Proč platforma Spotify představuje skvělou příležitost pro drobné investory?
Během mnoha let investování do akcií a psaní o nich jsem vyvinul metodu, která, jak věřím, může mnoha dlouhodobým drobným investorům umožnit dlouhodobě překonávat trh.
Konkrétně identifikace jmen, která jsou drasticky podhodnocená, protože trh se zaměřuje na negativní, relativně nedůležité údaje, je dobrý způsob, jak investovat se ziskem.
Domnívám se, že akcie společnosti Spotify (NYSE:SPOT) se v takové situaci nyní zřejmě nacházejí.
Les a stromy
Akcie SPOT se obchodují poblíž historického minima, přestože popularita podcastů rychle roste. Jako lídr v odvětví podcastů a držitel významné výhody prvního hráče v této oblasti má společnost Spotify velmi dobrou pozici, aby z tohoto trendu těžila.
Společnost Spotify navíc uvedla na trh působivý nový hardwarový produkt s velkým potenciálem a její příjmy rychle rostou.
Zdroj: Canva
Akcie se však propadly částečně proto, že Wall Street je zřejmě zkamenělá výhledem společnosti na 2. čtvrtletí, který počítá s provozní ztrátou za toto čtvrtletí. Svou roli v masivním ústupu akcií sehrály také negativní makroekonomické trendy.
Jak jsem však vysvětlil v předchozím sloupku, hlavní faktory, které stojí za ztrátou – zrychlené zvyšování počtu zaměstnanců a měnové výkyvy – se pravděpodobně ukážou jako dočasné. Jinými slovy, měnové změny pravděpodobně nebudou pro Spotify negativní příliš dlouho a společnost pravděpodobně nebude nadále zrychlovat nárůst počtu svých zaměstnanců. Důkazem pro toto tvrzení je skutečnost, že společnost v letošním roce stále očekává kladné volné peněžní toky.
Další informace o silných a pozitivních katalyzátorech společnosti Spotify Buzzsprout uvádí, že „v roce 2022 poslouchalo podcast 62 % populace starší 12 let“.
Výdaje na reklamu bývají založeny na počtu očí (nebo v tomto případě na počtu uší), které obsah přitahuje. Takže vzhledem k četným náznakům, že posluchačů podcastů společnosti Spotify je poměrně hodně a jejich počet roste, se domnívám, že její podnikání s podcasty je již nyní poměrně lukrativní a v dlouhodobém horizontu bude pravděpodobně mnohem ziskovější.
Za zmínku také stojí, jak jsem upozornil ve svém sloupku o akciích SPOT z 29. dubna, že v 1. čtvrtletí se „horní linie společnosti Spotify meziročně zvýšila o 24 % a její příjmy z reklamy meziročně vzrostly o 31 %… [A] společnost Spotify předpovídá, že její tržby za 2. čtvrtletí vzrostou na 2,8 miliardy eur, oproti 2,66 miliardy eur v 1. čtvrtletí.“
A co se týče hardwaru, Spotify představilo službu „Car Thing“. Můj kolega z InvestorPlace Joseph Nograles popsal tento produkt jako „displej do auta speciálně pro Spotify, který zrcadlí vše, co máte v telefonu“. Domnívám se, že kombinace hlasové podpory systému a umožnění uživatelům přidávat nové skladby a podcasty do svých playlistů by mohla velmi dobře umožnit, aby „Car Thing“ pozitivně posunul pozici Spotify.
Velký pokles akcií SPOT kvůli přehnaným obavám z provozní ztráty společnosti za 2. čtvrtletí a obavám z makroekonomických faktorů vytvořil skvělou příležitost k nákupu pro dlouhodobé růstové investory.
Konkrétně identifikace jmen, která jsou drasticky podhodnocená, protože trh se zaměřuje na negativní, relativně nedůležité údaje, je dobrý způsob, jak investovat se ziskem.Domnívám se, že akcie společnosti Spotify se v takové situaci nyní zřejmě nacházejí.Akcie SPOT se obchodují poblíž historického minima, přestože popularita podcastů rychle roste. Jako lídr v odvětví podcastů a držitel významné výhody prvního hráče v této oblasti má společnost Spotify velmi dobrou pozici, aby z tohoto trendu těžila.Společnost Spotify navíc uvedla na trh působivý nový hardwarový produkt s velkým potenciálem a její příjmy rychle rostou.Zdroj: CanvaAkcie se však propadly částečně proto, že Wall Street je zřejmě zkamenělá výhledem společnosti na 2. čtvrtletí, který počítá s provozní ztrátou za toto čtvrtletí. Svou roli v masivním ústupu akcií sehrály také negativní makroekonomické trendy.Chcete využít této příležitosti?Jak jsem však vysvětlil v předchozím sloupku, hlavní faktory, které stojí za ztrátou – zrychlené zvyšování počtu zaměstnanců a měnové výkyvy – se pravděpodobně ukážou jako dočasné. Jinými slovy, měnové změny pravděpodobně nebudou pro Spotify negativní příliš dlouho a společnost pravděpodobně nebude nadále zrychlovat nárůst počtu svých zaměstnanců. Důkazem pro toto tvrzení je skutečnost, že společnost v letošním roce stále očekává kladné volné peněžní toky.Další informace o silných a pozitivních katalyzátorech společnosti SpotifyBuzzsprout uvádí, že „v roce 2022 poslouchalo podcast 62 % populace starší 12 let“.Výdaje na reklamu bývají založeny na počtu očí , které obsah přitahuje. Takže vzhledem k četným náznakům, že posluchačů podcastů společnosti Spotify je poměrně hodně a jejich počet roste, se domnívám, že její podnikání s podcasty je již nyní poměrně lukrativní a v dlouhodobém horizontu bude pravděpodobně mnohem ziskovější.Za zmínku také stojí, jak jsem upozornil ve svém sloupku o akciích SPOT z 29. dubna, že v 1. čtvrtletí se „horní linie společnosti Spotify meziročně zvýšila o 24 % a její příjmy z reklamy meziročně vzrostly o 31 %… [A] společnost Spotify předpovídá, že její tržby za 2. čtvrtletí vzrostou na 2,8 miliardy eur, oproti 2,66 miliardy eur v 1. čtvrtletí.“A co se týče hardwaru, Spotify představilo službu „Car Thing“. Můj kolega z InvestorPlace Joseph Nograles popsal tento produkt jako „displej do auta speciálně pro Spotify, který zrcadlí vše, co máte v telefonu“. Domnívám se, že kombinace hlasové podpory systému a umožnění uživatelům přidávat nové skladby a podcasty do svých playlistů by mohla velmi dobře umožnit, aby „Car Thing“ pozitivně posunul pozici Spotify.Velký pokles akcií SPOT kvůli přehnaným obavám z provozní ztráty společnosti za 2. čtvrtletí a obavám z makroekonomických faktorů vytvořil skvělou příležitost k nákupu pro dlouhodobé růstové investory.