Můžete ospravedlnit nákup akcií Amazonu z tohoto 1 důvodu?
Většina spotřebitelů zná giganta v oblasti elektronického obchodu Amazon.com (AMZN) díky jeho online nakupování, které jim denně připomínají dodávky společnosti, jež se prohánějí po okolí a doručují balíčky.
Elektronický obchod je rozumnou investiční tezí pro nákup akcií; má zhruba 41% podíl na trhu online nakupování ve Spojených státech. Její obrovská velikost a hloubka operací, včetně logistiky a členství v Prime, odemykají skvělé zákaznické výhody, které ji činí tvrdou konkurencí. Mohl by však existovat lepší důvod, proč vlastnit Amazon – důvod, který by mohl být jeho budoucností – protože akcie se nacházejí blízko nejnižší ceny za poslední rok.
AWS vykazuje silný růst
Celkový růst společnosti je stále do značné míry dán elektronickým obchodem v Severní Americe, který představuje 60 % obratu společnosti Amazon za posledních 12 měsíců. Tento segment v poslední době zpomalil, když v prvním čtvrtletí roku 2022 meziročně rostl jen o 8 % a v předchozím čtvrtletí o 9 % oproti 40 % ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020. Během COVID-19 zažívaly online nákupy boom, takže zpomalení je pravděpodobně důsledkem obtížného srovnání s prudkým růstem v předchozím roce.
Zdroj: Gettyimages
Na druhé straně společnost Amazon Web Services, která poskytuje důležitou infrastrukturu pro cloud computing, stále vykazuje silnou dynamiku. V tomto segmentu vzrostly tržby v 1. čtvrtletí 2022 meziročně o 37 % a v předchozím čtvrtletí (4. čtvrtletí 2021) o 40 %. Segment se postupně rozrostl na pozoruhodnou část podnikání společnosti Amazon, ale stále tvoří jen 14 % tržeb za sledovaných 12 měsíců, což je 67 miliard USD.
Podle společnosti Statista je Amazon lídrem na trhu globálních služeb cloudové infrastruktury s odhadovaným podílem 33 %. Tento podíl zůstává relativně stabilní, zhruba na stejné úrovni jako 32% podíl ve 4. čtvrtletí roku 2017. Růst AWS je naopak výsledkem celkové, pokračující migrace firem z lokálních počítačů do cloudu.
Prostor pro rozšíření v budoucích letech
Výzkumná společnost MarketsandMarkets odhaduje, že celosvětový trh s cloud computingem měl v roce 2021 hodnotu 445 miliard dolarů a do roku 2026 by mohl vzrůst na 947 miliard dolarů, což představuje roční míru růstu 16 %.
Investoři budou chtít sledovat, jak se Amazon ubrání konkurenci významných konkurentů, jako jsou Alphabet a Microsoft, kteří dohromady představují dalších 31 % trhu. Amazon by mohl těžit z dalších segmentů podnikání, které by mohl využít k tomu, aby pomohl přidat hodnotu svým zákazníkům AWS nebo je motivoval k využívání AWS oproti konkurenci. Amazon má například rostoucí reklamní byznys, který v prvním čtvrtletí roku 2022 vydělal téměř 8 miliard dolarů. Nabídka zvýhodněných cen reklamy pro své zákazníky AWS, podobně jako láká zákazníky na nákupní službu Prime se streamovaným videem a dalšími výhodami, by mohla společnosti nabídnout jednu z pák, za kterou by mohla pomoci ochránit svůj podíl na trhu.
Segment je velmi ziskový
Segment AWS je nejziskovějším podnikem společnosti Amazon, což je pro investory důležitý poznatek. Za poslední čtyři čtvrtletí vygeneroval Amazon provozní zisk 19,7 miliardy dolarů, ale samotný segment AWS za stejná čtyři čtvrtletí vygeneroval 20,9 miliardy dolarů.
Jinak řečeno, celá obchodní činnost společnosti Amazon mimo AWS v uplynulém roce prodělávala. AWS vytvořil veškerý provozní příjem společnosti Amazon!
Zdroj: Shutterstock
Z nějakého důvodu se však mnoho investorů při hodnocení podnikání společnosti Amazon zaměřuje na elektronický obchod. Je načase se z toho vymanit a začít věnovat pozornost AWS. Segment cloudu by se mohl časem stát ještě důležitějším, pokud bude AWS nadále růst, generovat vyšší procento celkových příjmů Amazonu a dále se stane základním kamenem pro to, jak společnost generuje zisky. Investoři by mohli získat skvělý vstupní bod k vynikající dlouhodobé investici do Amazonu, pokud se AWS bude i nadále dařit, zatímco cena akcií bude klesat.
Elektronický obchod je rozumnou investiční tezí pro nákup akcií; má zhruba 41% podíl na trhu online nakupování ve Spojených státech. Její obrovská velikost a hloubka operací, včetně logistiky a členství v Prime, odemykají skvělé zákaznické výhody, které ji činí tvrdou konkurencí. Mohl by však existovat lepší důvod, proč vlastnit Amazon – důvod, který by mohl být jeho budoucností – protože akcie se nacházejí blízko nejnižší ceny za poslední rok.Celkový růst společnosti je stále do značné míry dán elektronickým obchodem v Severní Americe, který představuje 60 % obratu společnosti Amazon za posledních 12 měsíců. Tento segment v poslední době zpomalil, když v prvním čtvrtletí roku 2022 meziročně rostl jen o 8 % a v předchozím čtvrtletí o 9 % oproti 40 % ve čtvrtém čtvrtletí roku 2020. Během COVID-19 zažívaly online nákupy boom, takže zpomalení je pravděpodobně důsledkem obtížného srovnání s prudkým růstem v předchozím roce.Zdroj: GettyimagesNa druhé straně společnost Amazon Web Services, která poskytuje důležitou infrastrukturu pro cloud computing, stále vykazuje silnou dynamiku. V tomto segmentu vzrostly tržby v 1. čtvrtletí 2022 meziročně o 37 % a v předchozím čtvrtletí o 40 %. Segment se postupně rozrostl na pozoruhodnou část podnikání společnosti Amazon, ale stále tvoří jen 14 % tržeb za sledovaných 12 měsíců, což je 67 miliard USD.Podle společnosti Statista je Amazon lídrem na trhu globálních služeb cloudové infrastruktury s odhadovaným podílem 33 %. Tento podíl zůstává relativně stabilní, zhruba na stejné úrovni jako 32% podíl ve 4. čtvrtletí roku 2017. Růst AWS je naopak výsledkem celkové, pokračující migrace firem z lokálních počítačů do cloudu.Výzkumná společnost MarketsandMarkets odhaduje, že celosvětový trh s cloud computingem měl v roce 2021 hodnotu 445 miliard dolarů a do roku 2026 by mohl vzrůst na 947 miliard dolarů, což představuje roční míru růstu 16 %.Chcete využít této příležitosti?Zdroj: ShutterstockInvestoři budou chtít sledovat, jak se Amazon ubrání konkurenci významných konkurentů, jako jsou Alphabet a Microsoft, kteří dohromady představují dalších 31 % trhu. Amazon by mohl těžit z dalších segmentů podnikání, které by mohl využít k tomu, aby pomohl přidat hodnotu svým zákazníkům AWS nebo je motivoval k využívání AWS oproti konkurenci. Amazon má například rostoucí reklamní byznys, který v prvním čtvrtletí roku 2022 vydělal téměř 8 miliard dolarů. Nabídka zvýhodněných cen reklamy pro své zákazníky AWS, podobně jako láká zákazníky na nákupní službu Prime se streamovaným videem a dalšími výhodami, by mohla společnosti nabídnout jednu z pák, za kterou by mohla pomoci ochránit svůj podíl na trhu.Segment AWS je nejziskovějším podnikem společnosti Amazon, což je pro investory důležitý poznatek. Za poslední čtyři čtvrtletí vygeneroval Amazon provozní zisk 19,7 miliardy dolarů, ale samotný segment AWS za stejná čtyři čtvrtletí vygeneroval 20,9 miliardy dolarů.Jinak řečeno, celá obchodní činnost společnosti Amazon mimo AWS v uplynulém roce prodělávala. AWS vytvořil veškerý provozní příjem společnosti Amazon! Zdroj: ShutterstockZ nějakého důvodu se však mnoho investorů při hodnocení podnikání společnosti Amazon zaměřuje na elektronický obchod. Je načase se z toho vymanit a začít věnovat pozornost AWS. Segment cloudu by se mohl časem stát ještě důležitějším, pokud bude AWS nadále růst, generovat vyšší procento celkových příjmů Amazonu a dále se stane základním kamenem pro to, jak společnost generuje zisky. Investoři by mohli získat skvělý vstupní bod k vynikající dlouhodobé investici do Amazonu, pokud se AWS bude i nadále dařit, zatímco cena akcií bude klesat.