Akcie tohoto hudebního streamovacího giganta se za pět měsíců roku propadly o 53 % a na začátku 7. června se obchodovaly za 110 USD. Akcie SPOT jsou nyní 64 % pod svým 52týdenním maximem na úrovni 305,60 USD. Jen v dubnu se cena akcií propadla o 33 %, protože se zrychlil širší výprodej na trhu.
Zdroj: Canva
Částečně lze prudký pokles přičíst nedostatečnému zájmu investorů o vysoce ceněné technologické akcie na volatilním trhu. Pokles je však také způsoben rostoucími obavami z rostoucích investic společnosti do nehudebních podniků. Vzhledem k tomu, že se její akcie propadají níže, podíváme se na to, co švédského streamera zvuku trápí a co by mohlo být potřeba, aby se cena akcií opět vydala správným směrem.
Na konci dubna společnost Spotify oznámila výsledky za první čtvrtletí, které překonaly odhady Wall Street. Společnost se sídlem ve švédském Stockholmu oznámila, že v prvním čtvrtletí dosáhla tržeb ve výši 2,66 miliardy EUR (2,85 miliardy USD) a zisku 0,21 EUR na akcii (22 centů) na akcii.
Ačkoli hlavní čísla byla pozitivní, analytici a investoři pokračovali v prodeji akcií SPOT poté, co rozebrali celou zprávu o výsledcích a našli několik znepokojivých znaků. Velkým problémem jsou marže společnosti Spotify, které podle všeho stagnují. Hrubé marže v prvním čtvrtletí dosáhly 25,2 %, což je mírný pokles oproti 25,5 % v předchozím čtvrtletí.
Vedení společnosti Spotify však slíbilo, že zvýší hrubé marže až na 40 %, což je podle nich úroveň, která bude generovat konzistentní čistý zisk a peněžní tok. Analytici a investoři považují nedostatečný pokrok v oblasti marží za varovný signál.
Kromě toho příjmy společnosti Spotify z reklamy v prvním čtvrtletí poklesly, což vyvolává další obavy. Od ledna do března vzrostly příjmy z reklamy společnosti Spotify meziročně o 31 %. Společnost viní ze zpomalení růstu reklamy uzavření svých operací v Rusku v důsledku invaze této země na Ukrajinu.
Analytici však očekávají, že reklama bude tvořit větší část příjmů společnosti Spotify, zejména poté, co společnost od začátku pandemie v roce 2020 investovala 1 miliardu USD do nového obsahu podcastů. Očekává se, že podcasty přilákají nové dolary z reklamy. Pokračující pokles růstu příjmů z reklamy by mohl být pro Spotify a její akcie pohromou.
Zdroj: Canva
Nový obsah
Jak již bylo zmíněno, společnost Spotify se stále více věnuje novým podnikům, které nemusí být nutně v souladu s jejím hlavním byznysem v oblasti streamování hudby. Analytici se pozastavují nad množstvím peněz, které společnost investovala do podcastů.
Někteří také zpochybnili krok společnosti Spotify do oblasti audioknih prostřednictvím akvizice soukromé společnosti Findaway. A jiní pozorovatelé z oboru zůstali koulet očima nad zprávou, že Spotify experimentuje s nepřevoditelnými tokeny (NFT), často označovanými jako digitální umění a široce spojovanými s technologií blockchain a kryptoměnami.
Hlavní kritika spočívá v tom, že tyto nové investice odvádějí pozornost Spotify od její streamovací platformy založené na předplatném.
Pokud existuje nějaká dobrá zpráva týkající se Spotify, pak je to skutečnost, že společnost je i nadále globální jedničkou na trhu streamování audia se 422 miliony aktivních uživatelů měsíčně. V současné době se Spotify může pochlubit vedoucím 31% podílem na trhu, jak vyplývá z průzkumu MIDiA. To je více než dvojnásobek druhého místa společnosti Apple (NASDAQ:AAPL) Apple Music, která má 15 % podíl na celosvětovém odvětví v hodnotě 17 miliard dolarů.
Zdroj: Spotify.com
Akcie SPOT se navíc na současných úrovních zdají být extrémně levné. Poměr ceny k tržbám (P/S) společnosti se v současnosti pohybuje na úrovni 1,9násobku budoucích tržeb, což je méně než před rokem, kdy činil přibližně 5,4násobek. Průměrná akcie v indexu S&P 500 se obchoduje s násobkem P/S ve výši 2,6. Kombinace výrazně snížené ceny akcií a nízkého poměru P/S řadí společnost Spotify do podhodnocené oblasti.
Přestože existují důvody, proč si Spotify oblíbit a věřit v dlouhodobé vyhlídky společnosti, existují také důvody k obavám. Stagnující marže, zpomalující se růst reklamy a nesoustředěný obchodní plán jsou důvody, proč by investoři měli být u tohoto audio streameru opatrní. Společnost si sice udržuje vedoucí podíl na trhu, ale konkurence jen roste a konkurenti jsou stále inovativnější.
A přestože jsou akcie společnosti levné, nic nenasvědčuje tomu, že by již dosáhly svého dna. Další poklesy by mohly přijít. Z těchto důvodů by investoři měli se Spotify počkat a sledovat, zda společnost dokáže překonat současné problémy. Akcie SPOT není vhodné kupovat.
Akcie tohoto hudebního streamovacího giganta se za pět měsíců roku propadly o 53 % a na začátku 7. června se obchodovaly za 110 USD. Akcie SPOT jsou nyní 64 % pod svým 52týdenním maximem na úrovni 305,60 USD. Jen v dubnu se cena akcií propadla o 33 %, protože se zrychlil širší výprodej na trhu.Zdroj: CanvaČástečně lze prudký pokles přičíst nedostatečnému zájmu investorů o vysoce ceněné technologické akcie na volatilním trhu. Pokles je však také způsoben rostoucími obavami z rostoucích investic společnosti do nehudebních podniků. Vzhledem k tomu, že se její akcie propadají níže, podíváme se na to, co švédského streamera zvuku trápí a co by mohlo být potřeba, aby se cena akcií opět vydala správným směrem.Na konci dubna společnost Spotify oznámila výsledky za první čtvrtletí, které překonaly odhady Wall Street. Společnost se sídlem ve švédském Stockholmu oznámila, že v prvním čtvrtletí dosáhla tržeb ve výši 2,66 miliardy EUR a zisku 0,21 EUR na akcii na akcii.Ačkoli hlavní čísla byla pozitivní, analytici a investoři pokračovali v prodeji akcií SPOT poté, co rozebrali celou zprávu o výsledcích a našli několik znepokojivých znaků. Velkým problémem jsou marže společnosti Spotify, které podle všeho stagnují. Hrubé marže v prvním čtvrtletí dosáhly 25,2 %, což je mírný pokles oproti 25,5 % v předchozím čtvrtletí.Vedení společnosti Spotify však slíbilo, že zvýší hrubé marže až na 40 %, což je podle nich úroveň, která bude generovat konzistentní čistý zisk a peněžní tok. Analytici a investoři považují nedostatečný pokrok v oblasti marží za varovný signál.Kromě toho příjmy společnosti Spotify z reklamy v prvním čtvrtletí poklesly, což vyvolává další obavy. Od ledna do března vzrostly příjmy z reklamy společnosti Spotify meziročně o 31 %. Společnost viní ze zpomalení růstu reklamy uzavření svých operací v Rusku v důsledku invaze této země na Ukrajinu.Chcete využít této příležitosti?Analytici však očekávají, že reklama bude tvořit větší část příjmů společnosti Spotify, zejména poté, co společnost od začátku pandemie v roce 2020 investovala 1 miliardu USD do nového obsahu podcastů. Očekává se, že podcasty přilákají nové dolary z reklamy. Pokračující pokles růstu příjmů z reklamy by mohl být pro Spotify a její akcie pohromou.Zdroj: CanvaJak již bylo zmíněno, společnost Spotify se stále více věnuje novým podnikům, které nemusí být nutně v souladu s jejím hlavním byznysem v oblasti streamování hudby. Analytici se pozastavují nad množstvím peněz, které společnost investovala do podcastů.Někteří také zpochybnili krok společnosti Spotify do oblasti audioknih prostřednictvím akvizice soukromé společnosti Findaway. A jiní pozorovatelé z oboru zůstali koulet očima nad zprávou, že Spotify experimentuje s nepřevoditelnými tokeny , často označovanými jako digitální umění a široce spojovanými s technologií blockchain a kryptoměnami.Hlavní kritika spočívá v tom, že tyto nové investice odvádějí pozornost Spotify od její streamovací platformy založené na předplatném.Pokud existuje nějaká dobrá zpráva týkající se Spotify, pak je to skutečnost, že společnost je i nadále globální jedničkou na trhu streamování audia se 422 miliony aktivních uživatelů měsíčně. V současné době se Spotify může pochlubit vedoucím 31% podílem na trhu, jak vyplývá z průzkumu MIDiA. To je více než dvojnásobek druhého místa společnosti Apple Apple Music, která má 15 % podíl na celosvětovém odvětví v hodnotě 17 miliard dolarů.Zdroj: Spotify.comAkcie SPOT se navíc na současných úrovních zdají být extrémně levné. Poměr ceny k tržbám společnosti se v současnosti pohybuje na úrovni 1,9násobku budoucích tržeb, což je méně než před rokem, kdy činil přibližně 5,4násobek. Průměrná akcie v indexu S&P 500 se obchoduje s násobkem P/S ve výši 2,6. Kombinace výrazně snížené ceny akcií a nízkého poměru P/S řadí společnost Spotify do podhodnocené oblasti.Přestože existují důvody, proč si Spotify oblíbit a věřit v dlouhodobé vyhlídky společnosti, existují také důvody k obavám. Stagnující marže, zpomalující se růst reklamy a nesoustředěný obchodní plán jsou důvody, proč by investoři měli být u tohoto audio streameru opatrní. Společnost si sice udržuje vedoucí podíl na trhu, ale konkurence jen roste a konkurenti jsou stále inovativnější.A přestože jsou akcie společnosti levné, nic nenasvědčuje tomu, že by již dosáhly svého dna. Další poklesy by mohly přijít. Z těchto důvodů by investoři měli se Spotify počkat a sledovat, zda společnost dokáže překonat současné problémy. Akcie SPOT není vhodné kupovat.