Jsou akcie The Trade Desk po ohromujícím obratu vhodným nákupem?
Akcie společnosti The Trade Desk (TTD) ve středu nejprve oslabily a v předobchodní fázi klesly až o 8 % poté, co společnost zveřejnila své čtvrtletní finanční výsledky.
Propad ceny akcií však trval jen krátce a akcie The Trade Desk se rychle zotavily a krátce se pohybovaly v kladných číslech.
Wall Street měla od specialisty na programatickou reklamu vysoká očekávání a společnost překonala laťku nastavenou investory. Co tedy způsobilo počáteční pokles a proč se akcie tak rychle zotavily?
Prudce rostoucí náklady?
Za první čtvrtletí společnost Trade Desk vykázala tržby ve výši 315 milionů dolarů, což představuje meziroční nárůst o 43 %, který se zrychlil z loňského 37% růstu. Společnost dosáhla upraveného zisku na akcii (EPS) ve výši 0,21 USD, což představuje meziroční nárůst o 50 %. To stačilo k překonání konsensuálních odhadů analytiků, kteří očekávali tržby 304,7 milionu USD a upravený zisk na akcii ve výši 0,15 USD.
Zdroj: Unsplash
Investoři se však zřejmě soustředili na výsledek hospodaření, který – na základě principů GAAP – znamenal ztrátu na akcii ve výši 0,03 USD, což je méně než zisk ve výši 0,05 USD v předchozím čtvrtletí. Na vině byl masivní nárůst všeobecných a administrativních nákladů společnosti The Trade Desk, které vzrostly na 125,8 milionu USD, což představuje 143% nárůst, a stály za celou čistou ztrátou společnosti.
To investory zpočátku zarazilo, protože ve většině případů by to byl důvod k obavám. Ti, kteří se však ponořili hlouběji, zjistili, že situace není tak špatná, jak se na první pohled zdálo. Ve skutečnosti The Trade Desk telegrafoval, že se to blíží.
Během únorového hovoru s analytiky o výsledcích za čtvrté čtvrtletí finanční ředitel Blake Grayson podrobně popsal, co se chystá (zvýraznění je moje):
V roce 2022 očekáváme, že naše odměny vázané na akcie vzrostou oproti běžnému běhu … a to díky nákladům na odměny vázané na akcie ve výši přibližně 265 milionů USD, které očekáváme, že zahrneme v roce 2022 v souvislosti s odměnou za dlouhodobý výkon generálního ředitele.
Generální ředitel Jeff Green zakončil loňský rok skvělým způsobem, když dosáhl určitých referenčních hodnot, které vedly k vyplacení zhruba 616 milionů dolarů ve formě odměn na základě akcií. Tato částka bude vyplacena během následujících čtyř let, přičemž část z ní bude splatná v roce 2022.
Zdroj: Unsplash
V hovoru k výsledkům za první čtvrtletí Grayson potvrdil, že bez započtení odměn za akcie dosáhly provozní náklady 207 milionů dolarů, což je o 30 % více než v předchozím roce a je to o něco méně než růst tržeb společnosti The Trade Desk.
Je akcie vhodná k nákupu?
Nehledě na lepší než očekávané výsledky existuje spousta důvodů, proč se na společnost The Trade Desk dívat pozitivně. V loňském roce společnost debutovala se Solimarem, nejnovější verzí své platformy pro nákup digitální reklamy, která umožňuje marketérům využívat obchodní cíle k dosažení výsledků a integrovat jejich vlastní data první strany ke zlepšení cílené reklamy.
Společnost The Trade Desk neusnula na vavřínech a právě uvedla na trh službu OpenPath, která klientům poskytuje přímý přístup k reklamnímu inventáři prémiových vydavatelů, čímž se vyhýbá „zazděným zahradám“, jako je Google od společnosti Alphabet.
Zdroj: Unsplash
A konečně, společnost The Trade Desk sleduje obrovskou příležitost. Očekává se, že jeho celkový oslovitelný trh ve výši 750 miliard dolarů se v příštích několika letech vyšplhá na zhruba 1 bilion dolarů. Jako nejrychleji rostoucí hráč na trhu programatické reklamy má společnost dobrou pozici k tomu, aby z této příležitosti získala více než svůj podíl.
Společnost Trade Desk je lídrem v oboru a pokračující převratnou silou v oblasti reklamních technologií, její akcie se však v současnosti obchodují zhruba o 60 % levněji než nedávno. To z ní dělá nákupní titul a jednu z mých nejpřesvědčivějších akcií.
Propad ceny akcií však trval jen krátce a akcie The Trade Desk se rychle zotavily a krátce se pohybovaly v kladných číslech.Wall Street měla od specialisty na programatickou reklamu vysoká očekávání a společnost překonala laťku nastavenou investory. Co tedy způsobilo počáteční pokles a proč se akcie tak rychle zotavily?Za první čtvrtletí společnost Trade Desk vykázala tržby ve výši 315 milionů dolarů, což představuje meziroční nárůst o 43 %, který se zrychlil z loňského 37% růstu. Společnost dosáhla upraveného zisku na akcii ve výši 0,21 USD, což představuje meziroční nárůst o 50 %. To stačilo k překonání konsensuálních odhadů analytiků, kteří očekávali tržby 304,7 milionu USD a upravený zisk na akcii ve výši 0,15 USD.Zdroj: UnsplashInvestoři se však zřejmě soustředili na výsledek hospodaření, který – na základě principů GAAP – znamenal ztrátu na akcii ve výši 0,03 USD, což je méně než zisk ve výši 0,05 USD v předchozím čtvrtletí. Na vině byl masivní nárůst všeobecných a administrativních nákladů společnosti The Trade Desk, které vzrostly na 125,8 milionu USD, což představuje 143% nárůst, a stály za celou čistou ztrátou společnosti.To investory zpočátku zarazilo, protože ve většině případů by to byl důvod k obavám. Ti, kteří se však ponořili hlouběji, zjistili, že situace není tak špatná, jak se na první pohled zdálo. Ve skutečnosti The Trade Desk telegrafoval, že se to blíží.Chcete využít této příležitosti?Během únorového hovoru s analytiky o výsledcích za čtvrté čtvrtletí finanční ředitel Blake Grayson podrobně popsal, co se chystá :V roce 2022 očekáváme, že naše odměny vázané na akcie vzrostou oproti běžnému běhu … a to díky nákladům na odměny vázané na akcie ve výši přibližně 265 milionů USD, které očekáváme, že zahrneme v roce 2022 v souvislosti s odměnou za dlouhodobý výkon generálního ředitele.Generální ředitel Jeff Green zakončil loňský rok skvělým způsobem, když dosáhl určitých referenčních hodnot, které vedly k vyplacení zhruba 616 milionů dolarů ve formě odměn na základě akcií. Tato částka bude vyplacena během následujících čtyř let, přičemž část z ní bude splatná v roce 2022.Zdroj: UnsplashV hovoru k výsledkům za první čtvrtletí Grayson potvrdil, že bez započtení odměn za akcie dosáhly provozní náklady 207 milionů dolarů, což je o 30 % více než v předchozím roce a je to o něco méně než růst tržeb společnosti The Trade Desk.Nehledě na lepší než očekávané výsledky existuje spousta důvodů, proč se na společnost The Trade Desk dívat pozitivně. V loňském roce společnost debutovala se Solimarem, nejnovější verzí své platformy pro nákup digitální reklamy, která umožňuje marketérům využívat obchodní cíle k dosažení výsledků a integrovat jejich vlastní data první strany ke zlepšení cílené reklamy.Společnost The Trade Desk neusnula na vavřínech a právě uvedla na trh službu OpenPath, která klientům poskytuje přímý přístup k reklamnímu inventáři prémiových vydavatelů, čímž se vyhýbá „zazděným zahradám“, jako je Google od společnosti Alphabet.Zdroj: UnsplashA konečně, společnost The Trade Desk sleduje obrovskou příležitost. Očekává se, že jeho celkový oslovitelný trh ve výši 750 miliard dolarů se v příštích několika letech vyšplhá na zhruba 1 bilion dolarů. Jako nejrychleji rostoucí hráč na trhu programatické reklamy má společnost dobrou pozici k tomu, aby z této příležitosti získala více než svůj podíl.Společnost Trade Desk je lídrem v oboru a pokračující převratnou silou v oblasti reklamních technologií, její akcie se však v současnosti obchodují zhruba o 60 % levněji než nedávno. To z ní dělá nákupní titul a jednu z mých nejpřesvědčivějších akcií.