech, protože lidé mají méně peněz na utrácení. A myslím si, že to možná bylo zdrojem sdělení. Myslím, že se to týkalo spíše fundamentů a ne tolik ceny akcií, vzhledem k tomu, jak volatilní ta cena akcií už nějakou dobu je,“ řekl CNBC Windsor, zakladatel výzkumné společnosti Radio Free Mobile.
Zdroj: Getty Images
Akcie společnosti Tesla se v letošním roce propadly o více než 40 %, protože investoři se obracejí od růstových akcií k hodnotovým jménům, protože se projevila pravděpodobnost prudkého cyklu zvyšování sazeb – což činí budoucí zisky růstových akcií méně atraktivními.
Na akcie měly vliv také odstávky Covid-19, které ovlivnily výrobu v Číně, narušení dodavatelského řetězce a nejistota kolem Muskova převzetí Twitteru.
Dalším faktorem volatility je podle Windsora ocenění společnosti Tesla ve srovnání s jejími konkurenty.
„Pokud porovnáte její ocenění s ostatními výrobci automobilů, nedává to žádný fundamentální smysl, pokud se podíváte na předpoklady, které musíte získat, abyste odůvodnili cenu akcií Tesly. Když to máte, je to spíše o narativu, který řídí akcie, což je opět součástí volatility,“ řekl.
Získání expozice vůči elektromobilům Není to jen Tesla, od které se Windsor vyhýbá expozici vůči elektromobilům – automobilovému sektoru se vyhýbá úplně.
Zdroj: Getty Images
Domnívá se, že tradiční výrobci automobilů nabízejí „téměř zanedbatelnou“ expozici vůči tomuto sektoru v jakémkoli „racionálním investičním horizontu do pěti let“.
„Místo toho nabízejí expozici vůči poptávce po benzinových vozidlech, která bude záviset na makroekonomických faktorech. Analytici nevycházejí z fundamentů, ale spíše z narativu, který je dobrý jen do té doby, dokud se udrží sentiment,“ řekl Windsor v samostatném rozhovoru pro CNBC Pro.
„Proto pokud chcete expozici vůči základním faktorům elektrických vozidel v pětiletém horizontu, tradiční automobilky nenabízejí významnou expozici, a proto by se o nich nemělo uvažovat.“
Nejlepší volba Windsor místo toho jako nejlepší volbu pro expozici na EV uvádí kalifornského výrobce polovodičových lidarů Ouster, který má podle něj „na rozdíl od téměř všech svých kolegů reálné příjmy“.
Zdroj: Getty Images
Lidar – což je zkratka pro light detection and ranging – je senzorová technologie, která umožňuje mapovat okolí automobilu. Uplatňuje se v částečně nebo zcela autonomních vozidlech.
Využití lidaru však nyní proniká i do běžných vozidel, kde se uplatňuje v běžných bezpečnostních prvcích, jako je asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo automatické nouzové brzdění.
Akcie společnosti Ouster uzavíraly 10. června na hodnotě přibližně 1,82 USD, ale Windsor uvedl, že je „velmi spokojený“ s držením akcií, dokud nedosáhnou alespoň 8,50 USD za akcii – to je více než 400 % oproti současné úrovni.
Windsor říká, že cenu akcií Tesly čekají další výkyvy – a investorům nezbývá než akceptovat Muska jako nevyhnutelný zdroj těchto výkyvů.Přichází poté, co generální ředitel společnosti Tesla Elon Musk minulý měsíc prohlásil, že má „super špatný pocit“ z ekonomiky, a oznámil plány na snížení počtu zaměstnanců společnosti o přibližně 10 %. Jeho e-mail přišel uprostřed rostoucího sboru varování ze strany vedoucích představitelů společností, že recese je na obzoru.„Chápu Muskovy komentáře tak, že: Mám obavy z inflace. Mám obavy o poptávku po vozidlech, protože lidé mají méně peněz na utrácení. A myslím si, že to možná bylo zdrojem sdělení. Myslím, že se to týkalo spíše fundamentů a ne tolik ceny akcií, vzhledem k tomu, jak volatilní ta cena akcií už nějakou dobu je,“ řekl CNBC Windsor, zakladatel výzkumné společnosti Radio Free Mobile.Zdroj: Getty ImagesAkcie společnosti Tesla se v letošním roce propadly o více než 40 %, protože investoři se obracejí od růstových akcií k hodnotovým jménům, protože se projevila pravděpodobnost prudkého cyklu zvyšování sazeb – což činí budoucí zisky růstových akcií méně atraktivními.Na akcie měly vliv také odstávky Covid-19, které ovlivnily výrobu v Číně, narušení dodavatelského řetězce a nejistota kolem Muskova převzetí Twitteru.Chcete využít této příležitosti?Dalším faktorem volatility je podle Windsora ocenění společnosti Tesla ve srovnání s jejími konkurenty.„Pokud porovnáte její ocenění s ostatními výrobci automobilů, nedává to žádný fundamentální smysl, pokud se podíváte na předpoklady, které musíte získat, abyste odůvodnili cenu akcií Tesly. Když to máte, je to spíše o narativu, který řídí akcie, což je opět součástí volatility,“ řekl.Získání expozice vůči elektromobilůmNení to jen Tesla, od které se Windsor vyhýbá expozici vůči elektromobilům – automobilovému sektoru se vyhýbá úplně.Zdroj: Getty ImagesDomnívá se, že tradiční výrobci automobilů nabízejí „téměř zanedbatelnou“ expozici vůči tomuto sektoru v jakémkoli „racionálním investičním horizontu do pěti let“.„Místo toho nabízejí expozici vůči poptávce po benzinových vozidlech, která bude záviset na makroekonomických faktorech. Analytici nevycházejí z fundamentů, ale spíše z narativu, který je dobrý jen do té doby, dokud se udrží sentiment,“ řekl Windsor v samostatném rozhovoru pro CNBC Pro.„Proto pokud chcete expozici vůči základním faktorům elektrických vozidel v pětiletém horizontu, tradiční automobilky nenabízejí významnou expozici, a proto by se o nich nemělo uvažovat.“Nejlepší volbaWindsor místo toho jako nejlepší volbu pro expozici na EV uvádí kalifornského výrobce polovodičových lidarů Ouster, který má podle něj „na rozdíl od téměř všech svých kolegů reálné příjmy“.Zdroj: Getty ImagesLidar – což je zkratka pro light detection and ranging – je senzorová technologie, která umožňuje mapovat okolí automobilu. Uplatňuje se v částečně nebo zcela autonomních vozidlech.Využití lidaru však nyní proniká i do běžných vozidel, kde se uplatňuje v běžných bezpečnostních prvcích, jako je asistent pro jízdu v jízdním pruhu nebo automatické nouzové brzdění.Akcie společnosti Ouster uzavíraly 10. června na hodnotě přibližně 1,82 USD, ale Windsor uvedl, že je „velmi spokojený“ s držením akcií, dokud nedosáhnou alespoň 8,50 USD za akcii – to je více než 400 % oproti současné úrovni.
Během technologického boomu, který definoval druhou dekádu tohoto století, byla uniformou Silicon Valley obyčejná mikina s kapucí. Tento symbol ležérnosti...