Akcie NIO vzrostly o 44 % oproti svému nedávnému minimu, kterého dosáhly před 10 dny.
Velká část nadšení investorů pro akcie NIO pravděpodobně pramení ze zmírnění čínských omezení Covid-19 a problémů s dodavatelským řetězcem, jakož i ze zprávy z tohoto týdne, že Čína podnikne kroky na podporu svého výrobního průmyslu.
Zde by však měla převládnout jasná mysl, protože problémy s poptávkou by mohly brzdit jakýkoli růst akcií NIO.
Akcie čínských výrobců elektromobilů, včetně akcií NIO, tento týden vzrostly díky zprávě, že čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií údajně plánuje zavést „mimořádnou růstovou politiku“ na podporu výrobního průmyslu v zemi.
Velká část poklesu akcií čínských výrobců elektromobilů v uplynulém roce byla způsobena obavami ohledně dodavatelského řetězce. V poslední době však došlo k posunu v ekonomice a automobilový sektor se potýká s problémy na straně poptávky.
Podstatu mému tvrzení dodává nedávné prohlášení výkonného ředitele společnosti OL USA Alana Baera: „Některá odvětví předpovídají snížení nákupních objednávek o 20 až 30 %, zatímco jiná nevidí žádné přerušení toku objednávek. Celkově se zdá, že riziko je spíše na straně poklesu. Zdá se, že pokles souvisí s ekonomickou nejistotou, nikoli s migrací provozů z Číny.“
Je snadné pochopit, proč některé společnosti usilují o snížení zásob, a já své tvrzení opírám o hospodářskou politiku a také o vzájemné vazby v rámci naší globální ekonomiky. Abych to upřesnil, rád bych jako referenční bod použil výnosovou křivku amerických státních dluhopisů. Křivka naznačuje, že úrokové sazby budou v příštích dvou letech růst, což následně v dohledné budoucnosti sníží kupní sílu běžného spotřebitele.
Chcete využít této příležitosti?
Jak se snižování kupní síly v USA týká Číny a akcií NIO?
Navzdory rychlé industrializaci zůstává Čína exportní zemí závislou na zahraničních spotřebitelích. Čínský hrubý domácí produkt na obyvatele tak bude pravděpodobně ustupovat vždy, když oblasti jako Spojené státy a eurozóna zažijí hospodářský pokles. Navíc prodeje zboží dlouhodobé spotřeby mají tendenci klesat vždy, když se snižuje kupní síla spotřebitelů.
Ztráta společnosti Nio se v prvním čtvrtletí prohloubila
Společnost Nio dosáhla lepších než očekávaných příjmů a zisku, když začátkem tohoto měsíce oznámila výsledky za první čtvrtletí. Zatímco však tržby meziročně vzrostly o 24 % na 1,56 miliardy dolarů, ztráta ve výši 281,2 milionu dolarů byla mnohem vyšší než ztráta ve výši 68,8 milionu dolarů v předchozím roce.
Dodávky společnosti Nio byly zasaženy odstávkami v Číně souvisejícími s koronavirem, takže v dubnu společnost dodala pouze 5 074 elektromobilů a v květnu 7 024.
Výhled společnosti Nio také zklamal ulici. Vedení společnosti uvedlo, že očekává tržby za druhé čtvrtletí v rozmezí 1,47 až 1,59 miliardy USD. Analytici očekávali 1,74 miliardy dolarů.
Přetrvávajícím problémem jsou hrubé marže společnosti NIO, které v prvním čtvrtletí klesly na 14,6 % z 19,5 % v předchozím roce.
Na základě různých údajů vidím společnost, která nevykazuje cestu k úsporám z rozsahu, takže ji v tomto náročném ekonomickém období čeká náročný výstup.
Kromě toho návratnost investovaného kapitálu (ROIC) společnosti NIO ve výši -29,47 % naznačuje, že se snaží získat další podíl na trhu, aniž by podhodnotila ceny svých vozidel na trhu.
Nejnovější prudký růst akcií NIO pravděpodobně není opodstatněný. Akcie jsou silně nadhodnocené, obchodují se za téměř šestinásobek tržeb a více než 120násobek cash flow.
Akcie NIO je vhodné prodat.
Akcie NIO vzrostly o 44 % oproti svému nedávnému minimu, kterého dosáhly před 10 dny.Velká část nadšení investorů pro akcie NIO pravděpodobně pramení ze zmírnění čínských omezení Covid-19 a problémů s dodavatelským řetězcem, jakož i ze zprávy z tohoto týdne, že Čína podnikne kroky na podporu svého výrobního průmyslu.Zde by však měla převládnout jasná mysl, protože problémy s poptávkou by mohly brzdit jakýkoli růst akcií NIO.Akcie čínských výrobců elektromobilů, včetně akcií NIO, tento týden vzrostly díky zprávě, že čínské ministerstvo průmyslu a informačních technologií údajně plánuje zavést „mimořádnou růstovou politiku“ na podporu výrobního průmyslu v zemi.Velká část poklesu akcií čínských výrobců elektromobilů v uplynulém roce byla způsobena obavami ohledně dodavatelského řetězce. V poslední době však došlo k posunu v ekonomice a automobilový sektor se potýká s problémy na straně poptávky.Podstatu mému tvrzení dodává nedávné prohlášení výkonného ředitele společnosti OL USA Alana Baera: „Některá odvětví předpovídají snížení nákupních objednávek o 20 až 30 %, zatímco jiná nevidí žádné přerušení toku objednávek. Celkově se zdá, že riziko je spíše na straně poklesu. Zdá se, že pokles souvisí s ekonomickou nejistotou, nikoli s migrací provozů z Číny.“Je snadné pochopit, proč některé společnosti usilují o snížení zásob, a já své tvrzení opírám o hospodářskou politiku a také o vzájemné vazby v rámci naší globální ekonomiky. Abych to upřesnil, rád bych jako referenční bod použil výnosovou křivku amerických státních dluhopisů. Křivka naznačuje, že úrokové sazby budou v příštích dvou letech růst, což následně v dohledné budoucnosti sníží kupní sílu běžného spotřebitele.Chcete využít této příležitosti?Jak se snižování kupní síly v USA týká Číny a akcií NIO?Navzdory rychlé industrializaci zůstává Čína exportní zemí závislou na zahraničních spotřebitelích. Čínský hrubý domácí produkt na obyvatele tak bude pravděpodobně ustupovat vždy, když oblasti jako Spojené státy a eurozóna zažijí hospodářský pokles. Navíc prodeje zboží dlouhodobé spotřeby mají tendenci klesat vždy, když se snižuje kupní síla spotřebitelů.Ztráta společnosti Nio se v prvním čtvrtletí prohloubilaSpolečnost Nio dosáhla lepších než očekávaných příjmů a zisku, když začátkem tohoto měsíce oznámila výsledky za první čtvrtletí. Zatímco však tržby meziročně vzrostly o 24 % na 1,56 miliardy dolarů, ztráta ve výši 281,2 milionu dolarů byla mnohem vyšší než ztráta ve výši 68,8 milionu dolarů v předchozím roce.Dodávky společnosti Nio byly zasaženy odstávkami v Číně souvisejícími s koronavirem, takže v dubnu společnost dodala pouze 5 074 elektromobilů a v květnu 7 024.Výhled společnosti Nio také zklamal ulici. Vedení společnosti uvedlo, že očekává tržby za druhé čtvrtletí v rozmezí 1,47 až 1,59 miliardy USD. Analytici očekávali 1,74 miliardy dolarů.Přetrvávajícím problémem jsou hrubé marže společnosti NIO, které v prvním čtvrtletí klesly na 14,6 % z 19,5 % v předchozím roce.Na základě různých údajů vidím společnost, která nevykazuje cestu k úsporám z rozsahu, takže ji v tomto náročném ekonomickém období čeká náročný výstup.Kromě toho návratnost investovaného kapitálu společnosti NIO ve výši -29,47 % naznačuje, že se snaží získat další podíl na trhu, aniž by podhodnotila ceny svých vozidel na trhu.Nejnovější prudký růst akcií NIO pravděpodobně není opodstatněný. Akcie jsou silně nadhodnocené, obchodují se za téměř šestinásobek tržeb a více než 120násobek cash flow.Akcie NIO je vhodné prodat.